Jump to content

Въпрос за xenon, halogen и LED крушки ?


Recommended Posts

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Съдейки по мощността ще черпят еднакъв ток, но халогенната крушка би трябвало да нагрява повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И то в пъти повече награвя халогената. За справка - на кола с ксенон трудно ще ти се разтопи леда по фаровете, докато халогенната го топи за норматив :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халогена работи на принципа на нагряването на жичка, съответно температура.

Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственият недостатък на Ксеноновата лампа е цената й спрямо Халогенната. Всички останали фактори са в ползва на Ксенона. :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И то в пъти повече награвя халогената. За справка - на кола с ксенон трудно ще ти се разтопи леда по фаровете, докато халогенната го топи за норматив :)

В крайна сметка ролята на крушката е да свети, а не да топи лед. Аз от година и половина съм с ЛЕД крушки, вече втора зима, и не съм имал проблеми с лед или сняг по фаровете. А те са ледени в сравнение с всичко друго!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е  - но предполагам преди да тръгнеш като всеки здраво мислещ човек си почистващ колата от сняг, лед и т.н. Щото има и батки дето и предния джам не чистят камо ли фаровете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халогена работи на принципа на нагряването на жичка, съответно температура.

Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа.

Мноого мъдро колега. Много мъдро. Викаш електрожените със студена дъга режат ламаринта?

 

КПД на халогенна крушка е 6% а на ксенонова е 25%. При еднаква мощност се вижда от къде е далаверата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

У БИЦ-ИЗОТА няма никакви напитки. Това "Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа." как да го разбирам?

Газоразряда е волтова дъга с температура няколко хиляди градуса. Обикновено над 4000-5000. Обикновената крушка се нагрява до към 2000 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е  - но предполагам преди да тръгнеш като всеки здраво мислещ човек си почистващ колата от сняг, лед и т.н. Щото има и батки дето и предния джам не чистят камо ли фаровете :)

Kолкото и да плюят по фаровете на а6 ц4 ,че фаровете за мъгла са им вътре,но ако ми замръзнат ,щото ксенона не топлел си пусхам "халогените" и всичко е 6 :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

У БИЦ-ИЗОТА няма никакви напитки. Това "Ксенона работи на принципа на газоразряд, т.е. ниска температура на работа." как да го разбирам?

Газоразряда е волтова дъга с температура няколко хиляди градуса. Обикновено над 4000-5000. Обикновената крушка се нагрява до към 2000 градуса.

Газоразрядна ламБа

 

А в БИЦ-а има алкохол ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ми го показваш тоя линк като в него няма температура на дъгата. Газоразрядните крушки са по-студени защото имат по-добро КПД при еднаква входна мощност а не заради дъгата вътре която е много по-топла от тази на жичката на халогенната крушка. Сега разбра ли ме?

Под "температура на работа" нямам предвид тази на балона / цокъла а на това което прави светлината.

...

Кажи къде има алкохол у БИЦа по това време да идя да си сипя едно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде написах, че има дъга? Написах "на принципа на газоразряда" ;) А при газоразряда няма волтова дъга. Линка казва

 

... Принципът на действие е свързан с йонизацията на газа от приложеното електрично поле. ...

 

Алкохол има в първото кафе. Като почнеш от бира и стигнеш до бая твърди алкохоли. Е, след 18h няма никой, но това е само въпрос на правилна планировка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде написах, че има дъга? Написах "на принципа на газоразряда" ;) А при газоразряда няма волтова дъга. Линка казва

 

Точно за това споря. HID са дъгови лампи по своята същност а не разрядни. И съответната температура на дъгата е много висока.

 

High-intensity discharge lamp

 

High-intensity discharge lamps (HID lamps) are a type of electrical gas-discharge lamp which produces light by means of an electric arc between tungsten electrodes housed inside a translucent or transparent fused quartz or fused alumina arc tube. This tube is filled with both gas and metal salts. The gas facilitates the arc's initial strike. Once the arc is started, it heats and evaporates the metal salts forming plasma, which greatly increases the intensity of light produced by the arc and reduces its power consumption. High-intensity discharge lamps are a type of arc lamp.

 

На работа не пия.Най-малкото в моя бизнес е опасно.  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка ролята на крушката е да свети, а не да топи лед. Аз от година и половина съм с ЛЕД крушки, вече втора зима, и не съм имал проблеми с лед или сняг по фаровете. А те са ледени в сравнение с всичко друго!

