Jump to content

Проект "Албена" - смяна ск. кутия, двигател и реставрация


Recommended Posts

Това го знам..затова не захванах темата. Да ама като добавиш етанол октановото число може да отговаря на еди си какво обаче изгарянето е съвсем друго.

Навлизаме в тема която не разбираме или по-скоро нямаме представа за точната картинка. Знам че колкото е числото тук се добавя 2 отгоре за да стане европейското число. Но не мисля че е 5.

Факт е обаче че бензина в щатите като цяло е прецакан.

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проекта тече с пълна сила.
На вилицата на скоростната кутия е едно от другите слаби места, които допринасят за по-голям излишен ход на ск.лост. Намерих идеята от ето тук
http://www.audiworld.com/tech/eng90.shtml

В крайна сметка стана много добре и мекия ход е съвсем съвсем малък. Нова таква вилица е около и над $200 и аз си направих по-добра версия.

 

036526397-big.jpg

 

036526399-big.jpg

 

036526400-big.jpg

 

036526402-big.jpg

 

036526411-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнява ме: да не се охлабят гайките.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошданчо благодаря за поправката.

забравих да допълня че ги запечатах с thread sealer. Една течност синя/червена която подсигурява резбата

:)

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ли не можа бай стругар да ти го направи с шайба и шпленд или зегерка. Какъвто и подсигурител да сложиш... не вярвам да удържи

Там силата и рамото +вибрацията неминуемо ще отвият гайката. За това на каре няма никъде гайки. Отделно закаляването на оста на карето тряббва да е с твърдоста на лагер.Дано съм лош пророк.

П.П. ако останеш с този вариант... ползвай гайка с пластмасова втилка(самозаконтряща) по голяма сигурност дава против развиване и може от само себе си да осигури технологична хлабина. Ако е напълно стегнато...ще се развие със сигурност. Имам в предвид при натиск натоварването да се поеме от оста, а не от гайката. За това на такива места се ползват шплент или зегерка... заради технологичната хлабина.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега стругари няма много в моя район....всичко което мога си правя сам. Спестяват се пари така. :D

Единственото ми притеснение е да не се счупи остта. Но гайките от двете страни са толкова запецнали благодарение на течността че не могат да се развият. Трябва да ги режа. Ще си проличи колко ще изкарат

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на двигателя не отне много време. Свалихме стария със скоростната кутия направо.

036505456-big.jpg

 

036505847-big.jpg?r=0

 

 

036505463-big.jpg

 

 

Кората която стои пред главата се счупи. Добре, че имах резервна от 90-ката

036514678-big.jpg

 

 

Ето така изглежда двигателя сглобен. Само не си изчистих външно кожуха след термостата, но той така или иначе е чист вътре, а външно не се вижда

 

036514684-big.jpg

 

Тук двигателя е сложен  заедно със скоростната кутия. Субфрейма или както му се вика на Български магарето (много не техническо означение) беше изваден от колата изцяло и измит с пароструйка, защото беше мръсен. Също така и предницата и рамката на радиатора по-късно бяха измити

 

036517437-big.jpg

 

036517438-big.jpg

 

 

 

Заради това, ръчната ск кутия е драстично по-голяма от автоматика, тръбите за изгорелите газове, както и най-вече катализаторите трябваше да бъдат отрязани, защото не могат да паснат и след това ще трябва да се изфабрикуват две тръби около 30 см дълги и да се заварят.

Сензорите за запалване (синия и зеления) се счупиха при премахването и естествено а и задълвително се смениха с нови, но ги бях забравил и се наложи да чакаме 2 дена да пристигнат

 

Колата е готова за първи старт. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабриолета вече е офицялно с ръчна скоростна кутия.

Първото запалване не мина гладко.

Наляхме масло SAE30 Break in Oil. Махнахме бушона на бензиновата помпа и въртим за известно време на стартер. Точно тогава

Точно преди запалването се оказа, че новия алтернатор е нещо прецакан и дава на късо със себе си. Пушеща жица, която много бързо беше потушена, алтернатора сменен и отново на първото запалване.

20 минути на средни обороти. Източване на маслото и наливане на Кастрол 10W40. Тук вече идва големия въпрос с кое масло да почна да я карам в началото. За сега е 10-40 пълна синтетика, но може би ще си мина на 5w30 ..това е много дълъг въпрос, на който от ауди отговарят и с двете може да се кара без проблем. По принцип за топъл климат препоръчват 10-40 или също 5-40. А моя климат си е доволно топъл.

