realprofesora Публикувано 11 Март 2016 Доклад Share Публикувано 11 Март 2016 (Редактирано) Хело маняци С радост искам да ви съобщя едно решение на проблем който се проявява при доста автомобили...не само Ауди и не само бензинки, но и дизели. Проблема е следния-мотора не работи добре на ниски обороти, особенно се прявява когато е студен. Да вмъкна само че става въпрос за Ауди А3 98г мотора е AKL 1.6 74кВ(бензин за лаиците). Отначало си помислих, че проблема е в свещи или кабели...а може би и бобина. Заблуди ме факта че когато размърдах кабелите и оборотите имаха леко подобрение, беше временно,но добре подвежащо. ПОнеже този мотор AKL е така "добре" конструиран(да живеят инженерите и техните майки) и за да се развият 2ра и 3та свещ...просто е невъзможно без сваляне на всмукателният колектор. И така един ден реших да го сваля за да проверя кабелите и свещите на 2ри и 3ти цилиндър(1ви и 4ти бяха инспектирани и бяха в отлично състояние). .....Но сякаш господ ме бутна, преди да сваля колектора, да направя ДИМЕН ТЕСТ за плътност на вакуума в всмукателната система . Какво представлява Димния тест- Вкарване на дим в системата на всмукване на двигателя. Става въпрос за всмукателни тръби, канестера, вакуумни маркучета, вакуума към спирачния апарат и други неща свързани във системата на засмукване на въздух. Лично аз съм си направил уред , който представлява Буркан в който съм вкарал два маркуча през капачката и вътре има нагревател с кабели и сипвам масло двигателно което се загрява и започва да дими. От единия маркуч с компресорче на 12в вкарвам въздух в буркана а през другия маркуч започва да излиза дим, който вкарвам в някой маркуч(например изхода от канестера или маркуча към усилвателя на спирачките и така системата на всмукателния колектор започва да се пълни с дим и ако някъде има ТЕЧ, от там започва да излиза дим. В моя случай дим започна да излиза от там където всмукателния колектор се свързва с главата. Там има гумени уплътнения които с времето са се втвърдили и напукали и от там Мотора ЗАСМУКВА ВЪЗДУХ И БЕНЗИНОВАТА СМЕС ОБЕДНЯВА. От където и се появяват НЕСТАБИЛНИ ниски обороти. Свалих Колектора и намазах добре със силикон, монтирах обратно и всичко си заработи както трябва. Taka че запомнете-Преди да бърникате каквото и да е по мотора, 1во си направете Димен тест и чак тогава давайте на майстори и др. да ви търсят проблема с нестабилните обороти. Тук добре се вижда излизащият дим от мястото където колектора ляга на главата. Информация за Димния тест може да намери в youtube просто трябва да напишете Vakuum leak test Редактирано 11 Март 2016 от realprofesora Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 13 Март 2016 Доклад Share Публикувано 13 Март 2016 Само да отбележа, че на дизел тази манипулация няма да оправи нестабилен празен ход. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gorad Публикувано 21 Март 2016 Доклад Share Публикувано 21 Март 2016 (Редактирано) Проблема с О-пръстените на всмукателният колектор при 1.6 е много отдавна известен. Като цяло това им е болката. Този силикон с който си намазал О-пръстените или си го сложил вместо тях не мисля, че е добра идея, защото не се знае колко ще издържи. Новите О-пръстени са към 20 лв. Опръстените принципно ги дават да се сменят при всеки демонтаж на колектора. Свещите съм ги сменял и без да свалям колектора - въпрос на майсторлък. Иначе уреда с дима мисля, че ще е доста полезен за много от колегите. Евала за темата колега Редактирано 21 Март 2016 от Gorad Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване