Jump to content

Проект "Албена" - смяна ск. кутия, двигател и реставрация


Recommended Posts

Здравей Колега ! Кабриото е един път.. Уникално запазен автомобил при това американец ... Едно голямо браво за теб ! Прави си колата  как на теб ти харесва и не се влияй много от чуждото мнение ! Ще следя темата с интерес ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващата седмица ми се отвори времеви период да сменям двигателя и скоростната кутия. По принцип не съм чак толкова добър в начинанието за сглобяване и затова намерих един механик, който е с европейски корени и работи в дилършип на Ауди. За бързината и точността на работа и познанията които има за всички аудита от 90-та насам са малко хората на това ниво. Надявам се да не допусне грешка при сглобяването на всичко
 

Преди около година намерих на супер ниска цена (направо без пари) нов оригинален блок от Ауди. Също така и супер късмет извадих, че намерих и нови 2 цилиндрови глави, но те не бяха евтини. Малко ми е жал, че вече няма да мога да го гледам блока и да му се радвам.

Печата на блока е от 98-ма. От тогава седи в съндъка. Има си тапите и хартиените лепенки по отворите. Даже има си маслена помпа и ако се вгледа човек в снимката се вижда и главата на темп сензора дето си идва с блока

034949476-big.jpg

036585889-big.jpg
 

036526441-big.jpg
 

036523144-big.jpg

 
036526442-big.jpg
 
036526443-big.jpg
 
036526444-big.jpg
 
036523096-big.jpg
 
Блока се продава още и от Ауди традишън шопа на "по-нормална" цена -
 
 
Естествено си набавих и комплект гарнитури на промоция. Виктор реинз са оригиналните за колата, докато Ерлинга също ги има, но са на половин цена а това някак си ме навежда на мисълта да не ги купувам...
 
036526445-big.jpg
 
Това са болтовете за главите.. Викрот Реинз са и ги намерих пак на много промоционални цени. По приницп са ми нужни 16 болта общо, но аз взех 17 за всеки случаи.

036526453-big.jpg
 
По принцип автомата няма маховик и трябваше да си взема от донора, но пък те понякога се прецакват след много мили. А това е скъпа част. Добре, че намерих на пак промоционални цени LUK оригинален двумасов маховик инак си мислех да минавън към едномасов от 5 цил.. Модела е LUK DMF-022
 
036526449-big.jpg
 
Сдобих се и с оригинални болтове за притискателя и за маховика - 6 и 8 бр
036526536-big.jpg
 
036526538-big.jpg

 
Взех и съединител с притискател и лагер. ЗАКС, както и slave cylinder на Закс. Оригиналния е БОГЕ но не можах да намеря такъв.
036526450-big.jpg
 
036526525-big.jpg
 
Мастър цилиндъра оригиналния е с идеално състояние, но реших да словжа нов, който намерих на много добра цена от разпродажба - марка FTE
036526528-big.jpg
 
По принцип оригиналния механизъм за смяната на скоростите е добър но има много дълъг ход и лоста минава 2 метра от скорост до скорост. Взех 30% по-късата версия на 034 Motorsport . Използва се само металния прът, докато останалото е нова част. Разликата в прецизността както разбрах по-късно е супер, както и лост има по-малко откат. Много съм доволен от това подобрение, което инак е обратимо а частите не изискват модификация. По принцип това е оригинална част на VW Широко до колкото знам.. На снимката се вижда едната нова част в пакета, както и стра същия мханизъм който открих в една кола за скрап.
 
036526451-big.jpg

 
Това са педалите от 90-ката. Тук е мястото да спомена, че педалите или поне алуминиевата отлика на автомата и ръчката са еднакви. просто автомата има празно място за съединителя и спирачния педал е различен. Но газта е еднаква. Тука е счупена както се вижда, но за всичко е помислено. То по принцип става и от автомата - педала на газта е 1:1 само с малката разлика че на коли след 1996 няма ретро надписа Ауди на педалите а са просто квадрати.

036526452-big.jpg
 
036526530-big.jpg
 
И имах 2-3 загубени болта за мастър цилиндъра  и скобички и си ги набавих тези от Ауди дилър за жълти стотинки
036526549-big.jpg
 
Малък проблем който срещнах е че като свалях ск. кутия от 90-ката без да искам резнах тръбата за съединителя (на снимката вдясно). Колега от форума ми прати друг, но после установих, че те са различни. Първо на 90-ката е с алуминий и не ръждясва и второ са с тръба с по-голям диаметър. На снимката не си личи много но е така. За сега слагам нормалната тръба докато намеря с по-голямата.
 