 

S3, UrS4 и S Cabriolet  :hilezh: на снимката

 

036586240-big.jpg

 

За момента съм сложил стара дървена топка, която имам, но съвсем скоро ще инсталирам нещо далеч по-добро.

 

036586271-big.jpg?r=0

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип имах идеята всяка част, която е допирна точка между мен и колата да е нова. Педалите са нови, волана е нов, седалката кажи-речи е нова..
Остана само скоростния лост. Нови топки оригинални с кожа се продават по около $50 и ново кожухче е към $80 - оригинално. Т.е. едни 130 кинта оправят нещата..

На мен лично са ми ок но има едно друго подобрение за което се оглеждах отдавна. Става дума за оригинален RS2 шифтър СНИМКА ЦЪК . Много ми допада разликата с нормалния и е някак си по-удобен на вид. А за това колко е рядък няма спор. Инсталиран е само на RS2 до колкото съм запознат и не е бил опция за кабриолет. Това е едно от много малкото неща, които са един вид неоригинални по Албена, но на мен ми харесва и следователно си го купих. Оригинална част е NLA от преди няколко години. Търсих къде ли не но не намерих..свършили са.
Намерих обаче продавач в ибей който прави кожени салони и т.н. и продаваше 3 бройки оригинални RS2 шифтъри на които обаче им е сменил кожата с нова естествена. Отгоре на шифтъра се предполага да има карта на скоростите, която знаете предполагам е за 6 скоростната кутия на RS2. Затова ми го изпрати без да е инсталирана картата - нали съм сега с 5 скорости.
Аз си купих 2 нови скоростни топки, но не кожени а пластмасови, само за да взема новата карта на 5-те скорсти. Предвидих 2 за да има място за грешки

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=53892&manufacturer=manufacturer&category=Calender&name=KNOB&model=0001

Но както се оказа, не направих грешка и директно разрязах новата топка донор и картата излезе. Не е залепена а просто пъхната и има контрички за захващане. Идеално.

Инсталацията е елементарна. На RS2 чарковете (като изключим коженото кожухче) са еднакви като на всяка друга Б4-ка и Кабриолет. Свалих долната рамка която изпъва кожата от оригинала, сложих я на новото кожухче и после набрах нагоре всичката излишна кожа и я завъртях направо на лоста. Пасва идеално
 

Излишно е да казвам какъв кеф е да се сменя с този лост

 

036586290-big.jpg

 

036586291-big.jpg

 

036586312-big.jpg

 

036586317-big.jpg

 

 

036586313-big.jpg

 

036586314-big.jpg036586315-big.jpg

 

036586320-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цък ей тук вече ме загуби с този РС 2-ов топкоманшон :mellow: ... без да се засягаш, ама тия специално винаги са ми приличали на някаква  х.йовина  ;)  ...ама това си е само мое мнение, пък и все нещо трябва да не ми хареса :hilezh: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахаха прав си.. малко на това прилича, но общо взето всеки лост малко или много е така. В комбинацията с 30% скъсения ход съм като хонда, само дето е по-механична смяната.

Ако има някой, който иска такъв лост на б4-ката или Рс2-ката :D , да ми пише, ще го свържа направо с човека от Полша който реставрира оригинални или както в моя случай продава реставрирани с оригинална основа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

По колата остават един куп други неща. Сблъсках се с проблем при круз контрола, на който обаче намерих решение, но ще обърна внимание по-натам.

При преминаването от автомат към ръчка губя степените на автоматика и съответно дисплейчето за некадърни слепи шофьори с буквите на автоматика в километража ми става непотребно.

Имам си дисплейче за външната температура от донора и естествено си го сложих.

Пак с помощта на колеги от форума намерих точната схема и си го инсталирах сам.

По принцип си мислех, че ще ми е трудно, но осъзнах, че 3 от 5те жички са в старата букса за старото дисплейче. 4-тата жица беше в неизползваемата вече букса за миничека (вече съм с ауточек). Петата беше към самия термометър. Смених и изгорялата единична крушка, ( в старото дисплейче са 2 крушки).

Също така мисля някъде по чипчето имаше мини копченце за превключване между Целзии и Фаренхайт.

