Jump to content

EDL-a не е сработвал никога. ABS "рита" много бавно!


Trimontcium

Recommended Posts

Здравейте колеги. Колата е A6 C5 4B Avant

Тоя пуст EDL никога не ми е работил. Не мога да открия причината, чета си аз, чета си и нищо.

Само да споделя че ABS-а сработва много бавно, за сравнение на голф 4 ритането на педала е 3-пъти по бързо.

Братушките руснаци ми дешифрираха ВИН-а излезна, че имам EDL:

-Braking systems 1AH Electronic differential lock (EDL).

 

ABS номер на БОШ 0 265 216 559 

                   на Ауди 8E0 614 111 AB

 

Утре ще кача снимки от ВАГ КОМчето на модула и кодирането му.

От търсенето мисля, че открих че този ABS е за Ауди А4, не за А6. 

Редактирано от Trimontcium
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕДЛ всъщност незнам дали може да се усети ,тъй като той действа като натиска спирачка на тази гума която превърта и аз също не съм усещал нещо но трябва да я вдигна на кантар и да пробвам ама не съм още .Не разбирам това за бързото ритане !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога очакваш да ти сработи EDL-a и какво искаш да направи?

Имаш ли ASR/ESP?

Голфа и Аудито с какви гуми са? 

Ако голфа е с летни или DOT 96-та пролетта е нормално да му сработва ABS-a за да предотврати блокиране на колело. 

В зависимост от годината, двигателя, задвижването - слагат ABS модули с еднакви номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам да сработи когато се очаква да сработи, ако ме разбирате/зная как се пробва/. Няма ESP ASR. Вижте от всички коли които съм карал моя абс сработва минимум 2 пъти по-бавно на дълги интервали на сработване. Гумите са еднакви и са нови.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Може да си върти едното колело до безкрай/при всякакви условия/, ако отговора е изчерпателен.никога не е светвала лампа на абс или икона на дисплея.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата EDL сработва, но много бързо и не я усещаш - например както при тракшън контрола на Оелите - Зафира А или ОВ-Б. 

Тук разликата, е че не се отнема от мощността, а само се стиска за части от секундата буксуващото колеlо, колкото другото зацепи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под сработване бавно имаш предвид, че ти се блокира колело и тогава сработва ABS-a или ритането в педала е закъсняло според очакванията ти?

Аз не разбирам проблема ти, ако колата ти спира без да ти блокират колелата имаш ABS, ако колата не спира добре това е друг проблем.

Има голямо значение с какви накладки си. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, нека започна отначало. Нека оставим бавното сработване на АБС. /Под бавно се има предвид, когато спирам максимално рязко интервалите на отпускане на челюстите и обратното затискане на диска е много бавно/.

 

Знам, че тоя ЕДЛ е болна тема на много форуми. Не желая да го обсъждаме. Важното е че сработва при разлика по-голямо от 100 оборота м/у двете колела при старата VAG. Давам обичайния пример: едното колело е на чист асфалт, другото е на чист лед, и колелото на лед си върти ли върти, дори няма баир, а колелото на асфалта не мърда, сега разбирате ли ме, няма и след нито звук от работа на АБС...

Редактирано от Trimontcium
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да го усетиш едл-а, дигни на крика,дай газ леко и колата ще тръгне да пада, а абс не ти рита щото колата не спира,пробвай на лед и ще трака като картечница

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не видя ли примера който съм дал горе и съм го правил 200 пъти и нищо не трака.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквай чудеса от EDL-a, ако му раздаваш яко газ дори и да стисне буксуващото колело ефект няма да има. Доста съм си играл зимата и извода за мен е - куатрото се нуждае от яко газ, ако задните колела са на лед и не мога да тръгна (което ми се е случвало точно един път и бях с летни гуми) опъвам леко ръчната, ако са предните - едновременно натискам леко спирачка и газ. При преднячката (А6 C5) общо взето галя газта и се надявам на EDL-a. Зимата я карам без тракшън контрол.

