Marian_Georgiev Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Здравейте,като чета ми се струва, че голяма част от собствениците на Ауди, без значение бензин дизели, с повече или по-малко бутала в двигателя, страдаме от проблема с пропуск на масло от уплътненията на капака (капаците) на клапаните.Моя мотор (1,8Т, APU '00, 150hp) е на 30х км. след пълен основен ремонт, но явно уплътняването на този прословут капак на клапаните се оказа препъни камък за майстора ми защото вече 3-ти път има нужда да бъде преуплътнен поради теч на масло. Течът е най-интензивен в задната част на главата, непосредствено до хидравличния обтегач на веригата - в мястото където гарнитурата има един плътен кучуков полукръг с бордове и той ляга в съответния полукръг в главата (незнам дали добре го обясних...).Та явно пропускаме нещо важно и сега мисля сам да опитам да подменя сам гарнитурата, поради което ще имам нужда от малко опит. 1. Каква марка нова гарнитура да избера? Вариантите между които се колебая са:- VIKTOR REINZ;- ELRING;Към настоящия момент съм с гарнитура на Виктор Рейнц от Ауто + , воден от мисълта, че уж са за първоначално вграждане, но нещо не оставам очарован. Ако се сещате за друга марка от която сте останали с добри впечатления ще се радвам да я споделите. 2. Какъв херметик "силикон" да избера? Вариантите които се колебая са:- На Victor Reinz - REINZOSIL;- На ELRING: ELRING Dirko 030.790 или някъде бях срещнал мнение на колегата "NIKO" за ELRING Dirko 036.166.В момента гарнитурата ми е цялостно покрита от горе и от долу с RENZOSIL. До колкото разбирам това не е препоръчително, а се препоръчва поставяне на херметик само в ъгловите места където ляга гарнитурата към главата ( не към капака). Но масово майсторите мажат цялостно отгоре и от долу за спиране на течовете ... 3. В крайна сметка добре ли е повърхностите където ляга гарнитурата към главата и респ. тези към капака да се покрият с тънък слой херметик, и тогава да се стегне гарнитурата, или никакъв херметик освен местата където се препоръчва нанасянето му? 4. Има ли необходимост да се шлайфа капака на клапаните например върху голяма гладко ламинирана ПДЧ плоскост плътно налепена с ленти шкурка Р1000? Ако евентуално има някакво изкривяване "измятане" на капака от неправилно стягане? 5. Има ли някаква особеност при полагането на гарнитурата върху главата и съответно поставяне на капака от горе? 6. Ако някой може да даде схема с реда на стягането на капака, защото не успявам да намеря?До колкото знам силата на стягане трябва да е 10Nm. Всичко това разбира се след щателно обезмасляване на контактните повърхности по метала (без тези на самата гарнитура) - за целта съм избрал екстрационен (медицински) бензин. Освен изброените точки, че съм благодарен и на други практически съвети от опит, които се надявам освен на мен да бъдат полезни и на много други потребители! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobitovn Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Аз не съм компетентен по въпроса, но мога да споделя лични впечатления от опит.Двигателя е 1.8Т в Б6, когато го купих беше доста омаслена точно от полумесеца до обтегача(шибана работа, защото се стича масло върху фланеца на охл. система и прее..ава уплътненията му).Закупих оригинална гарнитура от Райно(за около 40лв.).. в комплект е с полумесеца.Отидох при майстора и лично с него свалихме и почистихме всичко старателно.Сложихме полумесеца(мисля, че и покрай него силиконира),после гарнитурата и накрая силикон на Виктор Райнц.Силикон сложихме и на гарнитурата на обтегача, като внимавахме да не запушим отворите за маслото.Вече 20 000км. няма и капка масло.Силикона е сложен по цялата периферия двустранно.И аз съм чел, че се слага само в ъглите....но майстора отказваше да го направим така, защото пак пропускали след време. Link to comment Share on other sites More sharing options...
milen1110 Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Колега, моята е със същия двигател APU. Като я взех от капака на клапаните от всякъде подлизваше масло. Като я обслужвах сменихме и гарнитурата на капака на клапаните. Продължаваше да тече само отзад, където е полукръга. След няколко месеца я закарах на друг майстор. Отвори я, каза че гарнитурата е добре, изчисти всичко намаза я цялата със силикон. В началото не течеше от никъде, сега забелязвам, че пак е тръгнало слабо отзад при полукръга. Явно няма оправяне. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 На колко от вас затегнаха капака с динамометричен ключ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
milen1110 Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Първия път не съм присъствал, втория път наистина не беше с динамометричен ключ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_Georgiev Posted January 24, 2016 Author Report Share Posted January 24, 2016 При мен не съм видял как го стяга, но предполагам че не е използван динамометричен ключ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobitovn Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 И при мен на усет я стяга.Малцина са майсторите ползващи такива ключове и знаещи на колко NM да стягат, хилядите му гайки и болтове. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Ми май разковничето ще е тук. когато един болт не се натегне колкото останалите и се появява слабо място... Ще взема да си купя динамометричен ключ Link to comment Share on other sites More sharing options...
