Jump to content

1.9 тди на стереоиди


Recommended Posts

Здравейте, колеги !

От 5 месеца съм собственик на Ауди А3 1.9 tdi 90 hp с код на мотора ALH. Планирам да го превърна в проект. От изчетеното до сега знам че двигателят държи до към 240 коня без да се отваря. Сега ще напиша какво планирам и бих се радвал по компетентните колеги да ме поправят там,където греша. Като цяло бих искал да стигна до около 200 коня на мотор. Не че не искам и 240, защото така или иначе ще прахосам доста пари, но ме е страх, че няма да ми издържи двигателя. Дават го че може да изкара 240 коня, но все пак моторът е на +400к километра, а за основен ремонт пари няма да останат и ако ми хареса вървежа, догодина може да му направя и основен ремонт за да давам по-спокойно газ до ламарината. И така ...

Дюзите се двоумя между 240 um или 260 um, като най-вероятно ще избера 240 um, горе обясних защо. Видях че за марката hflox има добри озиви, ако знаете за по добро съотношение: качество-цена при някоя друга марка, моля споделете :) Елемента на помпата най, вероятно ще бъде заменен с 12 мм. Турбото ще е от 2.5 тди 180 коня, но тук се чудя, да не дойде голяма тая турбина и да лагва. Забравих да спомена, че целта ми е да направя кола, която да е най-силна на 402 метра (драгаджийка). Тук знам, че хибридното турбо е решение, но не мога да си го позволя. За размери на кулер (челен) не съм проучвал още, за това вие може да ми кажете. Скоростната кутия смятам да я направя по следния начин: 1,2 и 3 да са от 1,8Т, а 4 и 5 да останат от моята кутия. Съединителят също ще се сменя, не знам какъв ще сложа, специалистите ще кажат (1000-1200 ще отделя за съединител ). Генерацията ще е на 63мм, права тръба от до, неръждавейка или черна тръба(чудя се още), с едно крайно спортно гърне. ЕГР-а ще се маха и на негово място ще сложа рейспайп. Всички турбопътища ще бъдат заменени със силиконови и тръби. Накрая всичко това ще трябва да заработи заедно с чип(ремап), като му дойде времето ще мисля къде да го направя. По окачването все още не планирам някакъв ъпдейт. Спирачките също ще си останат същите, само че ще сложа по скъпи и качествени накладки. Мисля да вложа към 2500-3000 лева (дано да ми стигнат). Всички части ще бъдат купени втора ръка, освен дюзите, че  240 um май се намират трудно втора ръка и като ги купувам до мен ще има специалист, който ще гледа дали са добре и ще свършат работа. Майсторлъкът ми е без пари, само слагането на чипа и изработването на съединителя ще трябва да си го платя. Моля колегите които разбират от тди-та или са правили подобни проекти да изкажат мнение, да ме поправят, да ме упътят и т.н. Всяко мнение и помощ е ценно за мен, защото това са много инвестирани пари и искам да ги инвестирам на сигурно и както трябва. Предварително благодаря на всички ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди 2 часа, united_17 написа:

Здравейте, колеги ! ....

 

 

Градски каниш се да опушваш новите кръгови движения в Бургас. :razz:

По темата ... парите няма да стигнат. Разгледай тук http://seat-bg.com/viewforum.php?f=53

Има проекти с TDI.

Моето мнение е че има доста по-благодатни дизелови коли за тунинг. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, МММ1 said:

 

Градски каниш се да опушваш новите кръгови движения в Бургас. :razz:

По темата ... парите няма да стигнат. Разгледай тук http://seat-bg.com/viewforum.php?f=53

Има проекти с TDI.

Моето мнение е че има доста по-благодатни дизелови коли за тунинг. Успех.

Няма да съм единствения :D Чета темите доста са интересни и информативни. Само дето очаквах някой колега, който е правил подобен проект да сподели как е, здрав ли е двигателя, държи ли, какво ще трябва да се преправя освен споменатото...

