Jump to content

Как лесно и бързо да залепим провисналата тапицерия на вратите


Recommended Posts

От как купих колата, много ме дразнеше провисналата тапицерия на вратите.

Бях решил да я нося при тапицер, но все отлагах.

 

Днес ми се наложи да си взема лепило за да залепя едно малко ръбче на тавана и от там се започна.

Та да се залепят и платовете по вратите, не се оказа толкова сложно и трудоемко.

1 (1).jpg

 

 

 

Не е идеално но е бързо и лесно, дано и да е дълготрайно.

Целия плат висеше и дразнеше изключително много, съждаваше впечатление на престарял и запуснат автомобил.От снимките не си личи но беше доста зле провиснал.

 

Надявам се това  да е полезно за някого.

 

-Пърово махаме лайсните. Започвайки от пантите вървим към външната част. Последната щипка се вади най внимателно защото лесно се чупи.

Тя не се повдига а се издърпва в посока към пантите на вратата.

1 (4).jpg

 

-Започваме да разтваряме ръба на плата така че да се освободи максимално свободно място за да можем да достигне  лепилото до възможно най-голяма повърхност.

При нужда издърпваме част от плата и из под дръжките, но не прекалено, за да не си отваряме излишна работа после.

1 (5).jpg

-След като имаме достатъчно място и добра видимост към повърхността на кората, започваме да нанасяме лепилото.

Аз използвах аерозолно текстилно лепило, 14 лв в Бриколаж

1 (7).jpg

 

 Важен момент е нанасянето на лепилото. Твърде много и ще избие през плата което води до неприятни петна, твърде малко и няма да залепне текстила за вече разкашканата и бездруго нездрава основа.  Най-ефективно ми се стори, пълен натиск върху дюзата и бързо движение върху основата. Така лепилото излиза най-фино и се разпределя  равномерно, докато при по слаб натиск, капе и хвърчи на едри капки които избиват и  оставят грозни петна по плата.

 

Тази основа лесно полепва по пръстите и цапа. Не лоша идея е да си предпазим дръжките и останалата част от вратата с парцалче.

След като позволим на лепилото минута две, да попие започваме да изпъваме плата, от долу нагоре , иползвайки мек парцал и умерен натиск.

Подгъваме ръбчетата на ръба горе а с подходящ предмет, подпъхваме останалия плат под дръжката. След като всичко е прилепнало добре, остава да поставим лайсната обратно и сме готови. 

Петната излизат наистина трудно, ако лепилото успее да се просмуче през плата , почти невъзможно да се изчистят. За сметка на това, петната от лепило по другите части, се почистват изключително лесно с абразивна паста и малко търкане.

 

 

Та това е, дано свърши работа на някого, както казах не е идеално, но с моите познания и възможности, толкова успях да направя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така се спестяват едни пари при тапицера, но имам малки съмнения че след известно време този гаден дунапрен пак ще се скъса. Може би е по-добре да се махне целия дунапрен и на негово място да се сложи нов. Няма да стане за 10мин, но ефекта ще е по добър. Благодаря за идеята колега, моите също са провиснали, като дроб и мисля да направя тази процедура. Когато я направя ще кача снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Това лепило от снимката е супер голям боклук, всичко което залепих с него, се разлепи. 

Редактирано от Vladimir_Papazov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Браво това е хубаво ,за всеки един който има желани да предаде хубав вид на своята любима кола ..!!

Хубаво е ,че споделяте снимки , материал кое как се прави ,но още по хубаво е да се снима последователност на детайлите ..!!

Благодаря още веднъж на всичко който тук споделят своите умения и виждания ..!! ))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

А НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ КАК СЕ СВАЛЯТ ВЪТРЕШНИТЕ ЩИПКИ НА СЕННИЦИТЕ ,ЗАЩОТО ПРОВИСНА ПЛАТЪТ НА ТАВАНА И СРЕЩАМ ПРОБЛЕМ С РАЗКАЧАНЕТО ИМ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Хвърляте си парите на вятъра, колеги! Този дунапрен е част от плата, а не отделна част (ходил съм при тапицер и съм го видял с очите си). Когато дунапренът с времето "прегори", той се отлепя от платът и започва да се рони. От тук нататък нищо не може да направи дунапренът нов и да не се рони - няма залепяне, колкото и хубаво да е лепилото. Простичко е: този ронещ се дунапрен не е стабилна основа и няма нещо, с което да се стабилизира.

Решението е - при тапицер ... просто намерете точния човек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по-дълготраен ефект, ако дунапрена е изгорял и се рони, не лепете стария плат, а слагайте нов. Почне ли веднъж да се разпада-няма спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата тая процедура я правих на моята кола преди 8 години може би. Тоя дунапрен, който е под плата се превръща в една много гадна лепкава субстанция, червеникава и много цапа. Плата го махнах и не мислех да го слагам въобще. Трябваше да почистя кората добре от тази гадост. Това което открих може да бъде много полезно за всички, захванали се с тази процедура. Тоя разпаднал се дунапрен се разтваря идеално със спирт. С коресилин не става. Грубо го остъргах с нож и след това го измих с парцал, обилно напоен със спирт, даже мисля че беше спирт за горене, син. Парцала става червен, затова казвам, че спирта разтваря гадостта и я измива, сменя се парцала, и така докато кората светне. Аз облепих кората с кожа, подхождаща по цвят на тапицерията. Залепих я с лепило за каучук, продава се в Практикер в кутии. Но това тапициране вече всеки сам си решава с какво да го прави според вкуса. Според мене стария плат е трудно да се изчисти добре или да се изпере, така че да може да се използва пак. Забравих да кажа, че при измиването със спирт на кората остава старото лепило по кората, не съм се мъчил да го махам, защото то не пречи, върху него нанасях с четка новото лепило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Дрругия проблем е че дори да залепи цялата повърхност ще е на пръсти и неравности, някак как да е иначе с тая каша която се получава отдолу. При някои салони може да успешно да се отстрани изгорелия дунапрен и да се залепи само плата, но като цяло си иска наново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Колега увиснал ми е тавана по принцип с това лепило може ли да го залепя бежов е на цвят да не се боядиса самата тапицерия самия плат на тавана в цветът на лепилото ??? И на каква цена е тва лепило и от къде може да си взема такова

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината за увисването на тавана е същата, разлага се дунапрена отдолу. За да се залепи, трябва да се махне, да се почисти добре и мисля че със същия плат няма да стане добре, трябва нов тапицерски плат с дунапрен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oh a от къде мога да си купя такъв и какви размери да взема от тоя план стана страшно че и шибидах имам няма ли да бъде по лесно да взема такъв таван от същата кола ама рядко срещани са с шибидах :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...