Jump to content

Ретрофит на трилъчев волан


gemballa.bg

Recommended Posts

Такааа, намислил съм да сменя старият трилъчев волан 

IMG_0449.jpg

 

С такъв

DSC04230.jpg

 

Колата е А4 Б5 от краят на '97

Това което разбрах е че:

1. Шлиците са различни - може да се ползва втулка от Голф3, но по удачният вариант е да се смени кормилният прът с такъв от края на префейс или фейслифт. 

2. Лостчетата са различни, трябват нови, които са с различни букси и е необходимо да се пренаредят.

3. Има информация че също и пластмасите около волана са различни, сменят се с подходящи

4. Лентовият кабел е различен - тук ми е най-голямата неизвестна. Как, какво се прави - помагайте с информация и снимки

 

Също така ще ми бъде полезна всякаква информация относно други възли, с които може да имам ядове по време на заигравката.

 

Благодаря предварително

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е идеята,  те не са ли еднакви като дизайн и дименсии с малката разлика в централното "колело"?

Ако е само състоянието, е Динков е логичния вариант :lol:!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е налудничева, тъй като гоня цялостна вътрешна и външна S4 визия - волана е грешният. Няма S4 преди фейслифта с волан като моя :D

 

Просто не мога да стоя без нещо да човъркам по колата :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, gemballa.bg написа:

просто не мога да стоя без нещо да човъркам по колата :steinigung:

а, така може:lol:. "Стария" какво ще го правиш?

 

За да няма ох-ах, взимат се цялата кормилна колона, всичките пластмаси, волана с лентовия кабел и буксичката(както и за еърбега) държача на патрона и самия патрон, двата пакета с буксите и се почва.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, gemballa.bg написа:

Идеята е налудничева, тъй като гоня цялостна вътрешна и външна S4 визия - волана е грешният. Няма S4 преди фейслифта с волан като моя :D

 

Просто не мога да стоя без нещо да човъркам по колата :steinigung:

От къде намери огледалата,защото на мен само те ми трябват а немога да намеря читави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а, така можеdefault_laugh.png. "Стария" какво ще го правиш?

 

За да няма ох-ах, взимат се цялата кормилна колона, всичките пластмаси, волана с лентовия кабел и буксичката(както и за еърбега) държача на патрона и самия патрон, двата пакета с буксите и се почва.

Старият волан за сега отива на бартер за нов :)

Това за държача на патрона и самият патрон е ново за мен. Означава ли че патрона трябва да се пренареди според моя ключ?

А двата пакета с букси кои са?

Sent from my LG-V500 using Tapatalk

@ksi1 огледалата няма да ги пипам, заради един по остър ъгъл няма да си бутам перфектните огледала :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно е с цяла оборудвана кормилна конзола от фейс или късен преди фейс. Самия патрон, който се пренарежда ще си остане твоя, просто ще го смениш. Това е по-ОЕМският вариант. Има и по-лесен и по-финансово изгоден. 

Аз съм с такъв волан и втулка от голф 3. За да стане най-лесно ако искаш с втулка са ти необходими.

1. Втулка
2. Кори около волана
3. Лентов кабел от Пасат B5.5 (трябва колата да е със сензор на лентовия кабел)
4. Една букса към лентовия кабел откъм колата. Режеш твоите и привързваш към нея.

 

Ръчки патрони и прочие не се пипат. Обяснявам разликите и защо трябва лентовия да е от пасат.

На преди фейса лентовия се държи за волана, и в корите има дупка където ляга.
На фейса кабела се държи за ръчките, от където идва необходимостта да се сменят и те
Лентовия кабел на пасата е с формата на стария лентов кабел - квадратен, на него има две дупки който са за онези две малки болченца под волана, който се разивват за да свалиш корите, та като сложиш такъв лентов кабел той ще се държи с болчетата само, и няма нужда от нови ръчки, за които да го хванеш. Новите фейсови кори си пасват идеално. 

Междудругото имам всичко, което ти е необходимо. Ако имаш интерес на ЛС

 

 

Тука се виждат ОЕМ-ските щипки за захват на кабела към ръчките, те се махат:

 

IMAG1151.jpg

 

 

Тук го направих със старите кори- временно докато намеря фейсови Виждат се винтчетата и шаибите - от шайбите няма нужда когато се сложат верните кори.