 

Използвах чисто нов оригинален термометър, който намерих на разпродажба. Използвах и оригинална букса за другия край на термометъра от старото окабеляване от донора и всичко стана като оригинално. Прекарах го през 2 свободни гнезденца на едното от гумените уплътнения на стената между купето и дв. отсек

Намерих си и скобата на бронята, която е предвидена за термометъра

 

cluster001.jpg

 

036688539-big.jpg

 

036526458-big.jpg

 

036526457-big.jpg

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така и се сдобих с кора за под двигателя, която ми липсваше. Намерих я под едно кабрио за части. На 2-3 места беше пукната и парче липсва най-отпред. Измих я добре, изчетках с метлата и после я оставих да изсъхне. На другия ден запоих пукнатините с газов поялник и добавих малко пластмаса за здравина. (Не занм защо го дава наобратно??!?)

036523101-big.jpg

 

036694814-big.jpg?r=0

После си купих нови болтове за закрепване и нещата заспаха.

Сега колата има едно леко виснало коремче отдолу, но поне е защитена от всякакви елементи :)

036694771-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......има и едни шпилки с гайки,пак откъм подкалниците,където също се закача кората странично.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болтовете ги купих от ибей.

Написах Audi cabriolet undertray и ми излезнаха ваякакви работи.

Под двигателя на така нареченото магаре има едно тънко желязо с 3 дупки през които минават болтовете.

:)

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Emilion ми изпрати педалите - Дарение.

:flehan:

Вчера пристигнаха и са перфектни. В скоро време ще ги сложа и кача снимка от колата. Благодаря Много отново

036701531-big.jpg

 

Тъй като слагам 3те допълнителни уреда запалката и стария пепелник изчезват. Следователно ще трябва да измисля как да сложа запалката на барчето между седалките. Намерих точното разстояние с помощт от колега и пробих дупка. (отдолу има оставено място за тази дупка и има странични предпазители). Запалката е точно по средата и няма разлика с оригиналното
 

Удължих двата кабела които инак стига само до зад скоростния лост и тъй като ще ми трябва лампичка да свети отдолу, използвах вече съществуващата за буквите на автоматика. Дължината и всичко е точно до където трябва и направо си я закачих под запалката. Не мога да си позная колата сега

036586224-big.jpg

036586226-big.jpg

 

036586227-big.jpg

036586228-big.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3те допълнителни уреда които имам съм ги предвидил и имам нужните части за тях.. Но тъй като са използвани имат леки драскотини. За да оправя нещата използвах полиращ кит NOVUS. Резултата е много добър. Остават само миниатюрни драскотинки но нищо общо с преди.

036586218-big.jpg

036586219-big.jpg

036586220-big.jpg

 

036586221-big.jpg

 

036586222-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг малък детайл който ме дразнеше и оправих беше сензора за отворен капак.. Явно някой някога е закачил нещо и го е "обезглавил". Един ден неволно реших да сваля гумичката да инспектирам майничката и "изненада"..счипено

Намерих същото оригинално нещо с две крачета и си викам да взема нова гумичка.. ей така да има. Оказва се, че гумичката е Порше оригинална част, която е разбираемо да е същата като на Ауди. Измеждудругото като се поровичках установих, че и самата майничка и тя е на част на Порше и Ауди

. Част пристига от Порше Америка в този си вид като на снимката. Парадокса е следния: Ако исках да взема същата гумичка от същия магазин с марка Ауди - дилъра ми я вади отваря оригиналната Порше торбичка и я слага в Ауди торбичка. За Порше частта ме таксуват $6.09 а ако искам да ми я дадат под формата на Ауди ме таксуват $13.10. Иди им се сети.

За майничката прекъсвач е същото. За Порше е $8.61 а за Гюнтер $17.14. Но моят акаунт при този дилър е много посещаван и от време на време по произволен начин ми дават отстъпка 90% на нещо, но в количество едно. В моя случай се падна на Ауди майничката и ме таксуваха или 50 или 70 цента и ме отказаха от Порше частта за $8.61. Страшна е тя...

