Jump to content

4.2 ТДИ вериги


Стоян Чанев

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Днес попаднах на една статия в авто-билд в която пише, че 4.2тди често страдал от рапънати вериги, за което не съм чувал. Знам че това е вярно за 4.0 тди. Та вие чували ли сте нещо по този въпрос? 

 

Ето линк към статията: http://autobild.bg/audi-a8-(typ-4e)-%D0%BE%D1%82-15-000-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0:-%D0%A1%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%9C%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B5%D0%BB/a11398

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

От година насам трака все повече и повече. Скъпичка е. Не я смених само защото ми се прецака компресора на окачването. Вчера го смених, но си изпуснах часа в сервиза.

За веригата ми искат 1400 лв за части и малко над 1000 за труд. Което включвало освен веригата и разни обтегачи и т, н,

 

И понеже все някои ще попита да кажа за компресора - 400 лв на старо + 500лв за една изпускаща въглавница и 200 лв труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При студен старт ли ти трака?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, главно. Но ако се остави по-дълго без да се сменят, почват да се чуват и при палене на загрял мотор. Много често прескачат зъб при гасене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Тракаха ми веригите постоянно! 

Студен - топъл... всякак.

Смених ги, плюс обтегачи, ролки, повдигачи на клапаните...

6200 лв за цялото упражнение. Сега всичко е чудесно и автомобила отново е безшумен. 

Общо взето от тази А8 съм много недоволен. Не бих взел повече такава.

Освен постоянното ровене по колата (изгорял мигач на огледалото, скъсано жило на капака на двигателя, задната щора постоянно се прецаква, телефона губеше обвхват, спирачен апарат на задно колело, смяна на колан с механизма, датчик един заради които влизаше в авариен режим, смяна на механизма гдето вади телевизора... и още и още), ами и е неудобна! Няма къде една чаша да си сложиш, няма ниши за документи, никога не можеш да си настроиш седалката точно, въпреки че има 20 копчета, няма никаква видимост...

Общо взето за 4 години се убедих че модела не струва! 

Има 3 хубави страни: красива е (с 20" джанти съм), мощен 8 цилиндров мотор и последно - разхода на гориво е чудесен за 325 те магарета (10-12 литра/100км а пада и на 8 ако караш кротко)

Но не бих я препоръчал като марка и модел!

20140606_200916.jpg

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен пък е много удобна и приятна за каране. Ако не си имал всички тези проблеми, които несъмнено ебават кефа от каране, щеше да гледаш с други очи на колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@lyubaca интересно инфо. Колата ти е много красива, би трябвало да ти доставя страшен кеф ....

 

За голямо съжаление, всички ремонти, които си описал са много типични за старите осмаци :( Тва с обтегачите явно е класика при Ауди. Отделно тези дребни, но дразнещи неща, наистина развалят кефа, само че в един момент като стабилизираш колата и покараш 20-тина хил км само на консумативи ще си промениш мнението ;) За седалките верно отнема време да си я настроиш, но след това си запаметяваш настройки и приключваш ;) Пробвай тези които надуват, да ги върнеш най-навътре, настрой си удобно седалката и след това ги разцъкай тях.

 

Какво имаш предвид, че няма достатъчно видимост?

 

Мислил ли си да я чипосваш? Можеш ли да качиш една снимка на интериора, много ми е странно, че няма място за чаши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма. Има ниша зад скоростите, но е по-скоро за документи, ключове, телефони. Стойки за чаши няма, каквито има в а6 ц5, примерно. Имах същата 4.2тди и беше много приятна за каране, не може да изненада с вървеж предвид теглото си, но пък за возене беше мрак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, точно с вървенето изненадва! Даже е прекалено мощна за теглото си.

Но в горният пост забравих че преди 2 години сменях и дюзи! А те са скъпи. Въобще една недоизмислена кола!

А относно видимоста: Предвид предните колонки и малките огледала, трябва да си факир да прецениш. Ако на кръстовище имаш перпендикулярно в ляво или дясно пешеходец, като нищо го качваш на предният капак. Това си им е проблем на тези купета. За огледалата споменах - все едно си пробил дупки във вестник. Нищо не виждаш. Огромна мъртва зона.

