Jump to content

Проблем с клаксона и още нещо


weezybg

Recommended Posts

Колеги имам следния проблем, ако някои има идеи как да се извади ябълката на шестограма, всичките бих пробвал. Проблема е следния преди време когато сменях радиатора на парното майстора счупи в единия болт на волана шестограм(ябълката) и се наложи смяната на радиатора без да се сваля волана. В момента имам проблем с клаксона, от време на време се губи и когато завъртя пълен десен/ляв и той идва(за това също приемам предположения), но няма как да махна аербега заради болта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай снимки да се умува. Вариант... с телоподаващо се капва обратен чук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами малко е трудно да се снима колега, понеже самият болт е доста навътре в малка дупчица на волана(Audi a4 b5 оригинален волан). Визуално изглежда така: Самото връхче на шестограма(ябълката) е счупена в болта. Мислех си варианта с една малка бургия за да не засегна болта и да пробия ябълката в средата току виж станала на две половинки и падне, но не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти дам 100 лв.  ако успееш да пробиеш въпросното парченце, особено пък на такова място.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Facom-AFUX-Magnet-Screw-Holder-Phillips-AFUX-1-PH1-/380843448137

, едно такова с магнитен край и си вадиш де що има счупени парчетии.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за върток за шестограмни битове, да, не става. Вероятно ябълката е заклинила в болта(щом сте я счупили чак....) и с магнит няма вадене, с един избивач почукай малко върху парченцето, гаранция че ще "отлепи" и падне във волана. Оттам вече ако болта е прецакан (имбуса вътре) и е заял......., ще се мъчиш....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам що на Torx - болт, набивате шестограм, при това сферичната глава?

Ако не успеете по начина описан от NIKO, остава да се среже болта,

но тогава си с един волан назад, та майстора с шестограма може да ти купи нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за върток за шестограмни битове, да, не става. Вероятно ябълката е заклинила в болта(щом сте я счупили чак....) и с магнит няма вадене, с един избивач почукай малко върху парченцето, гаранция че ще "отлепи" и падне във волана. Оттам вече ако болта е прецакан (имбуса вътре) и е заял......., ще се мъчиш....

Какво мога друго да използвам като заместител на въпросния избивач не съм ползвам до сега, но не се е бях сетил да пробвам с почукване..? А за отвертката не просто пробвах една кръстата отвертка с магнитен връх, да не би пък да се излъже да хване, но магнита е доста слаб за подобна цел. :)

 

А да попитам що на Torx - болт, набивате шестограм, при това сферичната глава?

Ако не успеете по начина описан от NIKO, остава да се среже болта,

но тогава си с един волан назад, та майстора с шестограма може да ти купи нов.

Колега нямам представа защо майстора използва шестограм и то точно с ябълката, явно не е знаел какъв е болта доста го напъва понеже болта е стегнат до неузнаваемост и.... последва счупването на ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам що на Torx - болт, набивате шестограм.........

то доколкото стана ясно, волана е обикновената базова четирилъчка, там болтовете са обикновенни имбуси петица, или поне при мен са така, на същия волан.

 

Какво мога друго да използвам като заместител на въпросния избивач ..............

каквото и да е метално твърдо нещо, стига да влезе през гумата(дори и насила, там е доста тънка), да е достатъчно дълго за чукане и да има що-годе равно чело, счупена и заравнена отвертка върши работа.

Ако успееш да извадиш парчето, за да отлепи болта трябва да почукаш по главата рязко и силно(внимава се да не се деформира шестограма), като едновременно някой натиска еърбега плътно към волана, пробва се да се развие, пак се почуква и така докато отлепи. Толкова с подръчни средства.

Ако не успеете, както споменаха по-горе, жертваш ако не волана, то поне еърбега, просто го изкъртваш с дърпане, ама чак дотам......

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега благодаря много, определено утре това ще ми е заниманието, принципно не е болка за умиране просто този клаксон ме яде от вътре не дай си боже да предотвратиш нещо лошо и да ти откаже клаксона ... Най-малкото ако това се случи по време на технически преглед може да не мина.... Интересно ми е и от къде идва проблема да отказва и когато навиеш няколко пъти пълен десен той си идва ... :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днешния опит за отстраняване на парчето беше неуспешен. Пробвах го с една отвертка тип еврейска звезда понеже е малко тъпичка, с остро(пирон) с по-тънка отвертка и нищо не се получи... направо си ме хвърли в тъча. Все пак се оказа, че болтовете са еврейска звезда Т25. :)

 

п.п Имам питане относно "корменето" на бега. Понеже единия болт с малко напън успях да го отвия и странното беше, че болта след отвиването си остава към аербега, а не излиза от задната част на волана, както очаквах. Та след въпросната манипулация за отстраняване има ли вероятност да прецакам нещо и да не мога да захвана новия който ще сложа ? :)

Редактирано от weezybg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да правиш имай едно на ум, че в аирбега има пиропатрон

и трябва да внимаваш да не го засегнеш, щото ще гръмне.

Задължително свали и клемите на акумулатора.

Напъвайки аирбега ще изкривиш профилната ламарина,

за която е захванат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема ти се решава с еврейска звезда от хубаво марково гедоре . тия болтове никога не са били с шестограми. на твое място майстора да си оправя каквото е развалил. аман от майстори.

 

като чуя майстор и ми става лошо.  другия вариант с ъглов дремел лека дупка в отчупеното парче и има екстрактори за вадене на скъсани болтове. пак ще го извадиш и после хубав накрайник от марково гедоре с еврейска звезда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...