Jump to content

A8 D3 светнаха Parking Brake, DTC, Engine Check


lz1kka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От няколко дена съм горд собственик на Audi A8 D3 4.2 бензин 2003 година с газ поставена преди 2 месеца. Колата е доста запазена, внос от Швейцария със сервизни книжки и всичките му салтанати. Прегледахме уж всичко обстойно преди покупката и нямаше нищо притеснително. За съжаление обаче явно не сме гледали достатъчно добре, защото още на същия ден се появиха проблеми. Бих искал любезно да помоля за съдействие, понеже опитът ми с автомобила все още е нулев и трудно се оправям. Симптомите са следните...

Двигателят работи безупречно, карам я съвсем внимателно, без въобще да и стъпвам, но още в деня на покупката ненадейно светна лампата за Engine Check. От там директно в сервиза за да я прочетем и се оказа, че грешките са в 2 от соленоидите (бедна горивна смес), които майсторите ме увериха, че е заради газовата уредба и е нормално чат пат да записва подобна грешка. Изтриха я и след това нямаше проблеми...

Няколко часа по-късно обаче при съвсем спокойно шофиране светнаха едновременно лампата за тракшън контрола и сигнал за Parking Brake, заедно с което колата загасна на светофара. Запалих я и потеглих, но някак тръгна по-трудно и оборотите на свободна играеха леко.  Копчето на ръчната не светеше, само сигнализацията на таблото и съответно писукането при потеглянето. След 10-15 минути шофиране взе да се чува пристъргване от предницата, точно като това от ABS (без да съм пипал спирачката в същия момент). След 2-3 мин. спря да стърже, а 30 мин. по-късно изгаснаха и всички лампи. Колата се оправи и вчера цял ден не ми е правила никакви проблеми... До днес. Днес отново светна Engine Check и след около час отново светна лампата на DTC + Parking Brake. Колата взе да се усеща как се мъчи, оборотите взеха да падат и отново загасна на кръстовището. От там директно в сервиза (естествено 500 метра преди сервиза всичко отново се оправи), където я прочетохме  и излезе следната грешка от 004.01 DTC memory:

18265/P1857 (Load Signal - Error Message from Engine Contr. Intermittent)

Момчето в сервиза я провери в някаква база данни и излезе, че грешката, която колата плюе от модула на DTC-то е за повреда в MAF сензор-а (дебитомера), което на мен в първия момент ми се стори невъзможно, но после размислих, попрочетох и стигнах до заключението, че има такава вероятност.

Гледам, че буксата на дебитомера е спукана (виж снимката), та се чудя дали пък там не се случва нещо?

Сега питанката ми е дали проблемът наистина е в дебитомера или отговорът на загатката се крие другаде?


Благодаря за вниманието!

IMG_7139.JPG

IMG_7140.JPG

IMG_7142.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, хвърлих едно око по чуждестранните форуми и явно това е често срещан проблем, не само при Ауди. Изглежда наистина дебитомерът е за смяна. Ако го изключа от буксата, когато светнат отново лампите, дали би следвало проблемът да изчезне? Може ли да се диагностицира по този начин и има ли опасност за автомобила? Някой от Пловдив, който иска да хвърли едно око или да ми услужи с читав дебитомер за ден-два за проба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дебитомерът подлежи на диагностика с Ваг Ком.Ако сам нямате възможност да го тествате,предполагам има към кого да се обърнете.Прави се Лог файл в движение на автомобила,след което се разбира дали стойностите са в норма.

П.П ако се стигне до замяна на дебитомера не правете компромис с ефтини алтернативи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, todorov_24 написа:

Цитиране на предходно мнение! 


Благодаря за съвета. Имам 1-2 човека в предвид за диагностика, но не са ми близки. Вероятно ще се допитам до някой от тях, освен ако тук няма кой да съдейства...

Снощи, когато се прибирах проблемът се появи, днес сутринта също беше на лице. Покарах 10-тина минути и всичко се оправи. Сега питанката ми е дали при диагностика с живи данни в движение и отсъствие на проблем, дебитомерът ще показва проблем, или това се очаква само когато и лампите по таблото светят? Предполагам, че температурата на въздуха, двигателя и т.н. оказват влияние върху стойностите и подозирам, че дебитомерът може да работи неправилно само при определени условия. Или може би бъркам, като заминалият дебитомер си е заминал по всяко време, просто лампите по таблото не светват всеки път ?!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно проблема е в дебитомера и като е некоректен сигнала ЕСП се изключва автоматично като предпазна мярка. За да работи правилно ЕСП му е необходимо да „знае” текущото натоварване на двигателя - този сигнал го взима от дебитомера. Преди да правиш каквото и да било не е лошо да почистиш дебитомера със спрей за почистване на МАФ сензори. Вече ако пак прави проблеми, огледай добре гумения маркуч след него да не е сцепен/скъсан/хлабав и да смуче неотчетен от дебитомера въздух. Въобще огледай всички маркучи наоколо, които влизат във всмукателния колектор. Откачи куплунга на дебитомера, отвори го и отзад и виж да няма окислена клема или закъсан кабел. Ако нищо не помогне я закачи на ВагКом, но в контролера на двигателя, НЕ в контролера на ЕСП и провери какви стойности дава дебитомера при пълно натоварване. Реално проблема при теб не е в самото ЕСП, а в сигналите, които получава от другите модули, като може да се окаже в случая, че виновник е дебитомера.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, lz1kka написа:


Благодаря за съвета. Имам 1-2 човека в предвид за диагностика, ...