За EDL-a някои твърдят, че го усещат и при скорости от порядъка на 80км/ч. в завои  :hilezh:

А4-та я карам без ABS, съответно и без EDL и проблеми нямам 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се шашкай излишно баце   просто твоята кола няма  ЕДЛ  със сигурност   ако руснаците са ти дешифрирали по  ВИН  и ти излиза  1АН  то бъди сигурен че не караш с оригиналния  АБС  .А колегите които споделят  ,че  ЕДЛ  не е нещо особено  мога да кажа  ,че явно  и те си въобразяват ,че имат ЕДЛ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ша ви покажа един клип на душо с ЕДЛ да видите кво прави. Витре се чува как включва помпата на абс и колата се втриса и скърца.

 Забележете как бързо-въртящото колело по едно време в началото спира да върти и започва да буксува друго колело.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, чак да се чува помпата... то да не е VP44  :hilezh:  Имам душегуб на предно за мене EDL-a е пълен шит колата на сняг недозавива хъъртхртхртхррт той не може да вкара колата в пътя (за там си има ESP), а само се опитва да спре боксуването (чрез спирачките), малко по-интелигентната версия е ASR, която отнема и газта. В реална ситуация това е полезно единствено при тръгване на хлъзгав път.

А за такива изпълнения се махат няколко бушона https://drive.google.com/file/d/0BzfNpNvs3F9SRDZjQ2J1dVNUVTA/view?usp=sharing

 

 

 

Не се шашкай излишно баце просто твоята кола няма ЕДЛ със сигурност ако руснаците са ти дешифрирали по ВИН и ти излиза 1АН то бъди сигурен че не караш с оригиналния АБС .А колегите които споделят ,че ЕДЛ не е нещо особено мога да кажа ,че явно и те си въобразяват ,че имат ЕДЛ

Баце ти недей вярва кой кво нема...

Sent from my HTC One S using Tapatalk

Редактирано от Krisko_A6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще  хванеш ли басче    че  АБС с код  АВ   не подържа   ЕДЛ   или просто  праиш рейтинг


ще  хванеш ли басче    че  АБС с код  АВ   не подържа   ЕДЛ   или просто  праиш рейтинг

сори не те разбрах , но заставам твърдо зад думите си 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правя рейтинг в imdb

 

Не вярвам да има A6 C5 без EDL, но не съм сигурен, нито споря. Знам само, че 1AH е кода на EDL-a като екстра, колегата го има. Дори и да е сменяна помпата и да няма EDL не е кой знае каква загуба, ако му работи коректно ABS-a

 

 

п.с. открих това

 

 

8E0 614 111 B *******_!______________ / ABS/EDL A4/A6 
8E0 614 111 C ******* 8E0 614 111 G / ABS/EDL/ASR A4/A6 
8E0 614 111 H ******* 8E0 614 111 J / ABS/EDL/ASR A4/A6 
8E0 614 111 AH ****** 8E0 614 111 AJ / ABS/EDL/ASR A4/A6 

 

И също EDL при предно работи до 40км./ч., при quattro до 80

Редактирано от Krisko_A6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............  .А колегите които споделят  ,че  ЕДЛ  не е нещо особено  мога да кажа  ,че явно  и те си въобразяват ,че имат ЕДЛ............

 

Аз нямам EDL, но има EDS (на предно) и до колкото знам принципа и идеята са сходни. Пак казвам не се усеща както тракшън контрола при опелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако  имате  ЕДЛ или ЕДС  колата ви трябва да се държи точно като в клипа , аз карам вече  3 та зима с тази система  и съм предоволен  от нея верно не  е куатро  но ме  е измъквала в доста ситуации.На клипа не се вижда но при прехвърляне на задвижване  има и момент на зацепени и двете колела 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Колата е A6 C5 4B Avant

Тоя пуст EDL никога не ми е работил. Не мога да открия причината, чета си аз, чета си и нищо.

Само да споделя че ABS-а сработва много бавно, за сравнение на голф 4 ритането на педала е 3-пъти по бързо.

Братушките руснаци ми дешифрираха ВИН-а излезна, че имам EDL:

-Braking systems 1AH Electronic differential lock (EDL).

 

ABS номер на БОШ 0 265 216 559 

                   на Ауди 8E0 614 111 AB

 

Утре ще кача снимки от ВАГ КОМчето на модула и кодирането му.

От търсенето мисля, че открих че този ABS е за Ауди А4, не за А6. 

