pif Публикувано 7 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2007 (Редактирано) Снимките са актуализирани надолу в темата. Знам, че за повечето от вас това е рутинна операция, но колега ме помоли да кача малко снимки пък може и да е от полза и на някой друг. Така да започваме: 1. Развиваме всички болчета и гайки отбелязани със зелено: 2. Изваждаме потенциометъра за регулиране на яркостта и под него намираме още едно болче: 3. Изваждаме централната конзола, като имаме в пред вид, че дори и като сме и развили болчетата в началото ще тръгне по трудно да излиза тъй като е нанизана с контатктите си на отбелязаните със зелено шипове: 4. Това е самата платка с четирите уреда, при ваденето и от кутията трябва да внимаваме да не я пречупим в средата: 5. Обръщаме платката и зад спидометъра развиваме четирите видии отбелязани със зелено, по този начин освобождаваме самия уред, който също със шипове контактува към платката (отбелязал съм ги със зелено): 6. До тук е лесно сега идва трудната част, изваждането на стрелката, хваща се с два пръста и се дърпа нагоре, всякакви други опити да се използва инструмент който да се подлага под нея като лост мисля че ще нарянят циферблата или ще изкривят остта на стрелката: 7. След като сме махнали стрелката, с тънка и хубава отверка се развиват двете черни болчета много внимателно за да не се нарани фрезенка им и после да си личи и се маха циферблата: 8. Развиват се двете болчета отбелязани със зелено и се сваля подсветката на уреда: 9. Развиват се болчетата които държат електромотора (тях също съм отбелязал със зелено) и се отделя цялата платка: 10. Отзад ще видите зъбно колело, а под него е въпросното износено планетно зъбно колело: Това е сглобяването е в обратния ред. Успех на колегите които смятат да предприемат разглобяването и ако някой успее да намери подходящ заместител на това колелце да се обажда! Редактирано 8 Май 2016 от VBI Актуализация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllubo Публикувано 7 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2007 процедурата как се сваля таблото я има описана в друга тема в "Златен Фонд" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo_Toshev Публикувано 13 Април 2007 Доклад Share Публикувано 13 Април 2007 (Редактирано) Да възродя малко темата на колегата за този проблем по колите ни. Този проблем е конкретен за моделите В3 на Ауди.Моя опит с разглобяването на скоростомера ми помага да твърдя, че момента с точка 6. - махането на стрелката може да отпадне. Измъкването на платката е възможно - макар и малко по-трудно, но не невъзможно. Аз поне го отварям без да свалям, защото това все пак е калиброван механизъм и при една такава интервенция е възможно да се наруши точността на скоростомера. Така на въпроса със зъбното колело - то вече има своя заместител. Разбира се, че новото трябва да търпи известна доработка, но става идеално. Зъбното, което го намерих бе в механиката на касетофон за кола с РЕВЕРС, защото това са точно зъбните колела от механиката за обръщане на посоката на движение на касетката. По принцип на повечето модели в механиката им ги има. То всъщност е едно голямо зъбно колело, което в основата си има залепено въпросното зъбно колело.Реже се голямото до размера на малкото - дооброботва се и става. Най-важнато - брой на зъби - 15бр., диаметър на зъбното, стъпка на зъбите и размер на вътрешния отвор са абсолютно еднакви и не търпят обработка. Това, което намерих аз е от пластмаса - единствената му доработка, след като е останало само то е да му се намали страничната дебелината до въпросния размер на старото. Редактирано 13 Април 2007 от Lyubo_Toshev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo_Toshev Публикувано 18 Април 2007 Доклад Share Публикувано 18 Април 2007 (Редактирано) Мой съвет е към тебе да извадиш въпросното зъбно колело и да сглобиш таблото без него, за да можеш да си караш колата докато го търсиш. В къщи имам един касетофон, на които механиката е РОАДСТАР - изпълнението и е абсолютно същото като на тази марка касетофони. Снимки на това което имам мога да направя по-късно, като ми попадне апарат под ръка ще го снимам това което съм извадил от механиката на касетофона. Трябва да се доработва, за да стане.При мен вече около 500 км. е отброил брояча и си работи. Скоро ще прехвърли от 159 999 на 160 000 и ако успее, защото тогава зъбното се най-натоварва - значи нищо не може да го спре.Винаги съм се чудел, защо са сложили зъбно от материя подобна на гума или силикон. Вече знам - за да върви плавно брояча на километража. Сега с това зъбно дето имам - от пластмаса - брояча върви леко като на тласъци, най-вече като карам бавно, но важното е че работи.DIVAKA отваряш някой стар касетофон с реверс - писал съм така, защото в моя случай това са зъбните от механиката дето обръщат посоката на въртене на реверса. То всъщност е едно голямо зъбно колело, което в основата си има залепено въпросното зъбно колело, което ни интересува.