Jump to content

волана тресе при натискане на спирачките


galin1964

Recommended Posts

Здравейте . В последно време при плавно натискане на спирачките волана започва да тресе когато съм с висока скорост. Може ли причината да е от дисковете. Ако е така каква марка ми препоръчвате . Благодаря Ви.

Редактирано от galin1964
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно са дисковете но е хубаво да се провери преди да се зимат нови. Лично аз знам ,че АТЕ са добри.
 

Редактирано от wolverine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема, на мен пък отзад барабаните яко почнаха да стържат. Като покарам малко спира или отслабва. Но ако е влажно още повече се чува. Сиг вече са изтъркани. За там нещо да се препоръча и горе долу като цени как са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте . В последно време при плавно натискане на спирачките волана започва да тресе когато съм с висока скорост. Може ли причината да е от дисковете. Ако е така каква марка ми препоръчвате . Благодаря Ви.

 

Първо се проверяват гумите дали са балансирани правилно, след това джантите дали не са криви и чак тогава се бедят дисковете за изкривяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе... и като не са балансирани или с криви джанти ще тресе само на спирачка... :-D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем само,че без тресене,а по скоро шум "туп туп туп туп" (отпред в дясно) като съм на свободна или на спирачка,но не ми тресе волана.

Хвърляне на гумите,преглед на джантите и продължаваме напред.

Дискове,колега гаранция.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами обясни ми ??? Или аз не разбирам, или нямам ръждясали дискове в момента и не патя от същите болежки....

И съм с нови гуми, баланс, джанти всичко ОК и пак тресе на спирачка...Какво е според теб?

Или гумата се криви елипсовидно от натискането на спирачката, да не би джантата да е омекнала и да се огъва  и усуква от спирачка?!?!?!

 дай жокери, щом съм професор, да видим какъв си Ти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, моля за извинение, ако съм те подразнил с обръщението "професоре". Предлагам да не разваляме добрия тон и да коментираме по същество. :)

А сега по темата на колегата - в първия пост той директно се насочва към смяна на дискове заради тресене на волана при плавно натискане на спирачките, когато е с висока скорост. Същия проблем го срещнах на Шкода Октавия. След демонтаж на гумите и проверка на джантите се оказа, че джантите са придобили буквално яйцевидна форма. Като уточнение - джантите бяха железни. Изправиха ги, после монтаж и баланс на гумите и проблема с тресенето изчезна. Та мисълта ми беше да провери първо джанти, гуми и после да плаща смяна на нови дискове. Освен това, ако отклонението на дисковете не е значително, могат да се престрържат без дори да се свалят:

http://www.procutbg.com/%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5=0.html.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се крие в ръждата,  която се натрупва отвътре между ребрата.

При загряване и последващо охлаждане се получава неравномерно разпределение на топлината при повторно или продължително натискане тресе. От това неравномерно нагряване може да се презакали диска и да получи сини петна. Тогава никакво шлайфане не помага...безвъзвратно е увреден.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държа да подчертая, че тук изобщо не може да се говори за закаляване, а още повече - за "презакаляване". В случая просто става дума, че може да се получи прегряване при екстремно спиране, и последващо измятане на диска, поради освобождаване на напрежения. Закаляване се прави, след нагряване, буквално до "червено", и рязко охлаждане във вода или масло, в зависимост от целта. Тук това нещо не може да се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами прегряването на спирачките е точно това::: диска на червено. Това, че не си го видял, не значи, че не е станало.  Да ти докарам колата да ги видиш...петънцата ...като на боксьор след 15рунд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с тая кола не можеш да направиш диска червен никога. Тези петънца са от прегряване, а не от "зачервяване". Имаш ли представа каква е температурата на диска, като стане червен?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е каквио да ти кажа друго след: прегряване не е зачервяване?!?!  Та  за да посинее диска е преминал температурна граница, в която си промена свойствата. А сега  ми кажи на каква температура чугуна сменява цвета към посиняване и на какво се дължи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да "остроумнича" греховно да попитам спорещите, а вие знаете ли от какъв материал се правят спирачните дискове?

И съответно какви са характеристиките на въпросния материал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/6/2016 at 10:49 PM, koko60 said:

Колега, с тая кола не можеш да направиш диска червен никога. 

Не съм чел темата, просто попаднах на това изказване.

Ще споделя, че при мен се е случвало дисковете да СВЕТЯТ в тъмното....подобно на турбина....или на WRC спирачки:).

 

Причината е много ....(нямам думи) - след употреба на алкохол (колко невинно звучи:hilezh:) колата се кара от жена ми.

Колата е автоматик и стои с дръпната ръчна спирачка...която работи много добре. След около два километра каране с дръпната докрай ръчна задните дискове светнаха в нощната тъмнина......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E-e-e да, така съм съгласен, щом казваш, че ръчната е хубава, няма как да не светне диска. Пък и щом жена е замесена.... Да е жива и здрава жената на днешния празник!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...