036694803-big.jpg?r=0

036694801-big.jpg?r=0

036694845-big.jpg?r=0

036694802-big.jpg?r=0

И счупения и новия

036694804-big.jpg?r=0

Sent from my LG-H950 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно друго нещо, което ме дразнеше, но с малко късмет намерих нова оригинална част и стана много свежо. Струва $77 но смъкнах на $25
Става въпрос за капака на бушонното табло. На снимката се вижда оригиналното ми избеляло пластмасово капаче на което дойде краят на живота.
По принцип съм забелязал че на кабриата след 96 на тези капаци нямат надписи за кое гнездо какъв бушон или реле а просто си е черен капак. Това е така, защото някой от релетата са изместени под волана за по-късните коли. Например за перките на радиатора релетата са под волана, докато на кабриата до 96 и последните б4-ки тук до 1995 имат въпросните релета под този капак до бушоните.
Затова Гюнтер е спестил някоя германска марка и не ми е сложил лепенки, а то и не ги е създал, тъй като тези, които ги има не отговарят. И за това е решил да не слага.
Аз си набавих нови лепенки за кола до 96-та от традишън шопа и дори и картинката малко да "лъже" за релетата на перките, аз си го знам, но пък изглежда много по-добре..в пъти по-добре:wub:.  Само 2-3 релета се разминават с истината и 2-3 бушона, но на тяхно място има вакантно гнездо. Другите са така. После си прехвърлих малката щипчица за бушоните от стария капак

ПС Евдам залепих голямата лепенка .. много зор в тънката част да го наглася.:hilezh:
036694780-big.jpg
 
036694799-big.jpg?
 
036694800-big.jpg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Коелги мисля че направих голямо откритие. Намерих най-здравата част в автомобила си.

По принцип по колата има много пластмаси и други неща, които лесно се драскат или чупят. Следната находка обаче ме накара да се чувсвам, че карам най-здравата кола на света.

Става въпрос за лещата на "третия стоп". Моята беше леко избеляла и ми се искаше да си я сменя с нова. Купих си оригинална заводска. Все още се намират лесно.

 

036586340-big.jpg?r=0

 

 

036586339-big.jpg

 

Сваля се кората на багажника и предупредителния триъгълник. После се отвъртат 3 гайки, които дърват лещата и ЛЕД лампичките към нея.

И после би трябвало лещата да излезе сама.

036737528-big.jpg?r=0

 

036586341-big.jpg

 

 

 

Да ама не...тази леща не пада и не пада. Пробвах със силно бутане... не излиза. Натискам... после с отвертка чуках...не излиза..Взех секата и големия чук.. бам бам... не става.. не пада.. не се чупи...с все сила

Викам си какво е това нещо. Накрая я начупих със много тънък секач на малки пърченца и малко по малко я махнах...

 

036586338-big.jpg

 

Причината за това да не се маха лесно е здравата пластмаса и най-вече лепящата се гарнитура около нея. Просто е много силно залепена... Отне ми 20 минути тряскане.. помислих си да не изкривя нещо ламарините, но всичко е отлично. После с вода изтърках лепкавия остатък.

Инслалирах новата леща и всичко стана като ново...

 

036586342-big.jpg?r=0

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

И аз не вярвах че до тук ще стигна но...никога не казвай никога. Дето вика колегата от другата тема може някой път да ми писне да се занимавам и да я "спра на прелеза" хахах...ама едва ли.  :lol:


В момента кабриолета претърпява поправка на круз контрола. След като смених трансмисията се оказа че автопилота не работи. Аз не мога без тази екстра да живея. Като знам как измалява крака след 3-4 часов монотонен натиск..
Като я купих първите дни навъртях хиляда и кусур мили и не знаех дори че имам такова нещо. По едно време взех да натискам с левия крак газта.

 

Имам окабеляване от-до от колата донор и установих, че наистина е има малка разлика в окабеляването на круз системата. Пин 5 на буксичката на лостчето за круз контрола трябва да е захранено от Черно-син кабел при колите с ръчна кутия (на .снимката е средния кабел на долния ред). Всички черно сини кабели в цялата инсталация са свързани заедно и са 12v on "key on"
036786244-big.jpg
 
 
На снимката по-долу едва се вижда в дясно един плътно черен кабел под черно-жълтия. Това е пин 5 който при който при автоматичната кутия се захранва от мозъка на кутията, но тъй като той вече не е фактор - няма 12V ...
Така, че просто прерязах кабела с оригиналния стил пин от донора, отворих буксата на инсталацията на Албена и замених стария черен кабел със синьо-черния. И после под болана в сноповете с кабели намерих и сплитнах черно-син кабел.
 