Във всички теми дето съм чел до сега колегите се занимават с по-сложни проекти, включващи и отваряне на мотора, а аз нямам възможност за такъв мащабен проект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

помпата няма смисъл да се пипа, 10ка елемент е достатъчен за 240ки. Турбото от 2.5  развърта много късно. Забравяш и 3 или 4 баров мап сензор. Помисли за едно 1756ГТБ или 2260

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе то и ще иска и по-як съединител, голямата духалка и разпръсквачи ще искат челен кулер, генерация и други турбопътища....Не че искам да секна ентусиазма на колегата, но просто да знае с какво се захваща...после ще почне по-бързото износване на лагери, недай си боже ремонти по скоростната кутия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех да се замислям дали да не търся мотор от с3 със съединител, скоростна кутия, комп. и турбина направо. Може ли да ме ориентирате колко би трябвало да струват, ако моторът е сток, а другите неща са в добро състояние ? Или няправо да събирам пари за ауди с3.

П.С. Става въпрос за с3 8л, за предпочитане големия мотор (225 коня ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма голям и малък мотор. И двата са 1.8(1781сс) с различен софтуер. Ако твоята е на предно, скорости от S3 не ти вършат работа. Общо взето преправянията ще са много и трябва хубаво да обмислиш дали си заслужават времето, парите и нервите, които ще хвърлиш пред това да вземеш направо S3. За цени се обърни към хора, които продават автомобили на части, има достатъчно такива тук във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като дръпнеш чертата, ще е по-евтино да продадеш тази да си купиш S3...казвам го като човек набивал вече пари в проект....още повече след време S3-ката ще държи някаква цена, а сбирщайн проекта не толкова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пределно ясно ми е, че не мога да си избия парите, но и няма да инвестирам кой знае колко пари... Остава варианта за тунинг на  този мотор. От турбина от 2.5 тди се отказах, прекалено голяма е, трудно ще се развърта, а аз целя макс бързо развъртане. Ще търся турбо от 1.9 тди 150 ПД. Елемента на помпата няма да се бара, да се надяваме, че ще издържи 240 ум дюзи. Може ли да ми кажете какъв трябва да е размера на кулера, колко мм да са всички пътища, каква кутия е най добре да търся, колко баров мап сензор и накрая какъв съединител? Не си мислете че чакам всичко на готово, изчел съм доста неща, но проект с проект не си прилича. За това ще бъда много благодарен, ако компетентните лица ми помогнат с моя проект. Мерси на всички, които ми помогнаха малко или много с отговорите си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С турбо 1749вб и 240ки преко сили  до 190 коня да я докараш , ако направиш хибрид 1752вб може и 200 да стигнеш ама дюзите ще ти умалеят , по-добре 280ки със 11мм елемент , кулера може и от фронтера турбо дизел да си намериш или от тунингшопа да си избереш по размери... кутията ти с керамика ще държи на тези нютони/ около 400/ Турбо пътищата на 50мм са достатъчни. мапа трябва да е 3баров 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държат, държат не се притеснявай, там най-големия проблем се явява съединителя. A пък не е като да няма вариант и за 6 степенна(от 131/150к.с.) взимаш такава и забравяш, но пак всичко опира до пари. Познавам хора с правени 1.9tdi с по 170-180kw и 400+nm на гуми и нямат никакви проблеми точно с 6 степенната.

Редактирано от GTX3071R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от самото начало се замислям за 6 степенната и ако намеря на оферта ще я купя. Вече почти всичко съм го избрал и сметнал само за турбината се двоумя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да дам няколко съвета понеже питаш

Нямам претенции да съм от най-разбиращите

Скоростната ти кутия е най-малкия ти проблем-до 280 коня 100% ще държи

Ако нямаш 3000лв за това което искаш не се захващай

А ако ги имаш на твое място аз бих продал тази кола и си бих купил пак А3 но помпа дюза с АСЗ мотор- с едно чипче си 170 коня

В случай че си мазохист и искаш да изстискаш тази до към 200 коня на мотор конфигурацията мисля ще е следната:

   Турбо - някакъв хибрид 1752 на основата поне на 1749ВА-минимум 450лв ако си го поръчаш да ти го направят

    Разпръсквачи - 400/440лв ако са нови + стендоване на телата и т.н.

    Мап сензор 3 баров- 40/50лв.

    Кулер-550/140/65 с вх/изх на 57мм ще ти е достатъчен-180лв.

     Всукателен колектор от 131 пд - 50лв.

    Турбо пътища /казваш че ти ще си ги правиш/ но пак имаш колена и тръби от неръждавейка + разните му силикони и скоби са минимум пак едни 150 лв.

    Съединител- от вр6 НЕ държи така че минаваш на spec - около 700лв. http://www.specclutches.com/601118/spec-stage1-pressure-plate-a3-svc351-520475

     За 200 коня с 240-ки разпръсквачи 11милиметровия елемент мисля е задължителен / с 10 милиметровия не повече от 190 коня/- 150+гарнитури по помпата стават 170лв

     Софтуер 500 лв

До тук си на 2700 лв без цигарите бирата и нещо не предвидено

Цените са без труд

През този сетъп съм минавал и ако трябва да го правя пак бих заложил на следното

турбо гтб1756

разпръсквачи 280-ки + всичко изброено по-горе

и си със сигурност 220 коня а разликата в калкулацията е около 500лв в +

и накрая вечно твоя кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото ми няма да е хибридно. смятам да е  от 1.9 тди 150 коня - 300-350 лв

За разпръсквачи колегата a4t ми предложи добра оферта - 240 ум на DSS-R за 280 лв. комплекта.

Кулера го слагам под 150 лв защото със съгурност ще се търси втора ръка.

За МАП сензор съм съгласен 40 лв.

Колектора не знам дали ми е нужен но щом е само 50 лв го добавям в списъка.

150 лева за пътища.

200 лева за генераця на 60 мм със спортно гърне като на Субару Импреза. Гърнето е безплатно (марка авантакис).

Съединител 6-700 лева.

Ремап в маднес към 400.

Дърпаме чертата и стават около 1650 лева без майсторлък. Тук е момента да се замисля дали си заслужава...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по никакъв начин не искам да ти чупя куража но преди време като правих моята кола и аз ги смятах така но се указа че сметките са верни но като ги умножиш по 2

на колегата а4теч разпръсквачите са на много малко километри и щом ти ги дава на тази цена си е оферта/аз карам със същата марка ама 280/

това турбо от 150 коня VB  не вярвам да е по-дащно от хибрид 1752ва примерно

ЗА софта е строго личен избор но виждам си от бургас и  мисля че варна и ифидик ще ти свърши мнооого добра работа

но... ако решиш да правиш колата пиши и ни дръж в течение кво се случва пък ако можем да помогнем... и после сам калкулирай да видим кво ще се случи

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А генерацията завължително ли трябва да е от неръждавейка ? Каква е разликата в обикновената черна тръба ?

И маднес или тст са по-добри ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генерацията не е задължително да е неръждавейка

Но цените на обикновенната тръба и колената са много близки с тези от неръждавейка. Така че...

На другия въпрос-ifidik NAFTA tuning

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре решено е ! Започваме лека полека, до 2-3 месеца би трябвало всичко да е готово. След всяко едно нещо, направено по колата ще има снимков материал, ще обяснявам как и къде е направено и на каква цена:)Ще започна от генерацията

. Ще се прави в Бургас. Неръждавейка права тръба от началото до края. Но още не съм сигурен на колко мм вътрешно ще е. Искам качествен звук при пълна газ а не на място да работи като ,трактор без ауспух. Мисля само едно крайно гърне да сложа от онези големите тип субару импреза, някой ако има за продаване да драсне на лс, че с авантакиса нещо не се получи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...