036526447-big.jpg

Инжекторите които купих са на БОШ и са заводска ъпгрейдната верия с 4 дупки. Оригинално уж са с 2. Но като свалих заводските си установих, че и те са с по 4. Така, че подоберение ще има, но ще идва от там че не са пълни с кой знае какво.
Взех си и нови оригинални скоби за инжекторите. Лъскави са и изглеждат много добре.
036526389-big.jpg

036526543-big.jpg


Намерих и последния нов радиатор който продават от Ауди за б4-ка. Цената беше към $300+ долара но тъй като беше последен го взех за около 105 мисля. По принцип на почти всяка б4-ка или кабриолет, който съм виждал радиаторите са заменени само с Нисенс. Ауди дилърите са спрели да слагат заводските си радиатори заради това че са гърмели много и са минали на Нисенс, какъвто имам и аз в момента. Но този новия е от 08/09, така, че не е стара технология или каквото там е предизвиквало гърмежите. Надявам се да изкара.
Този радиатор е строго за ръчна кутия, тъй като има разлика. Радиатора за автоматика има още 2 дупки отстрани на корпуса за вход и изход на охладителя на маслото за автомата, докато радиатора за ръчна кутия просто има кухина. От автоматичен стар радиатор към ръчен се минава без проблем, като просто се оставят празни дупките, но тъй като си намерих нов, няма да се гъбаркам с този проблем :)
 
036043832-big.jpg
 
036043834-big.jpg
 
036043833-big.jpg

Също така и си взех 2-3 нови маркуча оригинални които намерих на добри цени. Просто да са нови, не че старите са зле, но все пак
036526454-big.jpg
 
Взех си и нов ) пръстен за тръбата на Моркова
 
036526459-big.jpg
 
Това е комплекта ролки и ремъци, водна помпа, както и казанче за антифриза.
Ремъците са ОЕМ континентал, мейд ин Ромъния единия а другия е Мексико. По принцип почти всички налични ремъци за този двигател са Континентал или Гейтс, но гейтса тукашния е с много ниско качество. Почти всеки скъсан преждевремено ремън е Гейтс и за това им нямам мнго вяра, повечето са китайски и цената е ниска от порядъка на 15-20 кинта, докато ОЕМ-а е 30...
Взех и ОЕМ Бер термостат, въпреки, че славата им по тези коли специално е почти винаги да запецват отворени. Знам, че в България май е обратното но да видим.
Взех и горивен филтър на БОШ.
Водната помпа е трябваше да купя Граф, както и се носи добра слава, но нещо ми стана и взех Геба...
:steinigung:
Свещите са оригиналните завотски NGK BKUR6ET-10 с 3 полюса
Разширителното казанче е ФЕБИ...по принцип не ми го похвалиха, но другите варианти са китайски копия. Това е тайванско. Трябваше да взема оригинално, но ще е по-натам. То е към 100 долара обаче, докато това е 30. Не знам какво ми подсказва, че това ще сдаде багажа бързо, но в последния момент се сетих да купя и взех Феби
 
036526461-big.jpg
 
Взех и нов радиатор за маслото - марка NRF ....единствения не китайски вариант. Дори БЕР, който е наполовин цена на тоя е правен в Китай. Този или в Холандия мисля е правен
Също и на снимката е и гарнитурката - оригинална от Ауди, но и Виктор Реинз ще свърши работа
 
036526533-big.jpg
 
Взех и тампони на скоростната кутия - 034 Моторспорт улична версия. Мисля са с 10 или 20 % по-стегнати от оригиналните меки и късащи се.
 
