Jump to content

Вериги за сняг на куатро


Anton.d.k

Recommended Posts

Здравей те,идва зима и като всяка година се чудя,ако се наложи или по вероятното,полицай не ме пускат да мина някой проход без вериги.Къде да ги сложа,на предните или задните гуми?И няма ли да е проблем само на двете и да се налага да имам два чифта,за предни и задни?Ако има значение,колата е ауди а4 б5 тди куатро комби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,но нали не е добре да има разлика размера на предни от задни,а определено ако сложа само на едните ще се получи такава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето,затова питам.Едва ли не е помислено за такива ситуаций,и не ми се вярва да е конструирано,така че,да може примерно само 20 км да съм с вериги.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-правилно, най-безопасно за автомобила и разбира се с най-добро сцепление ще е с вериги на всички задвижващи колела, сиреч с два комплекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20км са си много. Ама какви вериги бе хора Та това е куатро, евентуално за да излезеш някъде равно/здраво и после си жъкаш без.

Ако не можеш с куатрото и трябват  вериги.... не е за тази кола треа си УАЗ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще родИ торсена, ПОНЕ единия диф ще забременее с тризнаци, скоростната кОтия ще поиска да емигрира в по-добра държава, а четирите гуми ще се самодемонтират и ще фанат гората :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен торсена със сигурност,  ако е автомат (предполагам) и скоростите ако има вибрации.  Друго няма да хвърлиш. Но това си е достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поста ми беше ироничен, нищо няма да му стане на куатрото с вериги отпред, ако ще и Земята да обиколи по екватора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да си прав, аз си оставам на моето мнение, докато не се намери  някой обосновано да ме убеди в обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнато от страна на теорията, веригите променят обиколката на колелото. А когато това се случи на две колела се променя ъгловата скорост на диференциала, което не е добра идея за торсена. От друга страна предполага се, че веригите ще се ползват в условния на ниско сцепление и е голяма вероятността колелата, които не са с вериги да имат същата ъглова скорост като тези с вериги, което да намалява напрежението в торсена.

Ако аз съм в такава ситуация, бих поставил веригите само докато премина през зоната на видимост на съответния "коНпетентен орган".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,значи за по сигурно,трябва да гледам да не ползвам такива.Вече 5-та година не се е и налагало де  :zustimm:.При нас в Бургас не се трупа толкова сняг и едва ли ще се наложи,но когато тръгна на ски почивка,съм със семейството,и не искам тогава да експериментирам.с куатрото,на сняг,Пампорово,Боровец,съм карал и тръгвал винаги без никакъв проблем,като всеки път се налага даже на някой да помагам(дърпам)и се чудят до като не видят табелката куатро :flehan: .Разбира се,гледам гумите ми да са хубави.Но и никога не се знае,а исках да съм сигурен по този въпрос  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, три поредни зими кошника ходи "на планина", при което от Чепеларе нагоре (разбирай до с. Момчиловци, околности и разни писти, красиви местенца и други далечини) и в следващите 5-10 дена, веригите не се свалят(САМО на предните колела), като се навъртат сериозен брой километри. А аз мразя да ходя пеша :hilezh: , ако не ми се налага. Резултата........, сменен висящ лагер на кардана(старост), лагер задна главина(кофти качество, а уж "марков") и едно вътрешно каре отпред(кофти качество от предишния собственик). От чист интерес отворих торсена......., нищо не изпадна, нищо не се видя, дори ми се усмихна щот` съм се "грижил добре за него" :hilezh: .

Иначе ги пазете кошниците, те са вечни!

p.s. А да, на всичкото отгоре съм махнал и табелите куатро отзад, нека се чудят :razz: .

Извод/и - оставя/т се на четящия.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

видях много хубави мнения, но нека и аз споделя моят опит. Който включва и няколко години управление на 40 т Камион в Норвегия.

Съжалявам, че нямах камера, когато минавах през планини по 1300 м над морско равнище и покрай преспи колкото камиона високи.

Не, не се хваля! Шофирането винаги изисква внимание, респект към пътя и условията, и никакво надценяване.

 

И така,

1.Човек трябва да знае способностите си. Ако не е сигурен в уменията си и с най-скъпата кола е опасно. should I say sopfisticated car/

2, 2. много хубави ЗИМНИ гуми. Това означава на не повече от 5 сезона и с грайфер поне, както е по закон 3 мм.

Тъй като колата е 4x4 това трябва да е достатъчно.

3.Ако е много наложително, могат да се ползват вериги, ако колата е затънала в дълбока преспа или наистина не снегът не е почистен или отъпкан.

Веригите не са много ефективни на лед. Освен това трябва да се свалят ако се кара по асфалт, защото ще се скъсат.

И при всички случаи могат да наранят гумата 

4, ако се налага да се слагат вериги, най добре е да са на предният движещ мост. за да не носите два комплекта.

Два комплекта са нужни в идеалният вариант. Но не знам къде в България би се наложило това.

/Като знам, че съм ходил в северна Норвегия без вериги и с един двигателен мост....

Така, че успех!

Ако има още въпроси за каране при зимни условия-заповядайте.

Scandic


Here some more videos:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Показваш им на куките как тръгва като на сух асфалт един метър с отворен прозорец и чуваш /ааааааааааааа то quattro било/ И им махаш за довиждане. :hilezh:

Аз поне имах такъв случай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма по глупав въпрос от този,на куатро със добри зимни гуми не трябва и да си помисляш дори да не споменавш думата вериги,защото това е пълен смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали знаеш лафа: "най-добре се смее този, който се смее последен", така че не избързвай с веселието, първо се постарай да попаднеш в тежка зимна/снежна ситуация в някой нашенски планински район, тогава ела пак да се посмеем тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тук в Габрово когато почне да вали сняг зимата си е тежка но никой от моите познати на куатро не е слагал вериги,нали за това са си взели куатро.Не говорим че трябва да се прави офроуд или да се движиш по напълно затворени пътища при много обилен сняг,все пак това е лек автомобил със нисък клиренс,а не джип,във тази насока ми е мисълта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За някой,явно е смешен този въпрос,но аз не мисля че като е куатро и съм застрахован от такива случки.Още повече,когато става въпрос за безопастността и на семейството ми.Предпочитам да съм подготвен,а ако не се наложи да слагам вериги още по добре.Така че все пак благодаря на колегите за отговорите :flehan:

Редактирано от Anton.d.k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Надявам се това видео ще те убеди, че торсена няма да се счупи, тъй като в него няма триещи елементи в случайте на различно сцепление на 2та моста. В края на крайщата това му е работата на торсена. :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...