Jump to content

Практически съвети при смяна гарнитура капак клапани


Marian_Georgiev

Recommended Posts

Здравейте,

като чета ми се струва, че голяма част от собствениците на Ауди, без значение бензин дизели, с повече или по-малко бутала в двигателя, страдаме от проблема с пропуск на масло от уплътненията на капака (капаците) на клапаните.

Моя мотор (1,8Т, APU '00, 150hp) е на 30х км. след пълен основен ремонт, но явно уплътняването на този прословут капак на клапаните се оказа препъни камък за майстора ми защото вече 3-ти път има нужда да бъде преуплътнен поради теч на масло. Течът е най-интензивен в задната част на главата, непосредствено до хидравличния обтегач на веригата - в мястото където гарнитурата има един плътен кучуков полукръг с бордове и той ляга в съответния полукръг в главата (незнам дали добре го обясних...).

Та явно пропускаме нещо важно и сега мисля сам да опитам да подменя сам гарнитурата, поради което ще имам нужда от малко опит. 

 

1. Каква марка нова гарнитура да избера? Вариантите между които се колебая са:

- VIKTOR REINZ;

ELRING;

Към настоящия момент съм с гарнитура на Виктор Рейнц от Ауто + , воден от мисълта, че уж са за първоначално вграждане, но нещо не оставам очарован. Ако се сещате за друга марка от която сте останали с добри впечатления ще се радвам да я споделите.

 

2. Какъв херметик "силикон" да избера? Вариантите които се колебая са:

- На Victor Reinz - REINZOSIL;

- На ELRING: ELRING Dirko 030.790  или някъде бях срещнал мнение на колегата "NIKO" за ELRING Dirko 036.166.

В момента гарнитурата ми е цялостно покрита от горе и от долу с RENZOSIL. До колкото разбирам това не е препоръчително, а се препоръчва поставяне на херметик само в ъгловите места където ляга гарнитурата към главата ( не към капака). Но масово майсторите мажат цялостно отгоре и от долу за спиране на течовете ... 

 

3. В крайна сметка добре ли е повърхностите където ляга гарнитурата към главата и респ. тези към капака да се покрият с тънък слой херметик, и тогава да се стегне гарнитурата, или никакъв херметик освен местата където се препоръчва нанасянето му?

 

4. Има ли необходимост да се шлайфа капака на клапаните например върху голяма гладко ламинирана ПДЧ плоскост плътно налепена с ленти шкурка Р1000? Ако евентуално има някакво изкривяване "измятане" на капака от неправилно стягане?

 

5. Има ли някаква особеност при полагането на гарнитурата върху главата и съответно поставяне на капака от горе?

 

6. Ако някой може да даде схема с реда на стягането на капака, защото не успявам да намеря?

До колкото знам силата на стягане трябва да е 10Nm.

 

Всичко това разбира се след щателно обезмасляване на контактните повърхности по метала (без тези на самата гарнитура) - за целта съм избрал екстрационен (медицински) бензин. 

 

Освен изброените точки, че съм благодарен и на други практически съвети от опит, които се надявам освен на мен да бъдат полезни и на много други потребители!

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм компетентен по въпроса, но мога да споделя лични впечатления от опит.Двигателя е 1.8Т в Б6, когато го купих беше доста омаслена точно от полумесеца до обтегача(шибана работа, защото се стича масло върху фланеца на охл. система и прее..ава уплътненията му).Закупих оригинална гарнитура от Райно(за около 40лв.).. в комплект е с полумесеца.

Отидох при майстора и лично с него свалихме и почистихме всичко старателно.Сложихме полумесеца(мисля, че и покрай него силиконира),после гарнитурата и накрая силикон на Виктор Райнц.Силикон сложихме и на гарнитурата на обтегача, като внимавахме да не запушим отворите за маслото.Вече 20 000км. няма и капка масло.Силикона е сложен по цялата периферия двустранно.

И аз съм чел, че се слага само в ъглите....но майстора отказваше да го направим така, защото пак пропускали след време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моята е със същия двигател APU. Като я взех от капака на клапаните от всякъде подлизваше масло. Като я обслужвах сменихме и гарнитурата на капака на клапаните. Продължаваше да тече само отзад, където е полукръга. След няколко месеца я закарах на друг майстор. Отвори я, каза че гарнитурата е добре, изчисти всичко намаза я цялата със силикон. В началото не течеше от никъде, сега забелязвам, че пак е тръгнало слабо отзад при полукръга. Явно няма оправяне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен на усет я стяга.Малцина са майсторите ползващи такива ключове и знаещи на колко NM да стягат, хилядите му гайки и болтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми май разковничето ще е тук. когато един болт не се натегне колкото останалите и се появява слабо място... Ще взема да си купя динамометричен ключ  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен динамометричен ключ, трябва и да е правилна последователността на затягане :) Освен това много често капаците се кривят от "майстори", така че после какво и да го завиваш - ще тече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега всичките гарнитури, които съм си сменял сам, съм затягал от средата на кръст и навън, с динометръчен лакът :hilezh: . До сега винаги съм слагал по точка силикон в краищата само, на 1.8Т никога не съм имал проблеми така, на моторът, който карам в момента - 2.7Т имах проблеми. Сега смених гарнитурите наново, като е намазано със силикон и на главата и на капака, много тънко, би трябвало да се представи по-добре този вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или Елринг или ВР за гарнитури, каквото намеря на момента. Силикон само на ВР съм ползвал до сега, няма причина, просто съм си свикнал с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Айде и аз почнах да рева от лявата глава(пред водача). Колата като загрее почва да пропушва под капака, та и понамирисва. Ако я карам 15-20км се изчиства, но на следващия ден след престой песента се повтаря. Гледам динамометричен ключ на force 5-25нм за 70 лева, какво ще кажете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче ми се обадиха и ми казаха, че нямат налични force и че могат да предложат zimber. До колкото знам са със същото качество и приех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да ви питам. Точно след като ми смениха двете гарнитури 2.4 V6 двигател разбрах, че имало тапа от задната страна, точно където всички казвате, че тече. Да знаете нещо за тази тапа и сменяли ли сте я?

 

Иначе моите гарнитури са Victor Reinz. Протекога след ... няма и 2 хиляди километра пак. Капе както описвате и смърди  жестоко. В движение не се усеща, но по светофари ако се нацели да капне е ужас.

 

 

А също тече и от тук: http://s1003.photobucket.com/user/joehirth/media/Cupra%20Project%20Thread/100_1707.jpg.html

Редактирано от nurv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За полумесеците ли говориш? Ся кат ми дойде ключето ше ги напраа херметик тия капаци. Ако и тогава тече връзвам лигеня под картета и да събирам матряла или па продавам котурута скапана:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, за тапите зад изпускателните валове говори.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално и за двете :) Аз до скоро не знаех за тях хем четох темата на Чудомир във vwforum, но не бях узрял да осъзная колко голяма лейка имам под капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...