Jump to content

Пълен новак с питане за Б5 1.8Т


Recommended Posts

Здравейте, ауди хора! Идвам от една съвсем различна марка, като съм решил да сменя вярата и сектата  :flehan: !

Много съм наточил очи на Ауди А4 модела мисля, че се води Б5 конретно 1.8Т или 1.8 Т куатро.

За съжаление съм пълен лайк  :huh: , ще имам нужда от малко съвети, но ако ще ме нахраните, че не съм потърсил преди това, няма да се сърдя  :steinigung: !

Интересува ме, каква е разликата между 1.8Т на А4 и Пасат Б5, къде се слаби тези двигатели, при евентуална покупка, къде да гледам за проблеми конкретно при А4-ката. Имам известен опит, работих малко в сервиз, та съм сменял 8 - те носача отпред  :hilezh: . Това г/д знам как да го проверя. Виждам, в сайтовете, че има много различни кодеове за двигателя, как да знам кой, кой е ?  :huh:

Ще бъде много благодарен, ако бъде насочен, какво и къде да гледам.  :lupe:

Най вече държа колата да е седан и да е ръчка.

А бюджета ми ще бъде около 3к.

 

Благодаря, авансово.

Редактирано от Haddess
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кодовете на двигателите са АЕВ, ANB,APU,AWT-150к.с. и AJL-180k.с.Разлика в двигателите с пасат Б5 няма.Куатрото е за пред почитане,с този бюджет малко трудна работа.  http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35499 Успех  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега само ма първо четене искам да ти спомена че с този малък бюджет от 3000лв.ще вземеш пълен кош,пич просто парите които си отделил наистена са малко и не се надявай въобще да попаднеш на читава кола.При бюджет от миниммум 4600 и нагоре е хубаво да търсиш модела от 2000г.фейса,където повечето проблеми при модела са изчистени.За ниската сума която си посочил,извинявай не искам да те разочаровам но ще попаднеш на лош автомобил,по който за да го вкараш в пътя ще налееш пари и после ще се пише ,че Ауди са калпави коли..Дори и стари на години модела не е съсъ някаква смешна подръжка като опел или форд примерно..Рециклаж на турбина примерно е 400лв.Рециклаж на рейка 250лв..Проблемни климатроници със прослувутите клапи и радиаторче на парното.Смяна на анренаж със всички филтри и масла,водна помпа около700лв.Коплект съединител с демфер също е цифра.При кола с бюджета който си посочил повечето неща ще ги правиш,защото няма кой да си продаде колата която е в добро състоянуе за тези пари,съжалявам просто това е истената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много малък шанс да попаднеш на читав автомобил за под 5000. За 3 ще е някоя гробница дето да налееш още 6-7 поне.

Ауди макар и дърто си е ауди и не е тънко за издръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Haddess,за да искаш да караш читаво и що годе безпроблемно Ауди-А4/В5-1.8Т с ръчна скоростна кутия каквито са ти изискванията за търсения от теб модел,просто трябва да си увеличиш първоначалния бюджет за закупуването на автомобила,безмислено е да ти описваме тук с колегите какви са цените на частите и какво най-често дефектира защото за този бяджет от 3000 лв.за закупуване ще се радваш само на "Емблемата-от четирите кръга".Колега не се сърди нищо лично спрямо теб но тук във форума просто искаме да те предпазим от една неуспешна покупка за която после само ще съжаляваш.Все пак ти пожелавам да намериш искания от теб автомобил,успех с търсенето,но за 3000 лв.няма да се получат нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранция няма щото не са нови коли но практиката показва че като търсиш даден модел в ниският ценови диапазон очакваш проблеми...в крайна сметка получаваш това за което плащаш! Ако колата ми е топ обслужена и безпроблемна защо да ти я продавам за 3000? Примерно...

