Jump to content

Ауди 80 Б4 - малко помощ


mikemm

Recommended Posts

Явно съм в грешка за температурата.  А дали има шанс да се вкара по някакъв начин в охладителната система сонда на дигитален термометър, с който да се измери реалната температура? Примерно жицата на сондата да мине покрай уплътнението на датчика за таблото. Така едва ли ще е добре уплътнено и сигурно ще пропуска. Замислил съм се да сложа един допълнителен термометър за охладителната течност. Колега mikemm извинявам се, че ползвам темата ти за да задавам глупави въпроси :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега mikemm, аз ти обяснявам, че след като с нискотемпературния датчик нещата са зле, не е там проблема, и да върнеш стария датчик, само ще влошиш нещата. Проблема ти е другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схванах, но как да разбера къде ми е проблема? Той се появи след влизане в сервиз за смяна на термостат, водна помпа и датчик въпросния.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вземи си един диагностичен кабел за 15 лв. от Продавалник за да можеш да си следиш реалната температура на двигателя. Ако никога не се вдига над 100 градуса не си губи времето да търсиш проблем. Нормалната работна температура на двигателя е между 80 и 100 градуса. Не знам как е при Б4, но таблата на по-новите Аудита са нарочно програмирани на показват точно 90 градуса когато реалната температура е между 80 и 100 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези кабели няма ли да вижда температурата от самия датчик? Според мен е по-добре както е писал Марто да се вкара някак термометър и да се замери точно.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, CVT написа:

Колега, вземи си един диагностичен кабел за 15 лв. от Продавалник за да можеш да си следиш реалната температура на двигателя. Ако никога не се вдига над 100 градуса не си губи времето да търсиш проблем. Нормалната работна температура на двигателя е между 80 и 100 градуса. Не знам как е при Б4, но таблата на по-новите Аудита са нарочно програмирани на показват точно 90 градуса когато реалната температура е между 80 и 100 градуса.

При Б4 таблата не са така програмирани, просто защото няма как това да се програмира там. Там няма памети!

Преди 10 часа, mikemm написа:

С тези кабели няма ли да вижда температурата от самия датчик? Според мен е по-добре както е писал Марто да се вкара някак термометър и да се замери точно.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Да, с диагностичния кабел се мери температурата от датчика на колата, така се елиминира таблото. Само че, никой не гарантира, че датчика е верен! Не знам, но може би 90% от хората с диагностични кабели изпадат в тази грешка. (при Б4).

 

Преди 23 часа, Marto_180 написа:

Явно съм в грешка за температурата.  А дали има шанс да се вкара по някакъв начин в охладителната система сонда на дигитален термометър, с който да се измери реалната температура? Примерно жицата на сондата да мине покрай уплътнението на датчика за таблото. Така едва ли ще е добре уплътнено и сигурно ще пропуска. Замислил съм се да сложа един допълнителен термометър за охладителната течност. Колега mikemm извинявам се, че ползвам темата ти за да задавам глупави въпроси :)

Малко ми се вижда трудно някъде да се забие някаква сонда и да не тече. Само безконтактен термометър, насочен към различни точки от блока. Така ще се придобие най-нормална представа за реалната температура.

Другия най-точен метод да се придобие реална представа за температурата на мотора, е да се сложи манометър на охладителната система. Тогава няма грешка.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, koko60 написа:

Другия най-точен метод да се придобие реална представа за температурата на мотора, е да се сложи манометър на охладителната система. Тогава няма грешка.

До колкото разбирам правилно имаш предвид, че може от налягането в системата да се съди за температурата? То не е ли много относително? Според мен много фактори биха повлияли на налягането. Въздуха в разширителния съд примерно- дали е налято на максимум или е на минимума течността, съотношението на вода-антифриз. Дори и скоростта с която се върти водната помпа. Питам от интерес понеже ми стана странно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането в системата е пряко свързано с температурата. Не е относително. До 90гр. може да се каже, че няма налягане. При 95-96 вече имаме към 0,7-0,8 атм. Към 100гр. вече е 1 атм. От 6-7 години съм с манометър и имам наблюдения. Вързал съм го на тънкия маркуч от радиатора към разш. съд с тетка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е разрешен. Върнаха ми стария датчик и проблема си остана.Още като купих колата ми направи впечатление че перките са шумни, та се чудех ако това е 1 скорост каква ли ще е втората. Оказа се, че като е правено нещо по климатика от предния собственик са изрязали една жичка от трите крачета, а сега беше скъсана втора, освен това имах изгорял бушон.  Закарах я при един приятел, там я погледна негов познат, който разбира от този модел и след 3-4 часа вече имах 2 работещи перки и 1 и 2 скорост на перките. Единственото, дето ме притесняваше беше,че преди се ориентирах по звука на перките кога се включват, докато сега колата стана тиха. Затова монтирахме светодиодче към перките и сега на таблото си имам лампичка, която свети като се включват перките. Нещо обаче ми направи впечатление: по време на диагностиката програмата показа 10 градуса по-долу, отколкото показваше таблото. След манипулациите като я пуснахме обаче упорито твърдеше,че температурата на колата е 38 градуса (5 мин след като бяха спрели перките), а на таблото си пишеше 95. Остава само да разбера някак колко е реалната температура на антифриза.

