Jump to content

Ауди А4 2,0 - разновидности


schneider11

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

предполагам, че въпросите които ще задам може би вече са разисквани, но разгледах темите 20стр. назад и не попаднах на това, което ме интересува.

 

Харесал съм си А4 2.0 мисля, че е 130к.с., автоматик 2002год. и въпросите ми са следните:

 

1. Колко разновидности са двигателите 2.0, защото чета за големи проблеми с повишен разход на масло при АЛТ моторите.

Как да позная харесания от мен екземпляр с кой двигател е? Прикачам снимка на избраната кола, ще съм много благодарен за мнения.

 

2. Колко степенен е автоматика/предполагам 4/ и до колко е сполучлив?

 

Благодаря предварително!

CL26025_e9a7f771d286750079c8eac531c5cf78.jpeg

Редактирано от schneider11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0/130к.с. е един единствен с код на мотора ALT, няма друг.

Има разлика само в цвета на капака на клапаните - от 2000г. до 2004г. е сив капак, а от 2005г. до 2008г. е черен капак.

Автоматика е MULTITRONIC, но в зависимост от годината е с 6 или 7 скорости.

 

може да случиш на запазен екземпляр.

 

за двигателя, замерване на компресия ще ти даде информация как е двигателя;

за скоростите, приготви пари за обслужване, трудно ще разбереш какво им е актуалното състояние.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности, че се включихте в темата :)

 

Автомобилът се намира във Франция в момента.

Чета мненията на колеги с този двигател, че дори и при добра компресия продължават да си харчат маслото МНОГО сериозно, което започва да ме отказва от този двигател :( 

Иначе конкретното Ауди изглежда много приятно като екстериор и интериор, но явно не и с този двигател!

 

Може би е по-добра идея да се насоча към 1.8Т?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22/04/2016 at 20:33, vlado написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Ами това, което чета за АЛТ мотора тук във форума, по-голямата част от хората споделят харч от 500мл/1000км до 1л/1000км, което си е направо безумно.

 

Моля някой собственик на АЛТ мотор да сподели актуалния си разход на масло.

Може ли някой да каже дали двигателите 2.0бензин и 1.8Т на ауди и WV пасат 2002г са еднакви. Дали при автоматиците има разлика или са 1:1?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел при този мотор разхода на масло е вследствие на лоша/никаква поддръжка и некачествено масло. 

За твоя информация при мен разхода е 100мл, на 1000км., само че мотора е изряден и маслото, с което го карам е едно от добрите на пазара на масла.

Други хора с такъв резултат са рядкост, а ти на какъв мотор ще попаднеш не е ясно, какъвто ти е късмета.

 

Относно приликите между двигател 2.0 и 1.8Т на VAG, нямат нищо общо, архитектурата им е различна.

Автоматичните скоростни кутии на Audi и на VW не са еднакви.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Nikosaul написа:

Относно приликите между двигател 2.0 и 1.8Т на VAG, нямат нищо общо, архитектурата им е различна.

Автоматичните скоростни кутии на Audi и на VW не са еднакви.

 

Имах в предвид дали двигател 2,0 130кс/131кс/ на Ауди B6 2002 и 2.0 131кс на Пасат B5.5 са еднакви. Респективно и 1.8Т при двата модела.?

 

За скоростните кутии, до колкото разбирам четейки форумите са различни. Този на Ауди е мултитроник, а този при Пасат е типтроник/каквато и да е разликата/. Чета, че този при пасат е по-здрав, до колко това е така е друг въпрос вече. Тук става въпрос и на поддръжка и своевременно обслужване предполагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледа се кода на мотора, ако съвпадат са еднакви, а дали ще e инсталиран във  Audi или VW има разлика основно във периферията на мотора.

При ALT 2.0, разликата е в евронормата, при Audi слага EU3 & EU4, а при VW се слага само EU3, а а за 1.8Т мисля че само двигатели от 150к.с. се слагат при VW.

При VW оборудван с двигател ALT 2.0 има само ръчни скорости, няма автоматик, а оборудван с двигател 1.8Т се слага автоматик ZF 5HP19FL, същата се слага при Audi A4 B5.

Накратко, при Audi се слагат новите технологии, а при VW се ползват добре изпитаните стари концепции. Здравината зависи основно от употребата (километрите, стила на шофиране) и поддръжката.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за активността в темата Nikosaul.

 

Имаш ли представа колко струва първоначалното обслужване на автоматичната скоростна кутия, колко литра масло събира, цена за филтъра в нея?

Изобщо сполучлив ли е този вариант на който съм се спрял, а именно 2.0 бензин с мултитроник? Информирам се, че е доста капризен и специфичен, МНОГО скъп за ремонт ако се наложи в последствие :( 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Милчев написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Твоето мнение затвърждава моето :) Ще търся 1.8Т с ръчни скорости.

 

Благодаря за мненията!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е около 6л. За качествено масло можеш да се обърнеш към Райно.Има и филтър който е доволно скъп но има мнения,че може да се сменя през 1 смяна на маслото.Мултитроника е кутия която си иска редовно да сменяш маслото в нея и не на последно място изисква спокойно каране а не газ спирачка тип младеж 18г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...