Jump to content

VCDS - грешки и отстраняване


Тома

Recommended Posts

Създавам тази тема, за да може всеки който има нужда от помощ за разгадаването на грешките през VCDS и тяхното отстраняване да пише тук, а не да създава отделна тема за всяка една грешка. :)

 

 
                Address 19: CAN Gateway       Labels: 1K0-907-530-V1.clb
Control Module Part Number: 1K0 907 530 B    HW: 1K0 907 951 
  Component and/or Version: Gateway         H08 0090
           Software Coding: 3D0F0B42070100
            Work Shop Code: WSC 06435 000 00000
                      VCID: 264310139112D62ECEF-8073
1 Fault Found:
 
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 173
                    Mileage: 131919 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.12.24
                    Time: 13:13:35
 
 
 
 Address 46: Central Conv.       Labels: 8P0-959-433.lbl
Control Module Part Number: 8P0 959 433 
  Component and/or Version:    KSG          H02 0040
           Software Coding: 008800186D288505484AC67000
            Work Shop Code: WSC 06435 000 00000
           Additional Info: 1K0951605A  LIN BACKUP HORN H01 1201   1K0907719   Neigungssensor  002 0002   
           Additional Info:                  IRUE No Answer        
                      VCID: F9F98B6FB02C09D653D-80AC
1 Fault Found:
 
01135 - Interior Monitoring Sensors 
            004 - No Signal/Communication

 

Днеска изтрих няколко грешки натрупани натрупани на различни места, като само с тези двете не мога да се справя. Първата нямам представа какво може да означава. Тази която е от Central Conv. предполагам е за липса/повреден на обемен датчик в колата или сензори за алармата. Поправете ме ако греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Втората:

Очевидно имаш фабрична аларма, но обемните ти датчици са откачени... Най-вероятно така и не можеш да си ползваш въобще алармата (предполагам не се активира).

 

Първата грешка до колкото виждам е от Декември и не се е повтаряла? Като я изтриеш пак ли се появява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пак се появява. Да уточня алармата се активира при неправомерно отваряне на врата или преден капак. Но обемен датчик предполагам нямам, опитвах се да го задействам преди време.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Той е в плафона знам.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли копче за алармата на гредата до шоф. врата отвътре?


Не знам дали съществува заводска аларма без обемни датчици, до колкото ми е известно алармата е само една и тя върви с обемни датчици. Но може би грешката е резултат от твоето човъркане - активирал си нещо, което не е трябвало и сега търси нещо, което не съществува. 

 

Можеш просто да погледнеш и дали имаш датчици въобще в плафона. Да не би да е сменян и датчиците да са заминали със стария?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо някой "горублянски" майстор да е човъркал преди мен ? Точно това си мисля, че може плафона да е сменен. :) Имам бутоните на вратата(алармата работи), но може да проверя за наличието на обемен датчик.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си със светлинен пакет, но средния ти плафон е с амби, може както казваш ти някой да е retrofit-вал без да прехвърли обемния датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих плафона за да огледам положението и гледам кабела към големия датчик се е извадил. Закачих го, но мисля че ще се наложи да изтрия грешката преди да заработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато бях свалил плафона и го оглеждах, се замислих дали не може да си закупя бутончетата и пластмасата за лампите за четене(или вървят заедно с плафона)?

Редактирано от Тома
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вървят само с плафона, т.е. продава се целия плафон само. Можеш да му добавиш единствено амбиентно осветление на твоя или да го замениш изцяло с такъв с лампи за четене и амби. Но това е за онази другата тема ;) Писал съм за това ако не се лъжа. Беше първата ми модификация по колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката я няма вече, изтрих я. Не успях да накарам алармата да запее чрез обемния датчик. Махах с ръка пред него, но не се получава. Другата грешка на CAN Gateway ми е интересно какво представлява. Прочетох в други форуми че проблема идва предимно от предната врата и прекъсване на някоя жица по нея. Нямам представа как да установя коя точно е тя.  И един бърз offtopic въпрос до Муун: А ако на човек му се счупи пластмасата над бутоните или самите бутони цял плафон ли пак трябва да си купи? Ако е така, би било доста кофти...

Редактирано от Тома
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката на комфорт модула е че работи в single wire режим. Аз също я имам въпросната грешка още от както съм взел колата. Мислех , че е от вратите....но не е. Най-вероятната причина е в прекъснат кабел от самият комфорт модул. Смятам към лятото да се подълбая по този въпрос заедно с един приятел , който е по в час авто електрониките....само замерихме с мултицет дали има консумация на ток когато е заключена....нямаше. Съветвам те и ти да си замериш твоята...по принцип съм чел , че при тази грешка реално може да има консумация на ток...и can шината не влиза в sleep режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е прекъснат кабел в гофрето на вратата (шофьорската). Лесно се хваща. Влиза се подред в модулите в measuring blocks и се гледа модулите дали са на single wire или на dual wire. Детска болежка са им кабелите към вратите на тези А3-ки. 

