Jump to content

B6 1.8T bfb, 5та скорост от дизел.


Recommended Posts

Не видях някой да е направил и писал нещо подобно във форума и реших, че може да е полезно за много от потребителите. Първо се въоръжих с голяма доза ентусиазъм и започнах да дебна в ОЛХ за счупена дизелова кутия. Съвместими кутии с моята /GDT/  са FEC и GBQ от Б6 1.9 131кс. Всичко в тези три кутии е еднакво с изключение на зъбните двойки на трета четвърта и пета скорост, както и пред. число на дифа естествено. След като закупих двата вала от счупена кутия FEC, свалихме моята кутия и сменихме зъбната двойка на пета скорост ориг. 31на 37 зъба с предавателно число 0.837 със дизеловата 24 на 35 зъба със предавателно число 0.686. Необходимо е да се смени профилактично и лагера на първичния вал изкъм капака защото е с пластмасов сепаратор. Крайния резултат е 2100 об.мин при 100 км. ч.

При 160 се усеща най добре вместо на 4000 об сега е на 3250. Моя диф е 3.7 а дизеловия 3.44. Доволен съм от тишината по магистралата и намаления разход за сметка на леко влошената динамика на пета скорост, но е въпрос на приоритет все пак.

Надявам се написаното да бъде полезно и за други ентусиасти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз съм направил нещо такова. Виж тук последният пост:

 Ти обаче си сложил доста по-дълга 5-а. Не се ли получи дупка м/у 4-а и 5-а?

Сега на 5-а с 80км/ч си със 1700об., което означава, че трудно ще подържаш тази скорост. При дори минимален наклон при 80-90км/ч трябва да караш на 4-та. Освен това ми се струва, че в диапазона 90-120км/ч колата няма да има никаква динамика и изпреварванията на 5-та ще са мъка.

 Но всичко е въпрос на приоритети все пак, както си написал. :bia:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има неква дупка, но хубавото е , че размера и е в обратно пропорционална зависимост от увеличението на оборотите на 4та скорост и момента на превключване към 5та съотнесен към увеличаването на оборотите на 4та :-)

Ами от 100 нагоре колата си върви, все пак след чипа нещата се подобриха и в ниските. По съвсем лек наклон може да се кара с 80, то и преди не можеше кой знае колко на 80. Пък и тая 4та извънградско нема да я пазим "за разплод" - като до сега. Вчера и днес пътувах до Ловеч и обратно и да ти кажа на много малко места ми залипсва старата 5та. От 100 нагоре вече си набира стабилно и по наклон. Не по бързо от преди, но стабилно.

Типтроника при Б5 1.8Т на 5та пак е с такова предавателно число 2100/200 об. при 100 км.. Защо на автомат да може, а на ръчка не? Отделно някога имах 80 Б3 1.8s АКМ кутия, ако не се лъжа, което Ханс го е измислил на 100 да е с 2200 об., явно и там може. Тая 80тка най вероятно е заводски макс. 170/80 НМ при 3500 об. и до колкото си спомням си вървеше и под 100 на 5та.

На здраве и от мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.8 на 80-тката мах.въртящия момент е 145 Нм  на 2500 ,по-лека е и е в реда на нещата да си върви нормално на 5-та с 2200 примерно ,което е съвсем близко до макса на въртящия момент . При автомата пък като види зора ще си свали предавка сам ,а при твоята конверсия трябва да ги ръчкаш по-често скоростите ти ,което не е много удобно при движение по нормален път ,но ако теб не те бърка си е ок и честито за новата придобивка .За магистрала и най-вече там си е ок стига да караш предимно магистрално  .Аз съм със 6 ск. и на нормален път при изпреварване от 80-90 си иска превключване с една две надолу за да стават бързо и удобно нещата и общо взето с тея 6 ск. резултата е ,че по-често ръчкаш скорости като тираджия нагоре надолу отколкото да се наслаждаваш на ниски обороти при висока скорост . В тоя смисъл честно казано с 5-ст.кутия на предната ми кола с 1.8 Т за нормален път ,който ми е 99 % от пътуванията , беше по-удобно  .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус казало котето и си облизало гъз@.