Б5 са дърти кошници но дори такива бързо могат да ти шибнат едни 2-3К за ремонти след това и пак ще стане 5-6 примерно...ти си знаеш парите са твои  аз не бих инвестирал пари в гробник Б5...Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е субективно при колите минали през 100 ръце....
Преди половин година трябваше да купувам подобен кош Б5, само дето трябваше да е 1.9тди.
Набелязах 10тина коли в северозапада (дето форумните играчи даже и не стъпват, 'щото там са най-големите кошници, нали...)
Обиколих ги всичките за един ден и в края на деня просто взех най-запазената.
Взех черно комби с АФН 110, освен климатроник друга екстра май няма, но пък няма и ръждичка никъде. Дойде с 4 еднакви гуми които търкалях 15к км лятото. Карам доста, правя по над 40к км на година, вече над половин година натискане като чуждо съм сменил едно каре, накладки отзад и радиаторче на парното (27 лева+70лв труд), обслужването не го броя. Сега е почнал да вие лагер отпред в ляво, ама и той е нищо пари, към 80лв е май...
Сега, че няма детайл дето да не е за боя - няма, така е, ама за 2300лв взех наистина здрава кола, която като й взема здравето още половин-една година ще се продаде за колкото е взета...
Изпадат здрави и евтини коли, просто трябва търсене и обикаляне.
Търси здрава кола, даже и да не е ауди. Не търси престиж в марката, няма го в коли под 15к лв за малките градове в България, за големите съвсем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за 4k все още ще става въпрос за преди фейса. Най-евтината фейсова Б5-ца 1.8TQ, която мернах последно беше около 4900, като за да излезе на пътя и трябваха поне още 2000 и това ако е перфектна. Нито имаше чесън, нито регистрация, каско-маско.... нищо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва Дъмпкопф, търсене и късмет му е цаката! Аз преди почти 4 години купих перфектна италианка Б5 1.8Т куатро 97-ма с ГИ Ланди Ренцо на стойност 1366 Евро за 3000 лв. Колата беше с гръмнала турбина от запушена маслена магистрала. С обслужване, турбина втора ръка, нова магистрала и съединител комплект Закс ми стъпи на 4000 лв. След 3 години вярна служба и малък силов тунинг я продадох за 4000 лв. и момчето си я кара още с кеф! Мой приятел си купи горе-долу по същото време швейцарка в отлично състояние за 3500 лв. и още си я търкаля с безгрижно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3-4 години беше друго. И аз да се похваля - тогава купих фейсова А4 с автомат и превъртял биелен лагер за 1800Е от Германия.

Самият ремонт излезе около 200лв, като само по спирачната система немеца беше вкарал 1000лв предния месец.

Сега такива коли няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си взех евтина А4-ка фейс автомат за 3200 лв. нов внос преди година и малко, до ден днешен с ремонтите консумативите и газовата ми струва вече 13000+ лева......... :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми подред на номерата от скъпо към евтино:

 

- 2100 ремонт на кутия с подмяна на торк конвертора.

- 900 чисто нова турбина

- 1500 за газова уредба

- 1000 обслужване (качи свали поне 3 пъти заради проблеми с налягането на маслото)

- 500 лева за гуми 

- 1000 лева за допълнителни аксесоари - ново табло с нов ФИС, оригинален касетофон за BOSE-то, нов комплект фарове и малко рециклаж после, допълнителен бордкомп.

 

Отделно разни дреболии като смяна на колектор изпускателен, 2 комплекта свещи в откриване на топлата вода, чип тунек който ми струваше към 300 леФа щото независимо че съм МЕ7.5 не мога да презаписвам през OBD-то. Окачване тук там по някой носач, чисто нови спирачни дискове и накладки отпред отзад накладки и навсякъде мисля че смених маркучите. Темпомата е има няма 200 лева с покупката на лостовете + на Тошков парите + пътя до Пазарджик.

 

И още работи дето не се сещам.