 

Като за начало, влез в measuring blocks на 42-Door elect. Driver и хвърли едно око на трета група, втори блок. Виж там какво пише, 2-wire или 1-wire.

 

image.png

 

Ако там е на 2-wire, може да започнеш наред модулите, свързани с комфорта (другите врати, климатроника, модул комфорта и т.н.). Все в един ще ти каже, че работи на 1-wire. От там ще ти е изходната точка за решаване на проблемът.

 

...по принцип съм чел , че при тази грешка реално може да има консумация на ток...и can шината не влиза в sleep режим.

Ето това вече ме учуди. Не мисля, че твърдението е вярно.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен цитирам от чужди форуми какво съм чел....същата грешка явно е присъща и на други ваг модели....

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Редактирано от venomcorp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако на човек му се счупи пластмасата над бутоните или самите бутони цял плафон ли пак трябва да си купи? Ако е така, би било доста кофти...

Не. Истината е по средата. Но да не задълбаваме оффтопика :)

 

За другата грешка - реално ефектът от грешката (прекъснат кабел) означава значително по-ниска скорост на трансфер на данни, както и потенциално значително по-влошен сигнал поради външни смущения. Реално така връзката до самия контролер е изцяло попивателна за смущения от други електрокомпоненти наоколо, вкл. от други кабели. 

Предложеният от bsdnikolov начин за "опипване" на терена до намиране на виновника е добър. Това, което на мен не ми е ясно обаче е дали single-wire mode към един контролер не повлича след себе си single-wire mode и към други контролери, т.е. дали няма да завариш single-wire статус към повече от един контролер, макар и виновника да е само един от тях. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало. CAN модулът отсява (разделя) модулите. Но нека първо провери кой или колко модула са на 1-wire, пък на тази основа ще го разнищиме. Нека първо си създадеме отправна точка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Право в 10ката  :zustimm:

Провери ли и другите врати и модули? Това е важно.

Ако е само тя - почваш да инспектираш кабелите, най-вече сгъвката в гумения маншон на вратата ,вероятно там имаш прекъснат кабел. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти каза колегата, провери и другите врати и модули (за всеки случай). Време е да направиш инспекция и поправка на окабеляването към вратата. Ще ти подготвя кратка инструкция и ще я постна тук по-късно.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да откачиш гумения маншон, трябва да го освободиш от щипките му. 

 

Screen_Shot506.png

 

След това откачи буксата, за да можеш да работиш спокойно.

 

Screen_Shot507.png

 

Изваждаш буксата и заголваш кабелите от маншона колкото можеш. Най-вероятно ще се натъкнеш на подобна гледка:

 

Screen_Shot509.png

 

Инспектирай всички кабели. Скъсаните ги "поправи", а на тези с нарушена изолация им я възстанови. Чифтът кабели за CAN-а е оранжев/зелен и оранжев/кафяв. Те са усукани в "Twisted pair".

 

Screen_Shot508.png

 

После пак влез с VCDS и провери типът връзка (1-wire или 2-wire).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката на комфорт модула е че работи в single wire режим. Аз също я имам въпросната грешка още от както съм взел колата. Мислех , че е от вратите....но не е. Най-вероятната причина е в прекъснат кабел от самият комфорт модул. 

Би ли влезнал в група 6, блок 4 на measuring blocks на модула Central convence. Стана ми интересно дали той при теб работи на 1-wire. Нещо ме гложде, че не сте погледнали като хората вратите (тоест, не сте заголили достатъчно маншонът). Кабелите се прекъсват доста на вътре, почти при вратата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилагам схема на CAN диаграмата на 8P до 2010 година. На нея ясно са очертани кои модули по кой тип CAN връзка работят. Това би било от помощ, при решаването на текущия проблем, а както и за бъдещи такива.

 

Screen_Shot513.png

 

 

Модулите свързани чрез Combination comfort Databus (Convience CAN) са:

Screen_Shot514.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-63909-1455548434,672_thumb.jpgpost-63909-1455548439,61_thumb.jpg

Sent from my E5823 using Tapatalk

Не открих скъсване, но видях че има окис. След пръскане с контактен спрей нищо не се промени. И ново двайсе, разходих се из межъринг блокс и гледам на пасажерската врата прескача 1-2-1-2. Явно има лош контакт при нея.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...