 

IMAG1161.jpg

 

Ето вече с фейсовите кори.

 

IMG_0427.JPG

 

Поздрави!

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз първо се бях засилил само волана и втулка. Но, предполагам лагера на кормилният ми прът е разбит и имам радиален луфт - трябва да се сменя конзолата. Също така тази втулка от голф3 не ме радва много много - все пак е волан и съм скептично настроен към такива манипулации. Лостчетата ги имам и ако майстора ми се навие ще го играя с подмяна на всичко. Само лентовият кабел ме притеснява и от части може би въздушната торба.

Sent from my LG-V500 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С лентовия кабел няма драма, като го вземеш мериш с мултицета кой пинчета са твоите и си връзваш аербега. При него не можеш да объркаш + и - . 
Клаксона за да ти работи трябва да размениш двата кабела, иначе ще е наобратно. Като го натиснеш ще спира да свири :D. 

Всъщност като за замисля, май се пускаше някакъв + за клаксона, ама не съм сигурен, щом има "майстор" в играта той ще го оправи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
На 25.05.2016 г. at 23:16, becinko написа:

Най-лесно е с цяла оборудвана кормилна конзола от фейс или късен преди фейс. Самия патрон, който се пренарежда ще си остане твоя, просто ще го смениш. Това е по-ОЕМският вариант. Има и по-лесен и по-финансово изгоден. 

Аз съм с такъв волан и втулка от голф 3. За да стане най-лесно ако искаш с втулка са ти необходими.

1. Втулка
2. Кори около волана
3. Лентов кабел от Пасат B5.5 (трябва колата да е със сензор на лентовия кабел)
4. Една букса към лентовия кабел откъм колата. Режеш твоите и привързваш към нея.

 

Ръчки патрони и прочие не се пипат. Обяснявам разликите и защо трябва лентовия да е от пасат.

На преди фейса лентовия се държи за волана, и в корите има дупка където ляга.
На фейса кабела се държи за ръчките, от където идва необходимостта да се сменят и те
Лентовия кабел на пасата е с формата на стария лентов кабел - квадратен, на него има две дупки който са за онези две малки болченца под волана, който се разивват за да свалиш корите, та като сложиш такъв лентов кабел той ще се държи с болчетата само, и няма нужда от нови ръчки, за които да го хванеш. Новите фейсови кори си пасват идеално. 

Междудругото имам всичко, което ти е необходимо. Ако имаш интерес на ЛС

 

 

Тука се виждат ОЕМ-ските щипки за захват на кабела към ръчките, те се махат:

 

IMAG1151.jpg

 

 

Тук го направих със старите кори- временно докато намеря фейсови Виждат се винтчетата и шаибите - от шайбите няма нужда когато се сложат верните кори.

 

IMAG1161.jpg

 

Ето вече с фейсовите кори.

 

IMG_0427.JPG

 

Поздрави!

 

Малко да допълня темата: намерих някакъв среден вариант:

- старата конзола и патрон

- втулка от Голф 

- новите кори

- новия лентов кабел: с такава форма е в А3, А6, Бора. В А4 е такъв ако има ESP. Иначе е кръгъл

- ръчката за темпомата/мигачи и тази за чистачките остават старите. Тук идва финната част: лостчето за фаровете се сменя с такова от фейслифт. Малко е пипкаво, но е прекрасен момент всичко да се почисти и смаже. Даже си оправих и светлинния клаксон.

 

     Нуждата от смяна идва от формата на външния корпус: за него (заводски) се захваща лентовия кабел с два от щифтовете и щипки (виждат се на първата снимка на колегата). Третия трябва да влезе в лоста за чистачките, но аз го прежалих. 

 

Така се спестява нуждата от преправяне на буксите.

Не е възможно да се ползва цяло ляво фейсово с дясно нефейсово: има едни контактори между двата лоста, които на новите липсват

Избора втулка или цяла конзола не променя нищо: кой както иска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тази операция е правих преди доста време, ама по спомен смених конзолата (30 лв) , пластмасите (30 лв) и лостовете ги имах покрай други неща. Моя клеморед си прехвърлих, това помня.

Sent from my LG-V500 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...