Налагаш отгоре вече сваленото от тебе от таблото върху тези дето виждаш и като се покрие на 100 % - най-важното е да е с 15 на бр. зъби, стъпката на зъбите да е точно същата, а вътрешния отвор и да е по-малък се оправя до необходимия (при мен дори и той беше същия). Това спазиш ли - ще имаш работещ брояч на изминатите км. Редактирано 18 Април 2007 от Lyubo_Toshev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AUDIST Публикувано 18 Април 2007 Доклад Share Публикувано 18 Април 2007 (Редактирано) Още един глас за "Златен Фонд"... страхотна работа Едно не ми стана ясно.. стрелката като я извадиш как се поставя на същия ъгъл както е била... или нещото се калибрира само... или пък мотора си стои винаги на нулево положение и трябва стрелката да се постави на 0....Пробвал ли си да свалиш стрелките на другите уреди(температура и бенз).???? Редактирано 18 Април 2007 от AUDIST Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 18 Април 2007 Доклад Share Публикувано 18 Април 2007 аз съм свалял на мн табла тея стрелки за бенз. и темп.,кофти работа са защото имат нещо като пластмасова фтулка най долу на уреда,след като се извадят стрелките(а те се вадят изключително лесно) тези пластмасички ставатт свободни и после е мн трудно да се нагласи остта на стрелката в тях.1-ият път беше голяма мъка,но после с помощта на мн тънка пинсета хванах тея пластмасички застопорих ги и вкарах остта на стрелката в тях.мой личен съвет е да не се базикат тея неща щото са мн пипкави. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo_Toshev Публикувано 18 Април 2007 Доклад Share Публикувано 18 Април 2007 (Редактирано) Моя опит с разглобяването на скоростомера ми помага да твърдя, че момента с точка 6. - махането на стрелката може да отпадне. Измъкването на платката е възможно - макар и малко по-трудно, но не невъзможно. Аз поне го отварям без да свалям, защото това все пак е калиброван механизъм и при една такава интервенция е възможно да се наруши точността на скоростомера. Как го направих?Когато дойде момента със свалянето на стрелката на километража - напънах леко - не стана.... малко по-силно - пак не ..... тогава запохнах ма го изследвам . Реших като за начало да отвия черните винтчета дето държат черната плака с разграфените км. Благодарение на снимките на pif имах някаква ориентация къде да търся отдолу другите два винта. Въртейки, вече освободената от винтовете плака отвих и долните два винта (на някои може и да има и трети). Отстрани има две винтчета, които държат моторчето на брояча с платката за скоростомела (виж по-горе снимките от поста на pif - т.9). Отвиват се и те. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА ОТДЕЛИТЕ МОТОРЧЕТО ОТ ПЛАТКАТА, ЗАЩОТО ЩЕ ГО ПОВРЕДИТЕ БЕЗВЪЗВРАТНО. След като сте отвили всичките тези винтове - има лека възможност да се извърти в едната посока платката със скоростомера и нежно се издърпва, като внимавате да не скъсате двете жички, който са запоени за платката - те са за самия скоростомер. И така стигате до т.10 от поста на pif.П.П.: Лоста за нулиране на изминатите км. на дневния километраж също трябва да се свали, за да може плаката да се върти. Свалянето му е лесно..... измушва се бялата щипка надолу, докато излезе от железната ос (т.5 от поста на pif - втората снимка).П.П.2: А и докато работите сложете платката на таблото (говоря за голямата платка) на равна повърхност, за да не се извива много-мното. Много е вероятно да се прекъснат някои писти по нея, ако се огъва. Редактирано 18 Април 2007 от Lyubo_Toshev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 17 Ноември 2007 Автор Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2007 (Редактирано) Знам, че за повечето от вас това е рутинна операция, но колега ме помоли да кача малко снимки пък може и да е от полза и на някой друг.