На мен пък много повече ми допада да си перкам на 2700 оборота със 150 на темпомат до Бургас, от колкото на 4000+ с ръчката и главата да ми е пастет. Факт, че ще трябва да превключваш ако искаш по-бързо изпреварване, ама така или иначе никой нормален човек не изпреварвана последна предавка, когато бързото изпреварване е фактор. Не караме дизели и спокойно може да си позволиш извънградско 2ра или 3та в зависимост от скоростта. Особено на предняци. А4 преняк 1.8Т 3-та му е до 170, а втора до 110-115 (не знам кода на кутията).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, 4ring avus написа:

При 1.8 на 80-тката мах.въртящия момент е 145 Нм  на 2500 ,по-лека е и е в реда на нещата да си върви нормално на 5-та с 2200 примерно ,което е съвсем близко до макса на въртящия момент . При автомата пък като види зора ще си свали предавка сам ,а при твоята конверсия трябва да ги ръчкаш по-често скоростите ти ,което не е много удобно при движение по нормален път ,но ако теб не те бърка си е ок и честито за новата придобивка .За магистрала и най-вече там си е ок стига да караш предимно магистрално  .Аз съм със 6 ск. и на нормален път при изпреварване от 80-90 си иска превключване с една две надолу за да стават бързо и удобно нещата и общо взето с тея 6 ск. резултата е ,че по-често ръчкаш скорости като тираджия нагоре надолу отколкото да се наслаждаваш на ниски обороти при висока скорост . В тоя смисъл честно казано с 5-ст.кутия на предната ми кола с 1.8 Т за нормален път ,който ми е 99 % от пътуванията , беше по-удобно  .

Ще те коригирам колега, 145 НМ макс. въртящ момент, но при 3350 об/мин, а не при 2500. Аз поне не знам бензинов ДВГ да достига пик на въртящия момент на 2500, поне не и съвременник на 80тката.

На 2200 об/мин. както ти си написал колко да е близко до макса на въртящия момент тая 80ка. За ръчкането не е точно така защото на нормален път рядко изпреварвам на пета. От 90/100 км. най-често тръгвам от 4та и дори старата 5та не е подходяща за целта.

 

http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=4588

Редактирано от vaskoni
Грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм засякъл чист разход на магистрала. Единственото ми извънградско след интервенцията е София - Ловеч - София, като разхода е 7.2 по борд и 8.1 по колонка газ. По Хемус 140/150 и няколко краткотрайни ускорявания до 180, а по първокласния път нормална скорост 90/110. Преди разхода по  магистрала със 140/150 беше почти 10. Ще си покаже с точност...но все си мисля, че едно литър, литър и половина ще има. Едно е на 150 да си с 3100, а друго на 3900 - въпреки, че не по - ниския разход бе мотив за начинанието, а просто по - комфортно пътуване и не на последно място силни вътрешни подбуди. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vaskoni написа:

Ще те коригирам колега, 145 НМ макс. въртящ момент, но при 3350 об/мин, а не при 2500. Аз поне не знам бензинов ДВГ да достига пик на въртящия момент на 2500, поне не и съвременник на 80тката.........

 

Предполагам 1.8 S в В3 е 1.8 Mi ,който е надлъжния еквивалент на напречните 1.8 Mi - RP/ABS ,които се монтират на пасат В3/4 от същите години и не вярвам да имат някакви огромни разлики в характеристиките  . Та пред мен е книжката на стария ми пасат  ,който беше с  ABS - 1.8 Mi и вътре пише 142 Нм/2500 об.мин ,66 Кв на 5500 ,верно объркал съм с цели три Нм . Бензинов е и е автомобил от същото поколение като В3 .Ауто дата е общо взето албански сайт с доста неточности в данните и предпочитам да се доверя на това дето пише в книжката на колата , а не в ауто -дата .Идеята беше ,че сигурно си има причина изброените от теб комбинации модел/мотор/ск.кутия  да са на определена скорост с определени обороти , различни от тези при теб в оригиналния вариант ,предполагам някой що годе ги е смятал да получи приемлив компромис между ускорение ,макс.скорост , разход ,като не изключвам варианта да си намерил по-добрия за теб вариант  . След  като те кефи резултата от замяната и ти е било такъв мерак да се занимаваш  , както казах честито , лошо няма и съм далеч от мисълта да ти се мешам ,още по-малко да критикувам или да се заяждам .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, 4Ring написа:

Предполагам 1.8 S в В3 е 1.8 Mi ,който е надлъжния еквивалент на напречните 1.8 Mi - RP/ABS ,които се монтират на пасат В3/4 от същите години и не вярвам да имат някакви огромни разлики в характеристиките  . Та пред мен е книжката на стария ми пасат  ,който беше с  ABS - 1.8 Mi и вътре пише 142 Нм/2500 об.мин ,66 Кв на 5500 ,верно объркал съм с цели три Нм . Бензинов е и е автомобил от същото поколение като В3 .Ауто дата е общо взето албански сайт с доста неточности в данните и предпочитам да се доверя на това дето пише в книжката на колата , а не в ауто -дата .Идеята беше ,че сигурно си има причина изброените от теб комбинации модел/мотор/ск.кутия  да са на определена скорост с определени обороти , различни от тези при теб в оригиналния вариант ,предполагам някой що годе ги е смятал да получи приемлив компромис между ускорение ,макс.скорост , разход ,като не изключвам варианта да си намерил по-добрия за теб вариант  . След  като те кефи резултата от замяната и ти е било такъв мерак да се занимаваш  , както казах честито , лошо няма и съм далеч от мисълта да ти се мешам ,още по-малко да критикувам или да се заяждам .

