Jump to content

Режим на работа на вентилатора на радиатора при пуснат климатик Ауди 80 Б4


bgcont

Recommended Posts

Здравейте!

Колата е ауди 80 Б4 АБТ двигателя с климатик.

Забелязах нещо което ми се струва странно, а именно, че когато пусна климатика, независимо дали колата съм я запалил преди 2 секунди и е студена или е вече загряла, перката за охлаждане започва да се пуска на интервали от 7-10 секунди. Включва се за по 3-5 секунди и спира, но след десетина секунди пак се пуска. Говорих с елкон и той твърди, че перката трябва да работи постоянно когато климатика е пуснат, но при мен не е така. Как е при вас? Нормално ли е такова пускане и спиране постоянно или да търся някъде проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да работи непрекъснато. При фабричния е така. То зависи и какъв е климатика - оригинален или саден допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален е. Пропуснах да отбележа, че си охлажда добре, но си мислех, че ако е сигнал за проблем е по-добре да го решавам в зародиш. Някой с личен опит за такъв случай?

Sent from my 6037Y using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай колата на контакт без да стартираш мотора.Натисни копчето на климатика и вентилаторите трябва да заработят без да спират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си писал,когато не е включен климатика,как ти се държат вентилаторите на радиатора отпред.В смисъл,дали си работят нормално при различните температури на мотора?Друго нещо,което е добре да провериш,е дали при включен климатик,вентилаторчето на парното/това в купето под таблото/ се включва и дали работи постоянно,или и то кара на режим "включване-изключване".

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Veselin Velchev, проверих и перката не се включва когато колата е само на контакт с пуснат вентилатор в купето и пуснат климатик. Честно казано не съм сигурен, че практически работи климатика, защото въпреки, че лампата АС свети, реално компресора не се върти. Чува се щракване на релето, но дори и след 1 мин. не се включва перката за охлаждане.

 

Jordanik, не съм писал как работи през останалото време вентилатора, защото при изключен климатик не съм забелязал нещо необичайно. Включва се вентилатора когато загрее колата, странното е, че НЕ забелязвам степени на вентилатора 1 и 2 както съм чел в други теми за Б4-ките. Вентилаторът в купето работи без прекъсвания.

Довечера ще пиша как се държи перката при напълно загрял двигател, а това което успях да проверя за сега е, че когато е със запален двигател, колата включва вентилаторът на около 20 сек. и върти между 3 и 7 секунди. Питата на климатика е само топла, но в никакъв случай гореща. Това е при кола която съм карал и е загряла, но е седяла 30-40 минути след това (просто видях съобщенията ви малко след като отидох на работа).

 

Ако имате някакви идеи, ще пробвам. 

Успешна седмица и благодаря!

Редактирано от bgcont
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя беше така, провери си бушоните. Разликата , е че при мен климатика е слаган допълнително и има отделно кутийка с 3-4 бушона и няколко релета. Симптомите обаче са едно към едно с твоите, смених бушон и сега си се пускат перките веднага при включен климатик. Така че провери ,кои ти са бушоните за климатика, и ги смени дори видимо да са добре, май бяха 30 ампера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се отнесох от задачата, но покрай тези празници и застудяването времето направо лети. Проверих бушона, смених го, но няма разлика. При загряла кола е същото като при студена, включва и изключва перката през кратки интервали, освен когато се включи по-дълго заради температурата на охладителната течност.

Май на елкон отива работата. Не се сещам какво друго може да се направи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, bgcont написа:

 ...................какво друго може да се направи...

Щом перките ти работят нормално,когато се включват от температурния датчик на радиатора ,значи проблема  ти е електрически и то в схемата на климатика.Там единственото нещо,което се сещам че може да причини такава неизправност,е един изправителен диод,който е сложен за да не ти се включва самопроизволно климатика от термодатчиците на радиатора.

За да го провериш,трябва да свалиш кората под вола,да се поровиш в плетеницата от кабели и да намериш ето тази кутийка:

 

023527799.jpg?r=0

 

В нея се намира диода.За проба,най лесно е да го "замостиш" с външен проводник и да пробваш как се държат перките при включен климатик/тази проба я правиш при студена кола/.Ако всичко се оправи,или сменяш цялата кутийка с друга втора ръка,или си монтираш друг изправителен диод с подходящи параметри на нейно място и си готов.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го пробвам, благодаря!

Sent from my 6037Y using Tapatalk

Между другото, пропуснах една подробност, която май няма връзка и влияние към проблема, но функцията за затваряне на клапата REC не ми работи. Свети, дори и да не е пуснат климатика, а само перката, но не чувам да се затваря клапата. Клапата си работи, защото се затваря при завъртане ключа на вентилатора в крайна позиция.

Sent from my 6037Y using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,тази клапа при коли със заводски климатик няма никаква връзка с врътката на вентилатора.Такова положение на тази врътка,което имаш ти,го имат само колите без климатик,което значи  че климатика ти е слаган допълнително.При това положение само незнайния майстор-жабар може да ти каже какво са творили по инсталацията ти.По първият ти проблем също не се знае какво ще излезе,защото със сигурност схемата на климатика ти не е ,като заводската.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има датчици за високо и ниско налягане, и като е слаган допълнително климатика като мойта Диавия...си е еба...о мамата.Но все пак добър сервиз за климатици, би трябвало да се справи.

Редактирано от niki76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Положението е следното...научих го покрай моя климатик.

Климатика ти не е оригинален. Най-вероятно е диавиа.

Когато 'талянците слагат климатика би трябвало да сложат радиатор за охлаждане на двигателя който е за кола с оригинален климатик (по-голям е). Но понеже е по-малък и пред него плесват и климатичния радиатор охлаждането става по-трудно. За това бичат перките на максимална скорост още там дето при другите е 1ва скорост. При мен перките са две.

След това...климатичната инсталация я правят точно както е при теб. Перката се пуска от датчика за високо налягане на системата. Като вдигне налягане и я пуска. Тъпото е, че го прави постоянно. Спиране, пускане, което адски много дразни. Моя го преправихме щом пусна климатика да ми се пуска едната перка и да работи постоянно когато е вкл. климатика (слага се един диод). Почти всички климатикаджии които са малко в час ще ти го направят.

Когато пуснеш климатика от копчето той тръгва само ако вентилатора е на минимум първа степен. Ако е изкл. вентилатора климатика не тръгва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 04/05/2016 at 13:57, Chitatelia написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря ти колега. Ще потърся някой по смислен майстор да оправим проблема. 
Чудех се, освен по копчето за клапата, има ли други белези по които се познава допълнително поставяния климатик?

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. Най-лесно се познава по шпилката която е за опъване на ремъка на компресора. До сега не съм виждал такава която да не изхлежда като правена в час по трудово :hilezh:

Няма нищо общо с ОЕМ част. Също мисля, че оригиналния няма тая кутийка с допълнителни релета и бушони горе до абс модула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 04/05/2016 at 23:36, Chitatelia написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Поне по моите скромни познания, моето Ауди няма АБС. Ще направя една снимка и ще постна за да го коментираме.

Sent from my 6037Y using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...