Jump to content

Светна лампата за въздушното окачване на D3 2003-та


lz1kka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Вчера като се прибирах, малко преди вкъщи ми светна оранжевата лампа на таблото с двете стрелкички, индикация за проблем във въздушното окачване. Първо премигна няколко пъти през интервал от няколко секунди и накрая светна за постоянно.

 

Днес, след около 20 часа, погледнах да видя какво е положението и колата НЕ беше слезнала ниско долу, което ме навежда на мисълта, че възглавниците са здрави.

 

Качих се и запалих за да тествам компресора. Вдигнах я на "lift" без проблеми, шумове или някакво замисляне, което пък ме навежда на мисълта, че и компресора е здрав. 

 

 Потеглих и се оказа, че вози малко твърдо, след което установих, че реално съм на ниво "dynamic", въпреки че уж е селектиран режим "comfort". Или иначе казано в момента ми работят само двата режима... Ниско долу и високо горе. Комфорта го пропуска. При спукана възглавница гумата влиза още по-ниско, почти в калника, нали не греша? Утре ще ви кажа какво казва компютъра по въпроса.

 

 

Някакви идеи, предложения или предположения?

 

 

ПС: Два часа преди да светне лампата на окачването и заден ляв габарит започна да ми прави спорадични проблеми. Ту свети, ту не... В случай, че има връзка. Всъщност и този проблем вече ми е нс дневен ред. Как стои въпросът с тея диодни щуротии?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е бледосив, просто при клик не се случва нищо. Колата си стои на dynamic. Започва да вдига чак след селекция на lift. 

 

Акумулатора не съм го проверявал. Принципно е Bosch и не ми е създавал проблеми до момента. По-рано същият ден се наложи да дам ток на близък, ако това е от значение... Аномалиите със задния стоп се появиха преди това.

 

едит: Въпрос... Зелената индикация за въздушното на таблото за какво е? Мислех, че дава информация на водача когато сменя височинните нива, но моята май никога не съм я виждал да свети. 

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я карам само на динамик и като запаля светва докато си зададе ниво (зелената) и след некви секунди угасва.

Провери акумулатора, защото на мен ми правеше такива изпълнения преди да умре внезапно дотам, че колата не иска да запали.

Тия коли искат много ток явно, ако може да се изразя така.

След като смених акумулатора дори багажника започна да се затваря по-бързо, както и при старт не гасне музиката.

 

нали знаеш, че може да му видиш капацитета през MMI?

Car > Systems > Battery level

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 28/06/2016 at 13:07, yavor20v написа:

Цитиране на предходно мнение! 


Благодаря колега! Не знаех за тази опция. Утре ще го проверя.
За съжаление още не съм изкопал грешките, които плюе колата, но днес си купих кабел за диагностика, че стария го загубих и от утре поемам нещата в свои ръце.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши какво е положението ;)

има още едно скрито меню (зелено) активира се със задържане на двата бутона най-долу и най-вдясно едновременно

за няколко секунди

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Така, положението е следното...

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor Monitor (G291)
             008 - Implausible Signal - Intermittent

00775 - Level Control System Sensor ; Rear Right (G77)
             012 - Electrical Fault in Circuit

До колкото разбирам става въпрос за датчик, който се намира вътре в блока за управление на клапаните, което пък е някъде непосредствено до компресора. Какви са вариантите? Къде е този блок и как се стига до него?

Що се отнася до акумулатора... На моята МMI няма опция за проверка, днес проверих. Това съм го виждам на приятел с A6 от 2008-ма, но при мен отсъства. Вероятно понеже колата е 2003-та година и е по-старичка.

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си ъпдейтнеш версията на MMI. Най-вероятно трябва да ъпдейтнеш първо до междинна версия , след това към последната.
А колкото до грешките, трябва да се изкаже някой по-знаещ от мен.

 

това показва в Рос тех:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01772

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00775

Page-1391001.png

 

AirCompressorValveUnitPressureSensor.jpg

Сега като се замислих, нивомера на задно дясно или е сдал, или е зацапал/запецнал. Пробвай първо с него..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 16 часа, yavor20v написа:

Цитиране на предходно мнение! 


Грешките в Ross-Tech и аз ги проверих, но за снимките съм ти благодарен. Първоначално бях решил, че проблемът е във "Valve unit with pressure sensor G291", до който извод стигнах заради "01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor Monitor (G291)", но после и аз се замислих и реших да започна първо с нивомера.

Днес или утре ще го огледам и ще проверя за корозия по буксата. Как най-лесно се стига до него, че по снимката трудно се ориентирам? Достатъчно ли е да легна под колата или ще трябва да свалям и гумата?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде покрай носача е, от предната страна мисля?

ако дигнеш на крик би трябвало да го стигнеш

предполагам знаеш , че преди крик/подемник трябва да избереш jack mode в ММИ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 7 часа, yavor20v написа:

Цитиране на предходно мнение! 


Не, нямах представа... Всъщност, преди малко ми се случи нещо озадачаващо и е точно по темата...

Покрай офиса ми в момента текат луди строителни дейности. Изглежда съм спрял на място, което пречи, въпреки че това по никакъв начин не беше обозначено и явно работниците са решили на своя глава да ми преместят автомобила със строителен кран (WTF?!?!?!). Останах втрещен като видях през тераста колата сама да се е преместила 50 метра по-надолу... И след като не е била на "jacking mode" какви поражения е възможно да са ми нанесли на окачването?

EDIT:  С паяк са я местили, всичко е точно...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В духа на темата, одеве качвах едни ровини и дигнах на лифт, след което останалите режими ми стояха сиви и нот авейлъбъл :)

също така светеха и двете лаМби ( жълта и зелена)

угасих, запалих ....сега е ок, да видим 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вдигнах колата на крик преди малко и свалих задна дясна гума, за да стигна до нивомера (да ме пита човек що ги върша тея работи в 10 вечерта). Видимо всичко изглеждаше нормално. Разкачих буксата и я напръсках обилно с WD40, заедно с нивомера. Бучнах я обратно, качих гумата, палнах колата, но лампата продължава да си свети. Грешката не съм я занулявал през кабела, но и едва ли това е необходимо, за да загасне лампичката.

Какво следва от тук нататък? Да си поръчвам датчик за нивото или да търся проблема другаде, преди да хвърля пари на вятъра?

Всъщност, възможно ли е тази грешка 01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor Monitor (G291) да е породена от другата грешка, защото ако не, то значи че имаме два проблема едновременно?

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

развитие по случая? при мен дава тая грешка по време на дъжд, явно лети вода из тоя сензор зад предния ляв подкалник и нещо се ебава.... угася ли колата и запаля, всичко изчезва

одеве се опитах да я мина от динамик на комфорт и след като за 45 сек поне не можа да го направи, лампите светнаха. Угасих, тръгнах без те да светят и след 5 мин пробвах пак , вдигна се на комфорт , след това и на лифт без да светне нищо??

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам ако ти светне жълта е проблем с компресора. Ако ти светнат и двете коли означава ,че окачването ти е спряло ии изгасяне и запалване я оправя , но пък това мъчи компресора. Преди няколко месеца аз имах проблем с възглавница ии постоянно мигаше зелената лампичка и след 10 мин се появяваше и другата. Като казах на момчето от сервиза ми каза че за тези 3-4 дни съм му скъсил живота с поне 1 година. Ако си от софия иди при момчето много ги разбира. SMATIC мисля че беше намира се на военна рампа.

 

 

П.п на какъв режим карате ,има ли значение за окачването откъм износване . Примерно при дайнамик е по-твърдо ,не се ли разбива така ?

Редактирано от Georgi75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Аз имах подобен проблем и ще ти дам един съвет. Преди да прибегнеш към каквото и да е било ПЪРВО си свали компресора и си провери филтрите дали не са се запушили. Ако това не го провериш и отидеш в сервиз ще ти искат минимум 750лв. за компресор, а проблема може да ти е там. Рециклирането също е вариант, но се рециклира цилидъра, а филтрите никой не ги гледа. Почистването ми отне 4 сваляния и качвания на компресор и гуми и всичко. Колегата ти е предложим Smatic,а аз мога да ти предложа и Вабонти. Препоръчвам ти ги, защото там рециклирах възглавница и компресора и нямам ядове след това, а приятели ходиха в Smatic и са патрони. Няма да съжаляваш от нито едно от двете места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при Smatic става мн бързо при мен примерно имах спукана възглавница. Оставих колата 10 часа сутринта в неделя и до 2 беше готова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. Цялата работа по компресор и възглавница е 4 часа. Аз си ги бях свалил преди това и ги изпратих по еконт, като днес ги изпращам, утре са при тях и други ден са при мен. Ако отидеш на место могат да ти ги монтират за 60лв. и всичко да стане за деня.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам има ли значение в кой режим се кара и дали влияе на ходовата част. Примерно при динамичен режим става по-ниска и по-твърда усещат се всучки неравности. Така не се ли разбива предницата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предницата не се разбива(ако не я разбиеш ти разбирасе), най-добре я направи на автоматично и няма да има никакви проблеми. Можеш да направиш една адаптация при този мод и да си я направиш, колкото искаш висока. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За височината е добре на комфорт ,но на динамик изглежда по-хубаво и винаги съм се чудил дали като вози по-твърдо не се разбирава. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...