Jump to content

монтиране на преден парктроник на 2006 4f


Manniakk

Recommended Posts

Здравейте колеги, тръгнал съм да монтирам преден и заден парктроник на а6. Купил съм следните държачи за задната броня 4E0 906 629 A и 4E0 906 630 A (леви и десни). Въпросът ми е някой ако е слагал преден преди мен какви държачи сте ползвали за страничните на предната броня понеже не се продават отделно. Или ако някой има свалена броня с парктроник да ми щракне държачите отвътре как изглеждат да преценя дали са еднакви, че не ми се иска да лепя сензора за бронята

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 144
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Държачките са същите като задните, дупчи се и се слагат сензорите на щрак в тях. Тука съм описал процедурата:

A6 4F OEM Parktronic (Audi Parking System – APS) Retrofit Manual

 

Продават си се отделно, купуваш си 2 от единия и два от другия тип, елементарно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти ли държиш a6retrofit? Страхотен помощник е! Поздравления. Аз вече взех по 2 за задната, сега ще купя още по 1, по това което разбрах едните са леви а другите десни. За централните се предлагат оригинални като се дупчи само стойката за номера. Другият ми въпрос е дали 8 канален модул ще тръгне само с 4 сензора или да слагам всичките на 1 път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси :) Слагай всичките на един път, ще бучи, че няма сензори и ще шие грешки. Не може и да се прекодират само за 4 канала. Отпред е малко по-тегаво не заради държачите, а защото трябва да ги прекараш през копчалъка за включване / спиране в таблото, на мен рязко не ми се занимаваше и за това си сложих само отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е с гаража където паркирам, реално предните ще ми вършат повече работа, заради завоя на захода към подземния. Най-много ме притеснява прекарването на кабелите до жабката, и след това до предните сензори, дано не се налага сваляне и на подкалника. Отделно монтирането на предния оскъпява процедурата, още един зумер, бутона е 44лв. и куфатек кабелите и т. н. Но вече съм накупил половината неща. Спрял съм се на афтърмаркет нови сензори, та ще им видим качеството. Чакам малко само да се стопли времето, иначе вече съм разучил горе долу как стоят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С предния, ако ще го прокарваш откъдето трябва ще видиш зор. Попринцип на седана вече всичко е свалено отпред и останаха само снопа с кабели, така че може нагледно да ти покажа откъде минава, но за пример ще дам в момента какво се наложи само за да се прекара кабела от скоростния лост до компютъра под волана (кой комп не знам точно), а именно, да се свалят двете седалки, пода и таблото, защото кабелния сноп идва от ляво на таблото, стига до десния край и тогава се връща обратно до централната конзола. Не съм сигурен само дали има разклонение за бутоните над климатроника по-рано, но при всички случаи предния парктроник така или иначе трябва да стигне до модула в багажника. 

 

Иначе сензори почти не ми останаха, но окабеляване имам (предната пищялка също), в случай че искаш да го направиш в съществуващите трасета. Алтернативата е да си пуснеш кабели по най-лесния път и да ползваш само буксите, което според мен е по-доброто решение. Да няма да е като фабрично, но не мисля че си заслужава да си разглобиш половината кола, за предни парктроници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какви кабели вземе, може да се прекара спокойно през двигателния отсег, през кутията където влиза кабелака за фарове в купето и долу в шоферските крака. От там зад пластамасата и в духалките, може даже да не бара таблото, само духалката да извади. Ама от там не помна по земята ли вървяха другите кабели до модула в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ходя тези дни ще снимам, че в момента са показани добре трасетата. Иначе за към модула е най-добре да се пусне по снопа където минават кабелите от акумулатора до изходите отпред. Със сигурност е най-краткия път (фабричен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за окабеляванета до модула мисля да сваля пасажерската седалка, задната, пластмасите на десните прагове и жабката. Зад жабката няма ли сноп който да излиза до кутията с компютъра, не може ли да се пусне кабела от там? За кабелите съм се спрял на комплектите от куфатек, струва ми се доста работа да се ползва оригинална инсталация, при положение че ми трябва само кан и плюсовете от бушоните.

 

снимките биха били доста полезни! за пищялките поръчах 2 за по 10евро всяка, нови. Ако имаш бутон може да ми свърши работа.

Редактирано от Manniakk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в упътването на куфатек пише че отдясно до А-колонката имало гумена тапа към подкалника, не знам къде точно излиза...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре или Четвъртък най-късно ще ходя и ще наснимам. Бутона го имам, даже съм си го прибрал вкъщи :). Иначе ако не се лъжа инсталацията с кабелите от акумулатора се движи по дясната част на пода под пасажерската седалка (респективно и назад продължава по същата линия).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-16154-0-03041900-1452702533_thumb.j

подозирам, че говорят за тази тапа, ако се съди по гуменото уплътнение на техните снимки, но може да има и друга тапа там някъде.

 

https://www.kufatec.de/shop/en/audi/a6/a6-4f/pdc-park-distance-control-front-sensor-harness-audi-a6-4f

 

аз лично едва ли ще ги пускам чак по пода, по скоро отстрани под пластмасите ако има канал. За бутона ако не е обелен ми пиши на лично с цена, иначе ще го поръчам нов за около 42лв.

post-16154-0-03041900-1452702533_thumb.j

Редактирано от Manniakk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в момента имам малко проблеми с кабелите на куфатек, още не съм ги поръчвал, но като ги гледам на сайта не ми се връзват. Значи единия 12пинов конектор е изцяло зает за задните датчики, другия 12пинов са заети 8 позиции, за сензорите и предната пищялка. 16 пиновия кафяв конектор е с кабелите за бутона, CAN H/L, задна пищялка, маса и захранване. Като гледам обаче кабелите на куфатек или са им объркани и стари снимките или нещо липсва... Аз лично предполагам че снимките са само с илюстративна цел и съм им изпратил запитване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябват ти три кабела:

 

1. https://www.kufatec.de/shop/en/audi/a6/a6-4f/pdc-park-distance-control-front-sensor-harness-audi-a6-4f- от датчиците отпред, до втория кабел

2. https://www.kufatec.de/shop/en/audi/a6/a6-4f/pdc-park-distance-control-front-control-unit-harness-audi-a6-4- влиза кабела от датчиците отпред, единия отива в копчето, другия отива отзад в модула

3. https://www.kufatec.de/shop/en/audi/a6/a6-4f/pdc-park-distance-control-rear-sensor-harness-audi-a6-4f- от датчиците отзад в модула отзад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май ще ми трябва и кабела който е за захранването и кан-а, макар че ако е същия като този в блога ти, в него не видях кабелите за бутона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимки на инсталацията.

 

http://1drv.ms/1Pd3pSf

 

Кабела към който се връзват предните парктроници попринцип излиза отпред в ляво на бронята и предполагам влиза пак отляво, минава през бутона и след това назад към багажника. Предполагам няма да е грижа да се завърти и да мине по дясната част на предницата, че да го вкараш зад жабката и от там да пуснеш към копчето и назад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мислех направо да сложа инсталацията огледално и да репинна 4те кабела от страната на модула, иначе другия вариант е да я разплета и да я обърна, ама не виждам смисъл. Колега N1995, случайно за знаеш пиновене за CAN-а колко са големи, не знам дали ще успея без инструмент да извадя пинове от оригиналната инсталация и може да се наложи да взема patch кабели с пинове, ама в etka-та не са отбелязани кои пинове на кои букси са, и ще трябва да ги целя. този за бушоните май го намерих, ама този за CAN-а не знам кой точно е....

Редактирано от Manniakk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кан-а ти е бяло оранжево и оранжево, по принцип ако не можеш да се оправиш с пиновете може да се вържеш директно към някой от кабелите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пише от къде се захранват, ама няма парт номерата.

то е най-лесно да се хвана за кабелите, ама ми се иска културно да го направя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми стандартни пинове са човек, ние като го правихме с Арсов, той си имаше една кофа пинове и вади слагай :D Не помня баш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...