Jump to content

Смяна двигател A6 2.5 TDI C5 - AFB vs AKN


georgir

Recommended Posts

Здравейте,

 

На моя "душегуб" му се налага ремонт заради спукано бутало (освен износените валове и липсващите кобилици с които си го карах преди... да, да, знам, gross criminal negligence).

Изглежда поправката на този двигател ще е доста скъпа, и обмислям вариант вместо това да го сменя целия.

Но не мога да намеря да се продава такъв със същия код - моят е AKN, намирам AFB с на теория същите характеристики - 2.5 TDI 150hp.

 

Може ли някой да ми каже каква е разликата и дали такава смяна може да доведе до проблеми, i.e. нещо моят компютър да не е настроен за другия двигател или физически нещо да не пасне?

Също така подозирам че в КАТ вероятно така и така ще се заядат с мен за 2-те букви разлика и ще ме пратят на технотест, та докато сме на темата, въпрос за бонус точки: дали пък и някой друг двигател не е по-добра идея да сложа, 2.5 180hp или дори 2.8, ако знаете че пасва физически и е OK и с разните компютри и електроники?

 

Колата е автоматик, не 4x4, ако има значение.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В КАТ няма да имаш никакъв проблем да си набучиш, който искаш душегуб..там има филм ако увеличиш цилиндрите. Моята кола като я куих от автокъщата събра мотора на първите 100 м. и се наложи да я регистрирам с друг AJL и не е имало проблеми..просто я вписват с новия номер на блока...но може някой друг да каже дали за различни букви на главата, ще се заядат..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ще те пратят на технотест ако имаш разлика в кубатурата или конските сили

разликата в буквите на мотора не е проблем,обаче 1 конска сила да има разлика в двата мотора по талон си на технотест

 

Ще ти кажа кое е най доброто решение на твоя проблем-1.9тди 110к.с

Аз така направих и даже мотора беше здрав,купих колата и го махнах

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако искаш да смениш целия мотор ще ти трябва точно AKN. Той покрива по-високи еко норми от AFB и е с други дюзи и комп, т.е. ще ти трябват към мотора и тези неща (ако вземеш AFB). Е, разбира се остава варианта на AFB да сложиш твоите чаркове, но това си е допълнителна работа и излишни останали "резервни части" :) Всичко това важи и за по-мощните мотори (AKE например, 180 к.с.).

Редактирано от coresnet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Той... е с други дюзи и комп

 

тоест моите не стават...

 

Е, разбира се остава варианта на AFB да сложиш твоите чаркове

 

тоест все пак стават?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компа ти може да си остане сегашния, а дюзите от AKN-а ти да прехвърлиш на новия мотор (AFB, ако вземеш такъв), това имах предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега забрави тези двигатели започващи с буква А !

Най добре си намери мотор BDG - 164 коня.
При него валовете са съвсем различни - кухи / бързи / и издържат доказано много повече от тези от 150 коня мотори. 

Аз лично преди 2 години направих точно това и съм супер доволен !

откачаш периферията на стария двигател / турбо ,вакум помпа,стартери ... всичко да остане гол мотор/  и слагаш новия , монтираш всичко

друго от твоя си двигател и си ТИ !

Това за мене беше най-лесната интервенция пред това да избера да ремонтирам това 150 коня , защото знаех , че с тази кола където и да тръгна винаги ще треперя дали ще стигна. Сега съм минал около 80 000 км с новия мотор и нямам грам ядове. 

Относно КАТ има много варианти да мине без проблем..

УСПЕХ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с КАТ  проблем няма стига кода на блока да не е на вече регистриран автомобил или да излезне от краден... инък никой не се хваща да ти гледа коне и т.н. 

Редактирано от MartinD1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи бързи валове :D Освен BDG, BCZ също е 163к.с. и е с кухи валове, а освен тях двата BAU/BDH са по 180к.с. с кухи валове... И валовете не са проблема при 2.5, колко пъти е дъвкана темата (без смазване няма на света материал, който да издържи на триенето). А и имайте предвид все пак, че тия "B"-мотори са с друга помпа, дюзи, ECU...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при разлика в конете технотеста ти е сигурен

 

по евтино ще ти е да си смениш буталото и да си намериш глави с кухи валове да ги монтираш на твоя блок,единствената разлика е в вакум помпата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(2) Не е изменение в конструкцията на ППС:

1. промяната на цвета му;

2. смяната на двигателя му с двигател от същия тип, марка, модел и КОД - когато има и неизменено окачване.

Дори двигателите да са с еднакви параметри ако буквения(при ваг) код се различава се води изменение на конструкцията. Съответно се минава през изпитатателна лаборатория(тези дейности не ги извъшва само Технотест) след това ИААА и чак тогава в Кат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да се знае,че документ от Технотест можеш да получиш ако новият двигател е с не повече от 10% по-мощен от заводски вграденият.

Разговарял съм с техен служител.Това разбира се не единственото условие,но ако мощността на новият е повече от 10% нямаш никакъв шанс.В този случай трябвало да се доказва,че спирачната ти система е надеждна спрямо по-мощният двигател,което на практика било невъзможно...

...изобщо филм някакъв! :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...