Jump to content

няма парно а4 b7 2.0 ALT


carfan

Recommended Posts

Присъединих се към вашия форум и ето че проблемите с новата кола започнаха.Малко предистория.

Купих преди една седмица колата (а4 б7 авант 2.0 131 коня ALT).Карах около 200 км без никакви проблеми и се прибрах.

На следващия ден гледам антифриза ми беше малко под минимума,като преди това си беше на макс.Карах така през деня и яечерта пуснах парното на екон и духаше студено.Перките на радиатора включиха и погледнах температурата леко започна да минава 90 около 2-3 мм, и сама си охлади и слезе на 90 гр. Изчаках да истине колата да допълня с антифриз и да обезвъздуша системата.Тук започнаха проблемите допълних и отворих пробката за обезвъздушаване,издърпах и маркуча към радиатора на парното.Излезе доста въздух,парното тръгна и стегнах пробката.Но като работи на място парното пак изчезва пак обезвъздущих но колата загря до 90 и не спира да вади въздух от пробката на горната тръба.По мое мнение не е вече въздух,а антифриза започва да кипи и въздуха не свършва.През цялото това време долния маркуч е студен,явно термостата е затворен.

През тънкото маркуче към казанчето на празен ход не циркулира антифриз,при подаване на газ тръгва.

Ако оставя така колата пак минава 90 гр.тръгват перките и пак слиза на 90.Засега не съм я прегрявал но незнам какво става

Купих нов термостат бер не съм го монтирал още мисля направо да сменя ремъците и  водната помпа и тогава да го мисля.

Възможно ли е да няма достатъчно дебит водната помпа и затова да не отваря темостата и да нямам парно?

Имам и загуба на антифриз и не искам да си мисля за по лоши неща но.... може да е гарнитура или глава

Всякакви идеи ще са ми от полза.Неможах още да и се нарадвам а започнах с ремонтите

През тези 200 км извънградско имаше парно и нямаше проблеми с температурата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането или дебита на помпата няма нищто свързано с термостата. Или за мен е било винаги така. Термостата отваря и затваря и без дебит . Провери фланеца както пише колегата, за теч от водната помпа . Огледаи много добре от двете страни бкока и главата. И при студен мотор преди да запалиш отвии капачката на казанчето и виш при самото отвиване дали ина вакум или налягане в казанчето . И в какво количество е . Става наи добре след дълго каране да се остави да изтине напълно и тогава отвърташ . Примерно прибираш се вечер гасиш и на другата сутрин преди да запалиш отвърташ капачката на казанчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането или дебита на помпата няма ниЩо свързано с термостата..............

Всъщност с компрометирана помпа "водата" не се "върти" из малкия кръг(първоначално), като се "топли" статична, при което температурата стига до термостата на "вълнов" принцип, т.е. бавно и неефективно, при което дори може да изкриви глава(прегрее) докато отвори големия кръг.

Конкретния проблем прилича много на (по ред на вероятностите) 1) помпа, 2) термостат, 3) комбинация от двете.

Хубаво е да се провери капачката на разширителния и да се огледат всички съединения за течове.

Присъединих се към вашия форум и ето че проблемите с новата кола започнаха............

между другото едва ли членството във форума е причината за проблемите ^_^ .

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, след толкова обезвъздушаване....от къде се вземя тоз въздух та да изчезва парното?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега carfan, огледай наистина за течове и ако има ги отстрани. В предните постове са ти обяснили къде да гледаш. Пиша тук защото начина, по който си обезвъздушавал системата въобще не е правилен. За двигателите ALT  обезвъздушаването се извършва така:

  1. развиваш 2 -3 оборота пробката, която се намира върху тръбата минаваща надлъжно, над двигателя. Мисля, че шестограна е 6 мм.
  2. освобождаваш скобата на горния шланг за парното, там където влиза в купето. Намиира се в дясно от акумулатора
  3. изтегляш шланга докато се открие малкия отвор пробит от горната му страна (около 1 - 2 мм)
  4. напълваш разширителния съд докато от пробката започне да изтича антифриз. Затягаш пробката. продължаваш да пълниш докато протече и от отворчето на шланга. Нанизваш маркуча докрай и стягаш скобата. Има вариант да откачиш разширителния съд и да го повдигнеш няколко сантиметра. Така по-лесно ще обезвъздушиш системата.

Успех!

Редактирано от IvoPP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност с компрометирана помпа "водата" не се "върти" из малкия кръг(първоначално), като се "топли" статична, при което температурата стига до термостата на "вълнов" принцип, т.е. бавно и неефективно, при което дори може да изкриви глава(прегрее) докато отвори големия кръг.

Конкретния проблем прилича много на (по ред на вероятностите) 1) помпа, 2) термостат, 3) комбинация от двете.

Хубаво е да се провери капачката на разширителния и да се огледат всички съединения за течове.

между другото едва ли членството във форума е причината за проблемите ^_^ .

Малко уточнение от моя страна че гледам че колегата Нико ме е корегирал . И е прав . Винаги адмирирам неговите отговори. Написаното от мен с термостата и дебита на помата беше на база ТЕРМОСТАТА ОТВАРЯ И В ТЕНЖЕРА С ТОПЛА ВОДА.Без налягане и без дебит. Това за термостата, а при положение , че колегата пише че при подаване на газ циркулация се получава интерпретирам ,че термостата влиза в контакт с водата . Просто изках да кажа не му е нужно определено налягане или определен дебит за да отвори. Мисля че сега е малко по разбираемо. Малко неразбираемо  бе написано просто от моя страна. Просто мисалта ми беше друга . Написаното от Нико е много по точно обяснено и синтомите са мног точни . Успех с ремонта и дано да е нещто незначително . И да не забравиш да напишеш каква беше аварията .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите,определено съм се объркал с обезвъздушаването.Аз го правих на работеща кола,а доколкото разбрах трябва да е угасена просто на принципа на скачените съдове.Проблеми с клапата на климатроника мисля,че нямам защото за момент парнотото беше много силно.

За термостата също разбрах,че би трябвало с дебит без дебит да отвори,но може би точно въздухът прави някаква тапа някъде.Мисля че има някакъв теч от фланеца зад мотора но не съм много сигурен защото от моето обезвъздушаване сега целия мотор е на пръски(капки) антифриз.Като развия капачката не усетих да има вакуум или налягане на студен мотор.Има ли начин да се провери капачката?

Определено членството във форума е голям плюс за мене и съм учуден от активността на потребителите :zustimm:

Утре поръчвам частите и вторник живот и здраве отваряме да видим какво се случва около водната помпа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешиш, обезвъздушава се при работещ мотор. Петохуйника го смени профилактично, най-вероятно тече оттам и пак оттам дърпа въздух.

Данчо, при пробив в системата, освен теч при загряло, когато изстине антифриза се свива(както всяка течност), а имайки предвид че налягането "бяга" от пробива, при ниската външна температура (съответно бързото изстиване) от пробива влиза въздух и балона е готов. Затова често "топлото изчезва" заедно с антифриза. Ако прибавим ленив термостат, газова и компрометирана помпа(особено ако е оригиналната с пластмасовия пропелер), нещата са класика в жанра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,първо ще сменя фланеца и ще пробвам.След това останалите неща.Колата има газ монтирана в Италия и като гледам не е пипана от автоджамбазите ,но няма гаранция все пак.И друг въпрос стрелкатата за температурата трябва да стои точно и само на 90 гр. ли?На старата ми кола беше така но тя беше с виско перка,а тази е ел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запали я и я остави да работи 20-ина минути с отворена капачка на антифриза, като може и да постискваш малко мъркучите отвреме на време и да я поизфорсирваш чат пат. Не се шашкай като почне да повръща антифриз - ще си долееш после, поне да отхвърлиш вероятността за останал въздух в системата

Редактирано от GRUEL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градусите на антифриза гледани ли са през vag или климатроника. След като стрелката почва да подминава 90, то реално градусите на антифриза трябва да са над 100 ?

Колега обслужи си колата първо, после нещата ще аи дойдат на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених ремъците и водната помпа и проблема се реши.Перките на водната помпа бяха здрави но има едно като шапка върху перките,то се беше счупило и явно вече дебита е по-малък и оттам проблеми.Имаше сериозен теч от корпуса на термостата и някой е нахакал  някаква добавка за спиране на теч.Всичката добавка явно е излязла оттам но не могла да  запуши теча.Смених и термостата който беше още оригиналния,но пластмасата оставаше по ръцете ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...