Така да започваме:1. Развиваме всички болчета и гайки отбелязани със зелено:2. Изваждаме потенциометъра за регулиране на яркостта и под него намираме още едно болче:3. Изваждаме централната конзола, като имаме в пред вид, че дори и като сме и развили болчетата в началото ще тръгне по трудно да излиза тъй като е нанизана с контатктите си на отбелязаните със зелено шипове:4. Това е самата платка с четирите уреда, при ваденето и от кутията трябва да внимаваме да не я пречупим в средата:5. Обръщаме платката и зад спидометъра развиваме четирите видии отбелязани със зелено, по този начин освобождаваме самия уред, който също със шипове контактува към платката (отбелязал съм ги със зелено):6. До тук е лесно сега идва трудната част, изваждането на стрелката, хваща се с два пръста и се дърпа нагоре, всякакви други опити да се използва инструмент който да се подлага под нея като лост мисля че ще нарянят циферблата или ще изкривят остта на стрелката:7. След като сме махнали стрелката, с тънка и хубава отверка се развиват двете черни болчета много внимателно за да не се нарани фрезенка им и после да си личи и се маха циферблата:8. Развиват се двете болчета отбелязани със зелено и се сваля подсветката на уреда:9. Развиват се болчетата които държат електромотора (тях също съм отбелязал със зелено) и се отделя цялата платка:10. Отзад ще видите зъбно колело, а под него е въпросното износено планетно зъбно колело:Това е сглобяването е в обратния ред. Успех на колегите които смятат да предприемат разглобяването и ако някой успее да намери подходящ заместител на това колелце да се обажда!п.п. Снимките вече са качени в датата така че вече няма да изчезват! Научих се най после да ги качвам, сега остава да се науча и да им оправям размерите Редактирано 17 Ноември 2007 от pif 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 17 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2008 (Редактирано) Една безкрайно полезна тема, потънала в дълбините на форума ... Нагореее.Ако не си се научил все още, кажи да ти пратя една програмка за групово променяне на размера на много снимки наведнъж. Редактирано 17 Октомври 2008 от Inkozi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 17 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2008 http://download.freewarefiles.com/files/PIXresizer.zip Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobikrastev Публикувано 21 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2008 Искам да добавя нещо по отношение свалянето на стрелката.Моето B4 е 92г и на таблото пише VDO.Стрелката не се извади с дърпане, а с развиване.Добре че не я дърпах прекалено силно, че сигурно щях да повредя нещо.Стрелката след това се навива обратно и се намества в крайно положение да е на 20.При мен проблема с километража беше от спойка на стъпковото двигателче - всички зъби на колелцата си бяха там.Презапоих трите спойки на двигателчето и всичко е както преди.Успех на всички, които ремонтират! 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi4 Публикувано 21 Март 2010 Доклад Share Публикувано 21 Март 2010 Колега от какво мога да използвам за заместител на това планетарно колело. Питам защото съм решил да го направя на фреза от бронз и ако има такова да не си играя да ги озчислявам защото е много малко и е необходимо да правя нови центрове. Ако има такова ако можеш да го намериш кажи и каква е цената. Ако не ще го направя на фрезата и ще публикувам снимки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acpa4o Публикувано 23 Март 2010 Доклад Share Публикувано 23 Март 2010 (Редактирано) Колега от какво мога да използвам за заместител на това планетарно колело. Питам защото съм решил да го направя на фреза от бронз и ако има такова да не си играя да ги озчислявам защото е много малко и е необходимо да правя нови центрове. Ако има такова ако можеш да го намериш кажи и каква е цената. Ако не ще го направя на фрезата и ще публикувам снимки.Колега не го прави от бронз защото ще се развали големия зъбен венец, те иначе немците щяха да сложат бронзово. Аз ще си го правя от полиамид, дори е готово остъргано, остава само зъбофрезоването.П.П Да те питам знаеш ли какъв модул са зъбите, по моите изчисления е 0.4 Редактирано 23 Март 2010 от acpa4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HellBull Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 а колеги да попитам нещо и азгледам на снимките че всичките 4 елементка спидометъра, оборотомера, уреда за бензина и за температурата са хванати към платката.мисълта ми е щом колегата е изкарал отделно само спидомера дали не може да се извадят и другите 3 елемента.на мен не ми работи добре бензиномера и искам да разбера дали е възможно само него да сменя.мерси предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 МОГАТ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L_u_d_i_a Публикувано 20 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2012 (Редактирано) здравейте колеги!Имам голям проблем с това табло !Значи разглобих го,смених въпросното зъбно колелце,сглобих и познайте?!Първо дневния и големия километраж пак неработят и второ несъм зацепил стрелката правилно и ме лъже в километрите!помагайте!А забравих да кажа че колата е ауди 100 Редактирано 20 Януари 2012 от L_u_d_i_a Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikito_ko1 Публикувано 20 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2012 здравейте колеги!