Jump to content

Още едно нещо, което да проверите преди купуването на Ауди А4 1.8 Т


Joro Daskalov

Recommended Posts

Преди закупуване на колата, изчетох доста теми и статии в различни сайтове, форуми както и тук, никъде не срещнах този проблем, за който трябва всеки бъдещ купувач да бъде подготвен преди да брои парите за дадена кола.

Ситуацията е следната.
При преглед и тест на колата (Ауди 1.8 Т 150 к.с. Avant с газ и чип), вървежа беше жесток, нямаше никакви следи водещи към някакви скрити проблеми. Пътувам до Пловдив колата все още вървеше много стабилно, при скорост от 165-170 се усещаше бууста на турбото и си качваше до 200 за норматив и "си искаше още". Разхода на газ беше 14 на 100 км. След няколко дни аз и 1 авер направихме леко разглобяване около турбото за да проверим дали има луфт вала (ми нямаше). Сглобяваме всичко, тръгвам аз и колата спря... Спря да върви... Отидох аз в Кастрола в Кичука (Пловдив), стенд и диагностика (показа някво прекъсване при преминаване на газ и сменихме бобина и свещи). Междувременно се появи някво леко стържене като леко жужене при форсиране на двигателя. След интервенциите колата все още не вървеше като за 180 коня и разхода спадна на около 10.5 л. газ градско с натискане (при положение, че се очаква 16-17-18 л. на 100 км. газ). А от много хора, чух: "Няма как да хванеш разхода, бла бла бла. Трябва да заредиш 10 пъти (примерно) на една и съща газстанция и ест. на същата колонка". Съгласен съм, че е така, ако искаш да изчислиш точен разход. При мен става дума за разлика от 6-7 литра на 100 км. (толкова голяма разлика), което осезаемо се засича и след неточностите при зареждане на газстанция, тъй че колко точно разбирате бе хора?...  


Както и да е... Един друг авер ми "подшушна" за една схема, която е следната:

Някакъв вакуум маркуч, който е свързан с някакъв клапан около турбото (клапана е N75), та този маркуч е бил изваден и аз и моя авер сме си го върнали на оригиналното място, и така неволно сме отстранили бъдещият проблем. Казвам бъдещ проблем, защото ми обясниха, че ако е изваден този маркуч, налягането на турбото не се регулира и то винаги работило на МАХ, респективно колата върви много (сякаш има чип) и респективно турбината ще стане консуматив, с др. думи скапва се бързо. Тази схема ми беше казана от мой авер както вече казах и след това потвърдена от MADNES MOTORSPORTS ПЛОВДИВ. Въпросния маркуч се намира под въздухопровода на въздушния филтър, пред и леко вляво от турбото. Мястото е обозначено е на снимките.

 

b-audi-a6-102.jpg

 

48fb34u-960.jpg

 

А за хората, които не знаят как изглежда дадения клапан N75, ето снимка:

20111104_210458.jpg

 

Та разрешението на проблема е както ми беше ясно след допитване във форума и няколко познати - Пари... Отидох си във Madness-a, дадох парички за работа, за нов клапан N75 (127 кинта), имаше и проблем с някакъв маркуч на картерното (затапен е), сложихме чип, и колата сега си върви като самолет 181.7 к.с. и 333 Nm. Задължително след тази процедура колата трябва да мине и реглаж на газта и разбира се ако не е сменен ангренажа - да се смени! След реглажа на газта ще видя дали ще ми се оправдаят очакванията за разхода на газта, защото съм сигурен, че ще има хора, които ще искат да знаят ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли че може да се сложи един допълнителен клапан на този мъркуч, който се контролира някъде от купето, така че ако искаш от време на време колата да върви все е едно е чипната ди си го затваряш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 9.06.2016 г. at 12:07, CVT написа:

Цитиране на предходно мнение!

Ми по тая логика би трябвало да може, но замисли се, това ще повиши възможността турбината да се прецака, възможни грешки в компютъра, както и това да доведе до внезапна повреда в други части, клапани, датчици и т.н. Най-удачният вариант е един чип за 400 лв. сложен както трябва и забравяш за драмите и проблемите изброени по-горе, да не говорим, че смятам че върви повече от преди (когато е бил откачен дадения маркуч и колата имаше екстра мощността).180 коня и 330 нютона въртящ момент са си напълно достатъчни за спортно каране на тази цена, поне за мен, не ми трябва друго.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася, че колата ти гори 10/100 газ градско, особено с натискане на педала на газта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 9.06.2016 г. at 13:01, integrale45 написа:

Цитиране на предходно мнение!

Това е в момента, в който не вървеше, и пробега беше 120 км. заредена газ на ОМВ-то, 11.3 литра, като предишния път пълненето беше отново на ОМВ. Факт е, че става дума за 1 зареждане, но все пак отклонението е твърде много за да е рамките на нормалното за една газстанция и "пълненето" до горе... Както и да е де, събота отивам да ми пренастроят Газ.Инж. и след това, ще я замеря 5 пъти за 100 км. от една и съща газстанция да видим кво ще даде. Спрямо преминатите процедури, аналогични на тези на един авер, очаквам около 12-13 МАХ 14 на 100 градско...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще напиша нещо,което съм споделял доста пъти:

Зареждам до горе на една петролска газстанция вечерта, изминавам 40 км и реших да допълня сутринта на същата газстанция, защото заминавам на път. Бутилката събра 23 стотинки и това беше само газта, която изсъска, като извадиха пълначката. После разбрах от управителя, че в момента налягането в цистерната е било по- ниско. Според калкулатора, колата ми гори 0/100 газ в градски режим.

Втори случай: зареждам на една петролска газстанция празната си бутилка, която е 53 литрова и побира 44 литра газ, като кажа " пълни до горе"  . Бутилката събра само 38 литра, което ме усъмни че не е правилно. Изминах 6 км и реших да се пробвам на друга петролска газстанция. Събра още 8 литра, което прави общо 44 литра. Според калкулатора колата ми е гори 133- сто тридесет и три/100 газ:-) , после кажи на газаджията , че колата ти гори много или малко

 

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък с друго не мога да се съглася. Затапването на този маркуч си е стар метод за диагностициране състоянието на турбото - ако при затапен надува над 1 бар значи е добре. ОК, ама аз като го затапя и колата ми на около 3000об забива много яко и изписва грешка, за Overboost. Как аджеба тая кола не забива никаква грешка че и върви с 200...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не е точно както го описваш,при изваден маркуч от н75 към актуатора ,турбото пренадува зверски 1,5-1,8бара придружено със страшно забиване и не върви повече ,а просто тръгва здраво за секунда и веднага забива ,дори и да е с чип(ТОВА Е ПРИ ЗДРАВО ТУРБО)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може би става, защото старите 1.8Т нямат МАП сензор(тоест АЕB). А новите APU, AWT, и т.н. са с МАП сензор. 

ПП: така си мисля де....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, becinko написа:

Аз пък с друго не мога да се съглася. Затапването на този маркуч си е стар метод за диагностициране състоянието на турбото - ако при затапен надува над 1 бар значи е добре. ОК, ама аз като го затапя и колата ми на около 3000об забива много яко и изписва грешка, за Overboost. Как аджеба тая кола не забива никаква грешка че и върви с 200...

 

Преди 21 часа, turbofen86 написа:

Нещо не е точно както го описваш,при изваден маркуч от н75 към актуатора ,турбото пренадува зверски 1,5-1,8бара придружено със страшно забиване и не върви повече ,а просто тръгва здраво за секунда и веднага забива ,дори и да е с чип(ТОВА Е ПРИ ЗДРАВО ТУРБО)

Нямам представа пичове, все още съм бос в разбирането на цялото устройство на А4 1.8 Т, само пресподелям констатации, и личния опит от карането на колата... Колата не е забивала както описвате... Аз се радвам, че всичко приключи, че сега всичко е 6 и колата върви повече от преди... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това малкото маркуче не помня вадих ли го или го бях прегънал за тест и колата тръгваше зверски да дърпа и компа веднага режеше бууста и вървенето като цяло, всеки път, буустметъра един път го видях на 1.8 бара и спрЕх с експериментите :д

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са те оръсили за н75 нов е около 70 лв. И не само при изваден маркуч може да надува толкова и с разменени пак става същото. 

 Хубаво е да имаш буустметер, че аз заради прословутия н75 две турбини строших. С холд до 1.7 и често влизане в авариен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 16 часа, bobitur написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Колко струва един буустметър и от къде да си взема щото е добре да има как да виждаш налягането?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех механичен с глицирин че без него при дизел стрелката играеше. За 15 лв. От магазин в пловдив. Конзолата за 20 лв. И преходници около 5 лв. Не знам как е при бензина от къде да вземеш преход,  при дизела взех с тройник от мапа. 50 мм. Буста и изглежда страхотно до 2,5 бара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам този и съм доволен,купих го преди 2 години за 40 лв нов.Втора употреба не ти трябва.Ето едно предложение в оlх http://olx.bg/ad/bustmetar-boostmeter-ID3LfJ0.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mountebank написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 Не вакум, не мери за дизел не му трябва, механичен е от магазин за манометри до герджика моста. По добре е от електронните бяма закъснение и следиш реалното налягане до мапа.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...