 

Колега, аз просто си позволих да те коригирам, не те убеждавам в ползи и вреди и, а крайния резултат беше обект на дискусия с друг колега. Просто допълвам предното ти мнение с известна доза яснота.

Точно така ти предполагаш, че  RP/ABS е еднакъв с SF при А80 и си свободен да вярваш в книжката на пасата, голфа и която още пожелаеш, но това не е обективен аргумент. Доколкото разбирам се опитваш да наложиш  на чисто произволен принцип данните на Пасата като постулат и за 80ката. Мен не ме интересуват т. данни на Пасата и сравнението с него е необосновано, и безпредметно ако щеш. 

 

Този не е албански сайт. Ако оспорваш и него ще намеря и сканирам книжка от 80ка. Точната модификация е това - SF мотор с Keihin карбуратор / горе погрешно съм дал моно/ но данните са почти същите - и аз съм объркал с цели 3 нютона. 

 

http://www.ultimatespecs.com/de/car-specs/Audi/3753/Audi-80-(B3-B4)-18-S.html

 

Без лоши чувства и от мен, няма причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.04.2016 г. at 18:40, HEPBAKA написа:

Въпрос на вкус казало котето и си облизало гъз@.

На мен пък много повече ми допада да си перкам на 2700 оборота със 150 на темпомат до Бургас, от колкото на 4000+ с ръчката и главата да ми е пастет. Факт, че ще трябва да превключваш ако искаш по-бързо изпреварване, ама така или иначе никой нормален човек не изпреварвана последна предавка, когато бързото изпреварване е фактор. Не караме дизели и спокойно може да си позволиш извънградско 2ра или 3та в зависимост от скоростта. Особено на предняци. А4 преняк 1.8Т 3-та му е до 170, а втора до 110-115 (не знам кода на кутията).

Чисто любопитство тези скорости тази а4-ка на какви обороти ги прави?

Редактирано от Момо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A4 1.8TQ 150 са към 4300-4500, не съм сигурен точно.
140 знам че са на 4000 оборота или съвсем малко от горе, не повече от 4100.

170 ще са на около 5000 вероятно.

Знам че съм удрял прекъсвач на 5-та при 240-245 по километраж. (на спускане хахахах), който е на 6500 или 6250 нещо такова, не помня точно.

Разликата със 1.8Т на предно в А4 беше много голяма. Куатрото 2ра му свършва преди 100, сравнено със 110-115 на предняка. Моята 3-та свърва на 140, на предно 170. Моята 4-та свършва преди 200, на предняка не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ниските предавки са точно така обаче моите а4/а6 всичките бяха на 5-та 4к оборота - 155 по километраж. Другите скорости са също по километраж, а прекъсвача май беше малко преди 7к. 

 

Относно по-дългата 5-та освен с оглед разхода не виждам други ползи понеже 1,8Т е най-шумно точно на средни скорости около 120, след това на фона на страничните шумове мотора не се чува изобщо. Като се кача на другата кола с V6 e абсолютно все тая какви са оборотите, просто е тихо постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, DLS написа:

Ниските предавки са точно така обаче моите а4/а6 всичките бяха на 5-та 4к оборота - 155 по километраж. Другите скорости са също по километраж, а прекъсвача май беше малко преди 7к. 

 

Относно по-дългата 5-та освен с оглед разхода не виждам други ползи понеже 1,8Т е най-шумно точно на средни скорости около 120, след това на фона на страничните шумове мотора не се чува изобщо. Като се кача на другата кола с V6 e абсолютно все тая какви са оборотите, просто е тихо постоянно.

Добре а кой може да ми "напасне" провисналите предни врати и да ми смени гумените уплътнения, че ситуацията при мен не е розова с шумовете. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно може, но аз нямах предвид това, а общото ниво на шумовете от пътя и т.н. Честно казано никога не съм имал проблеми с вятъра при вратите, само сега като имам и кола без рамки нали.

Иначе настройката пишеше в някаква тема, че става основно с прилагане на напрежение в правилната посока :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...