Имам голям проблем с това табло !Значи разглобих го,смених въпросното зъбно колелце,сглобих и познайте?!Първо дневния и големия километраж пак неработят и второ несъм зацепил стрелката правилно и ме лъже в километрите!помагайте!А забравих да кажа че колата е ауди 100преди да сложиш новото колелце почисти ли счупените зъбчета от старото? там вътре в голямата зъбчатка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L_u_d_i_a Публикувано 21 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2012 да,почистих всичко.Днес пак го свалях и презапоих моторчето,но така и нетръгва!Май трябва да си търся друг! :Д Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikkie Публикувано 21 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2012 Няма къде другаде да е проблема, освен по спойките.И аз като теб, радостен, си купих ново колелце, смених го и нищо. 2-3 пъти се занимавах да го свалям и да презапоявам писти, накрая минах всичките и воала.Най-лесно ще разбереш къде е проблема с помощта на мултицет. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L_u_d_i_a Публикувано 21 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2012 какви показания трябва да дава мултицета и какво точно да меря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ_EnerGy Публикувано 28 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2012 Няма къде другаде да е проблема, освен по спойките.И аз като теб, радостен, си купих ново колелце, смених го и нищо. 2-3 пъти се занимавах да го свалям и да презапоявам писти, накрая минах всичките и воала.Най-лесно ще разбереш къде е проблема с помощта на мултицет.Колега кажи от къде е това колелце обиколих Плевен и нищо .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ДамянПетевв Публикувано 13 Април 2012 Доклад Share Публикувано 13 Април 2012 аз моето колелце си го изрязах от едно запчато колело от касетовон автореверс Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kuhak Публикувано 23 Април 2012 Доклад Share Публикувано 23 Април 2012 Колеги стрелките на скоростомера и обортомера не искат да излизат свободно а ме е страх да напъна повече..има ли опасност от стрелките да се счупят и после самото табло да стане неизползваемо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deyan petrov Публикувано 25 Май 2012 Доклад Share Публикувано 25 Май 2012 Колеги стрелките на скоростомера и обортомера не искат да излизат свободно а ме е страх да напъна повече..има ли опасност от стрелките да се счупят и после самото табло да стане неизползваемо? ако прочетеш цялата тема или пост номер 12 може и да си отговориш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ATANAS DIMOV Публикувано 12 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2013 Колеги стрелките на скоростомера и обортомера не искат да излизат свободно а ме е страх да напъна повече..има ли опасност от стрелките да се счупят и после самото табло да стане неизползваемо? :gruebel:/>да има колега аз така си счупих мойта стрелка че едвам намерих дуга , после пак свалях стрелката но 2 стари тънки отверки ги закривих и от двете страни на стрелката като лостче надигам с тяхбраво на всички колеги много изчерпателна информация получих най - много браво на Lyubo_Toshev за идеята за зъбното колелце не 1 ами 2 има даже в касетофончето Да възродя малко темата на колегата за този проблем по колите ни. Този проблем е конкретен за моделите В3 на Ауди.Моя опит с разглобяването на скоростомера ми помага да твърдя, че момента с точка 6. - махането на стрелката може да отпадне. Измъкването на платката е възможно - макар и малко по-трудно, но не невъзможно. Аз поне го отварям без да свалям, защото това все пак е калиброван механизъм и при една такава интервенция е възможно да се наруши точността на скоростомера. Така на въпроса със зъбното колело - то вече има своя заместител. Разбира се, че новото трябва да търпи известна доработка, но става идеално. Зъбното, което го намерих бе в механиката на касетофон за кола с РЕВЕРС, защото това са точно зъбните колела от механиката за обръщане на посоката на движение на касетката. По принцип на повечето модели в механиката им ги има. То всъщност е едно голямо зъбно колело, което в основата си има залепено въпросното зъбно колело.Реже се голямото до размера на малкото - дооброботва се и става. Най-важнато - брой на зъби - 15бр., диаметър на зъбното, стъпка на зъбите и размер на вътрешния отвор са абсолютно еднакви и не търпят обработка. Това, което намерих аз е от пластмаса - единствената му доработка, след като е останало само то е да му се намали страничната дебелината до въпросния размер на старото.браво благодаря колега даже 2 колелца си намерих едни и същи в касетофончето Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts