Jump to content

Проблем с оборотомера A4 B6 1.9 TDI


kx3m

Recommended Posts

Здравейте колеги, все се каня да пусна тема относно проблем който имам с оборотомера от доста време. Проблемът се изразява в това, че стрелката на оборотите не иска да се връща до край при определени външни температури, най-често под 12 ° C  или когато е валяло и е влажно. Примерно както си карам и стрелката достигне 2500 оборота, вместо да се върне на 900 при превключване, тя пада малко и забива да речем на 2000, като след подаване пак на гас продължава от 2000 и стига до 5000 оборота. След достигане на дъното от 6000 оборота, стрелката си остава там, при подаване на гас понеже вече няма къде да ходи нагоре се връща от 6000 на 4000об.  Когато двигателя работи на место оборотите по ECU са 880 некъде, а стрелката е забила на 4к примерно и като изгася двигателя, стрелката пада с 900 оборота и отива на 3000. Цялата работа се оправя с ресет на таблото като махна бушон 12 и така до следващите 1-2 км. Лятото почти не го прави тоя проблем, само като темп. е под 12-14 градуса и е влажно. Под ECU и акумулатора няма вода и тапите съм ги махнал, грешки няма никакви на диагностика. Някакви идей от какво може да е това забиване на стрелката само при нейното връщане, че ми омръзна разни хора, докато ги воза през зимата, да ме питат защо си карам дизела на 5-6К оборота :hilezh:  Таблото мисля че беше VDO ако има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката остава ли на определени обороти ако изключиш двигателя и откачиш акумулатора. Ако остава значи проблема е чисто механичен. Тогава отваряй таблото, почисти и търси скъсана пружинка или нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нз дали това ,ще ти помогне ,но преди време на стария сеат правеше същото нещо. Оказа се едно зъбно колело което движи стрелката да превърта на вала си. Малко секундно лепило на вала ,и повече никога не направи проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

int64_DSC01403.jpgКолеги, когато стрелката забие някъде и изгася двигателя, тя пада само с 880 оборота- от 3000 забила пада на 2100 при гасене. Примерно карам и от 2500 оборота си остане на 2000 вместо на 880 при превключване на предавка, като при следващото подаване на газ стрелката продължава от 2000 нагоре и така ако не забие пак при отпускане на газта  се връща на 2000 об.. Пробвал съм с откачане на акумулатор, но то е същото като с махане на бушон 12, като и при двата варианта таблото се ресетва един вид и стрелката се връща на нула. Интересно е защо лятото този проблем почти не го прави, я в месеца 1 път и то мръдне стрелката съвсем малко, докато през зимата или под 12° градуса го прави когато й е кеф :wall:  Нещо влагата играе роля, но още не съм разглобвал таблото. Това на снимката е разглобено табло и като гледам стъпковите моторчета не знам дали ще мине само с разглобване без запойване. Някой свалял ли е тези моторчета?

Редактирано от kx3m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от влага, а просто от по-ниската температура. Всички материали се свиват при по-ниска температура, но по различен начин - едни повече други по-малко. Където има съединения между разнородни материали (особено матал и пластмаса), там най-често се получават проблемите.

 

Таблото на Аудито съм го отварял много пъти и винаги съм имал чувството че разглобявам детска играчка. Значи нещата са едни пластмасови, едни разхлопани - а бе абсолютно чувство на детска играчка.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих снимка на стъпковото моторче и като го гледам как е затворено все едно подарено от зрънчо.

Сега остава да сваля таблото и да проверя как са му спойките на това моторче, но все се притеснявам че ще разбъзикам стрелките и без лаптоп с VAG COM става весело :nixweiss:

$_1.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва ВАГ-КОМ. Да, ВАГ-КОМа има един тест който върти стрелките, но това можеш да направиш и чрез форсиране на двигателя. Иначе тези моторчета се намират за по 30-40 лв: http://www.speedometermotors.com/products/audi-vw-seat-vdo-instrument-cluster-stepper-motor-gauge-oem-05024145

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси колега, ще го имам предвид този линк, иначе намерих и тук евтини моторчета. Притеснява ме само разпояването и запояването на стъпковото моторче на 4-те му крачета, изглежда без топъл въздух трудно ще стане с обикновен поялник, ще трябва да се търси сервиз. Когато стрелката тръгне да забива се чува едно леко пристъргване вътре от стъпковото моторче и все си мислех, че може да превърта стрелката покрай оста на моторчето, но май в самото моторче ще е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само 4 крачета не са проблем. Трябва ти поялник за разпояване с вакуумпомпа като този: http://www.elimex.bg/product/52232/poyalnik-s-vakuumpompa-zd211.html

 

product_47589.jpg

 

 

Може и само с вакуумпомпа ако вече си имаш поялник: http://www.elimex.bg/product/19071/vakuumpompa-zd190.html

 

product_4322.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно в моторчето превърта това което съм споменал по горе.

Пс мосля че това е стъпково моторче и при подаване на контакт застава в точно определено положение. Следователно стрелките ще може да ги центроваш ръчно. Но разглоби го ,и огледай за превъртяли компоненти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега лесно ли е разглобването или риска от счупване на некакви щипки е голям? Утре ще поръчам моторче, до колкото разбрах от B6-B7 дизели са съвместими?  Благодаря на всички за съветите!

Редактирано от kx3m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто беше на сеат 1999 година мисля ,че беше модела. Щипките се разделиха лесно. Така или иначе ще си взимаш ново ,за забавление отвори го. По спомен при самото зглобяване не помня да имаше нещо особено.

Мойто беше на сеат 1999 година мисля ,че беше модела. Щипките се разделиха лесно. Така или иначе ще си взимаш ново ,за забавление отвори го. По спомен при самото зглобяване не помня да имаше нещо особено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок мерси колега, вече поръчах стъпково моторче, ще пиша като го сложа как е положението. Иначе старото ще бъде отворено задължително след поставяне на новото. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблото се маха доста лесно - виж това клипче:

 

 

Няма нужда да се маха волана, само трябва се освободи от ръчката и да се издърпа максимално напред и максимално надолу. Трябва ти отверка торкс както за двата болта които държат таблото, така и за четирите по-малки болта на задния му капак. Единствето нещо което може да се счупи са щипчиците на двете букси, така че не ги насилвай. В това видео е показано точно как се откопчават.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да гледах го това видео, както и едно друго дето човека маха стрелките с две чаени лъжички. Надявам се моторчето до понеделник да е пристигнало. Иначе оборотомера не го гледам вече, само разни познати ме питат защо карам на 5к оборота, а двигателя си трака реално на 1500 и им се чудя на слуха и усещането  :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проблемът е решен, сменено стъпково моторче с оригинално свалено от друго табло за 10 лв:flehan:, а като се сетя, че по сервизи ми обявяваха цифри от 70-100 лв за да търсят проблема :stupid:

Редактирано от kx3m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...