Jump to content

Стандартна работна температура на А4 Б6 AVF quattro


chu4081

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

преди 2 месеца купих въпросният автомобил, проиведен 2004г. 

Карал много Аудита и съм бил винаи доволен.

 

Още, когато купих колата, имаше проблем с термостата. Сменихме го при обслужването.

Колата работи перфектно, не пуши, не харчи масло, не харчи антифриз. Тествал съм я в различни атмосфери. 

 

Има анумалия с температурата. Не я прави винаги а избирателно. Загрявайки, рязко пада до 50 градуса и после пак качва до където е стигнала. Повтаря го многократно с пълно и рязко падане до 50 градуса и също толкова бързо и рязко въщане до където е стигнала.

 

Стигне ли 90 - не мърда. Диагностицирахме- няма грешка, маркучите са ОК, радятора е ОК, парното е супер и постоянно, дори при рязко падане на градусите по табло... Вчера включихме VAG COM - на място колата стигна до 98 градуса (като последните 3 градуса качи след повече от 30 минути на място). Показваше си 90 по табло и не пуна перки до 98. Климатроника работи, като го включим и перката тръгва.

 

Въпроса ми е колко е стандартната рабтна темература на тези двигатели и кога включват перки?

Нормално ли е при 98 градуса по VAG COM перките да не се включт?

 

Поръчал съм си VAG COM за да засека температурата в движение.

 

Моля за мнения и препоръки !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водна помпа сменял ли си?По принцип термостата отваря на 87градуса.На място да вдигнеш над 90 градуса си е направо невъзможно,не знам как си го направил.Аз моята съм я виждал макс 93 градуса и то след няколко дължини на летището с каране с газ до ламарината ,и след 2 мин на място си заковава пак 87градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа е сменена! Преди това карах колата около 20 км в задръствания, но стрелката не е мърдала. После работи на място до 98.... Водата цирколира норнално. Радятора горе е около 58 градуса, долу 20 градуса. И перките не тръгват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята преди правеше така.Както карам и стрелката на температурата пада до долу и след малко пак се връща където е била,и така когато си поиска го прави.След като смених температурния датчик това повече не се е случвало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата говори за много рязко падане на температурата по табло. Всеки, ако се замисли малко, ще разбере, че температурата на мотора не е възможно да се променя рязко. Това са сравнително бавни процеси. Така че не може да става въпрос за радиатори, помпи, циркулации и т.н. Проблема видимо е електрически, много вероятно датчик, както спомена колегата по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на някои датчик. Провери ги дали са си със параметри които трябва да са. Защтото има един дава сигнал на точно 98 градиса точно да включва перката. Ако някои го е бъркал преди това. Тои е абсолютно същтия на цвят големина и така на татък ,но просто дава сигнала на по висока температура. Аз ако бях на твое място бих започнал от там с проверките .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре го е написал колегата КОКО60. Проблема ти е от темп сензор G62. Той представлява 2 термосъпротивления в един корпус. Едното дава показание на таблото, а другото се чете от ЕКУ и служи за управление работата на двигателя. Явно при теб проблема е, че ти прекъсва това, което е за показание на таблото. Това по никъв начин не влияе на работата на колата и няма как да се види с вагком. Все пак за избягване на бъдещи проблеми не е зле да го смениш. Ето ти моя тема къде се намира....сменя се лесно, но ще с еналожи да досипеш антифриз....или източи стария и пак си го сипи. http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=62860

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ivanu6ka още днес ще купя един и довечера ще се пробвам... ако не се оправя ще го закарам на майстор.

 

После ще пиша за резултата.

 

Само за инфо- имаш ли представа какъв е реда , по който тръгват перките? Притеснявам се, че не съм ги чувал никога... само веднъж след като загасих мотора...

Няма ли правило за тези двигатели при колко градуса коя перка тръгва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките са 2. Едната е с виско муфа(механично зацепване), а другата е електрическа. Тази с виското върти винаги, като в зависимост от температурата зацепва повече или по-малко и така сама си регулира оборотите, но и чисто студена да е колата тя все пак си се върти. Лявата(ако седиш срещу двигателя) е електрическата. Та се управлява от модулче електронно, което пък взима температурата на охлаждащата течност от Г62( тази част дето при теб е изправна...към екуто) и външната температура и зависи също дали си пуснал климатика на охлаждане. ако искаш принудително да я пуснеш при студена кола трябва климатика да пуснеш и мисля винаги тръгва и тя. Не знам точно при колко градуса я пусна и нея контролния блок, но трябва да е около 100-те градуса. Според мен там нямаш проблем, но все пак си провери. Проблема при теб е само в показанието на таблото( си мисля аз, по това дето си описал като дефект).

Редактирано от Ivanu6ka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук идва другия казус - според мен моята е без виско.. с две перки, но без виско.... и това, което гледам в нета, е че перката тръгва чак на 102 градуса... но уви учил съм друго и ми се искаше още някой да потвърди :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също стига до 97-98 по Ваг-ком, на таблото си е на средата. Аз съм само с една перка, която не се върти постоянно, а при достигане на някаква температура се включва (незнам колко точно). При пускане на климатика, тръгва на бърза степен директно. Ако не ти се върти постоянно перката, а се включва, когато има нужда, може би е нормално да стига 98 градуса и като повърти да охлажда до 93-94. Мойта точно така се държи. Повече от 98 не качва и няма никакъв проблем колата, дори и в най-големите жеги. Въпроса е, че казваш, че не си виждал да се пускат перките. Като пуснеш климатроника (без ECON) тръгват ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като пусна климатроника тръгват- има една голяма и една малка. От днес имам собствен VAG COM и първото , което направих в обедната е да засека температурата по табло и по VAG COM. 

Резултат: по VAG COM загрява нормално... 68-69-70, а стрелката на таблото умира за известно време изцяло, после пак тръгва..... т.е. изглежда , че в охлаждането всичко е наред. 

Загря до 87-88, струва ми се, че и термостата отвори- започна да се топли радятора.

Нямах време да изчакам до 102 градуса.... мисля след работа да пробвам до 102 (тя 100% ще качи в задръстването) и ще си държа лаптопа до мен за да видя дали ще чуя перки по някое време. 

 

Струва ми се сложно да сменя датчика сам- ще чакам някой майстор да ме приеме за тая дреболя.... То има и доста кабели около всички датчици ... може и някой от тях да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не мисля, че ще стигне до 102 градуса. По-рано ще включи. Щом на таблото не дига стрелката и не излиза индикацията на фис-а, мисля, че нямаш проблем с прегряване. Със сигурност някой датчик се ебава. Колкото до перките, нямаш никакъв шанс да ги чуеш. Аз на 1,8t не мога да я чуя даже до нея да стоя, камо ли на TDI и то отвътре с лаптопа. Никакъв шанс. Дигаш капака като стигне до средата температурата и по Ваг-ком е над 90 градуса и чакаш да видиш кога ще се врътне ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То пада голямо чакане на тоя ТДИ... в петък чаках от 95 до 98 1 час... и на човека в сервиза му писна от мен и ме пусна да си ходя :D 

Довечера ще се заредя с една бира и ще си дочакам... докато не ги видя да тръгнат сами не вярвам на нищо 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излишно се филмираш според мен. Смени си тоя датчик да не се джазира таблото и си карай. Ако има проблем с перките, ще е записала някаква грешка най-вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загрях колата до 105 на място, не посмях повече, загазих и чак тогава завъртяха перките. След около 5 мин спряха, включих и видях че е паднала до 90.
Докато работеше колата така и не тръгнаха до 105 градуса.... Иначе в движение не качва повече от 92 и то трудно... Седи си 89,90,91.

Възможно ли е датчика , който алармира перките да работи при загасена кола, а да не работи при работеща?

И кой датчик казва на перката да тръгне?
Загрях колата до 105 на място, не посмях повече, загазих и чак тогава завъртяха перките. След около 5 мин спряха, включих и видях че е паднала до 90.
Докато работеше колата така и не тръгнаха до 105 градуса.... Иначе в движение не качва повече от 92 и то трудно... Седи си 89,90,91.

 

След това пуснах пълен скан и очаквано се появиха две грешки:

 

1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch (F) 
            36-10 - Open Circuit - Intermittent
 
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
 
 

Възможно ли е датчик G2 да алармира перката да върти при загасена кола, а да не върти при работеща?

 

Редактирано от chu4081
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаранция тоя датчик дава информация на компа, кога да включи перките. Сменяй го и не я пробвай повече с чакане. Щом не тръгват, докато работи колата, а след като я загасиш, не е наред нещо. Никога не ми се е включвала на загасена кола перката и никога не е оставала да работи след като изгася колата. Незнам при tdi как е, но се съмнявам да е по-различно. То няма логика да охлажда на загасена кола.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика,като загасиш колата температурата на антифриза се покачва,макар и малко.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А6 с 3.0тди, съм чувал, как перката върти при загасен двигател.Тръцовете не са така, мисля че и 1.9тди може би я няма тази екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се включва при AVF а темп. при здрав термостат трябва да кове 90градуса на табло без колебания. Това е моя опит с колата и бях с една перка която се включва заедно с компресора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених датчика (17 лева на SWAG). Исках оригинален, но нямаше наличен и не ми се чака до др седмица.

На кофти място е и се разглабят няколко неща- може би другия път ще пробвам сам като взема оригинален.

 

Резултата- колебания в температурата по табло вече няма. Снощи пак пуснах VAG COM, колата държи същите стойности като без датчик, но няма проблем на таблото.

Пак си вдигна до 103, 104 градуса на място и перки няма :) Може би наистина е нормално. Прави ми впечатление , че на VAG COM в стойностите под екрана пише от 50 до 110 градуса. Може би тръгват при 110... 

Както е казал и колегата горе- перките тръгват при включен климатроник.

 

С разваления датчик и с новия датчик държи около 860-880 оборота в покой, ако някой се интересува от още детайли :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си взех б6цата през януари преди 3г смених ремъци, ролки, водна помпа и термостата с оригинални (Благодарение на Райно). После се стопли, направих профилактика на климатика  и ми се наложи да пътувам през Хаинбоаз май месец. Колата е 1.9 TDI 2004та б6 AVF Не е мърдала над 90 градуса. Като се прибрах се оказа, че и двете ел.перки не ми работят и са затегнали (по-скоро джамбазите така си ми я продали). Та при тази кола нещата са пре и над изчислени :) Как разбрах че не работят перките ли - климатика на място не духаше толкова студено :)

Та в конкретния случай вземи си оригинален датчик и не се занимавай повече с глупости :)

Редактирано от Firo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...