036526464-big.jpg

А ето я и мръсната скоростна кутия. и разни неща, дето съм взел да я обслужа. Маслото дойде в комплект с 2 пробки. По принцип самата кутия е много запазена мисля. Няма шумове и скоростите влизат много точно и прецизно, дори със старата конфигурация на донора с нормалния селектро на скоростите
 
036526465-big.jpg
 
036526545-big.jpg

036526546-big.jpg
 
Това са полуоските - строго специфични за предното предаване. Тези са ребилднати и да видим колко ще са хубави. Стават само от 2.8 б4-ка с предно от щатските версии. Много трудно се намират
 
036526523-big.jpg
 
Взех и нов компресор за климатика - стария работи добре, но по някога съединителя му щрака... Този на снимката стария е от донора, който работеше безупречно а е от 94-та. Новия компресор си е ОЕМ Зексел Валео, също намерен на промоция
 
036526470-big.jpg
 
 
Намерих и промоционален алтернатор - рециклиран оригинален БОШ 120 Ампера

 

036526547-big.jpg

 

 

Общо взето това са основните части, които са ми нувни за цялата интервенция. Исках да си взема и нов стартер, но се оказа, че са рециклирани всички. В последния момент можех да купя един, но не ми достигна времето и за сега ще е със стария. Очаквам колата да се усеща много близо до както е излезла от завода и се надявам да изкара доста време.. ще се види!

:dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В щатите "ръчките" са рядкост, а па да има друго такова кабрио едва ли. ;)
Според мен си е супер, че е сложил "ръчка" ...така освен удоволствието от кабрио ефекта (които не е карал или не се е возил на кабрио няма да га разбере) има и удовоствие от олд скул шофирането, а не само да върти геврека. Скоро ерата на бензиновите двигатели, ръчните скорости, боботенето на двигателя, ще отмине, така че нека им се покефим докато може - Напълно го разбирам :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко , че от всичко което е показал колегата , какво мисли да направи ние се хващаме за това че е сложил ръчка и е усрал колата ... ама нали сме българи и аз разбирам другия колега :) 


Колата ще бъде един път ... всичко почти е ново това е уникално ... наистина ще стане все едно излиза от завода ! Браво ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде видя да съм писал, че "усрал " колата и какво като сме Българи не трябва да изказваме мнение така ли? По-скоро такива като теб усират.
Това че автора, ти и онзи над теб сте фенове на ръчни скорости не значи че всички са! За разлика от теб обаче аз не си натрапвам мнението. Прави разлика м/у изказване и налагане.
Извинявам се на автора, че реших да изкажа мнение и "усрах" темата.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е страхотна и нека автора на темата продължи да прави колата така както на него му харесва..Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подкрепата.

По принцип автоматичната скоростна кутия си ми харесваше но това е може би най-ненадеждната част от колата. Винаги се чупят. Почти няма кола на която да не се е разваляла. При мен си беше ок като цяло защото е обслужвана от стария собственик

А ръчната кутия е с код САС, който за Европа е инсталиран заводски на Кабриолет. Също така и има същата кутия с код DHG мисля.

И да повторя че по щастко има само автомат. И познай дали не ми е до гуша от тоя автоматик. Откакто я имам като загрее кутията и сменя по-рано от от когато трябва....но си кара иначе.

От автоматика ще ми липсва само 4тата предавка. Тя е по-дълга от 5тата на ръчката.

Просто автоматика не държи. Кутията на вид е миниатюрна и слаба и това е доказано през годините. Водят я необслужваема...въпреки че има филтър който за да смениш се сменя и маслото но никъде в сервизните изисквания го нама това. И това също е една от причините да сдухват. На 15 години масло дали има свойствата на новото?

Ауди малко са объркали работата тук тъй като маслото трябва да се сменя и то навреме а не след време да се смени и да се прецака кутията след това.

Също и имам да кажа че се продаваха от Ауди последните 3 нови автомата за по $800 (стара цена 4000) но лично аз не исках да пазя автоматика. Колата не е спъната като на някоя стара барака автомата, но не издържат просто а и удоволствието от смяната е къде къде. Скоро ще ъпдейтна темата пак

[emoji1]

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Също и имам да кажа че се продаваха от Ауди последните 3 нови автомата за по $800 (стара цена 4000).....

Е такова бих си взел за тия пари, ако го имаше тук. Евала за ентусиазма и новия мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш корите на педалите на съединителя и на спирачката и има кой да ти ги прати,аз ще ти подаря нови оригинални. "Новия" модел-без надписа. Навремето именно защото нямаха надпис не ги сложих,но това го разбрах,като ми дойдоха.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги са ми харесвали запазени или реставрирани стари коли. А тук се получава много красиво.

 

Успех с проекта и да си я караш с кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш корите на педалите на съединителя и на спирачката и има кой да ти ги прати,аз ще ти подаря нови оригинални. "Новия" модел-без надписа. Навремето именно защото нямаха надпис не ги сложих,но това го разбрах,като ми дойдоха.  

Много благодаря за отзивчивостта колега! Аз вече съм си купил не 2 ами 4 резевни за да си имам за след време ако се изтърка. 2 съм си взел от традишън шопа и два от тук някакъв дето разпродаваше оригинални части. Оказаха се педали за съединител всичките! По принцип са с еднаква форма и размер, но педала на съединителя отзад има (на по-старата версия с буквите нямаше) едно като подложка дето е завитио. Цъкнете на 2рата картинка от линка

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=53688&manufacturer=manufacturer&category=Calender&name=PEDAL&model=0001

 

Част номер 8G0721173 01C

 

Това е така, за да може ако крака ти е под педала и искаш да натиснеш педала, докато си местиш крака да не запецнеш на самия педал а това гуменото завитото да изводи крака настрани. При спирачката обаче тая гумена финтифлюшка (която е направо изливка на целия пад) е на обратната страна за да може крака като се мести от газта на спирачката да не се заклещи под спирачката ами да се изведе крака нагоре и настрани. При мен всички педали бяха за съединител, но те са еднакви и пасват и на двата педала.

Но ако твоя е точно за спирачка съм заинтересОван да го купя. Някак си не ме кефи да сложа с надписи..много ретро :hilezh:

Инак едва ли ще ми се слага пак, че час се потих докато ги навра...но знам ли, в някой свободен следобед може да си го причиня ако имах педал за спирачка.

 

036638646-big.jpg

 

Другото, което си купих е педал за газта. По принцип моя от кабриолета си ми стои за резерва сега, но друго си е нов. Намерих го пак в традишън шопа - пише само за кабрио, въпреки, че е 1:1 с на другите но само на кабриото са отпаднали надписите след 96-та година може би защото само то е останало в производство след това

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=52723&manufacturer=manufacturer&category=Hand+and+foot+lever+system%2C+mudguards&name=PEDAL&model=0001

 

036638645-big.jpg

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих по-горе да кажа за модифицираните тарелки, които сложих. Коко 60 ми ги изпрати от България и след инсталацията колата не тропа и не се забелязва повдигане на предницата. Стои си съвсем естествено. Нямам снимки от смяната, но снимката с хардтопа е след интервенцията.

Мерси хора :respekt:

 

Също така забравих за кондензатора на климатика, който взех. Валео ОЕМ и нещата лъснаха

036526570-big.jpg

 

 

Докато колата е в бокса, свалих колекторната система за да я прочистя и полирам външно. По принцип не съм голям фен на лъскави неща по колите, но това е едно от нещата. които  мисля е красиво. Красиво, защото алуминия си оксидира за щяло и нещяло от самосебеси, а като е бил нов е лъскал далеч повече. Също така е и много груба изливка вътре. Самите въздушни пътища не са перфектни. Имат разминавания. Това е направено умишлено за да може малко по-задушен да е мотора за да покрие изискванията за емисии. Най-голямата неточност са входа на главите откъм всумателния колектор. Не съвпада с половин пръст. Това е супер умишлено. На око от 200 метра едно необразовано 13 годишно китайче щеше да го съвпадне без проблем. Много от хората с такива коли по щатско при смяна на гарнитури си вадят главите и разширяват отвора точно по гарнитурата. Има хора направили таблици с показания от тестове и винаги е по-добре с портнати глави. От няколко човека знам, че двигателя се държи по различен начин и дърпа повече. Обаче допълнителната мощност се усещала само в ниските обороти... Аз не исках сега да си правя интервенцията с главите, въпреки, че няма логично обяснение защо има такова разминаване и няма ли да е по-добре да се оправи. При мен цялата система е нова, както и инжекторите, така че би трябвало да няма липса на мощност. По натам ще помисля дали да ги портвам както са били проектирани оригинално. Много силна липса на инженерна точност в механиката. Всеки с 12V V6 при B4/B5 го знае. Също мисля и ABC двигателя е така. Н аснимката се вижда, но на живо разликата ми се вижда огромна

 

2.jpg

 

Ето мръсотията

036526581-big.jpg

 

036526555-big.jpg

 

036526582-big.jpg

 

 

036526558-big.jpg

 

036526559-big.jpg

 

 

Но за сега само почистване. Както се вижда е ужасно мръсен. Това не е изненада. За кратко време пак ще стане така, но аз съм си длъжен да го изчистя. Използвах малко побългарен метод за почистване -

036526557-big.jpg

 

 

 

И полирам оксидацията отгоре разбира се.


За целта използвах обикновена шкурка. Започнах с шкурка 60. С нея стават големи драскотини, както установих после. Съветвам да се използа само на местата с дълбоки дупки резултат от отливането на алуминия.

После продължих с 80. Тук отнема най-дълго време за работа. Около час и половина за да сваля грубото,
После минах с 220...Тук вече заприличва на нещо. Търкам по дължина на тръбите и после малко преди да мина на следващата шкурка минавам 2-3 ръце напречно.
Следва 320.. по същит начин.
После 400, 500, 800 и 1000. При вече почти завършен продукт е много кофти да открия тук таме точки, които са всъщност не достатъчно дълбоко търкане с едрите номера шкурка. Отне ми 4 часа и ръката ме заболя, въпреки, че имах една ъгловата твърда гъба, на която шкурката се слага и се полира много добре в дълбоките места между 6-те "могилки" на колектора. После се сетих, че можех да си взема падове за бормашината, но късно.

Накрая полирах с шкурка 2000 и светна. После го измих, но тъй като не исках да оксидира го лъснах с полир за алуминий. Стана перфектно. Накрая му пръснах керамична прозрачна спрей боя за двигатели, която не би трябвало да се напука или обели. Въпреки, че си пише на упъването, че най-добре е когато боята се захване за грапава повърхност. Мисля накрая изглежда задоволително добре

 

036526560-big.jpg

 

eng72_DSC01251.jpg

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така и капаците на главите съм подобрил. На моделите с AAH двигател до 1996-та с с алуминиеви такива, а по-късните като моята с пластмасови. Та тези пластмасовите се пукат и чупят. Големи идиоти са понякога Гюнтер и колегите му. От двигателя на старата 90-ка имах чифт алуминиеви капаци. Но пък като ги сложа ще изглеждат като на старата версия. Няма проблем, но това нещо не ме кефи. Та си ги изчистих добре и изшкурих. После ги боядисах с черна керамична боя за да изглеждат като оригиналните. Не съм бояджия, но мога да кажа трите ръце боя станаха перфектно, Докато не установих, че маската за 4-те пръстена на марката е леко не перфектна .. После ги полирах пръстените за да сваля малко от боята. Съответно закачих малко с шкурката тук и там на места перфектната боя. И не станаха идеални, но с корекции ги пооправих, просто не мога да се сетя за техника постижима в домашни условия да имам сиви пръстени и черно наоколо... Но за сега ще са си добре. По-натам ако намеря други капаци ще ги направя добре.
 

036526474-big.jpg

 

036526422-big.jpg

 

036526412-big.jpg

 

 

036526475-big.jpg

 

 

 

 

Накисване в пералнята - в тръбичката и отделението за отдушника се бяха събрали 20 годишни отлагания и накисване е единствения начин да се разложат

036586214-big.jpg

 

 

036526476-big.jpg

 

 

След боята

036526551-big.jpg

 

 

036526552-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега. Благодаря за включването .

Честно казано не съм мислил за ъпгрейд до 30v. Може би на-вече защото гоня автентичност. Също така и ако ще ъпгрейдвам най-вероятно бих насадил 4.2 или 20vt или за по-лесно 1.8Т

Имал съм 30v на C5 и признавам че мотора харесва оборотите далеч повече от 12v. но разликата в мощността мисля е 20 к.с. Друг достъпен двигател ми е 2.7Т...някой ден в някоя друга кола може и да стане. :)

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази точно кола в този и вид вече си е живо престъпление да се правят двигателни ъпдейти да се "садят" други двигатели и пр. Ще избяга автентичноста и за какво толкова труд :nixweiss: Лично мнение!
Ама, ако ти се занимава вземи някой трошляк за 1000 $ и там експерименти - други двигатели, окачвания и виж за мен би било интересно, ако го качиш на 4х4 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за ентусиазма и адмирации за начинанието.
Сега един съвет от мен преди да си сложил този ТУЧ- демпферния маховик.
Вземи си едномасов маховик от петак и го олекоти на 7 максимум 8кг.
Отрежи главите с 0,3 мм преди да ги сложиш и си портни дросела по ето този начин:
tb6.jpg
Вземи дремела и заглади всички броки и ръбове от оливката в ръновете на главите и напасни всмукателния колектор към главите да не прави ръб при снаждането с гарнитурата.
Колата става неузнаваемо динамична от тези няколко мода.

