SinisteR Публикувано 29 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 29 Октомври 2014 Дайте липсващите размери на човека, че на мен не ми остава време! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 29 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 29 Октомври 2014 Така, понеже скобата не е в мен мога да вкарам малко яснота а и мисля, че информацията от чертежите и снимковия материал е напълно достатъчно.Дебелината на кои елементи те интересуват колега? Скобата е предназначена за тампони за заден мост на ауди 80 Б4, който е с номер OEM 8A0501541 и с размери: Вътрешен Ф12 мм - това е мястото от където минава болта за захващането. От това следва дупките на елементите от скобата да не са по- големи от Ф12 мм т.к. шпилка с по- голям размер след това няма да мине през тампона, на снимките са дадени като М12, т.е. резба М12 но според мен може и само отвор да е защото зад елемента може да се постави просто гайка, която да го подпира ; Външен 57 мм - това е елемента, който е с размери вътрешно 65 мм, външно 70 мм и централен отвор М12, пак казвам не е задължително да е разба; Ширина/дължина 90мм - от тук зависи колко ще ти е дълъг цилиндъра. Според мен може спокойно да го направиш 120 мм за да има известен луфт и поради това, че третия елемент влиза около 5 мм вътрешно в цилиндъра. Цилиндър - Дебелината му спокойно може да я оставиш на 6..8.10 мм, дължината я описах по- горе, вътрешния му размер става ясем от размерите на третия елемент. Този елемент както писах отгоре влиза около 5 мм в цилиндъра и с размер Ф74, значи за да влиза спокойно и в същото време горе-долу плътно може да направиш вътрешния размер на цилиндъра Ф75-6 Особеност при третия елемент е, че централния отвор не е на резба а е отвор малко по- голям от самата шпилка за да може да се движи свободно при натягане с гайката отвън, може да го направиш примерно Ф20. Не знам дали можах да обясня като хората, дано да съм помогнал, нека Владо си каже мнението Колега ако има нещо още, което не е ясно ми драсни номера си на ЛС, ще ти се обадя!!! Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
satanata_9999 Публикувано 5 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2014 Мерси за отговорите но по точно искам да знам дълбочината на изрязването на двата елемента за сваляне и качване на тампона. Външен Ф 70 вътрешен Ф 65 и именно колко да е дълбочната на Ф 65 също и за елемента за сваляне Дано сте ме разбрали какво имам предвид Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 5 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2014 (Редактирано) Да разбирам, но няма как да го премеря вече. Ти тампоните купил ли си ги? Ако да лесно можеш да премериш от тях. По спомен не беше повече от 3-4 мм. Пусни ми телефона ти на ЛС. Редактирано 5 Ноември 2014 от knejata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jpv Публикувано 20 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 20 Октомври 2016 Здравейте колеги,понеже и при мен дойде момента за смяна на тампоните на задния мост искам да ви питам нещо.В сервиз ми казаха ,че само за работа ще ми вземат 100 лв. което за мен е малко множко.И така реших сам да се пробвам да ги сменя като четох доста по въпроса. Автомобила който имам е Ауди 80 (Б3) 1.8 90к.с. JN . Искам да попитам някой може ли да ме насочи по какъв начин да си направя скоба за въпросните тампони.В една тема видях един колега беше качил една две снимки на скоба която си е направил сам от стар крик,писах му на лично но не получих отговор.Затова реших да питам тука в темата дали някой може да помогне преди да взема чука. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ssttuunnii Публикувано 26 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 26 Юни 2017 На 5.01.2007 г. at 11:46, Митака написа: След като обстойно разпитах тук и там се отказах да давам пари за смяна на задни тампони и така се захванах сам. Разбрах че в повечето сервизи ги избиват с чука, но не ми се стори че на колата ще и се отрази добре да се блъска с чук по задния мост. Външната част на тампона е една метална втулка с три стъпала (три диаметъра). Набит е само по средното стъпало което е около 40мм и от двете страни остават на по около 20мм. навън. Тампона е набит от външната страна на моста, т.е. набива се от вън на вътре. За да се избие тампона без удари трябва да се натисне от вътрешната страна, като се подпре от външната страна на моста. И така си измерих всички нужни размери (диаметри и дължини) и започнах да правя втулки: Лека по лека се оказа че нещата могат да се съчетаят и освен за избиване скобата която се заформи ще може да се използва и за набиване на новите тампони. След доста време стъргане на струга...: ... се заформи мултифункционалния инструмент: И така, първо вдигнах колата отзад и от двете страни. Махнах гумите. От двете страни до задния мост минават жилата за ръчната. Захванати са със по две скобички. Едната е завита с един болт за купето а другата е захваната около самия тампон. Развих въпросните скоби за да се освободят жилата: Скобата която е около тампона за по лесно може да се изкара след като се развият болтовете на тампоните. Те са вкарани отвътре навън, от дясната страна не е проблем и болта излиза без проблем, но отляво за да излезе болта трябва да се развие хидравличния разпределител и да се измести леко: След като се изкарат двата болта на тампоните целият заден мост пада леко надолу. И тук вече влиза в действие скобата с втулките: Оказа се обаче че тази скоба на снимката е слаба и се огъна горката. Това ме принуди да направя два дълги болта които да натискат от двете страни: Е те тука вече няма мърдане, излезе си тампона като по учебник без каквото и да е затруднение. Същата процедура се повтаря и от ляво и старите тампони са аут! Преди да се започне с набиването на новите тампони обстойно се почиства повърхността където ляга тампона в моста и тъничко се намазва с машинно масло за да сме сигурни че няма да има задирания или други проблеми.Тук вече е снимка от набиването при което разликата е че втулките са различни. Важно е новите тампони да се монтират по същия начин като старите, имам предвид да са завъртяни точно така защото ми направи впечатление че и двата бяха ориентирани по един и същ начин(едното от трите пера или не знам как да го нарека е насочено точно назад). За да не се пренабият и да влязат повече от колкото трябва преди да извадя старите измерих разстоянието от борда (големия диаметър на тампона) до моста и набих точно толкова и новите (макар че те са направени така че да влязат до определено положение, но аз исках да съм сигурен, че ще са на същото място): След като се набият двата нови тампона моста се вдига и се нанизват болтовете на местата им. !!! НЕ СТЯГАЙТЕ БОЛТОВЕТЕ ПРЕДИ ДА СМЪКНЕТЕ КОЛАТА НА ГУМИ!!! Тампона освен на опън и натиск работи и на усукване и е важно в какво положение ще се стегне! Захващат се леко гайките на болтовете, завива се хидравличния разпределител, завиват се и четирите скоби държащи жилата, слагат се гумите и се пуска колата. В това положение вече се затягат болтовете. И ооооо благодат, няма вече блъскане тракане и чукане в задницата!!! Предполагам е аналочина за Ауди А3 8L и извинявай защо не виждам снимките, а само имената на снимките ! Благодаря ти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Korekom Публикувано 30 Юли 2019 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2019 Здравейте! За да не пускам нова тема ще задам въпрос в тази. Преди почти 3 години смених тампоните на задния мост на моята В3-ка. Махнах оригиналните - не чукаха/тракаха но обслужвах ходова част и викам всичко да сменя. От месец взе нещо да чука отзад от дясно на неравности все едно бие ламарина и май тампоните са за смяна. Все още не съм я водил в сервиз да прегледат. Предният път сложих Мууг или Феби - не помня но ми ги похвалиха като издръжливи. Колко да са издръжливи - пак малко над 20 000км изкараха... Каква марка тампони да взема да изкарат повечко този път? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts