Jump to content

Въпрос за диагностика на дебитомер.


leo

Recommended Posts

Здравейте колеги! Имам въпрос към Вас относно дебитомера на А4 В5 1.8 ADR мотор.

От известно време усетих, че стана мудна в ниските обороти и на моменти е много тегаво да тръгнеш с повечко ряз от място. 

Правих диагностика и освен обичайните грешки - детонации на 1 и 2 цилиндър ми изкарва чат пат, че и ламбдата е изкарала грешка. 

Колата има газов инжекцион ловато и не съм имал до сега проблеми с него. 

Качи се и разхода същевременно и вече усетих, че нещо не е наред. 

Дебитомера не ми е давал грешка, но реших да започна от него. Докато работи колата го изключих и нищо не се промени в работата на мотора. Покарах с изключен дебитомер и никаква разлика ни усетих. Паля карам гася и все едно, че нищо не се случва без значение, че е изключен. 

Понеже нямам ваг ком и реших да меря с мултицета. Дебитомера е ХИТАЧИ с 3 пина. На празен ход Измервам напрежение около 1,15V. При максимални обороти достига  3,25V. Четох за дебитомерите и разбрах, че този модел трябва да генерират напрежение от 0,9 на празен ход до 5V при максимални обороти.

Не знам колко трябва да е и дали е в нормите за това имам молба към колегите които имат същия дебитомер да сложат един мултицет и да споделят какво се случва при тях. Какво става когато при работещ мотор се изключи дебитомера и дали пали и как върви без него. 

Прилагам и снимки да се види къде и какво се мери. На снимките на които се вижда таблото меря между жълт и зелен кабел спрямо оборотите. 

Благодаря предварително!

 

20160611_203844.jpg

20160611_203918.jpg

20160611_204102.jpg

20160611_204117.jpg

20160611_204129.jpg

20160611_204137.jpg

20160611_204232.jpg

20160611_204304.jpg

20160611_205244.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ако като изключиш дебитомера нямаш разлика то той си е заминал. но най добре отиди на диагностика . там ще си каже . при мен по същия начин се държеше когато ми се прецака дебитомера. смених го с чисто нов марка Pierburg и сега нямам грижи. Описанието на проблема ти е едно към едно с моят.  И съм същият двигател 1,8  ADR

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма ли как да си направиш теста с Ваг-Ком? За АДР-а трябва да достига максимална стойност около 100. (125 кс  х 0, 80) 

Мога да пусна мой лог на 2-ра и 3-та до прекъсвач в движение, но не мога да гарантирам, че това е еталон за правилно работещ двигател и дебитомер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за тези стойности, но нямам винаги под ръка ваг ком. Чакам до края на седмицата да ми донесат един кабел за тест и ще го прегледам.  Според мен ако беше в час щеше да има разлика като го изключа, а то нищо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дръпнах буксата на дебитомера при работещ двигател - оборотите леко паднаха за малко и после се възстановиха, като я включих обратно се случи същото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре. Все пак показва по някакъв начин, че реагира. А имаш ли възможност да направиш измервания с уреда както моите и да дадеш данни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/14/2016 at 18:20, leo написа:

Благодаря колега за информацията! От къде и колко ти стъпна новият дебитомер?


Поръчах си го преди време от Юли Авто . С отстъпката ми дойде на 200 лева. Pierburg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иначе при мен като изключа работещия дебитомер колата става мудна, все едно започва да се дави. почва бавно да набира и претриса при включване и изключване.

 

с неработещия никаква реакция нямаше. но писанието на проблема ти е 1 към 1 с моят. но и на диагностика си излизаше при мен грешка дебитомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега от седмица насам започна да пали трудно.  И студена и топла. И на бензин и на газ.  Като запали после до 5 мин пали след като е угасена. Оставя ли я до час и същата работа,  върти доста и трудно пали започва да пали от 100 оборота и бавно ги вдига до 1100 примерно когато е студена. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е от дебитомер проблема ти. Опитах да замеря с един китайски мултиметър стойностите, но кабелчетата на сондите са много къси и не можах да придърпам уреда до място удобно за снимка. Слънцето пречеше допълнително и на снимките, които направих не се вижда почти нищо. Стойностите, които видях бяха почти като твоите. На празен ход имах 1,18 , после до към 3000 оборота само я форсирах, не знам колко е макса при прексъвач.

Редактирано от fx rookie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/26/2016 at 9:35, leo написа:

Сега от седмица насам започна да пали трудно.  И студена и топла. И на бензин и на газ.  Като запали после до 5 мин пали след като е угасена. Оставя ли я до час и същата работа,  върти доста и трудно пали започва да пали от 100 оборота и бавно ги вдига до 1100 примерно когато е студена. 


За паленето може и датчика на валовете и той вече да ти е тръгнал. Знам че от него става така. Трудно палене. Отиди и я закачи на компютърна диагностика. Или питай приятел с кабел да я закачите. Тя ще си каже всичко сама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, преди година имах проблем с дебитомера и аз. мотора е APU, 1.8T. Колата става мудна, не набира, прекъсва. Ако дебитомера е прецакан и се премахне  (мотора да остане без него), колата трябва да тръгне както си трябва. Просто ще се вдигне разхода. Мисля че няма как ако дебитомера ти е прецакан и го откачиш, двигателя да не усети разликата. Аз карах седмица без дебитомер докато взема на БОШ и колата вървеше като бясна, а преди това беше абсолютен спреляк ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Довечера ще я закачим с читав кабел и ще видя какво ще покаже. Даде ми грешка в дебитомера последния път после нищо не даде.  Странна работа. Ама това с паленето стана тегава работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паленето да не е от дроселовата клапа? При мен преди не държеже стабилни обороти, но след сваляне, чистене и после адаптация на дроселовата клапа пали доста по-лесно,най-важното - сама, а не с подаване на газ и оборотите заспаха. Това на ADR двигател, на който преди имаше газ и от нея се прецака дросела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Satori написа:

................на ADR двигател, на който преди имаше газ и от нея се прецака дросела.

Стига бе, и какво точно прецака газта на дросела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачихме я и даде само тази грешка

00561 Mixture adaptation

15-10 Adaptation limit (add) not reached - intermittent. 

 

Дебитомера си даде 100 gr/s както си трябва. Обаче проблема с паленето остана. 

Опитах да я запаля с бутане и запали веднага. 

Друго на диагностика не показа. 

Къде да търся проблем.  Оказва се ,че май не е от дебитомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка не означава ли именно проблем с дросела? Все пак не ти пречи да направиш една адаптация на дроселовата клапа. Както казах поне при мен така се оправи, иначе въртеше на стартер докато не подам газ с педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросела го адаптирахме вчера и не е от него. И с подаване на газ пак не пали колкото и да и подавам. Пали при по продължително въртене.  

Мерих компресията и на четирите цилиндъра е 10 или там някъде ако може да се вярва на манометъра. Да кажа че еднакво показа и на четирите.  

Мисля си че може да смуче въздух от някъде и за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, leo написа:

Закачихме я и даде само тази грешка

00561 Mixture adaptation

15-10 Adaptation limit (add) not reached - intermittent. 

 

Дебитомера си даде 100 gr/s както си трябва. Обаче проблема с паленето остана. 

Опитах да я запаля с бутане и запали веднага. 

Друго на диагностика не показа. 

Къде да търся проблем.  Оказва се ,че май не е от дебитомер.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561

 

вземи закачи здрав дебитомер. ако нямаш дай да си уговорим среща някъде и да закачим моят. няма да стане по друг начин. от софия съм. имам приятел с кабел. ще му оставим някой лев за диагностика и ще направим тестовете при него. и да приключиш тая сага.

 

събота ходих да закачам работещ комутатор от на жена ми колата на едно ауди а3 8L. 

 

не ми пречи да си разкача дебитомера на моето ауди на 4-ри болта е. казвам се Емо тел. 0897990777 . събота или неделя след 4-ри може да го сътворим или ми пиши лс да се разберем ако имаш интерес и желание за помощ. 
 

Редактирано от The Mad Killer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тази събота и неделя не съм с София. За сега дебитомера го оставям да диша и започвам да търся защо пали трудно. Ще те имам в предвид ако до тогава не се оправят нещата. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Паленето не е от дебитомера определено. 

Подадох директно на бензиновата помпа 12V за около 30 сек. и опитах да запаля и пак трудно запали.

Бензиновия регулатор за налягането в бензиновата рейка му махнах маркуча докато работи мотора и не сълзеше бензин от тръбичката му, но миришеше на бензин. 

Сега остава да замеря налягането в бензиновата рейка и да сваля да прегледам дюзите. 

Ще огледам гарнитурата на всмукателният колектор, на дросела и четирите гумени пръстена на колектора. Също така и О-пръстените на бензиновите дюзи. Ще сменя и бобината с кабелите за проба.

Ако и това не помогне ще търся датчика на коляновия вал за положението на вала. Някой да го знае къде се намира и лесно ли се сваля???

От скоро хванах, че мирише на бензин докато работи. Отзад ауспуха има черно отвътре, но е като сажди, а не мазно като за масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...