Jump to content

Перки на радиатор,двойна и Охлажане


andibgpz

Recommended Posts

Такааа ,колеги дойде и времето на летните жеги.И моето 80 започва пак да си загрява доста бързо,2-3 светофара и е на перка.Сменил съм всичко по тая охладителна система майка му стара - помпа преди 4000км,радиатор на 2 000,термостат/Mahle/ на около 10 000,кара се само с антифриз на ХЕПУ-син,радиаторче на парно и все тая,бързо загрява и постоянно е на перка не надува,парно има да се удушиш/обаче само над 2000 оборота,на 900rpm е хладко,особенo в голям студ/,напоследък забелязвам ,че перката държи все по-дълго.Та въпросите ми са три.
1,Има ли смисъл да сложа 2ра перка и това металното зад радиатора//не знам как му се казва// от модел  с две перки,ще сваля ли по-бързо температура?
2.Ако няма смисъл нормално ли е това загряване и какво по дяволите да направя че да не е на перка почти постоянно.
3.На какво се дължи феномена с парното.Аз си го обяснявам ,че на по-високи обороти циркулира по-бързо антифриа + топлената е по-голяма,демек топли повече??При вас така ли е?Клапите са претапицирани радиаторчето ,както казах е сменено.

П.П. Като я взех беше карана на вода и имаше много тиня вътре, но се промива 1,2 пъти годишно и вече антифриза е доста бистър,концентрацията му обаче беше за към -30.
П.П.2 няма климатик ,двигателя е 1,8 РМ

 

Редактирано от andibgpz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко градуса най много ти показва уреда? Нашето 1,6 с карбуратор също загрява много бързо и перката през повечето време се върти,докато лявата част на радиатора стане студена.Като спре да се върти перката,радиатора отново бързо загрява и по този начин често се включва и изключва.Не виждам да има някакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на първото деление след 90 градуса се включва,което ще рече 100 май,спира на 90.Ок,щом е нормално  ,а това за парното да имаш идея от какво е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 23/05/2016 at 22:09, integrale45 написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Когато колата е над 2000 оборота,имам парно да умреш от жега,обаче когато е на свободна т.е. 900 оборота по светофарите, духа доста хладко.Клапите са сменени ,радиаторчето е ново

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа,но и няма логика.Не може толкова бързо да изстива радиаторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с парното може да се дължи на некачествено радиаторче.  Ако серпентината не  е направена да обикаля цялата пита,  преди да излезе през изходящата тръбичка,  ти при ниското налягане на празен ход,  антифриза минава почти като на байпас,  без да загрее цялата пита,  от там и по-ниската отдавана температура. Този ефект се появи и при мен,  след като сложих ново радиаторче, при поставяне на климатика.  С оригиналното не беше така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 24/05/2016 at 15:05, SeH написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Благодаря за мнението,значи ще си кара така,сега не ми се сваля табло,взеха ми 40лв за радиаторчето,аман от майстори,честно.

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

При мен също така работеше радиатора за парното. Слабо парно на празен ход. При 2000-3000 оборота , горещо. Новият радиатор е Бер-Хелла. Колко теми изчетох и нищо. Есента реших да го промия с маркуч и вода на обратна посока - само радиаторчето. Бях отделил и двата маркуча. Колко мътилка излезе. Тази зима имах много по - добро парно. Системата съм я промивал 5-6 пъти. Антифриза вече ми беше избистрен. И не разбирах причината. Мислех, че не мога да обезвъздуша системата. Тази есен, ще направя отново процедурата. Пробвай моят начин. Желая ти успех!

Редактирано от prodan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 24.05.2016 г. at 18:55, integrale45 написа:

Ами ако маркучите на радиаторчето са поставени наобратно?:nixweiss:

колега, входящия маркуч който идва от главата влиза в дясната тръба на радиатора  когато си застанал от пред срещу колата а левия /изходящия/ отива към помпата.

На 23.05.2016 г. at 21:34, andibgpz написа:

Ами на първото деление след 90 градуса се включва,което ще рече 100 май,спира на 90.Ок,щом е нормално  ,а това за парното да имаш идея от какво е ?

колега, има вероятност и водна помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, autounion написа:

колега, входящия маркуч който идва от главата влиза в дясната тръба на радиатора  когато си застанал от пред срещу колата а левия /изходящия/ отива към помпата.

Веско, и при теб ли са така маркучите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 23.06.2016 г. at 1:27, autounion написа:

колега, входящия маркуч който идва от главата влиза в дясната тръба на радиатора  когато си застанал от пред срещу колата а левия /изходящия/ отива към помпата.

колега, има вероятност и водна помпа.

капачка на разш. съд. трябва да има и малко налягане в системата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата от личен интерес.

Предвид големите жеги и сезонните задръствания тук-таме взех да се плаша дали колата ми не загрява повечко от нормалното.

Двигателят е 1,8 код РУ газ/бензин в момента на градско ми държи малко над 90 градуса и перката се включва малко преди следващата чертичка - която вероятно е 100 градуса и сваля температурата малко под средата на 90 и следващата (100) градуса. Когато се включи перката двигателят на празен год тръгва да гасне и трябва да подам газ да задържи по-високи обороти и да не гасне. Малко е кофти по светофарите...

Извън града преди обяд държи 80 (чертичката преди 90) а следобяд като препече яко малко над 80 градуса при скорост 100-110+км/ч. Не гасне на празех ход.

Тъй като ходя по язовири и черни пътища за риба там вече перката работи доста повече но никога досега не е вдигала до чертичката над 90 (където е 100 градуса вероятно). На няколко пъти спирам пътьом на сянка, изчаквам да спре вентилатора като поддържам по-високи обороти да не гасне и спирам двигателя. Дигам капака, изчаквам 10-15мин и пак потеглям - да поспаднат малко температурите.

Основателно ли се плаша от евентуален проблем с охлаждането или не? Нормално ли е това горе описаното или не?

Миналото лято покрай големите жеги ми се разлепиха всички тапицерии на вратите. Нито сянка нито навес не помага покрай язовирите да намалее адската лятна жега!

audi tablo.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормална температура ти държи, даже сигурно е поомекнал термостата за да не вдига над 80 градуса преди обяд. А относно оборотите проблема ти е друг. Не съм запознат със споменатия ит теб мотор, но падат оборотите заради разхода на ток от перката, като се включи. Трябва да има нещо което да регулира оборотите след като се включи перката - стъпков мотор ако е инжекцион, но с това вече не съм запознат за въпросния двигатеш. Иначе от температурата няма нужда да се притесняваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...