036786242-big.jpg
 
 
За да докажа всичко имам и схема на окабеляването и там много добре се вижда че за този 5ти пин има две възможности., Та там беше разковничето
 
 
 

За да съм сигурен че ще проработи си изпратих круз контрол модула да го рециклират или един вид да се презапоят наново всички спойки. Нищо че си работеше както трябва, просто тези модули не се славят много много с издръжливост и затова се застраховах за в бъдеще - дадоха ми доживотна гаранция..Имах 3 и ги изпратих за да имат оборотни и следователно ми спаднаха някой и друг долар.

За информация да уточна че всички модули са еднакви - на 90-ка, 100-ца, кабриолет, а4-ка Б5 ..ръчки и автомати. Модула е еднакъв. Дори на Б6 мисля и на Д2 е такъв номера на модула..VW Passat също... ако има  4D0907305 .. стават , но и 4B0****** те са някаква по-стара версия и са късички и не стават за презапояване

 

Отворих един модул да видя какво има ... Изненада.. Микропроцесор на INTEL и Motorolla

 

036786240-big.jpg
 

 

После си купих два нови клапана или както там му казват на черното вакуумно нещо на двата педала. Оказа се, че спирачния изпуска, но на съединителя си е ОК. Вакуумните линии на автоматика и на ръчката са еднакви с изключение на разклонението за педала на съединителя, което се явява междинно. Тези две вакуумни клапанчета са на резба и се развиха малко трудно но пък завиването стана много лесно - изчислени са точно като се завият до допирната позиция да стои клапана в изправено положение и е затворен до край... както и да е, да не навлизам в подробности

Тествах  вакуум помпата да се подсигуря - работи и тя. (изпробвах с 9 - волтова батерия)

 

036786241-big.jpg

 

Редактирано от Georgiiii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накрая за да съм супер сигурен че ще си работи за дълго време си купих и нова ръчка за мигачите/фаровете и круз контрола. Тя е точно същата като на А8Д2 и ранните А4Б5 които влизат на по-широката кормилна конзола. Старата ръчка си работи нормално, но пък както се вижда на снимката има изтърканко тук-таме по надписите.. Друго си е новото да си го пипне човек.

036586353-big.jpg

 

036586356-big.jpg
 

Старото изтъркано надписче "SET" а и самите ръчки са станали като полирани - гладки

036586351-big.jpg

 

036586357-big.jpg

 

Но ако не си взема и другата страна на ръчките - за чистачките няма да има ефект. Все едно къпан с мръсни дрехи.
Назад в темата съм писал за това, че си сложих борд/трип компютъра и тогава ми бяха пратили от Латвия ръчката за трип компа. Тя обаче беше за тясната кормилна колона и се наложи да избия малкото пинче на сгъвката на лоста и да го преместя на моето старо съществуващо. Плюс това много ме дразнеше, че е била от купе и следователно има две картинки за пръскане на стъкло - едно за предното и едно за задното - пълна неоригиналност.
Всичко е история. Намерих си от традишън шопа точно за кабриолет - само с една картинка - и точно за широката кормилна колона с копче за трип компютъра.

В момента съм в пълен екзстаз какъв кеф е да се пипа нова ръчка - където ръка пипне да е приятно. Да няма кир, мръсотия или износване - волана, ръчките зад волана и скоростния лост.. педалите и те.

 


Тадааа... това е новата мега яка ръчка. Забравих да щракна белите стрелкични за нагоре-надолу ..но се отличават като ден. Трябваше 2 ръчки да си взема, че няма да се намери лесно за вбъдеще като тази се изтърка, но пък доста солена цифра ми се видя. Другата за мигачите е навсякъде и е много по-евтина, тъй като е срещана както казах с поне още 2 модела

 

036586355-big.jpg

 

036586354-big.jpg

 

 

Ето и въпросните 2 картинки, които за кабриолет Не трябва да са 2. Плюс това и стрелките за нагоре и надолу се вижда колко много са изтъркани

036586352-big.jpg

 

 

036586360-big.jpg

 

 

 

036586361-big.jpg

 

 

Старото (отзад) в сравнение с новото (отпред) На снимката си личи много леко, но на живо разликата е огромна във вида, блясъка и чувството на пластмасата...

036586359-big.jpg

 

036586362-big.jpg

 

След всичко направено до тук круз контрола работи отлично.

 Наслаждавам се на каране със скорости над 30 мили в част без да давам газ..навсякъде го ползвам

:eusa_boohoo:

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...