Предвид че съм навъртял над 150 000км на това купе, мога да напиша трактат на тема - "Недостатъци (поради липса на предимства) на Ауди 8". Долу в десния ъгъл бих добавил подзаглавие с много дребен шрифт "Не измислено"  и "По действителен случай"!

 

Снимките са правени от един приятел за да я продам. Но за почти 2 години имам само няколко обаждания, и сега след оправения мотор и сменените дюзи ще си я покарам още малко.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

20151126_170102.jpg

20151126_170154.jpg

IMG_7692.JPG

IMG_7704.JPG

IMG_7717.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, lyubaca said:

Долу в десния ъгъл бих добавил подзаглавие с много дребен шрифт "Не измислено"  и "По действителен случай"!

:hilezh:

 

Според мен заради скъпите и тегави ремонти си се настроил лошо ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва за вървежа е супер строго субективно, но все пак 326кс на горе долу 2т купе не виждам как може да изненадат. Дано след последните ремонти да покараш без нужда от какъвто и да е сервиз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли споделил (lyubaca),

в какво състояние сте закупили колата,от къде?Напр.-нова,от 1-ви,2-ри собственик,на колко километра(ако сте знаели реалният пробег),сервизна история,в коя държава/и е каран автомобила и т.н.Дори ако не се лъжа,по номера на рамата може да се разбере и за кой пазар(държави)е произведен.Някои от описаните проблеми са типични за Д3,но при вас нещата са ескалирали:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично толкова недоволни не бях срещал във всички теми взети заедно. 
По повод мотора-4.2TDI след премахването на повечето eco shit-ни се отпуши(само катализаторите съм оставил засега) и мен ме устройва напълно. Дюзите са в положителни стойности, през няколко хил. км. получава по една туба BDC. Още повече като знам какви са алтарнативните мотори. За автомобил серийно производство, един от най-добрите дизелови мотори за мен.
Като интериор, напълно функционален и френдли, единствено местата за бутилки са малко, но това се преглъща. Нямал съм големи драми освен с торсена. На двигателя му сипвам само Bardahl с фюлерин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефанов, аз си падам лаик, би ли ми обяснил какво да премахна от изпускателната система? Последно време мирише странно. Няма пушек няма нищо. Но мирише странно!

В сервиза ми казаха че още малко и щяла да светне лампа за филтър за твърди частици, предвид изминатите километри.

И какво е това БДЦ ?

Така и така смених половината окачване и обслужих мотара, да я стегна за още една година или за още 50-60 000 км.

Преди 1 час, todorov_24 написа:

Бихте ли споделил (lyubaca),

в какво състояние сте закупили колата,от къде?Напр.-нова,от 1-ви,2-ри собственик,на колко километра(ако сте знаели реалният пробег),сервизна история,в коя държава/и е каран автомобила и т.н.Дори ако не се лъжа,по номера на рамата може да се разбере и за кой пазар(държави)е произведен.Някои от описаните проблеми са типични за Д3,но при вас нещата са ескалирали:zustimm:

Колата е от Мюнхен. Беше на 3,5 години и на 70 000 км. Това за собствениците не мога да кажа. Реален пробег - също. По вин-на си излиза кога и на колко е сменяно маслото в Бавария, съвпадаше си. Ескалация на "нещата" няма. Постоянно има нещо за ремонтиране. Не говоря за пари. Дразни та дрънка. Имах много смешни моменти. Например когато изгоря мигача на огледалото, предлагало се цялото. Или жилото на капака за двигателя. Държаха ми колата 2 дни в сервиза и сваляли подкалник и фар... и не помня още какво.

Колана на водача се прецака, не се прибира, предвид цената взех един от една морга. Друго, например 8 бр дюзи по 600 лв (започнахме пазарлъка от 920лв/бр). И т н.

Спирачен апарат, мигаше ми паркинг-спирачката няколко месеца...

