Jump to content

Проект "Албена" - смяна ск. кутия, двигател и реставрация


Recommended Posts

Колеги Албена вече има прясно боядисани брони и много ме радват. :razz: Боята е идентична с останалата част на колата и сега колата е малко по-къса от преди. Естествено веднага получих доста комплименти от случайни минувачи. Но лошото е, че не можах да уцеля слънчев ден.

Как ви се струва външния вид в сравнение с оригиналния американски вид?

 

037932308-big.jpg

 

037932306-big.jpg

037879353-big.jpg

 

037879354-big.jpg

 

037932325-big.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е слегна. Отвори гугъл и търси снимки. На всичките коли от този вид са така вратите заводски. Леко са надолу.

А за цвета....много е лъжлив. Панелите един с един не си приличат. Имал съм вече 3 коли с този цвят и съм виждал още 20 сигурно...едно и също е. Положението с перлата ;)

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Заводска снимка на нов кабриолет

d946dedbe89e7ce8b32bffea25b27ba7.jpg

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Албена и сестра и Хелга бяха малко навън. Но сериозно, този 190Е е със същата цветова комбинация екстериор/интериор като Албена.

Тук е мястото да се изкажа какво мисля за сравнението МБ-Ауди. Мерца е 91-ва година произведен. Килима също е червен, кожата дори на шоф. седалка не е изтъркана а колата е на нормални мили. Тавана е направен с качествен винил, а не като аудитата от периода с плат. Стелките оригинално са двойни и са червени. Има ел седалки, круз контол, автоматичен климатик, задни ел стъкла дори. Просто е направена по-добре от колкото да речем б4/ц4 и със сигурност преките конкуренти Б3. Навсякъде по колата има стикери, които са не само полезни но и приятни за гледане..пише разни указания. Въобще самия инженеринг на Мерца е по-добър. Резервни части - Бол. Нови оригинални части от Мерцедес а цените много често са смешни (ниски). Двигателите да не коментирам да речем този редови шестак в сравнение с 5 цил НГ от периода е доста по-надежден. 2.6 е базовия модел за страната, като 2.3 4цил е бил опционален.

037932304-big.jpg

 

037932324-big.jpg

 

037932305-big.jpg

 

037932328-big.jpg

 

 

037932327-big.jpg

 

037932321-big.jpg

 

037932319-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бебешки проблем при всички б3/б4 коли са прекъснатите кабели на багажника, които могат да доведат до неприятности. Сигурен съм, че повечето от нас са се сблъсквали с проблема. При мен нямаше видими проблеми но когато разрязах проблемното място 3-4 от жиците бяха на косъм да се отскубнат една от друга. Зaтова и го правя профилактично.

Може да се реши по няколко начина. Най-общия случай е да се вземе окабеляване от кола донор и здравата част да се насади на прекъснатото място. Аз взех една друга по-лесна пътека. В Германия има фирма наречена GEWIE, които правят готови окабелявание. Имат готови кабели за седан, авант и кабриолет в случая. Цветовете са съвпаднати и буксите са абсолютно същите. Дължината е нужната и има нови гумени уплътнения. Външната обвивка е силно огъваща се и най-важното - кабелите са силиконови. Та тези силиконови кабели са почти невъзможни за запояване защото имат силион визмежду медните нишки. Това разбирам от упътването с което идва кита.

https://www.gewie.eu/kfz-en/audi/audi-80-limousine-80-avant-80-cabrio/

 

Реже се стария сноп кабели малко след горния изход на багажника и се оголват жиците 6мм и се вкарват в силиконовата дупчица :hilezh: после с инструмент за кабели за защипват вътре.. толкоз. После остатъка се навира в багажника, а буксите се промушват през отворите на колата.

 

037932312-big.jpg

 

037932313-big.jpg

 

037932314-big.jpg

 

037932318-big.jpg

 

037932316-big.jpg
 

037952776-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.04.2017 г. at 3:46, Georgiiii написа:

Как ви се струва външния вид в сравнение с оригиналния американски вид?

