Jump to content

Метално чукане при движение на скорост в дясно


jordanik

Recommended Posts

Здравейте,Колеги и Честита Коледа!Пускам темата,за да получа малко разяснение за моя проблем.Днес,най-неочаквано и въпреки музиката,чух някакво метално чукане при движение.Загасих радиото и установих следното:

-чукането е маталическо

-чукането не е от окачването,а се увеличава с нараставне на оборотите

-чува се от дясно и отпред

-чува се еднакво при движение направо и при завой

-усилва се с увеличение на скоростта и съответно,намалява с намаляването на скоростта

-при скорости  близки до 100 км/ч освен чукането се усеща и някаква вибрация във волана

-чува се на всички скорости

-при изключване от скорост изчезва

-скъсани маншони на каретата нямам

-скоростите си влизат нормално и няма никакъв друг шум от скоростната кутия

-двата предни лагера и дясната главина са сменявани с качествени преди две години

Та след всички тези симптоми,дали е възможно проблема да е в някое от каретата,или по-скоро е дошло време да се оглеждам за скоростна кутия?Утре ще я вдигам на крик и ще я преслушвам,но да съм подготвен.Предварително благодаря!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мяза ми на тампона на окачването на скоростната кутия, но не зная как ти е окачването. По добре си ги огледай преди да тръгнеш да проверяваш. Преди година така от скъсана резба на единия болт на тампона щях да изсипя всичко на земята, добре че 2-рия болт все още държеше.


Същото метално чукане беше и то само на скорост. Давам само предположения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То окачването ми,че не е първа младост си е факт,но него ще го правя на пролет.Мен повече ме притеснява това,че когато пусна колата по инерция/изключа от скорост/,чукането изчезва напълно,а ако беше от окаването щеше да си го има!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това ти говоря колега че чукането остава между двигател и карета. А тогава дано да не е скоростна кутия. По добре да е тампона на окачването и като при мен.


На окачването ти няма нищо, не си проверявал тампони на двигателя нали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"усилва се с увеличение на скоростта и съответно,намалява с намаляването на скоростта"

 

Здравей колега, най- вероятно имаш проблем в главното предаване/диференциала, нитове които с годините се разхлабват. Заради подобно усилващо се ритмично "чукане" смених скоростната кутия на същия мотор АВК, като преди това сменях и вътрешни карета, но проблема остана. При мен също скоростите си влизаха  нормално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В диференциала няма нитовани елементи, явно колегата са го изпързаляли


Между другото окачването на ходовата част е различно от окачване на двигател. Дано съм бил полезен за нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....................На окачването ти няма нищо, не си проверявал тампони на двигателя нали

Предното ми окачване  е доста амортизирано,разбирай,че има за смяна: втулки на магарето,тампони на макферсоните и сигурно биалетки и втулки на носачите,но там шума е друг и колата не ми бяга наникъде.Тампоните на скоростната кутия са сменявани преди доста време.Виж,тампоните на двигателя не съм ги пипал,откакто тази кола е в мен,т.е. от бая време,но не усещам двигателя да подскача и да иска да излиза от коша.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..................смяна на кутията.

Е точно това се опитвам да избегна,НО ако се налага ще се прави,колкото и да не ми се иска!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз не усещах докато двигателя ми не се подпря на кардана, все пак съм с куатро. Чак тогава разбрах че имам изсипан тампон на двиг. Дано и при теб е така че скоростна кутия е голяма приказка.


и такива които казват че има нитове в главното предаване, направо не им вярвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приказка е и още как,като имаш впредвид,че във времето вече хвърлих една,заради виещ диференциал.Е сега,ако пак съм уцелил "късата сламка",направо ще ходя да паля свещ.Щото избора на кутия втора ръка,особено свалена от колата,е егати лудия късмет да уцелиш читава.Mа пък какъв ще да е тоя скапан диференциал да чука само отдясно,пък отляво да няма проблем!?

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е по малката беля Колега. На мен ми предстои сваляне на скоростна кутия заради малък лагер на опашката и. Но аз не разчитам на похвалени майстори а си ги правя сам.


Между другото имах служебна Б4 много яка кола е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то най-лошото е ,че в София за ръчни скоростни кутии няма нито прехвалени,нито недохвалени майстори.Всеки,дето се пише разбирач по скоростите вика,взимай втора ръка!Пък времето,аз да залягам и да вадя скоростна кутия пред блока,отдавна отмина/с изчезването на старите руски коли/.Та в момента съм в "шах",пък утре ще видя дали ще успея и да се "матирам" :hilezh:

И все ме гложди мисълта-дали пък някое от каретата отдясно не си е "изпяло песента",защото чукането е точно,като от каре,но го прави и при движение направо.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата, за да попитам все пак толкова ли е трудна смяната на скоростна кутия, защото мисля скоро да я сменям. Става дума за ауди 80 б3 1.8 на предно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jordanik - пробвай първо със смяна на каре, имах подобен звук и аз преди време и се оказа лагерчето на коляновия вал. Преди това нещо метално пак дрънчеше и щракаше из кутията - оказа се счупена пружина от феродовия диск но си карах 20к км без една пружина. После смених съединителя (комплект) и нещо не бяха центровали добре нещата... Лошото е, че за това лагерче за 5-6 лв. си трябва сваляне на кутията, даже и съединителя (може да се наложи и сваляне на маховика за да изкараш останалите парчета) :( Като сменях лагерчето смених и кутията за всеки случай с една от кабрио на малко км. 