Я дай рама на колата и ще ти кажа имаш ли или не, братушките са хакери, ама често правят грешки. Трябва си оригинална програма за декодиране.

 

На моята кола има EDL и категорично работи. Чува се хрупане откъм ABS модула и колата тръгва с леко притрисане. Много рядко ми се е случвало да включва.

От друга страна първата зима ABS  не ми сработи нито веднъж. Явно гумите, с които я купих бяха много добри. След това ми се е случвало много рядко да пририта ABS-a, но аз почти винаги съм с хубави гуми, чак след 3тия сезон почват да показват по-лошо сцепление и ABS-a сработва по-често.

 

Или нямаш EDL, или има проблем с него. Но по рамата мога да ти кажа имаш ли, и кой номер е модула на ABS-a,  и на контролера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как разбираме дали има проблем с ЕДЛ ? Хрупане не съм чувал до сега , но обикновенно и раздавам повечко газта и съм я гледал всички гуми се въртят . Спирачките са ми в перфектно състояние и 4те . Има ли някаква проверка с Ваг-Ком ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се шашкай излишно баце   просто твоята кола няма  ЕДЛ  със сигурност   ако руснаците са ти дешифрирали по  ВИН  и ти излиза  1АН  то бъди сигурен че не караш с оригиналния  АБС  .А колегите които споделят  ,че  ЕДЛ  не е нещо особено  мога да кажа  ,че явно  и те си въобразяват ,че имат ЕДЛ

18bwp1.jpg

Ето снимката. Прав си, как не съм видял, че не пише ABS/EDL а само ABS.   Сега ще прекодирам модула да видя какво ще стане.

Даже забравих да кажа, че абс хваща само предните колела, ето защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разбрах, че модулите на БОШ 5.3 не подлежат на прекодиране. Трябва да намеря 5.7 ABS/EDL/ASR**. Стана ясно вече, че този модул, не е от моята кола. Сега остава да разбера, някой от форума в София, може да прекодира такива модули. И дали трябва да взема VIN Номера от колата от която ще го сваля ABS-a за да се логне. Това обяснява всичките проблеми до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам EDL, но има EDS (на предно) и до колкото знам принципа и идеята са сходни. Пак казвам не се усеща както тракшън контрола при опелите.

Колега EDL и EDS са едно и също, само дето второто е на немски. Видях твоята тема, явно и твоят модул е бил от 1.8 бензин с АБС само отпред. Как се справи с проблема? Сложи ли нов модул?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да потвърдя на 100% дали съм с оригинален електронен блок, но мисля че е (8Е0614111B). А и не мисля да го сменям.  След доста четене стигам до идяеята, че няма проблем, няма вариант ABS-a да работи а другите системи да не работят, най-малкото ако има някакъв проблем ще запише грешка и ще светне фасадката на таблото. Просто при VAG групата работата на модула е по-плавна, но това не означава че не работи.

Имай предвид, че   модулите с една буква накрая не могат да се кодират, кодират се само тези с двете букви след 111. И кодирането има за цел да се каже на АБС модула информация от сорта: колата дизел или бензин е; куатро или предно; ръчка или автомат и още нещо не помня какво беше. Кодирането не означава да се активират или деактивират функции на системата, те се определят от типа на последните букви след 111.   

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ABS ти е сменен и не е оригиналния с който колата е излязла от завода. Кода 1АН е записан на бележката, която е при резервната гума и наистина означава, че имаш EDL. Обаче по номера на ABS излиза, че нямаш  EDL. Ако искаш да имаш трябва да смениш ABS. Ето една таблица, която ще ти е полезна. 

abs.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто при VAG групата работата на модула е по-плавна, но това не означава че не работи.

Успокоявай се че това е проблема.

Моето А4 и то излиза уж с ЕДЛ по на братушките схемите, ама няма. Дали и при мен е сменян модула хал хабер си нямам, все ми е тая.

Ама да ти кажа разликата между А4ката и А6цата се усеща на всяко подаване на газ на сняг/лед. Дори със спрян АСР а6цата си хрупа от към колелата когато едното се пързаля при потегляне, за разлика от 4ката която съм я виждал в реални условия как си е кола с отворен ДИФ и върти колелото без сцепление. Ни предно ни задно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...