Jump to content

Трудно пали - 2.0 TDI


koldi

Recommended Posts

Колеги здравейте!Ч.Н.Г. Колата пали много трудно сутрин 2.0 тди 2004 г на -13 върти тръгва да запали и угасва.така около 3 пъти,.след това запалва и оборотите са по-високи и отзад изпушва.след това проблем с палене няма.когато фостигне 90 гр.пак започва да пали малко по-трудно.горивото е от скъпото.свещите работят,пробвани са на акумулатор.тандем помпа сменена с нови гарнитури.филтър сменен.егр.почистен.грешки няма.никакви загуби на течности за една година 10хил.км.нов акумулатор варта.някои имал ли е такъв проблем? Кажете кой може да я погледне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 100лв май по мои.спомени но.може и друг проблем да има как така изведнъж ли почна да го прави или сега в студовете пробвай няколко пъти да загрееш дай контакт угаси и така два три пати ако запали значи свещи нищо че си ги пробвал може бавно да загряват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за много години. Не го хвърляйте в приключение, ако е датчика на коляно вият вал веднага ще набие грешка и не трудно ами въобще няма да запали. При мен септември се случи проблем с въпросният датчик и въобще нямаше палене, мигаше лампата за подгревните свещи и при четене излиза грешка с датчика.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от stefanin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че не е датчиката..,по скоро о пръстени на дюзите? Ама маслото не си вдига нивото и филтъра е чист..други колеги да изкажат мнение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трудното палене на загрял двигател се оправя софтуерно. и моята пали трудно на студено време. върти доста, но не загасва. Ако пусне свещите, пали от раз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги. Аз имам същият проблем. Колата е А3 2007 2.0 TDI 170 BMN. Сутрин само първото палене е трудно. Пробвал съм да подгрявам 4 - 5 пъти, няма разлика. На диагностика и при мен всичко уж е ОК.... Дюзите са нови, DPF-а е свален преди няколко месеца, но подобрение със сутрешното палене в студено време няма! Затруднено е дори при положителни температури от 5,6 градуса. Ако някой има решение, моля помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си палех миналата зима с 4 изгорели подгревни свещи. Но те си излязоха на диагностиката и си ги смених.

Редактирано от Тома
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата я смених..,компресията къде могат да я премерят?

Предполагам,че със смяна на гумичките на дюзите,ще се оправи проблема при мен

Редактирано от koldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега на -13 излезнах да я запаля и първия път въртя запали след 5,6 сек. И загасна. От втория път пак запали и веднага загасна,запали от трети път и оборотите бяха високи.никой ли не знае къде може да е проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери някой съсед да ти дава ток, докато палиш. Ако тогава колата запали нормално, сещаш се къде ти е проблемът.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е оборотите да са ти високи при тия температури. Пробвай това което bsd ти каза. Възможно е и да дърпа въздух от някъде или да връща нафта, щом ти дава ядове и топла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, абсолютно нормално е оборотите да са по- високи при първо палене сутрин и минусова температура. Да го наречем автоматичен смукач. Нормално е и за дизелови и за бензинови автомобили. С покачване на работната температура намаляват и оборотите. Аз не съм попадал на автомобил, който да не вдигне оборотите при студен старт и ниски температури. Напиши cold start в youtube и поразгледай. Надали ще видиш двигател, който заковава оборотите, които държи при достигната работна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз забелязвам на моята при температури под нулата, сутрин на първо палене оборотите се вдигат и след това се смъкват постепенно......Значи не е нормално това,така ли? Говорим за 1.6 BGU мотор.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bsd, ти ли ще се окажеш безпрецедента :) Държа да ми направиш cold start клип сутринта. Не, че не ти вярвам, просто няма логика колата да не вдигне обороти.

 

Иначе,

 

това е клип от моята кола миналата година, преди профилактика на стартера:

 

 

останалите са рандъм 2.0tdi на А3, има и BKD има и други:

 

 

 

 

 

 

Отделно от А3 изгледах други 2.0тди на VW, Audi, Seat и все си е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не съм забелязал да са по-високи от стандартните. Утре излизам към 8,30 сутринта и ще направя клипче (разбира се че ще е студен старт).

Venomcorp, при бензиновите двигатели държи по-високи обороти докато загрее. Но при дизелите които карам, нямам такива наблюдения. Утре ще снимам клипче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....................................Утре излизам към 8,30 сутринта и ще направя клипче (разбира се че ще е студен старт).........................................

Направих клипчето:

 

 

Baha, прав си. Веднага след студения старт колата закова на 1000 оборота. Но не за дълго:

 

Cold_start.jpg

 

4 минути след паленето (през това време чистих скреж от прозорците), колата отново бе на 820 оборота. Предполагам повишените обороти са били извикани от компютъра, за да се компенсира натоварването на алтернатора след стартът.

 

Добре че направих клипчето, за да се заслушам как пали. От 4 месеца колата не е изкарвана на извънградско. А през това време разстоянията на градско които изминава са не повече от 4-5 километра след паленето. Мисля че е време да закача акумулатора на зареждачката, за да се дозареди хубаво.