Супер яко е станала колата, но това вече съм го казвал ;) И на мен ми допада много повече с евровизия отколкото с онези американски ботури :hilezh:
101% съм убеден, че в Америка няма по-добро и оригинално наточено кабрио от този вид :zustimm: Знам обаче и колко труд и мангизи са хвърлени по него. Предполагам оферта по малка от 3000 лв или бартер за Калбра няма да приемеш за него :hilezh::hilezh:
Инак за вратите си е така за съжаление, така са си ги правили заводски немските инженерни гении :)
Супер стана колата със здраве да си я караш и много да те радва!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Продължавам да си слагам неща които ме кефят Намерих много изгодно чисто ново радио Delta CC което си е в кутията и е с оригинален код все още не иползван. Моето си е много добро така или иначе но когато сложих новото установих, че бутона за увеличаване и намаляване на звука е доста по-стегнат и ми харесва чувството като го въртя. Радиото беше на смешната цена от $25 закупено от един друг ауди фен който има нови чати олд сток на склад.

В дилър на ауди то струва някъде около $900+:steinigung:

038055872-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Багодаря на колегата turbo_quattro за коментара.

Съвсем наскоро ми отказа първа и втора скорост на климатичната система. После отказа и 3та и накрая директната четвърта отказа. Отворих темите и започнах да търся евентуално решение. С помощ от колегата Джорданик и самия себе си започнах да изследвам 3те основни заподозряни: Резистора, ел мотора и врътките.

 

Преди време когато беше възстановена от кражба сложих нов механизъм на врътките, който беше предназначен за б3, но беше нов. Самия механизъм няма разлика от този на кабриолет правен 97ма година. Но бях доста уверен, че не е от механизма и го изключих. И си помислих, че резистора е сдал багажа и след като са спрели 3-те степени, а е останала 4тата директна, то тогава ел мотора е заминал.

Но при тест ел мотора си работеше а резистора изглежда на външен вид перфоктно. Свалих врътките и като поразмърдах малко механизма...всичко си тръгна.
та свалих връките и ги изследвах. Медните пластини не се допираха една до друга, защото нитовете отдолу се бяха разпуснали. Поръчах цял механизъм от ибей, който е използван но функциониращ както трябва. С много зор го сложих сам и всичко се оправи. После по парт номер намерих в Ауди традишън механизма с пластините, който е отделна част. Ще го поръчам и инсталирам скоро или просто ще пазя на склад ако ми се развали и това.

http://trshop.audi.de/konakart/SelectProd.do?prodId=23908&manufacturer=manufacturer&category=Electrical+equipment&name=SWITCH FOR BLOWER MOTOR&model=0001

 

Но тъй като бях свалил добре работещия ел мотор исках да го сменя профилактично. От друга страна имах два нови резервни венилатора. Първо купих един и имаше малка пукнатина явно от транспорта и се оплаках. Дадоха ми втори. Те са оригинални със знака на ауди. платих $29.99 или нещо от сорта. После разбрах защо са на разпродажба. Те не пасват нито на б4 седан, нито на кабриолет, нито на а4 за щатския пазар. Били са за кола без климатик. А тук то е стандартна опция която няма как да не я имаш когато колата е била нова. И съответно никоя кола не го използва Дори редките 80 б3 от 88-ма до 91ва са с климатик.

038055867-big.jpg

 

Пак се оплаках и ми дадоха кредит. но си имам сега 2 резервни вентилатора :D

Намерих афтърмаркет вентилатор, който е с марка Валео пак за смешна цена. Валео са оригиналния производител за моя вентилатор и на 90-ката която стана донор, и на кабриолета.

 

И ето какво дойде: Открийте разликите

Направо да си ги кажа: В горния десен ъгъл където е знака на Ауди и ВВ е изтрит на Валеото. Всичко е 1 към 1. Освен стикера на който пише новия е правен в Чехия а стария във Франция. Но пластмасата и качеството изглеждат еднакви. Помислих, да не би да се спестявали от мед вътре и ги претеглих. И двата тежат еднакво и са идентични. Надявам се да ми служи дълго.

 

038055868-big.jpg

 

038055869-big.jpg

 

038055871-big.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

На вълната на звуковите подобрениясъм си приготвил едно специалитетче така да се каже. Обикновено хората биха сложили нови говорители и бас и дори за немного пари пак ще звучи по-добре от оригиналния сет. Но тъй като аз си пазя оригиналната конфигурация има ли начин за подобрение. Оказва се че има.

