Jump to content

Поправяне на почернелия ауспух?


devedeve

Recommended Posts

Колеги, имам въпрос относно ауспуха и се надявам някой да сподели опит и знание, защото не намерих подобна тема във форума. Колата ми е 3.0 TDI с премахнати DPF и катализатор (предишния собственик). Наскоро имах проблеми с дюзите и както се досещате, тая комбинация се отрази на вида на ауспуха. Проблема с дюзите е решен и ще взема и чисто нов катализатор (ДА, наистина). Обаче проблема с грозния ауспух си остава. Въпросът ми е дали мога да върна предишния му блясък? Мисля си да направя нещо подобно като за надраскани алуминиеви джанти - примерно последователност от мокри шкурки 400-600-1000-2000 + полиране + лак. Проблема е, че не знам дали това ще свърши работа, защото не знам колко е дебел "лъскавия" слой и не съм сигурен от какъв материал е направен края на самия ауспух. В крайна сметка може и да се боядиса преди лака, но предпочитам да е стандартния "алуминиев" блясък. Някой правил ли такава операция или да се сеща какви странични проблеми може да изникнат? Също така се чудя и за температурната устойчивост на лак или боя там. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто забрави с лак чиране с пистолет или спрей. Над 400 шкурка не хваща, какво остава за 2000. Накрайниците са от неръждавейка, но все пак корозират леко.

Пробвай с 400-800-1200-2000, паста за полиране на метал + запечатка. На всеки 3-4 месеца се нанася нов слой запечатка и забравяш за безконтактно.

Има и други начини, но трябва рязане на накрайниците за тях.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много благодаря за бързите отговори! Да, мислил съм за нови накрайници, но много обичам да правя нещо пипкаво с колата - действа ми като терапия... Затова се замислих преди да ги сменя да се постарая да съживя малко старите. Имате ли представа дали се свалят лесно? Не знам дали има значение точно за това, но колата ми е 4F седан от 2006, 3.0 TDI.

 

@zafirovp, каква е тази запечатка, която споменаваш? Аз мислех да започна от по-грубите шкурки и да стигна потепенно до към 2000 заради блясъка както и ти предлагаш и след това лак. Казвам лак, защото не знаех, че има друга алтернатива. Така както го споменаваш, май не се нанася със спрей или пистолет? С кърпа/гъба ли става (примерно подобно на пастата за полиране)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравиш да снимаме да се посмеем после какво става с тоя лаг като минат малко изгорели газове с висока температура през него :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен, че няма как да стане с обикновен лак... Но нали има някакви температурно устойчиви бои и лакове, та затова питах. Е интерес на истината, ауспуха не е супер зле, но просто изглежда доста захабен и разваля визията на колата. След като колегата горе спомена за запечатка потърсих и наистина има нещо такова, но не знам дали тук го има и къде. Примерно в рози клип се говори точно за такова нещо:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес го погледнах по-сериозно и май ще се размине без нужда от боя и ще е достатъчно едно изглаждане и полиране, което в зависимост от степента на увреждане се надявам да бъде направено и с по-фина шкурка или друг абразивен материал и препарат (отказвам се от първоначалната идея за примерно шкурка по-едра от 600-800). След това полиране с паста. Проблема ми след това е как да запазя резултата по-дълго време. Фабрично направените явно имат някакво покритие, което няма как да го стигна, но поне да изкара няколко месеца... С избягване на безконтакно миене, разбира се. Всякакви идеи са добре дошли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като спрях Егр-а и кюнците са ми чисти като с DPF. Преди се получаваха язви по хрома и по ръбовете беше леко черно. Сега стоят по-чисти от бензинова кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какъвто и да е лак забравете. Може с покритие по химичен път, но трябва да се режат кюнците(забравих как се казва но рамка за колело така съм правил).

Най-лесно си купуваш някаква запечатка за джанти и с гъбичката през 1-2 месеца. Другия варябт е керамична запечатка, но е скъпо.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект нови накрайници Е 70лв без никаква отстъпка + 20лв на заварчик да тингинсложи :) що се знаничавате с глупости не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май към нови ще иде рано или късно... Ама добре, че е форума, та да получи човек и някоя друга идея, че аз като си наумя нещо за колата съм като кон с капаци :)

Сега ще видя да действам другия уикенд и ще кажа до какво съм стигнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някъде едни стари накрайници оригинални ако не ти се занимава да махаш твоите мога да ти ги дам да си лъскаш на спокойствие :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно затова си купи нови, на предната кола бях слагал някакви за 20-30 лева и за три години не бяха ръждясали, така че няма никакъв смисъл от упражнението.

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така, хромиран накрайник за 15 лв ми седя 4 години на колата без да му стане нищо.

Бих сменил и на аудито, но само с прави такива.

Фабрично съм без ДПФ и ме е шубе да не пуши много.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и без ДПФ не трябва да пуши. Аз също съм фабрично без и с прави накрайници и не ми цапа бронята

Тя и без ДПФ не трябва да пуши. Аз също съм фабрично без и с прави накрайници и не ми цапа бронята

Тя и без ДПФ не трябва да пуши. Аз също съм фабрично без и с прави накрайници и не ми цапа бронята

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мене лично визуално ми харесва повече с прави накрайници, както писах по-нагоре. Та имах предвид колегата вместо да търка старите накрайници, да си вземе едни нови прави, хем по-хубаво, по-лесно и по-трайно.

 

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, определено правите са по-красиви. Май натам ще отиде работата да не се занимавам толкова много.

 

Благодаря на всички за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никелиране+хромиране ако си падаш по блинг-блинг ефекта. Ако не , само никел и стават страхотни.

Пп. Може и да ти излезе късмета да те тушира някое шиле отзад па каското да плати за оригинал комплект.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да се тушира сам в някой бордюр (от жената знам)

Когато давате кикдаун от спряло положение вижда ли се пишек/прах зад вас. Не мога да разбера това е защото ми е много бърз трошляка и прави 200 от място или просто ми пуши колата.:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...