Но, определено съм доволен от това, как запали на -11 градуса (по FIS). По-старите потребители на форума помнят в какво състояние я взех колата и какви драми имах с паленето. А на по-младите ще онагледя :hilezh: :

 

Из темата "Моята А3 - няма диагноза, а цяла патология":

 

..............................................................

Колата за първи път я видях, когато отидох да я прибера от задължителното обслужване. Още тогава не ми хареса, нито как запали, нито как върви. Прибрах я в гаража и се прибрах в къщи. След два часа, жената реши че иска да се поразходихме с новата придобивка. Изненада, колата запали на няма такава мъка....................................................................................................................................................................... забелязах, че след като не е палена, примерно 3-4 дена, завъртам ключа, запалва за малко и изгасва, все едно и свършва горивото. Смених нафтов филтър профилактично, същото. ........................................................................................

Следващата ми стъпка бе горивоснабдителната система. Свалих помпата в резервоара, ............................................................................................... Почистих я и върнах помпата на място. ..................Викам си ОК, дано да е това проблема. Е да ама не. Гадината стана по-динамична, с една идея по-лесно пали, но проблема остана.

 

Кода на двигателя е BKD. След престой от 8-9 часа, задължително трябва да и помогна с газта, иначе поприпуква и пак го ям. Няколко пъти след дълго мъчене за запали (разбирай, откачане на акумулатора от клемите, евентуално да нулира някой друг бъг, през това акумулатора закачен с кабели към мойта кола да позареди след дългото въртене и 20-30 минути престой така) започва да пали първо с леко припукване, после да подахапва и така докато запали, но единия път имах чувството, че тръгна на 2-3 цилиндъра и изфорсирването не чистеше проблема.

В неделя последно го направи пак този номер и веднага закачих VCDS-a. Беше записал грешка:

 
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 777 /min
                    Torque: 60.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.06 V
                    Inj. Quantity: 2.96 mg/str
                    Temperature: 27.0°C
                    (no units): 0.0

Вече вложих доста нерви в нея, иска ми се да видя и положителния резултат.

 

Най-после, по колата има положително развитие.

Както вече писах, в сряда проверявах релето, и цялата ел. инсталация свързана с него, и всичко беше ОК.

Но пропуснах да кажа, че същата тази сутрин, когато пак не поиска да запали, размених и акумолаторите на Аудито и моето Пежо. Това го направих,  защото нямах време да се занимавам да давам ток с кабели, за да издържи акумолатора на Аудито на дългото въртене на стартера, което ме очакваше (жената щеше да закъснее за дело, ако се забавех още). От следващия ден, започна да ходи сутрин сама на работа (като отвориха семинарията и вече се кара спокойно без задръствания, се пристраши да кара сама сутрин).

Днес сутринта, станах да закарам колата на диагностик. За мое учудване, жената ме запита защо, при положение, че съм я оправил. Учудих се. Питам: Как така я оправих? Е ми, пали си вече нормално, откакто оправя релето. Учудих се, слезнах до колата и завъртях ключа. Вярно запали нормално. За пръв път ми се случва, да я запаля след престой (а в този случай е 15 часа престоя) и да запали нормално.

Сега си мисля, че може би акумолатора да е бил проблема. Акумулатора от моето Пежо е на малко повече от 2 години и смея да твърдя, че е в перфектно състояние.

За сега съм го добутал до тук, но поне вече виждам светлина в тунела. ..................................................

 

..........................................................................

И още малко инфо. Заедно с оригиналния файл на ECU-то, попаднах и на по-новата версия на картата (текущата ми е 372603, а по-новата е 390999). Смятам да ремапна с нея

. Ето и информация за разликата:

It is SW version 9883, more info about update:

Customer statement / workshop findings

Cold engine difficult to start, misfiring and white smoke or sporadic blue smoke. The engine has no

coolant loss.

Technical background

1) The fuel quantity at the start is too low.

2) The diesel fuel quality does not meet the specification of DIN EN590.

Production change

1) Optimised engine control unit software.

2) ---

Measure

Try to reproduce the customer complaint so that it can be clearly assigned to this TPI.

The following repair must only be carried out, if all the criteria (model/type, chassis number,

engine/gearbox code, PR number(s), software version, code etc. ) match exactly. Otherwise this

solution won't work and repeat repairs may be necessary. In such a case, we may reject the warranty

claim and redebit the parts.

To locate the cause of the complaint remove the plug from the coolant temperature sender (G62). If

the cold engine starts correctly, update the engine control unit.

 

http://www.chiptuners.org/forums/viewtopic.php?f=6&t=5719

......................................................

 

Като начало, благодарности на колегата toshkov81. Префлашването на Engine модула премина успешно и тази сутрин колата при 2 градуса външна температура, запали доста приятно (не перфектно, но за това си има хардуерни причини).

Както се и очакваше, след смяната на софтуера светна Check Engine (в стария софт, бяха изтрити кодове за грешки). Но изненадата ми бе, че грешката е: 

19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction

 

Да се похваля.

След смяната на софтуера на ECU-то на двигателя (благодаря за което на колегата toshkov81), Аудито започна да пали от половин оборот. Не се налага да и помагам с газта.

 

 

От тогава не съм имал никакви проблемите с паленето.

  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:  :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...