Намерих един човек от немската кабриолет група, който за 70 Евро прави къстъм решетки за говорителите.

Ако някой от вас е свалял решетките и е погледнал през тях ще разбере, че са с много малки отвори и това си е направо полу-тапа за говорителите. Оригиналните са направени от обикновена пластмаса и заради тези 2 характеристики спират сравнително слабия звук.

Новите са направени на 3D принтер и са покрити с нещо като много тънък чорапогащник хахаха, но всъщност това се използва при озвучителните системи

 

Те са 2 по 2 еднакви и са точно копие като физически размер с оригинала. Задните заводски са с 3 пъпчета, които се захващат с метални скобички и много лесно се прецакват. Новите са с 3 малки стърчащи болтчета с шайба и с гайка - елементарен и надежден метод. Предните са просто клик-ин, нямат болтове и т.н. освен едно като течна гума, което ги държи да не отлетят от силния бас :hilezh:

След интервенцията съм много доволен и има разлика - Звука е наистина по-чист и естествен. Ако мога да поставя поставя число то ще е поне 30% по-добро качество и съвсем леко 10% усилен звук.

037783971-big.jpg

 

Ето това е разликарта ....съвсем малка и незабележима на пръв проглед

 

038072575-big.jpg

 

На тази снимка много ясно си личи разликата в пропускливостта. При новите има драстично по-лесно преминаване на звуковата вълна спрямо пластмасовите. Подложих си обувката за да се види контрастно.

038072537-big.jpg

 

 

ОРИГИНАЛ

038072538-big.jpg

 

НОВО

038072539-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Наскоро ми дойде едно кашонче с благини. Направиха ми голяма оттъпка на 2 оригинални порше части - Мигачите. Нали много скоро сложих нови халогени та сега и мигачите да са на ниво с цялата предница. Старите които си вървяха с бронята не бяха зле, но си личат че леко са потъмнели. Също бяха пуснали на разпродажба оригинални чистачки които естествено бяха едва ли не за стотинки тъй като им беше изтекъл срока на годност но аз ги купих за да си ги сложа на другата стара барака

038055876-big.jpg

 

038055883-big.jpg

 

038055879-big.jpg

 

038055880-big.jpg

 

038055884-big.jpg

038055889-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко да съживя темата. Знаех доста от историята на колата но не знаех една много важна част. Един ден звъннах на Ауди да ги питам по вин номер какво могат да ми кажат. Аз имам оригиналната сервизна книжка на Албена и там има първата смяна на маслото е правена във Флорида. От там насетне всичкото е горе долу известно. Но преди това нищо не знам. От Ауди Америка ми казаха, че колата е поръчана и платена в края на 96-та и е произведена на 21-ви март '97. Доставката е направена на 7-ми октомври '97. Общо взето е чакано една година. Дилъра който е била пратена колата е един много стар долър на вносни коли - Loeber Motors. Намира се в downtown Chicago. Бях много изненадан да разбера че колата всъшност преди 3 години си е била в къщи. Дилъра е много престижен и е внасял марки редки марки като Ролс Ройс, Ситроен и дори когато е отворил врати през 1928 - Auto Union. В момента продават само марките Порве и Мерцедес и всички коли имат една черна лепенка отзад със знака на дилъра. Аз също се сдобих с една и скоро ще я сложа. Няма случайни автомобили с тази лепенка :hilezh:. Та първата смяна на маслото е направена на 8400 мили във Флорида. Следователно колата след доставката е заминала за там и не се е върнала. Лошото е ,че не ми казват кой я е купил и това не ми дава мира. Между другото снимката от предния пост е пред въпросния дилър , но от новата сграда

Ето малко снимки от трипчето ми до Чикаго

Направо хората на опашка се редят :D

038072447-big.jpg?r=0

 

Пред сградата на президента

038072545.jpg?r=0

 

038072559-big.jpg?r=0

 

 

038072296-big.jpg?r=0

 

038072553-big.jpg?r=0

 

038072554-big.jpg?r=0

 

038072299-big.jpg?r=0

 

Емблемата
038055888-big.jpg?r=0

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За снимка с колата :D

А може и да е било заради нещо в театъра който се играе там

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги малко да разбутам темата. Неотдавна забелязах че ми капе масло...под багажника. Тъй като няма диференциал или каквото и да било друго смазващо по задвижването, бях сигурен че е помпата на тавана. Така и се оказа.