Иначе ако ти се намира още някой $$ за харчене си вземи 284 градусови валове на КатКамс - 1003501, които ги дават по специвикация за АВС 2,6. Тези валове вървят и с други пружини и повдигачи. Но стях 12 клапановия шестак тръгва найстина, както си трябва (за атмосферка)
ПП: човек, разкарай този волан и си върни трилъчевия.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега kapitango - много благодаря за предложенията - основно на такъв тип рпедложения се дължи моя проект :respekt:

 

Относно маховика -  при мен беше малко хвърляне на монета ези или тура на кой маховик да заложа. След разговори с познат, който е с точно същата като предложената от теб конфигурация заложих на оригиналния двумасов маховик защото прецених че едномасовия ми е твърде агресивен (дори в неолекотен вариант) и много бързо вдига обороти, което е ненужно по моите изисквания, камоли да олекотявам. По-назад в темата съм го коментирал въпроса. Иначе най – лесно и евтино ми беше да сложа едномасовия. И съединителя е много по-евтин и спестявам едни към $400 за маховика, но както казва Кенеди – We do it not because its easy, but because its hard!

 

за главите не разбрах от къде да клъцна 0.3мм :hilezh:

 

 Дросела – напълно съм за тази интервенция – Помислил съм предварително и съм видял куп хора, които са го направили.  В момента ще го оставя нормален, тъй като ме притиска времето, но той не изисква кой знае какви други разглабяния и при първа възможност ще го направя.  Ако се вгледаш в отвора на стоковия дросел се вижда как като че ли нарочно са го стеснили отвора, а на снимката е вече както трябва

 

Главите и колекторите много исках да ги съвпадна но времето не ми достига а е малко късно вече, но ако след време се отвори (не дай боже) гарнитура а у :steinigung: ... или пък просто ми е скучно ще ги направя. Но за това се изисква специални машини и хора които се занимават само с това. За мой късмет преди няколко дни открих такова място много наблизо. За сега ще си седят сток.

 

Валовете – Не съм информиран за валовете на 2,6 които ти предложи, но има мноого изписано и правено по тези много популярни 12 клапанови глави. По принцип аз съм с късния AFC двигател, който има по-различни чаркове – има по една пружина по-малко и също така е с друг градуси на отваряне и затваряне, както и самите валове са по леки от на AAH. Най-добрата конфигурация мисля е да сложа AAH валове и да сменя повдигачи с по-леки. Играчката е голяма, ефект има, но не е кой знае какъв и не си заслужава при положение, че много неща могат да се объркат като ми го правят други хора. Единственото, което рано или късно ще стане е да съвпадна отворите, а и дросела ще опрвят нещата достатъчно.

 

Ако целта ми беше да тунинговам главите, вместо да купува мновите, щях предоволно за 1/3 от парите да си направя старите. Но сега пък имам резервни глави, които ще се ревизират в посочения по-горе ред.

 

За волана - точно в този момент Нардито е "разкарано", но не защото не ме кефи ами точно обратното. когато някой ми барника по колата, влиза и излиза , все пак е разбираемо при смяна на двигател и кутия, съм сложил стария волан. Нардито е прибрано на сухо и тъмно място с оригиналния чохъл. Вкъщи са ставали скандали за тоя волан вече, никой освен мен няма право да го пипа или разглежда, камо ли с метални предмети да влиза в колата. :stupid:  Стават очуквания и обелвания много лесно. Ще се слага когато водя колата на изложения и срещи.

Също така се притеснявам когато го карах през лятото. Слънцето за минутки го прави нагорещен отгоре, а климатика духа лед (в страни е леден а отгоре пари). Много ме притеснява да не се пукне някъде и колкото се може държа ръцете най-отгоре на волана да ме пече вместо него а духалките на климатика са настрани и надалеч.. Но все пак за лятото май ще си крам с нормалния волан, който е наистина хубав, но на тези географски ширини е най-обикновения и разпространен стандартен волан и няма нищо уникално, колкото и да е красив

:zustimm:

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен нищо няма да му стане на волана той е от махагон и са ползвани мн. хубави лакове. Твоят е съвсем нов, моя знаеш си е на годинките (от 90-те) и си го виждал на снимки и няма нищо притеснително, а що слънце сигурно е видял :hilezh:
Слагай си го на колата, кога си ти е кеф и 'ич да не ти пука :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главите на 2,6-АВС и 2,8-ААН са абсолютно еднакви. Разликата от твоите AFC е в разпределителните валове и стеблата на клапаните при теб са 6мм (олекотени), докато при АВС и ААН са 7мм. Затова липсва и пружините при теб са по слаби. Валовете и при трите вида двигатели са взаимозаменяеми, като при АВС и ААН са 220 градусови и плътни, докато при теб са малко по-куци но пък олекотени (кухи). При теб с леките клапани се получава идеално, като сложиш усилени пружини, твърди повдигачи  и агресивни валове.

Аз съм ги правил тези модове (с изключение на 284 градусовите валове), които ти описах по-горе на предишното ми А6, което беше с 2,6 АВС двигател, които преправих в 2,8. Имам подробна тема някъде във форума с доста снимки.

Под рязане на главите, имам в предвид да ги отрежеш на плосък шлайф и да намалиш горивните камери, като по този начин, ще увеличиш степента сгъстяване до към 11,1/1 . ако си вземеш и тънка метална гарнитура ще успееш в комбинация с рязането да я сгъстиш до към 11,7/1Това сгъстяване е абсолютно задължително ако в последствие слагаш по агресивни валове, понеже от тях се получава динамично разреждане и смисъла от тях се губи ако не се сгъсти мотора. При 284 градусови валове е добре двигателя да сгъсти до 12/1 но това се постига с други бутала, но и 11,7/1 е добре. Важното е да не остане в сток вариянт 10,3/1 защото е доста малко. Задължително минаваш на 100 октана качествен бензин след сгъстяването.

Колата тръгва съвсем по различен начин, след като се пипне така, иначе в сток вариант този мотор е доста куц.

Но пак ти казвам сложи си лек едномасов маховик и ще останеш учуден как се развърта шестака. Освен това отпред в ремъчната шайба на коляновия вал имаш една допълнителна тежест, която се слага при автоматиците за да компенсира липсата ма маховик, разкарай я и нея.

Като искаш да не се развърта разко ще му подаваш плавно газ :)

Забравих да ти кажа нещо доста важно. Гледам че си почистил добре всмукателния колектор. За да си остане чист си вземи едно качествено Кеч Кен-че и прекарай картерните газове през него, че тази гнус дето се трупа по стените доста скопява атмосферката.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега информацията която даваш е много ценна и шри някой обатоятелства би си струвала но в моята това е много занимавка. По принцип е хубаво ако беше седан куатро например да си струва но за кабриото не изпитвам нужда да го правя. С новия двигател би трябвало да си е наред.

За маховика вече е късно тъй като съм взел новия но реално нямам нужда да се развърта бързо ..той и така си е добре но е къде къде по-гладко спрямо едномасовия. На пътя съм винаги най-бързата кола така или иначе.хаха

Просто американците карат бавно без значение с 200 или 350 к.с. кола. Освен ако не си правят клипче за ютуб.

На ръчката на ремъчната шайба също имах демперна тежест.

И за бензина проблема е че тук 100 октанов много трудно се намира. Даже аз не знам къде има. На бензиностанцията бензините са 87 89 91 и 93. Аз карам с 93 тъй като се води уж с най-малко етанол. Но това е дълга тема

И все пак оценявам колко подробно си описал...но ако имам в бъдеще друг 12v там ще правя интервенции.

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Европа (включително България) октановото число на бензина се обявява по изследователския метод (RON), но в други държави това не е така. Например в САЩ бензинът в търговската мрежа се маркира със средното октаново число по моторния и изследователския метод [(RON+MON)/2], т.е. бензин с обявено в САЩ на колонката октаново число 91 съответствува приблизително на бензин 96 октана в бензиностанциите в България.

 

Намерих някои от снимките. Ето го маховика преди и след рязането:

027338021.jpg?r=0

027338031.jpg?r=0

След олекотяването се прави динамичен баланс.

Ето и дросела:

028599099.jpg?r=0

028599103.jpg?r=0

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...