Jump to content

Смяна на бензинова помпа на Ц4


Shubert

Recommended Posts

След, като преди няколко дни при даване на контакт бензиновата ми помпа проплака жално преди малко въобще и не поиска да се обади. Та въпроса ми е кой е предпазителя на помпата? Лесно ли се сменя, защото намерих главно теми за 80-ките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ходих да замеря какво става с тоците. При контакт се получава за 1 секунда 12В и предполагам, че релето прекъсва от това, че няма товар. Следва неприятния момент с изваждането за нова помпа. Някакви идеи за нова/ втора ръка, производители?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушона е №17, 20 ампера.

Бих те посъветвал да разкачиш помпата от инсталацията на колата и да и́ подадеш захранване директно от акумулатора. Моята беше блокирала механично.

Дали се вади лесно - ами не. Аз съм със седан, при аванта може и по-лесно да е. Първо трябваше да извадя газовата бутилка, защото отвора за помпата се падаше под нея. Второ трябваше да се наместя "удобно" в багажника. И трето дупката, през която се бърка е малка. Имаше щипки за разкопчаване, но не се сещам в момента.

 

Аз сложих нова китайска помпа. Все още работи безшумно и безпроблемно, но през нея да са минали 5-6 резервоара бензин. Спомням си, че имаше разлика в накрайниците за кабелите и се модифицираха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вече поръчах нова магнети марели за около 70лв с отстъпката. Сравнително удобно е в аванта. Бутилката при мен е на мястото на резервната гума. А имаш ли спомен колко трябва да е бензина, за да е открита помпата и да се пипа и вижда около нея? Дори и да е блокирала механично само ще си я оставя за резервна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами принципно повече от 20 литра не ми стоят в резервоара - когато светне лампата сипвам за 20 лв. Когато сменях помпата не се сещам колко бяха, но понеже кошницата е на дъното, няма как да не бръкнеш в бензина. По спомен помпата се вадеше с част от кошничката. И моята се предаде зимата, но понеже съм с обикновена АГУ изчаках по топлото време. Освен за ръцете неприятно е вдишването на бензиновите изпарения.

Помпата, която сложих беше "Мапко" и цената и́ в магазина беше около 70 лв. След смяната сложих реле и вече е изключена когато карам на газ.  Старата помпа няма да стане за резервна. Помпата е капсулована, а разправят, че блокирали заради износени четки. Колектора също бил слабо място, с две думи не си заслужава ремонта. Моята мислех да я отворя от любопитство, но така и не го направих.

Найлоновите ръкавици ги тествай преди да бръкнеш в резервоара дали са устойчиви към бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти.... аз имам към 35литра и сигурно ще я закарам на сервиз, ако трябва да източвам бензин, че така на сляпо не ми се бърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смаяната на помпата е за по-малко от час работа при авант. Не се сваля кошницата. Просто дъпаш силно маркуча и помпата излиза. Дърпай смело, Разглабянето на кошницата е тегава работа и има едни гумички, които трудно се наместват и е врътня. Помпа става и от А4 1,8 всички рановидности (нали си с бензинов V6). Може да ти се наложи да смениш кабела с буксата или маркуча, но накрайниците са еднакви и просто слагаш твоя стар маркуч, а кабела е на две гайчици.

Сега в студа най-добре си пригорви няколко туби от минерална вода и източи бензина за да си работиш спокойно и без да си нанасяш излишен демидж.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля да я разглабям кошницата. Има две щипки дето държат помпата... няма ли да се счупят, ако само се дърпа? Новата която съм взел е с букса и ще трябва малко да се преправя ако старата е с гайките.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених я... старата беше тая с гайките. Малко под половината резервоар бензин е топене до малко под лакътя да го ева. @kpitango не стана без да откопчая щипките. Може би с дърпане ще ги счупиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо се сетих да добавя по отношение на щипките... ако ги няма трудно можем да разберем дали сме вкарали добре помпата, ако не сме източили добре бензина. Засмукващата й част е изместена ексцентрично спрямо средата, а трябва задължително да влезе в цедката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествена кожа  :hilezh: .

С гола ръка бърках колега. Просто си вземи хубав памучен парцал за да си избършеш веднага и хубаво ръката. Изгарянето идва по принцип от бързото изпаряване на бензина и съответно силно охлаждане на кожата(нещо като измръзване). Най-добре е ако имаш туби да източиш максимално горивото, докато ти се открие помпата.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на старата А6-ца сменях помпата в големия сняг и бях на обект. Купих помпа от 1,8Т , а старата излезна с издърпване.

Но имах към 25л. бензин, които източих в 3 туби от Горна Баня 10л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да те са еднакви на всичките стари инжекциони, до колкото разбрах. Аз взех някаква месмер от евро 07 за 60 лева с отстъпка и се отказах от втора употреба. Не знам как си я издърпал без да я откопчаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно вече има афтърмаркет решения...аз 2008 сменях и се предлагаше само оригинала пиербург.

Ти старата след като я извади провери ли я,защото моята се беше затлачила с нещо като восък и не помръдваше,но след накисване във вряла вода и после в корсилин се оправи...е вече бях монтирал новата,но ти казвам да я прегледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно вече има афтърмаркет решения...

Ти май караше АЦЕ тогава? Помпите за механичен и ел. инжекцион са различни. Аз моята я сменях около 2010 г. Варианта беше Бош за около 250 лв. или китайска за около 70 лв. Това бяха цени от магазина без отстъпки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...