 

@quattro88 - не е трудно, щом е на предно, по-трудно е да я сглобиш без да прецакаш въпросното лагерче :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че смених семеринга на избирача и пак тече. Как да процедирам , дали да я сменя пак семерингата ? Някакви предложения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jordanik- провери за хлабави болтове на джантата, на спирачния супорт и на фланеца на полуоската към скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Колеги и Честита Коледа!Пускам темата,за да получа малко разяснение за моя проблем.Днес,най-неочаквано и въпреки музиката,чух някакво метално чукане при движение.Загасих радиото и установих следното:

-чукането е маталическо

-чукането не е от окачването,а се увеличава с нараставне на оборотите

-чува се от дясно и отпред

-чува се еднакво при движение направо и при завой

-усилва се с увеличение на скоростта и съответно,намалява с намаляването на скоростта

-при скорости  близки до 100 км/ч освен чукането се усеща и някаква вибрация във волана

-чува се на всички скорости

-при изключване от скорост изчезва

-скъсани маншони на каретата нямам

-скоростите си влизат нормално и няма никакъв друг шум от скоростната кутия

-двата предни лагера и дясната главина са сменявани с качествени преди две години

Та след всички тези симптоми,дали е възможно проблема да е в някое от каретата,или по-скоро е дошло време да се оглеждам за скоростна кутия?Утре ще я вдигам на крик и ще я преслушвам,но да съм подготвен.Предварително благодаря!

 

Честита Коледа на всички!

Jordanik, същите симптоми на 100% ги имах на Б4, АБК, авант, даже като спирах и давах малко на задна изчезваха за кратко, но след това се появяваха.

От страната на чукането, биенето сменяш вътрешното каре и спи града. Успех!

Весело посрещане на Новата 2016 година!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам темата, за да попитам все пак толкова ли е трудна смяната на скоростна кутия, защото мисля скоро да я сменям. Става дума за ауди 80 б3 1.8 на предно.

колега не е лесно, но ако имаш възможност  на колонен крик / подемник/ да работиш ще ти е по лесно. сменял съм на канал знам какво е , ваденето е по лесно  качването е зора  и  двама, добре е да имаш помощник  .........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След направените проверки,се установи-няма да сменям скоростна кутия-не е тя проблема.Оказа се,обаче,че окачването ми е леш.Ми то единственото здраво нещо са лагерите на колелата,каретата  и вътрешните втулки на кормилните накрайници/откъм рейката/.Другото е за боклука,а пък не се чуваше кой знае какво тропане отпред.Не разбрах кое в кое опираше,за да чука така,но след като напънах с щанга това-онова по окачването,чукането засега изчезна.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато не смениш тампоните на макферсона с голфови, все ще чуваш нещо. Повярвай ми. Може да имаш и други проблеми, но това е главното!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Та да довърша темата.След тотален ремонт на цялото предно окачване/тампони магаре,тампони Макферсън,втулки носачи,биалетки,кормилни накрайници,рециклиране шарнири и едно ново каре/,сега не мога да си позная колата.Колегите,които предположиха,че ми е заминало вътрешното дясно каре също се оказаха прави. :bia: Майсторът направо не знаеше как изобщо съм се добрал до него с каре в такова състояние/почти се беше разпаднало/.Най-интересното е ,че маншона му беше здрав,но вода беше влизала и го беше съсипала.Оказа се ,че боята на полуоската се е напукала и подкожушила,точно при маншона и той не можеше да уплътни.Иначе,вече съм  с новите тампони от колегата  коко60 :respekt:  и впечатленията ми са силно положителни от модификацията,която отдавна трябваше да направя.Майсторът ми,който се занимава само с окачвания и възстановява/рециклира/ всякакви шарнирни съединения, в началото беше скептичен,но след монтажа и тестовото каране също се убеди в много по-доброто пътно поведение на колата.Сега остава да мина на реглаж и съм готов да превземам софийските дупки.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато не смениш тампоните на макферсона с голфови, все ще чуваш нещо. Повярвай ми. Може да имаш и други проблеми, но това е главното!

Я разясни малко това със смяната на тампоните с голфови, с кой модел голф и нещо преправя ли се

Редактирано от dany77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...