Редактирано от mikemm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питаш остава само да си смениш синия датчик с нов оригинален такъв. От половин година го чудиш.

Няма как да ти е 38 градуса и да включва перки - най-малкото няма да ти е отворил термостата, пък и дълбоко ме съмнява при работа на място да свали толкова температурата.

На таблото не вярвай хич, ни за температура, ни за гориво. Единственото точно нещо на това табло е часовникът...

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам малък проблем. Видях днес някакво маркуче дето се рее свободно под карбуратора от задната страна идващо. На външен вид прилича доста на вакуумното такова, което седи отпред - започва от предната страна на карбуратора дето е към радиатора и влиза в него. Та другото маркуче дето не знам къде е  излиза някъде отзад. Тъй като не знаех къде е единственото място което напипах беше точно до вакуумната тръбичка и го боднах там. На правилното място ли съм го поставил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой дали може да ми даде линк към видео за смяна на тампона, дето е под карбуратора? Скъсан е и ми се искаше сам да си го сменя, но над болтовете има толкова много неща, дето ми пречат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Имам следния проблем: откакто застудя времето под колата се появи локва от антифриз. Всяка сутрин преди да запаля отдолу е мокро и течността в съдчето е на минимума. Видях,че е мокро под тройника, но теча като че ли не е от него, защото никъде под него не напипвам мокро или мазно. Точно под ръба дето е гарнитурата ако не се лъжа започва да се личи мокрото. По-конкретно е около тази част на снимката, която не знам как се казва. Питането ми е как мога да разбера дали е от тази част или е гарнитурата?

 

 

pic09iko876.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш кората под мотора, ако имаш. Сутрин като запалиш, гледаш много добре навсякъде с фенер, даже ако имаш канал е още по-добре. Така ще намериш откъде тече. Като си с кора, те лъже откъде е теча. Пипаш с пръсти навсякъде, докато е студена колата и ще го намериш.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя теч винаги го намирам сутрин спрял. Явно през нощта като застудее се появява. Възможно ли е сутрин като запаля да не текне, или от налягането би трябвало да избие някъде ? Как се казва частта, която е обозначена със стрелката, ако се окаже от нея да знам какво да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там дето е стрелката има маслени изпарения, не антифриз, може би тече по-горе от тройника. Течовете се откриват само сутрин. Студена най-тече!

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако снимката е на твоята кола, обърни внимание на мястото, където дебелият маркуч от радиатора се свързва с тройника. Струва ми се, че около скобата е проблема. Най-вероятно от там ти капе върху пластмасата на картерната вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих проблема както каза Коко. От тройника тече, но не от този маркуч, дето казва Неделчо(той е чисто нов на 5 дена и просто не съм го забърсал от антифриза дето текна,като хо сменяхме),ами от този вляво от него,както и от основата на самия тройник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Имам следния проблем: стрелката на километража,дето показва с колко км се движа не работи. В началото играеше малко, и след това съвсем спря. Отдолу дето ми показва колко км съм изминал си работи. Питането ми е това от таблото ли е проблем или от датчика на скоростта? Също така предполагам датчика се намира на скоростната кутия - видях долу че има два. Един по-нико разположен и един по-висок - кой от двата е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се е случвало да има лош контакт в куплунга на датчика. Трябва да се изключи и да се напръска с контактен спрей. Не се сещам точно кой е, мисля че горния. Другия е за светлината за задна. Пробвай, ако изключиш и не свети задната, значи другия е за скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да върти дневния  и другия километраж ако не работи датчика. По-скоро проблема е в самия уред - студени спойки или нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...