Я сподели с какви лед-ове караш, че и аз заглеждам сега разни китове, които са на цени близки до ксенона, но палят веднага и уж имат некви луди лумени (3-4000) :)

Освен това ме интересува с какво охлаждане са - пасивно или активно?

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и на двете да са, пак значи че едната е 4500lm.....35W 4300К ксенон крушка е с 3200lm....

Аз съм загледал различни модели....с 2,3 и 4 светещи страни, вариращи от 3000 та до 5000lm...но ме притеснява активното охлаждане дали ще се побере във фара и колко време ще бачка перчицата преди да се предаде резко и безславно и крушката да се спомине...

Мисля да експериментирам с тоя модел:

http://www.ebay.co.uk/itm/371491713191?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

но не знам дали ще го събера във фара с лупа на A4 B5

Другия вариант ми е пасивно охлаждане на тоя модел, но той свети по-слабо...

http://www.ebay.co.uk/itm/321809875478?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Загледал съм и този вариант, но си мисля, че посмъртно няма да се събере във фара:

http://www.ebay.co.uk/itm/281861068489?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъди внимателен! Не случайно ти пуснах клипа. Реално тия LED-ове са по-слаби от Phillips xTremeVision +130%, но доста по-силни от стандартни крушки. И са доста по-слаби от ксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъди внимателен! Не случайно ти пуснах клипа. Реално тия LED-ове са по-слаби от Phillips xTremeVision +130%, но доста по-силни от стандартни крушки. И са доста по-слаби от ксенон.

Е те посочените филипс са 1500lm....явно китайските лумени същите като китайските ватове :). То аз принципно мисля да ги ползвам на дългите само, защото светват почти веднага (за разлика от ксенона), пък и няма да се ползват интензивно, нито ще заслепявам с тях насрещните, щото просто ще ги гася....

ПС: Проблема на усилените халогени е, че това е за сметка на живота им....тия с по 1500+lm са с под 500 часа светене....ако не и по малко, докато ЛЕД-овете теоретично са с драстично по-дълъг живот (ако се охлаждат читаво де)

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я сподели с какви лед-ове караш, че и аз заглеждам сега разни китове, които са на цени близки до ксенона, но палят веднага и уж имат некви луди лумени (3-4000) :)

Освен това ме интересува с какво охлаждане са - пасивно или активно?

Моите са с активно охлаждане, аз съм си ги правил.

Това е линк на темата, на 2-ра стр. има клип и снимки:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=160996&page=2

Имай впредвид, че моите са 13,6W, по-големи мощности ми се струва, че не са нужни, защото няма да може да се охлажда диода, всичко е затворено във фара. Струва ми се, че лъжат и с лумените и с ватовете. Вентилаторчетата са на 7000 об/мин. В тях най-малко се съмнявам, по компютрите карат много повече, отколкото караш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те посочените филипс са 1500lm....явно китайските лумени същите като китайските ватове :). То аз принципно мисля да ги ползвам на дългите само, защото светват почти веднага (за разлика от ксенона), пък и няма да се ползват интензивно, нито ще заслепявам с тях насрещните, щото просто ще ги гася....

ПС: Проблема на усилените халогени е, че това е за сметка на живота им....тия с по 1500+lm са с под 500 часа светене....ако не и по малко, докато ЛЕД-овете теоретично са с драстично по-дълъг живот (ако се охлаждат читаво де)

Затова писах - не отговарят. А на мотора сложих LED заради тресенето. Гореше крушки, включително оригиналната, за 5-7к км. Между другото Phillips-а на нивата ми е на две години и още светят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой ако се снабди от тия ибейските "80"-ватови да им замери тока при първоначалното пускане и след като нагреят?
Предварително благодаря!

 

Аз си купих едни Н7, които смятам да пробвам за дневни светлини в секцията на дългите, а нормалните дълги светлини да си останат само с биксенона, без да светва и халогенната секция.

Тези:

http://www.ebay.com/itm/262130809317?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

От 100 вата :) долу в описанието пише, че са 15 Вата реално.

От тях пък реалните на мерене (при 12В. обаче), се оказаха наполовина - студена крушка 0.75А, а след като нагорещи, пада до 0.4А

 

$_12.JPG?set_id=2

 

...и между другото, това май са най-мощните пасивни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...