coresnet Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Освен динамометричен ключ, трябва и да е правилна последователността на затягане Освен това много често капаците се кривят от "майстори", така че после какво и да го завиваш - ще тече Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_Georgiev Posted January 25, 2016 Author Report Share Posted January 25, 2016 А каква е правилната схема и поредност на затягане, принципа като при цилиндровата глава ли е? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Довечера ако успеяда подкарам програмите на новата боза ще приверя и ще пусна схема. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evgeni K. Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Да, от средата към краищата навън, на кръст. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_Georgiev Posted January 25, 2016 Author Report Share Posted January 25, 2016 А трябва ли да се провери капака за равност на шлайф? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 До сега всичките гарнитури, които съм си сменял сам, съм затягал от средата на кръст и навън, с динометръчен лакът . До сега винаги съм слагал по точка силикон в краищата само, на 1.8Т никога не съм имал проблеми така, на моторът, който карам в момента - 2.7Т имах проблеми. Сега смених гарнитурите наново, като е намазано със силикон и на главата и на капака, много тънко, би трябвало да се представи по-добре този вариант. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marian_Georgiev Posted January 25, 2016 Author Report Share Posted January 25, 2016 Каква марка гарнитура и силикон ползваш? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted January 25, 2016 Report Share Posted January 25, 2016 Или Елринг или ВР за гарнитури, каквото намеря на момента. Силикон само на ВР съм ползвал до сега, няма причина, просто съм си свикнал с него. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted February 9, 2016 Report Share Posted February 9, 2016 Айде и аз почнах да рева от лявата глава(пред водача). Колата като загрее почва да пропушва под капака, та и понамирисва. Ако я карам 15-20км се изчиства, но на следващия ден след престой песента се повтаря. Гледам динамометричен ключ на force 5-25нм за 70 лева, какво ще кажете? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJANO Posted February 9, 2016 Report Share Posted February 9, 2016 Ако не са ти много вземай го. Винаги има и по-евтини варианти ама колко са акуратни не е ясно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted February 9, 2016 Report Share Posted February 9, 2016 фо 100-150лв съм склонен да дам за подобен ключ. Форс уж са добра марка... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DJANO Posted February 10, 2016 Report Share Posted February 10, 2016 (edited) Преди години ползвах такъв и беше ок. Edited February 10, 2016 by DJANO Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted February 10, 2016 Report Share Posted February 10, 2016 Обаче ми се обадиха и ми казаха, че нямат налични force и че могат да предложат zimber. До колкото знам са със същото качество и приех. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nurv Posted February 10, 2016 Report Share Posted February 10, 2016 (edited) Я да ви питам. Точно след като ми смениха двете гарнитури 2.4 V6 двигател разбрах, че имало тапа от задната страна, точно където всички казвате, че тече. Да знаете нещо за тази тапа и сменяли ли сте я? Иначе моите гарнитури са Victor Reinz. Протекога след ... няма и 2 хиляди километра пак. Капе както описвате и смърди жестоко. В движение не се усеща, но по светофари ако се нацели да капне е ужас. А също тече и от тук: http://s1003.photobucket.com/user/joehirth/media/Cupra%20Project%20Thread/100_1707.jpg.html Edited February 10, 2016 by nurv Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiL Posted February 10, 2016 Report Share Posted February 10, 2016 За полумесеците ли говориш? Ся кат ми дойде ключето ше ги напраа херметик тия капаци. Ако и тогава тече връзвам лигеня под картета и да събирам матряла или па продавам котурута скапана Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghostdog Posted February 11, 2016 Report Share Posted February 11, 2016 (edited) Не, за тапите зад изпускателните валове говори. Edited February 11, 2016 by ghostdog Link to comment Share on other sites More sharing options...
nurv Posted February 11, 2016 Report Share Posted February 11, 2016 Реално и за двете Аз до скоро не знаех за тях хем четох темата на Чудомир във vwforum, но не бях узрял да осъзная колко голяма лейка имам под капака. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now