Ако нещо друго те интересува - питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах 4.2тди. Сега взех 4.2 бензин. И двете са А8. Не знам от къде идват всички негативни коментари,но за мен са адски приятни коли за каране.Нищо не вървят и двете и това го казвам без да имам изкривени представи по темата. 6сек до 100км/ч е ок, но нагоре нищо не се случва!Въпреки това за мен остава изключително приятна кола. Очаквания за евтина поддръжка никога не съм имал, но е факт,че 4.2тди е далеч по-скъп за поддръжка в адекватно за а8 състояние от 4.2 бензин.

П.с. как успя да достигнеш 6200лв за смяна на вериги? Смяната на компресор и възглавница с втора употреба такива не е по-добро решение от качествено рециклиране. Пак от опит го казвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе тя си става що годе и мене ме устройва за возене, обаче както казах следващата ше гледам да има едни коне отгоре че не ми стигат тия грам!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, mityo написа:
Преди 5 часа, mityo написа:

Да бе тя си става що годе и мене ме устройва за возене, обаче както казах следващата ше гледам да има едни коне отгоре че не ми стигат тия грам!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Да де, но не казваш "коя печка се движи" по-бързо от притежаваните от теб?

Нали щото W12 не е нещо особенно, та се чудя какви си притежавал?

Покажи някоя снимка на тези машини? 

Убеден съм че на всички ще им е интересно! Колеги подкрепете ми молбата, да се съгласи да ги покаже! Моля ви! 

Ама инак с лафовете нямаш равен Митьо ;)

Завиждам благородно!

Хайде пусни няколко с снимки с по няколко изречения на зверовете, дето се "местят" по- бързо от в12 ската. 

А аз обещавам да ти разкажа нещо изключително след като видим зверовете!

В трепетно очакване съм!

Благодаря предварително!

 

Редактирано от lyubaca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам това предвид. Нито 4.2 тди е най-бързата кола в света, нито някой твърди че е невиждана технология. Но на фона на масовите коли, които се движат по пътищата и на субективното усещане от турбините и големия въртящ момент вътре, колата си върви съвсем прилично, особено по магистралата. Мен лично ме бърка, защото се дават квалификации за "спреляк, умреляк, невървелник", което не подхожда особено на тази кола. Предвид голямото й тегло и това че е бъкана с екстри, си е направо супер. Карах няколко дни такава във всякакви режими /градско, извън, магистрално/ и последното нещо, което съм усетил е дори намек за липса на мощност, в каквито и да било условия.

Ясно е че всеки си гледа от неговата камбанария, но има хора, за които и 1.9 тди 90 коня вървят супер, за други пък и 1000 коня не са достатъчни. 

Пример - ако аз съм свикнал на кола 600-700 коня, на относително леко тегло, е съвсем нормално 4.2 тди да ми се стори спряла. Но това далеч не означава че колата по принцип е бавна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@lyubaca, гледам че колата е с големите огледала....

аз мислех, че поне с тях тоя проблем е отстранен, аз съм спредишните , които са по-малки и редовно някой ми се "губи" като кара до мен и няколко пъти засичам хората грубо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30/07/2016 at 1:06, yavor20v написа:

 

По-малка е видимата зона от на старите. 

Ужасни са. Огромни мъртви зони.

Като дупки на вестник. 

И на това отгоре ми беше изгорял мигача на едното! А нямало такава резервна част. Само цяло ;)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам навъртяни 50к км на префейса с малките и още 30к км на фейслифта в БГ и ЕУ и не съм забелязъл проблем с мъртва точка. Автомобилът си е съвсем приличен, просто колегата lyubaca има други критерий и изискваня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги зачетох се в темата. Имтересно ми стана като прочетох че нямате къп холдъри...

Аз имам фабрично къп холдъри точно като на снимката. Ясвно Ауди са чипари и искат повече пари за тая екстра в Европа.

2008-audi-a8-42-quattro-in-white-cup-holder-with-prop-b08345.jpg

Също така в подкрепа мога да кажа че е много добър ежедневен автомобил. Прочетох и за проблемите на колегата и изглежда е случил на кофти бройка. При мен за година само вентилатора за купето със сменил и то защото е фабрична болежка. И при покупката още знаех заден лагер десен се смени. Друго не се е разваляло. Имам и сервизните посещения - нищо проблемно.

Много добре вози особено защото е L купето но дизеловия двигател не ми е познат.

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...