При проверка дали работи ...работеше но много бавно и като че ли няма сила ...

 

Системата е всъщност една хидравлична помпа с маркучи и маслото се пълни през помпата и има резервоарче от пластмаса, на което се вижда до къде е нивото на маслото. Най-често пластмасовото казанче се пука или уплътнението изпуска. Според мен моето уплътнение изпускаше и имаше малки пукнатини по корписа на казана. 

Взех нов ремонтен кит, който дори има 4 болтчета с шайби. 

 

Тавана за сега работи успешно. Системата побира между 750мл и 1л хидравлично масло.

038886431-big.jpg

 

 

038886432-big.jpg?r=0

 

038886437-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Отдавна не съм писал, но сега дойде момента за ъпдейт на темата. По колата от последния път до сега съм правил един куп неща. Не спира и не спира да иска тоя проклет автомобил😅
Сменях задни лагери, понеже имах лек луфт като разклатя колата в задната част. Свалих главините и лагерите и се оказа че са превъртяли. Нямаше надрано като да си е направило легло но просто от температурата ли какво се беше променил малко цвета на оста. По принцип бих взел нова ос, но ги няма оригинални а афтърмаркет не ми се иска да слагам. Сложих нови лагери, но луфтът оново се появи, само че почти незабележим. Сега търся нови оси, но използвани, а до тогава ще си седи така. Единствения вариант беше 180 евро на парче и то от VW в Германия.
 

 

20210428-035737.jpg

 


И понеже свалях всичко викам си да взема да пооправя малко ламарината зад спирачните дискове. Взех 2 задни и 2 предни нови от традишън шопа и като ги получи моя познат от Германия, каза, че са боята им не е много добра. СЛедва сваляне на новата боя и слагане на индрустриална Caterpillar боя в един от заводите на ZF. Станали са доста по-добре от оригинално

Взех и нови дискове (предни и задни), както и накладки Akebono за отзад. И нямаше как да не взема нови болтове за заните спирачки и за оста. Кожодерите от Ауди ги имат още такива работи

20210603-114253.jpg
 

20210603-112345.jpg

Взех и спирачна течност да сменя. На всеки 2 години сменям спирачна течност и антифриз, понеже колата не са кара чак толкова много

20210603-114326.jpg

Също така смених едно реле за перките на радиатора. Това, което го намерих пише произведено в Ирлания и се оказа, че всчщност е оригиналното със затрит номер. Нещо ми включваше директно на втора степен перките. И понеже не бях сигурен дали е от релето или от сензора на радиатора, смених и него. Сега всичко си работи както трябва

 

20210526-184022.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост оригиналните говорители са много лесни за продънване. Дори от стоене им се разпада гумата. Търсех си нови, но трябваше да са подходящи. Намерих едни много стари чисто нови в кутия (може би 1994-7г. период) Cliff Design ръчна изработка от Калифорния. Много скъпи са били. Има етикет с цена. $400 за 2 тонколони за тогава добре ли е? Аз ги взех за доста по-евтино и след инсталация отпред и отзад, звука в колата стана в пъти по-добър. Баса се увеличи, но най важното е, че стана много чист звука. Като увелича много високо и няма изкривяване на звука, както с оригиналните и с евтините говорители. Просто голям кеф ми направиха тея колони. Дори са с карбонова плетка отгоре и са много тежки

 

20210518-041236-HDR.jpg

20210518-041258-HDR.jpg

 

 

20210518-041434.jpg

 


Едно великденско яйце се появи. При отваряне на кутията за усилвателчето на задните колони..що да видя...Мерцедес. И това си е така на всички кабриа а и може би на седани б4-ки...
Каква излагация...... от страна на Мерцедес 😄

20210531-180653.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От добрата стара емериканска школа. Фен съм им, особено на старите усилватели на Рокфорд Фосгейт. Новите американски електроники както всики са само Designed in USA - Made in China :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...