Jump to content

Нова A6 C5 2.4 във форума.


awaremind

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Наскоро се сдобих с А6 Avant 05.2000, 2.4 ARJ на предно. Колата дойде с доста проблеми, но на приемливо ниска цена, за да се решат и да имам някаква сигурност в нея.  

Колата е отредена да се кара основно извън града, понякога и извън България и затова подготвям и оправям едно по едно нещата, целейки по-висока надеждност. 

 

Наскоро свалих всмукателния колектор за да почистя от маслени натрупвания и монтирам дюзи за газ и виждам на какво сладко място са knock sensors... точно под всмукателния колектор и ми се щеше да ги проверя, дали сработват. преди да сглобя колектора и да сменя почти всички вакуум-маркучета ...

1. Има ли начин с диагностика? На старата ми кола (железен японец) още преди запалване даваше грешка за knock sensor и колата вървеше много по-добре и по-динамично след смяната му. 

 

Относно ламбда сондите и състоянието на мотора - за вървеж, с немския и австрйския бензин колата летеше прилично добре за възможностите си и на място  не тресеше, 10-20 оборота да е варирала, но даваше малко завишен разход, абсолютно празна по немските, австрийските и унгарските магистрали, което за момента отдадох на вечно отворения термостат и температура на таблото вечно забита на 60-70 градуса.  Със скорост до 100-110 в Германия и немски бензин даде разход под 8. После в Австрия и скорост 120-140, до към 3000-3200 оборота основно, за 1000км даде усреднено 10. Като е карано много спокойно и равно и нямаше никакъв товар в колата. 

2. Какъв разход е редно да дава този мотор на празна кола със средно каране около 120-140?

 

Имам нужда от пълен комплект гарнитури на капаците на главите, защото тече и от двете глави и 5 от 6те свещи са доста отгоре омаслени при лулата и кабела. Видях, че при 2.4 и 2.8 често текат и тапите отзад и ми се иска да сменя и тях профилактично при обслужването. 

3. Има ли в България комплект всички проблемни тапи и гарнитури на двете глави, които да сменя със смяната на ремъците и ролките? Или трябва да сси ги сбера отделно, видях комплекти да се продават по ebay, но не знам до колко са надеждни

 

Педалът на съединителя потъна още в германия, но работеше до тук и 200-300км в БГ. След смяната на спирачната течност се оправи за момент и се качи до горе, но пак потъна на следващия ден. За да активирам темпомата, връщах принудително педала, в горно положение, само за едно пътуване около 10на пъти и тогава започна да влиза въздух в системата по някакъв начин и в крайна сметка спря да работи въобще. В момента се опитвам да обезвъдуша, защото имам лесен достъп отгоре заради сваления въздушен колектор, но педала си остава само в горно или долно положение. няма никакво усилие при натиск... 

 

4. Някакъв практически съвет относно това? Моето предположение е нова помпа горе и профилактично и долу... Нямам подемник в гаража, където се съхранява колата и изпитвам трудности да достигна долната помпа докато лежа под колата. 

 

Колата дойде с изгорял бушон на комфорт модула, а самият модул беше здрав и сух, противно на очакванията ми.

Смених бушона и всичко заработи, разбра се, че повреден шофьорски стъклоповдигач вероятно е причината за изгарянето, освен задна дясна врата и багажника, която очевидно има нужда от нови ключета, а за багажника - възнамерявам първо да проверя дали крушките в плафона са здрави и после да видим за ключетата. 

При изключване на акумулатора или стоене на колата в покой повече от 24 часа, изчезва някаква маса или ток, и не свети подсветката на таблото, радиото, ел стъклата и всички подсветки, в купето светващи на габарити. Страничния ефект е, че имобилайзера свързан към таблото и тази маса и докато не светнат подсветките - колата отказва да запали. След оставяне на контакт или на положение 1 на ключа за период от време 5-35 мин, проблема се "самооправя"

5. Кой бушон е редно да управлява тези подсветки? Къде според вас да търся тази "хлабава, окислена" маса или е някой полу-изгоряло реле или чип? Някакви практически съвети относно това?

 

6. След разкодиране на радиото, виждам, че има проблем с активната антена. Колебая се - дали мога да я заменя с такава която се слага на стъклото отзад? Или да търся здрав усилвател от морга?

 

7. Колата е произведена 05.2000 - фейслифтова ли е или не е? чета различни мнения относно въпросния "фейслифт". Едни казват, че е 2001, други, че е 2000та. 

 

4. и 5. отчасти са ми най-належащите за разрешаване проблеми. Благодаря предварително и предлагам много изпити бири за акъла...

 

P.S. Имам наличен ELM327 USB OBD2 модул и си поръчах vag-com 12.12 да дойде от Китай. 

 

Редактирано от awaremind
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...