Jump to content

ел. магнитен клапан B4 ABT


katri

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От скоро имам странен проблем с моето B4 ,90 коня ABT двигател.Сутрин при първоначално запалване, колата вдига 3000 обората и се форсира като за световно.След около 5-7 минути, когато загрее двигателя и подам един ,два пъти рязко газ, оборотите се нормализират.Утрепах се да търся причината, накрая закачихме колата на диагностика и се установи ,че проблема от ел. магнитния клапан , който създава вакуум в горивната с-ма.Клапанът е закачен на едно маркуче , което влиза отдолу в карбуратора.VAG номера му е: 050 133 517(провирих го в ETKA).

Изключих захранването на клапана, като отстраних куплунга и колата спря да се форсира ненужно, но сега при първоначално палене се налага да подавам за известно време непрекъснато гориво с педала на газта, което преди тази интервенция не бе необходимо(колата си палеше като часовник).Та въпросите ми са:

- знае ли някой какво е точното предназначение на този клапан(ясно е, че ако не е имало нужда, немците е нямало да го монтират)?

- до какви последствия води отстраняването на клапана ,чрез изключване на неговия куплунг?

- подлежи ли на ремонт или почистване този клапан?

- от къде мога да си набавя нов такъв, защото по нашите магазини не намирам, а отвън цената му е соленичка :)?

Засега карам без този клапан, но ще се радвам ,ако успея да възстановя по някакъв начин оригиналното състояние на колата.

Ако това има някакво значение - колата е газафицирана с обикновена газова уредба, но пали винаги задължително на бензин.

Редактирано от katri
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересен въпрос,аз също карам абт,не се сещам за кой клапан става въпрос,аз имам едно такова ,ако не се лъжа този маркуч при мен е запушен от едната страна не знам защо,не съм имал този проблем с високи обороти,прати снимка ако можеш на моното от всички страни,и на този клапан да го видя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.audi-80-scene.de/wiki/index.php/Bild:EinbauorteABM.JPG

 

В момента нямам възможност да снимам наживо клапана, но на тази схема ясно се вижда за какво иде реч.Клапанът е означен с поз. 1

Редактирано от katri
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

видях го колега,за съжаление никога не съм имал проблем с този клапан,и нямам представа какво да ти препоръчам,ако си сигурен че от него и си го свалил,нищо не ти пречи да го отвориш и да провериш,щом е клапан трябва да отвара и затваря,това му е фукцията,той е 2 маркучлета единия отива отдолу другия влиза в ляво над калника,така е при мен,невиждам как може да се повреди това,освен ако нещо е запушено,пробвай лекичко го отвори и почисти,а и не вярвам да няма никъде по магазините такъв клапан,ако не се справиш сам,и искаш да търсиш нов,потърси от тука колегите от форума които продаваш части,сигурен съм че те ще ти помогнат с намирането на тази част,но мисла че ако проблема е от него ще се справиш с едно почистване,успех и пиши какво е станало..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да споделя, че със същата кола (двигател, както и газ/бензин) имам същия проблем. Аз лично забелязах, че ако откача клеймата на акумулатора за малко и спира да го прави, поне за известно време. От скоро имам проблема, но е адски дразнещ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана за вентилацията на резервоара, работи на "импулси", чува се ясно цъкането му при работа.

Остарее ли, остава отворен/затворен и прецаква студения старт и свободния ход. Ако причината за блокажа е замърсяване, чисти се трудно, почти невъзможно. Има го и на пазара тук, скъпичък си е. Варианта е ровене в моргите и пробване на място.

На студено/с извадена букса е затворен.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Смених клапана с друг, който набавих от колега.Интересното е ,че проблема с оборотите си остана, макар че малко се смекчи.Сега колата при палене на студено вдига директно 2000 оборота, което пак не е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз също съм с АБТ. Бих ти препоръчал да смениш синия датчик за ЕКУ-то, намира се на пластмасовия тройник на главата. Вземи от приятел само за проба, сменя се за 2 минути, а ако изпуснеш налягането от капачката на разширителния съд, може да излезе съвсем малко антифриз. Случвало ми се е от този датчик да вдига обороти, не чак 3000 де, ама пробвай. А пробвал ли си студена кола да я запалиш на газ, дали пак вдига обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика съм го сменял скоро, колега.Не е от него.На газ да запаля? - не знам как да стане.Газовата ми е направена да пали само на бензин и след вдигане на повече от 2000 оборота автоматично прехвърля на газ.Когато ми свърши газта, мога с един бутон да мина на бензин, но да спра нацяло подаването на бензин не мога.

Сега, когато се повишиха температурите навън, колата няма проблем - пали нормално, но стане ли студено (през зимата) проблема пак ще дойде на дневен ред....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...