daks Публикувано 28 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2015 (Редактирано) Здравейте! Става дума за Туарег 2010 г. (Последния от старите) с мотор 3.0 тди/240 коня (по-новия), същия, който се монтира и на Кю7 фейслифт, на А6/4Ф фейслифт, на Кю5, Б8 и т.н. Проблемът е, че след като достигне работна темп. 75-90 градуса, в зависимост от режима и натоварването, почва да играе между 65 и 99 гр. Имам дигитално мерене на температурата на фиса и го виждам с точност. Прави ми впечатление, че като се пусне климатика и почва да пада. Не виждам никаква връзка и логика в това. Подчертавам, че е тотално обслужена колата и всичко е ново и оригинално. Термостатът пък е дори два пъти сменян и също е оригинален VW. Антифризът също е нов и оригинален (ако има значение де). Всякакви филтри и течности са сменени, разходът на гориво е съвсем нормален, даже понякога доста по-нисък от очакваното. Масло не харчи грам, антифриз също. Днес обаче при скорост 110 по околовръстното внезапно падна на 68 гр. и после едвам качи до 77. На диагностика не показва никакви грешки. Всичко по колата е тип-топ. Но на мен не ми е нормална тази амплитуда и все търся причината. Някой с идеи на какво може да се дължи? Редактирано 28 Ноември 2015 от daks Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 28 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2015 темп. датчик ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 29 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2015 Ами не дава грешка поне. Изглежда, че работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogobogo Публикувано 29 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2015 (Редактирано) Това чудо да не е с два термостата, примерно като BMW 3D? На BMW малкия прави подобни магарии. Редактирано 29 Ноември 2015 от gogobogo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 29 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2015 И аз съм за температурният датчик! Нищо че е ОК и изглежда така същият проблем имах смених датчика и заспа! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 29 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2015 Това чудо да не е с два термостата, примерно като BMW 3D? На BMW малкия прави подобни магарии.Ами чувал съм, че май е с два термостата. Ако се потвърди, явно ще е от втория. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alek240 Публикувано 30 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2015 Случайно да има печка (почти съм сигурен, че има)? Ако да - вероятно е спряла да работи. Това може да се види с VCDS - 18 Aux heating. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 2 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2015 (Редактирано) Има печка Webasto, да. Но каква е връзката? А и не трябва ли да сигнализира някак, ако се повреди? Редактирано 2 Декември 2015 от daks Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 2 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2015 Печките са допълнително оборудване, което няма общо с диагностиката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 2 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2015 И аз съм за датчик. Пък виж ако е с 2 термостата, сменяи и другия! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alek240 Публикувано 2 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2015 Връзката е следната - при всички дизелови Шаран, Туран има печка, която е донагревател (стартира се автоматично под някаква температура на въздуха). При тях, когато тази печка не работи, се наблюдава точно това явление с температурата, защото въртят много повече антифриз от лек автомобил (за да стоплят големите купета, Шарана даже е с 2 радиатора за парно). Просто много антифриз успява да охлади мотора, когато печката не работи. Предполагам, че при теб е възможен същия сценарий. По-горе написах как може да се провери печката, тя ако запише 5 грешки спира въобще да се опитва да пали. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 7 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 7 Декември 2015 Засега смятам да почна с още една подробна и внимателна диагностика и евентуално да сменя датчика, пък ще видим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Meyz Публикувано 9 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2015 Мойто старо ауди има 3 сензора за температурата. Първо се убеди дали показанието ти съответства с реалната темп. Т.е. при мен на откачен сензор с диагностиката ми показва темп. на охл. течност 10 гр. но в колата на таблото си показва 90, понеже за него си има друг сензор. И отделно има трети който пък е за свещите. Така че провери това което виждаш на таблото дали е реално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 15 Декември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 (Редактирано) Колеги, май реших дилемата. Вчера онзи самороден талант Мишо ми провери печката и се оказа, че е била софтуерно спряна, вероятно от предишния собственик, което е малоумие, но както и да е. Колата веднага почна да загрява значително по-бързо, а и да поддържа постигнатата температура доста повечко в изгасено състояние. Започна да си работи на 90-95 градуса и май всичко си дойде по местата. Още е рано за категорични изводи, защото тестовете са малко, но след няколко дни ще пиша пак какви са наблюденията. Мерси на всички за помощта! П.П.: като се пусне печката с изгасен мотор, вътре става топличко и замирисва на старите нафтови печки и е супер комфортно и задушевно. Това ше се окаже яка екстра. Редактирано 15 Декември 2015 от daks Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alek240 Публикувано 15 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2015 А добър ден, аз като ти приказвах...а печката лично за мен е най-голямата екстра, стига да е автономна разбира се. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване