Jump to content

Проблем с бубина/и или скоростна кутия


malkoto jivotno

Recommended Posts

Здравейте,карам набързо понеже тръгвам за работа.Проблема е следния.При спокойно каране от 3 до 5 предавка се усеща като прекъсване от 1100-1200 оборота до към 1500-1600 оборота и колата претриса.Това става и на бензин и на газ и без значение дали е топъл или студен мотора.Преди 2 седмици взех колата от газаджията и я закачах нямаше грешки нито по мотора нито по кутията.А прекъсването го усетих онзи ден на магистралата като си карах по спокойничко-110-120 че возех майка ми.Четох по разни теми че може да се гледа всяка една бубина за мисфайъри и да се смени тази която е с най-много,но нямам представа как става това.Молбата ми е някой който разбира да ми обясни като на малоумен къде да вляза и кое да гледам с вагком понеже съм новак-имам кабел но мога само да чета и трия грешки.Иска ми се да я огледам и откъм мотор и кутия но както трябва,а в Казанлък няма човек който да свърши тази работа.Всеки взима едни 10-20 лв и казва нямаш грешки добре е(от предни коли говоря тази си я закачам аз).Кутията е обслужена преди няма и 10 000 км(масло и филтър),бунини имам 4 за пробата,така че мога да реагирам.Прекъсването съм го усещал и на по-долните предавки но по-рядко(аз си го обяснявам понеже мотора се развърта по-бързо на ниските предавки).Кутията сменя без ритане и други проблеми,не влиза в авариен режим и до последно не е давала грешки.Ще съм благодарен на всякаква информация за да се преборя и с този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълвам темата-на място оборотите са стабилни,няма прекъсване,като подам газ може би съвсем леко се долавя някакво замисляне преди да се форисира мотора от сорта на секунда или по-малко.Нз дали не е нормално това.Не ми харесва това че никой не изказва мнение или предположение и че никой няма насоки как да започна с търсенето на проблема.В неделя ми се очертава да имам свободно малко време и мисля да сменя бобините на едната глава(че имам 4 резервни) и да търся промяната,ако не минавам на другата и ако не започвам да се насочвам към по-лошия вариант-КУТИЯ.Не се срамувайте колеги-давайте акъл :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,с риск да стана досаден продължавам да добавям информация по случая с моя кошник.Днес мисля вече се показа явната причината за странното претрисане на колата.Тъкмо се прибирам от работа сега и по път насам колата започна да работи на по-малко цилиндри и веднага ми светна САТ на таблото.Спрях,загасих колата и като я запалих пак мотора си работеше вече добре,но индикацията САТ още свети.Това за сега ме радва-тъй като само да остане време и ще я закача и предполагам че ще си каже кой цилиндър е прекъсвал и направо му сменям бубината и трябва да заспи.Ако не изпише кой точно е цилиндъра почвам подмяна на бубините по 2 наведнъж докато не усетя разлика.Свещите са нови на около 3-4000 км така че тях ги изключвам като опция.Надявам се все пак някой да се включи по темата да не си пиша сам постиоянно.Благодаря и лека вечер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са ДЕНСО-най-евтините които имаше тогава защото като я взех още почна да прекъсва и реших преди да купувам бубини да пробвам,но момчето каза че щели да изкарат спокойно 10 000 км.Така или иначе и предстоеше газифициране на колата и сега след като е вече факт газта ще се слагат НЖК-чувал съм че са най-добре за газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така трудно ще получиш отговор  на въпроса ти. Може да са 100 неща или комбинация от тях. Пусни конкретни грешки , виж какви показания дава дебитомера - рядко някой ги сменя на тези коли. Както каза tvard, свещите трябва да са точните - иначе не е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,тези дни наистина съм много зает и времето ми е изчислено до минутки и в него за съжаление не остава място за колата.Свещите съм казал на моя човек неска ще ми каже цена за НЖК двуполюсни и ще ги сменя така или иначе защото и газаджията каза че трябва да са такива за газта.При първа възможност ще закача и ще кажа какви грешки е дала колата,съжалявам че за сега наистина гадаем по симптоми.Иначе вчера като тръгвах за работа си запали нормално и САТ вече не светеше-предполагам че грешката си стои само чака някой да я види.Дебитомера наскоро съм го чистил(по други смешни причини-имам даже и тема пусната) преди да сложа газта и момчето което я слага каза че и дебитомера и сондите си бачкат перфектно.От към токовете не ме е страх защото съм се запасил и с дебитомер и с комутатор и с бубини.Свещите ще се сменят,но ме съмнява че няма да е само от тях.Само кутията да не е че се влиза в много неприятен и скъп ремонт и то точно по празниците.Благодаря ви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя човек казва че за газ се давали ЕДНОполюсни свещи-така ли е или да взимам ДВУполюсни,вие колеги които карате същите коли с какви свещи сте?Иначе със сигурност ще бъдат НЖК-по 12 лв бройката са което е добре според мен

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,за жалост нещата не станаха както се надявах-след смяна на всички свещи и две бубини(че ми даваше че 3 и 7 цилиндър са прекъсвали) промяна няма.След консултация с няколко човека които са се сблъсквали с подобни проблеми,след проведени няколко телефонни обаждания включително и с много известен майстор от София се стигна до крайното заключение-ХИДРОТРАНСФОРМАТОР или по просто казано турбина на кутията.По думите на софииския майстор имало някакво устройство в самата турбина наречено Локъп което заключвало феродови дискове или нещо от сорта от 3 предавка на горе и то се е износило при което се получава това приплъзване и притрисане в кутията.По принцип най-добре било да се рециклира турбината но като прочетох няколко обяви за такива неща и се уплаших от сумата която искат хората за такава услуга-под 5-600 лв никъде не намерих.Проблема е че въпросната турбина може да се замени само с такава от същата кутия,от 4 степенна не ставала.След малко обиколки по тукашните приятели и собственици на такива коли намерих едно момче което ми дава неговата турбина за 180 лв(на него кутията му е счупила пакет на 3 скорост) и турбината му по думите му си работела перфектно преди това,а той е преправил колата на ръчка.В най-лошия вариант ще се набутам едни 150-200 лв за труд и доливане на масло(че моето е на няма и 3000 км и мисля каквото мога да източа и ползвам).Филтъра също мисля да си ползвам моя си защото и той е сменян.Сега знам че ще ме упрекнете за 2 употреба но просто след газта нямам възможността сега да рециклирам и затова слагам тази-пък и момчето ми е приятел няма да ме излъже и турбината ми е на място-нито ще се занимавам с куриери нито нищо.Хващаме се един ден с майстора ми и сменяме-наливам масло,качвам се карам и да се надяваме да е наред.Това е за сега от мен-при развитие ще пиша какво е станало.Ще съм благодарен на всякакви мнения и насоки от ваша страна.Лека вечер

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако проблема е в турбината на скоростната кутия, колата ще "буксува" при смяна на скорости. Ще виждаш как оборотите вървят нагоре, но скоростта ти на движение не се променя. Това става, защото феродовите съединители са износени и не може да стане "lock-up" прехвърляне на движението от кутията към мотора. Ако имаш само тресене, когато колата поддържа скорост, без да сменя предавки, търси още възможни причини преди да правиш нещо с хидросъединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При поддържане на скорост няма тресене,само при набиране и то в ниските обороти,точно за този "lock-up" става на въпрос че е сдал багажа според неколцината майстори до които се допитах.Това буксуване за което споменаваш съм го засичал на моменти,но не е постоянно.Друго което мога да добавя като симптом е че на студено(сутрин паля и тръгвам) кутията работи добре,няма тресене няма нищо,но минат ли 5 мин и се почва.Така или иначе утре ще сменяме турбината и ще стане ясно дали е от нея само,ако не съм намерил цяла кутия и следващото сваляне ще е за тотална смяна на кутията.Както обещах и преди ще пиша като има някакво развитие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави я ръчка! Не знам как не си купил още частите :D Не се занимавай с турбини и други подобни. На цената на ремонта на турбината ще има вечна кутия и 15% повече мощност. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съм искал ръчка и мощност щях да си купя направо еска с ръчка приятели,разберете че въм си взел кола която да предлага максимално удобство и возия и да върви като се наложи,отделно за частите съм взел една турбина за 180 лв която ако не стане връщам и имам труд 120 лв за смяната и,както казах ако не се оправи от турбината следвашата смяна ще е на цялата кутия която съм намерил за 400 лв комплект с турбината и която мога да пробвам преди да взема.Нито имам времето нито намерението да я правя ръчка колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер! Мое мнение, макар и малко закъсняло: първо решаваш проблемите на бензин и после слагаш газ, това от личен опит, просто вече стигнах до извода, че газта е газария ама къса и нерви.

На колко км е колата, с коя кутия е, код? Даже не разбрах за д2 или д3 става въпрос, само знам, че е 4.2 :) От доста четене из нета разбрах, че при тези коли най-често срещан проблем е ритането между 3та и 4та, за което има и бюлетин. С какъв софтуер е кутията, коя версия- пише го като я прочетеш с вагком-а.  какво масло си сложил, сменя ли и филтъра при подмяната?

Иначе от това, което синаписал, за съжаление нещата отиват на проблем в кутията. А иначе като закачиш колата на вагком-а, отиваш на engine, после measurement block и цъкаш канали 15 16 и 17, там гледаш дали има misfire-и и на кой цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааааа,колата е от снимката и описанието ми А8 Д2 1997 год 4,2 куатро ABZ мотор.Кутията е 5HP24.Колата нямаше проблеми на бензин преди газовата-няма кой газаджия да сложи газ на кола неработеща както трябва на бензин.По чиста случайност проблемите се появиха след газта,но не са породени от нея.Кутията е обслужена изцяло-масло и филтър като маслото е декатрон 3 мисля на Репсол(може и да бъркам точната марка) но така или иначе не е в него проблема тъй като сме слагали на много други автомати(включително и на Ауди) и проблеми не е имало а и масово в нашия град слагат такова.Интересна информация си ми дал колега за мисфайърите и софтуера на кутията,но ако не се лъжа софтуерно се оправят Д3 ките.Благодаря за инфото-определено ще ми е от нужда.Иначе по въпроса-от карането на колата тези дни(майстора все е много зает) установих че когато е студена си върви супер,но минат ли 5 мин и тресенето се появява.Което за мен идва от това че студеното масло е гъсто и след това става рядко.Предполагаемия проблем на колата е Турбината в която имало някакво бутало(или от сорта) което се пуквало и точно като е студена няма пропуск на течност но като стопли започва да губи налягане и оттам се получава това претрисане-не може да зацепи добре локъпа.

Така или иначе вече имам записан час за утре сутрин и утре ще стане ясно дали е турбина или ще сменсм цялата кутия.Пари за ремонт(качествен) нямам така че подченям едно по едно докато тръгне,а колко ще изкара само онзи горе знае

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега malkoto jivotno.  Пробва ли да смениш газ-станцията? И за да разбереш как е колата на бензин, трябва да я покараш поне 50-60 км. за да се адаптира бензиновия комп., защото карайки на газ бензиновия комп се стреми да се придържа към бензиновата база данни. А имайки предвид, че газта е калпава това е много трудно да се постигне дори и с повече обогатяване от страна на газовия софтуер. При мен се получава същото, но много рядко. Когато е хубава газта няма проблеми. Проблемът е от 1800 до 3000 оборота и после изчезва. Интересното е, че докато карах на метан нямах такива проблеми и като минах на газ - хоп честито. И относно свещите - слагаи свещи каквито ги дават по каталог / в аутодата дават няколко марки - за предпочитане NJK/, а не заместители. Занимавам се с газови уредби от 8 години и такова понятие свещи за газ няма. Казвам го и от личен опит и то на моята кола.  А специално пък Ауди не понася 2-полюсни свещи. Успех и пиши за отстраняването на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема както писах го има и на газ и на бензин,колега.Карал съм колата и повече от 100 км на бензин(наложи се че свърши на магистралата и нямаше къде да заредя) и разлика няма.Отделно тресенето го има само от 3 скорост на горе а не е постоянно и докато колата е студена го няма и след 5 мин се появява.След монтирането на газовата пробвах всички газстанции в града за да видя как е разхода така че от газ не е.Определено е проблем в кутията само се надявам да е турнината и да се оправи утре след смяната.Свещите които сложих са NGK еднополюсни и не казвам че има свещи за газ,аче поне тукашните газаджии препоръчват еднополюсни когато се кара на газ.Щом се занимаваш с газови уредби ще кажеш и твоето мнение.Благодаря ви че се включвате по темата,сигурен съм че ще е полезна на много хора.Имам ли резултат ще пиша

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги,голяма драма се заформи покрая тая мойта кола.Първо трима майстори явно незнаещи какво ги чака като работа обявяваха едни суми за работа от по 100-120 лв след което ги чаках по седмица две да ме въртят а неска а утре защото не могат мъжката да си кажат че са сгрешили и не искат или не могат да го направят.Та в краен случай преди седмица някъде турбината беше сменена за сумата от 230 лв-като в тях влиза и смяна на семеринга на коляновия вал,която майстора е видял след свалянето на кутията.Кофтито е че явно съм взел пак счупена турбина защото сега колата определено върви по-добре,сменя си перфектно без ритане и без досадната преди това двойна 3 скорост(един път след втора и един път като зацепи локъпа).Сега обаче се чува някакво ужасно тракане откъм турбината и колата на моменти леееко се замисля какво да прави-да върви ли да свали ли скорост или не.Остана и досадното тресене като в случая пак не мога да съм сигурен дали не е от турбината или както един познат ми каза от дисбаланс между фрикционните дискове в пакетите.Затова съм предприел драстичната мярка по смяна на кутия с хидросъединител заедно от друга кола-работеща.Кутията е вече спазарена-500 лв само я чакам да дойде по приятел от Варна до Казанлък и колата влиза пак в бокса.Както казах при развитие ще пиша така и ще направя.Стискайте палци следващия ми пост да е последен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само информативно да попитам-Кутията която слагам е от ес8 същата като моята 5hp24-не вярвам да има някаква разлика.Другото интересно е че турбината е била сменяна веднъж тъйкато моята беше надписана с бял маркер Ес 8 4,2 куатро.До ден днешен си мисля че и кутията ми е рециклирана (защото има заварка по корпуса която няма как да се направи без да се изтърбуши кутията-а изтърбушат ли я нищо не им пречи да сменят износените части) и може би и оттам ще дойде проблема че се начетох на доста негативни мнения за тея рециклажи.Именно затова не прибягвам и към рециклаж-защото то хубаво има гаранция ама като спре насред пътя-кой ми поема пътната помощ и кой ще плати сваляне и качване ако се прави в Казанлък-познахте АЗ.Така че чакам си варненската кутия и вече трябва да става работата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутия от S8 не става за директен монтаж на А8.

Редактирано от tvard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са разликите приятел,да я огледаме преди да почнем да сменяме или външно няма разлика а само по електрониките.С прекодиране няма ли да стане работата или трябва да сменям целия комп на кутията?Дай малко инфо не ме вкарвай само така в размисли и страсти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Добрееее,колегата даде много добър съвет че торсена в есковата кутия няма да съвпадне с диференциала на моята кола.Колега питането ми е към теб понеже явно си запознат.Обадих се да ми изпратят и диференциала от еската заедно с кардана-дали ще има други пречки или трябва всичко да е наред вече,ме майстора почна да разглобява и да знам какво да очаквам и да правя/търся още нещо ако трябва

Другото което съм предвидил като пречка е ако трябва да се прекодира нещо защото кода на моята кутия е 5HP24 DSL,а на есковата е 5HP24 DYM,и евентуално ако компа иска да му се каже да работи с новата кутия.Като допълнение мога да кажа само че евентуално при успех с процедурата по моята кола ще имам за продаване здрав диференциал с кардан,кутия(според мен здрава,но ми писна да сменям с неизвестни части) и хидросъединител (за рециклаж)-ако на някой му трябва да го даде за рециклиран и да не чака и да му седи колата разглобена е идеален.Когато моята кола най сетне е готова ще пусна и обяви на съответните неща на правилното място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...