Не работещият в норма дебитомер си е не работещ в норма винаги,все пак си има и той живот:unsure:.След преминаването на всички от гореизброените стъпки(почистване и т.н) и не последва промяна(което се разбира с Ваг Ком) следва замяна на дебитомер.

При 4,2 AQF(310кс) читав дебитомер трябва да отчете стойности от порядъка на 350g/s въздух. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При д3 въздуховоди след дебитомера е от пластамаса, кофти се слага кпректно. Ако срещнеш проблеми с диагностиката може да ударя едно рамо в Пловдив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съдействието. Днес се отбих през сервиз, момчето с което се занимавахме не беше много компетентно по отношение на този автомобил, но въпреки това успяхме да измъкнем малко информация от диагностиката, която направихме. Положението е следното...

1. Огледахме въздуховодите за пукнатини или повреди (поне до колкото се вижда) и не установихме проблем.
2. Свалихме дебитомера, почистихме го със специален спрей за MAF сензори, но след 10-тина минути каране проблемът пак се появи.
3. Прегледахме буксите и ги почистихме с контактен спрей - без резултат.
4. Закачихме колата на компютър и в спряло положение на работещ двигател, дебитомерът дава стойности 4-5, което до колкото разбирам е в нормата (3-7 gr/s).
5. Тествахме колата и в движение, но стойностите на количеството въздух преминал през сензора отново бяха окей.
6. Според момчето, проблемът в дебитомера идва от измерената температура на въздуха, която според неговото предположение е доста по-висока от реалната (виж снимките). По едно време температурата измерена от дебитомера достигна 75 градуса в спряло положение и отворен преден капак. Малко след това се нормализира до около 45. Странното е, че при достигане на тази температура, проблемите и лампите по таблото не се появиха.
7. В софтуера за диагностика имаше данни с процедура за проверка на волтажа и съпротивлението на двете двойки крачета в буксата, съответно направихме и някакви тестове с вградения мултицет към системата за диагностика. До колкото си спомням волтажа беше в норми, но съпротивлението при едното мерене беше 0, което според него е проблем, а според мен по-скоро не беше съвсем ясно какво точно мерим.
8. При наличие на проблема и светнали лампи се усеща как двигателят работи по-неспокойно, мъчи се и малко мирише на газ, но при откачане на буксата работата се влошава драстично. Тоест работата с откачен и закачен не е съвсем еднаква.
9. Engine Check НЕ светва всеки път, когато светнат лампите на тракшъна и ръчната спирачка. А понякога пък светва само Engine Check без другите работи.
10. Проверихме и ламбда сондите. Лично аз нищо не разбирам, но той твърдеше, че стойностите трябва постоянно да играят, а графиката да НЕ Е права линия, както в моя случай (виж снимките).
11. Среден разход в градски условия при спокойно каране 12.3 по борд компютър?! Възможно ли е?

Въпросът дали дебитомерът е наред остава на дневен ред.


ПП:  Снимката с грешка за дебитомер (P0103) мисля е правена непосредствено след откачане на буксата, така че може би не трябва да се взима под внимание.

Поздрави!

debitomer_temperatura.jpg

IMG_7168.jpg

IMG_7160.jpg

IMG_7163.jpg

IMG 7164

IMG 7165

IMG 7166

IMG 7167

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tvard написа:

Цитиране на предходно мнение! 


Не мога да кажа, че това ми е майсторът, просто знам, че имат софтуер за диагностика и вчера ми беше удобно да се отбия. Всъщност съм се обезверил от сервизите в БГ и надеждата за читави специалисти отдавна е погинала. Последните години ползвам услугите на различни майстори в зависимост от проблема.

Миналата седмица покрай продажбата на стария ми автомобил попаднах на специалист в Кичук-а, който се занимава основно с BMW-та. Въпреки това човекът ми вдъхна доверие, сподели че има и други клиенти със същото возило и мисля след празниците да му дам шанс. Общо взето практиката ми показва, че малките сервизчета от типа "One man show" могат да бъдат в пъти по-удачен вариант от големите.

Ти имаш ли проверен човек за Пловдив?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tvard написа:

Един съвет: Смени си майстора.

И освен това си закачи колата на VCDS, който си е оригиналния софтуер за Ауди и покажи какви грешки са записани в контролера на двигателя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VCDS не е оригналния софтуер за колата. Но е най-разпространения и евтин диагноститичен инструмент за ВАГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наско - tvard е твоята надежда, и е горе-долу в Пловдив... Ако има възможност се запознайте, ще ти помогне.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живи, здрави и много щастливи!

Малко актуална информация... 3-ти ден, без проблем. От време на време светва Engine Check, но лампите за системите и ръчната спирачка отсъстват. Озадачен съм.

@Audi V6 драснах два реда в лично на колегата tvard, но вероятно го няма покрай празниците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Само за протокола да отбележа, че аномалиите бяха породени от дебитомера. Смених го с оригинален Bosch и вече месец нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...