 

Това стига ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на колегата който нагледно разясни как потъват парите в евтин кош за да го вкараш в пътя за нормално ползване.Може и да е имал лош късмет примерно че е попаднал на автомобил със толкова струпали му се ремонти.Но това е поредното доказателство как,ако се закупи нещо евтино в диапазан до 300 лв.в зависимост от състоянието на колата което се определя предимно и от самата и цена,защото джамбазите не са глупави и те знаят колко да искат,е показателен факта как парите потичат нищо,че Ауди-А4/В5 е стар вече модел,но подръжката и обслужването му не е от евтините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те повечето наливат подобни суми но са малко тези дето говорят за тях!

Повечето купуват 10 год. тучове на по 90-100 000 реални км! (Задължително)

И нямат проблемите дето Пешо описа...нооо има и такива с късата клечка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато гласиш една кола за да си я караш е така. А ако си безкомпромисен в обслужването, както колегата по-горе е описал парите добре си вървят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен не ме срам да си кажа че съм се прееВал старшно с въпросната кола. Истината е че всички коли които съм избирал до момента нямам кофти попадения. Просто а Ауди не ми върви и това си е. Първото ми Ауди беше Б2-ка която ми служи вярно 6 години и още 2 при баща ми, само дето като върна лентата не я избрах аз ами кума ми. Другия Ауди дръгел който си купих си го избирах сам и беше едно Ауди 5000 което също ми прокъса джоба за няма нищо.

 

При условие че всичкото части и труд са на по-приятелски цени сумата която съм показал е реалноста за стар премиум. Всичките неща които съм описал са амортизация и също така стандартни дефекти за модела.

 

Като например:

- бъгавата кутия която си има ресурс на торк конвертора

- турбината която обаче е консуматив са ВСЯКА турбо кола така че това не е дефект а амортизация

- потъмняващите фарове

- прецакващия се ФИС

- проблемите с налягането на маслото при не навременна смяна на маслото и калпавото такова. Стандартен теч за талянка

- вечно похлопващото окачване освен ако не се изсипят шапка пари за много марков комплект носачи, винаги обаче ще се намери трап и за тях

- и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С всички премиуми е така не само Ауди...и точно това трябва да се казва на хората които питат за да бъдем коректни на 100% с тях. Иначе това са си едни прекрасни коли с премиум поддръжка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително обаче да се изсипе цифра след купуване само на евтин кош. И за повечко пари да го вземеш пак има изненади, но уж по-малко. Аз например броих 7500 лв за мойта. След първоначалното обслужване, при мен изскочи обтегач+верига на втория месец след покупката. Добре, че изскочи той, та да се види, че едната ролка ми е объркана и чисто новия ангренаж е пред скъсване :D. Втори път ангренаж плюс ролка(тоя път правилната), после от компа протече вода - кутия за комп, казанче за антифриз, газификация и след 9 месеца ползване дойде ред и на турбината :D. Тука изтъних с втора употреба и една година никакви разходи по колата до тоя септември. Тампони на мотора плюс акумулатор и вече моите изгъзици с филтър K&N, и чипче, но това не го слагам към разходи за поддръжка, щото можеше и без него. Мога да кажа обаче, че парите си заслужават и аз по-вярна кола не съм имал никога. Сега вече и с чипче, почна да ме радва още повече. Към автора - тия коли си заслужават, но просто си искат едни средства, които обаче не са чак толкова повече от на останалите коли ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С всички премиуми е така не само Ауди...

Защо премиуми? На Рено Клио или на една 20 годишна Корола автоматите да не са по-евтини за ремонт? Или турбините да струват по-малко?

А труда по смяна на биелни лагери или самите лагери да са по-евтини?

А опелите, които сменят гарнитура глава като консуматив по-евтини ли са?

А за дизелови френски автомобили да не отварям дума.

 

Нищо премиум няма в поддръжката и ремонта на една А4-ка. Аз не знам автомобил, които да се поддържа и ремонтира по-евтино.

Пешо е дал 2500 за автомат, 1500 за газ, 500 за гуми висок клас и  900 за нова турбина.....за кой автомобил ще се купят по-евтино тези "части"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...