Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, 

 

На някои може да им се стори странен въпрос, но все пак, преди да отговорите по инерция...бройте поне до 3 :) 

 

Та... какво означава, че даден автомобил е бил "добре поддържан"?

 

  • Излиза чисто нов от магазина, след което до 150к км е обслужван където трябва и както трябва. До тук добре! Ясно.
  • Какво се случва след това? В най-добрия вариант, колата продължава да се обслужва следгаранционно от оторизирания сервиз. Супер!

Чета обаче дискусии, примерно за това кога трябва да се сменят вериги, "пикливи" дюзи, "обслужване" на авт. скороснта кутия, турбина и т.н. ...

 

1во: При облужването на 150к (последното), ако няма някакви признаци, тези неща сменят ли се или не?

2ро: Ако не се сменят, кога се решава дали да се сменят? За част от проблемите до колкото знам, няма "предупреждение", а директно се счупват. Т.е. ако не се сменят на конкретни км, то как/кой решава да се подменят?

3то: Ако следгаранционната поддръжка не е в оторизиран сервиз, значи ли това, че колата не е поддържана добре? (Не мисля!) Но ако е в от. серв. значи ли пък това  със сигурност, че е ок?

 

  • И като цяло, ако кола е на 250к км, какво трябва да ѝ се е случило, за да се каже "поддържана е добре"?

Ако ѝ сменято това и онова, или еди кое си се е било прецакало (или в момента е прецакано)  - не е ли от тези, дето са почупени и "к'во ли им няма"?

Ако пък нищо не им е пипано до сега, не им ли е точно времето да започнат да се чупят?

 

...2 ...3 

 

Мерси :)

 

 

Редактирано от mitko_banditko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки различен модел си има програма на обслужване (service schedule) където точно си пише на колко хил. километра какво трябва да се сменя, какво да се долива, какво да се проверява, какво да се смазва и т.н. Ако всяка една точка е спазена и качесвено извършена,  може да се каже че колата е обслужвана добре.

 

Относно по-конкретните въпроси (1во, 2ро и 3то):

 

1во: Ако по програма на определен модел на 150 хил. км трябва да се смени някаква част (дюза да кажем) тогава да, сменя се.
2ро: Програмата е много точна и подробна. Ако се изпълнява няма нужда да се решава нищо.
3то: Никакво значение няма дали е оторизиран сервиз след гаранцията.

 

Има още нещо – много хора смесват понятието ремонт с понятието поддръжка. Когато се появи повреда и трябва да се отстрани е ремонт. При поддръжката се сменят неща които още не са се повредили.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега, за отговора...

 

Колко логично и колко просто звучи :)

Чудя се защо тогава е пълно с толкова "кошници", от които нищо не става.... Като няма пари за оторизиран сервиз и оригинални части, нека да са други части, други цени, ама все пак да се направи обслужване, поне нещо... ако и толкова не може.... явно мерака и самочувствието на някои хора е по-голям от джоба им... както и да е :)

 

Сега остава да стане ясно от къде човек може да се сдобие с такава програма за обслужване на конкретния модел. Има ли някъде каталог? В случая ме интересува A4 Avant 3.0TDI Quattro / 2006г.

 

Благодаря.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си харесал тройка дизъл - не се оглеждай в А4 - лично мнение :)

 

Колкото до: "Като няма пари за оторизиран сервиз и оригинални части, нека да са други части, други цени, ама все пак да се направи обслужване, поне нещо... ако и толкова не може..." - винаги (или почти) спестените пари излизат тройно по-зле на собственика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, mitko_banditko said:

Благодаря, колега, за отговора...

 

Колко логично и колко просто звучи :)

Чудя се защо тогава е пълно с толкова "кошници", от които нищо не става.... Като няма пари за оторизиран сервиз и оригинални части, нека да са други части, други цени, ама все пак да се направи обслужване, поне нещо... ако и толкова не може.... явно мерака и самочувствието на някои хора е по-голям от джоба им... както и да е :)

 

Сега остава да стане ясно от къде човек може да се сдобие с такава програма за обслужване на конкретния модел. Има ли някъде каталог? В случая ме интересува A4 Avant 3.0TDI Quattro / 2006г.

 

Благодаря.

 

 

 

За 2006 А4 TDI-ките хич не е лесно да се намери програмата за обслужване в Нета, главно защото ги няма в Щатите. Или пък трявба да се търси на немски, френски, италиански и т.н. :unsure:

 

Иначе за бензиновките можеш да подледнеш тук: http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/MaintenanceSchedules/Audi_2006_Maintenance_Schedule.pdf

 

В самата кола би трябвало да има книжка с програмата и даже място за печат след като се извърши обслужването. Моята изглежда така:

 

Book1.jpg

 

Book2.jpg

 

 

 

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много ги мислиш нещата. Дори една кола да е поддържана безупречно, пак може да се строши нещо, дето да ти отвинти главата като скъп ремонт. Много зависи и как се кара колата. Все пак си личи дали един автомобил е много уморен или може да се вкарат разумни средства в него и пак да е сносна кола за каране. И въпреки всичко, няма гаранции, че тази машина ще е безсмъртна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със това съм 100% съгласен. Добрата поддръжка е много комплексно нещо. Програмата за поддръжка е просто опит на Ауди да формализира до някъде този процес.

 

Разбира се най-големия проблем е че добрата поддръжка е инвестиция в бъдещето. Какво става когато човек реши да продаде колата през следващите 1 - 2 години да кажем? Съществува огромна мотивация да се спре всякакъв вид поддръжка, тъй като е почти сигурно че през периода който остава няма да се появят негативни последствия. Може би това до някъде обяснява състоянието на колите които се продават на старо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT Супер, колега, много благодаря! :)

 

Напълно съм съгласен с написаното до тук, като само ще добавя, че явно в крайна сметка, състоянието на колата, зависи не толкова от джоба на собственика, а от културата му и от съзнанието му. Наистина, ако няма мотивация да я поддръжа както трябва - няма да го прави. 

Явно съвсем спокойно може по колата да се прецени човека... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ше го непрецениш човек по колата.Това,че не съм склонен да давам пари за да сменявам здрави части на един тон желязо щото някой"експерт"така е решил не означава,че няма да отида на почивка с тези пари.Карам до разпад с минимално вложени средства и я продавам на някой да си я поддържа добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, tony7466 said:

Ааааа, роб на автомобил не ставам! Много ми е интересно,как по колата ще разберете, дали е културен и колко му е съзнанието?  :hilezh:

 

Виж тази тема, колега: :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако отдели с инженери, на които работата им е да тестват различните компоненти на даден автомобил, са казали кое как е най-подходящо да сме смения за да няма проблеми, то аз бих приел тяхното становище за вярно. Разбира се, че са се застраховали и са сложили аванс, и разбира се, че от голямо значение има индивидуалната експлоатация, но все пак това е добрата практика....И като се появи човек с мисленето тип "те пък ще ми кажат" и "това не е точно така, защото това работи еди как си, значи еди какво си и може да изкара много повече или пък нищо няма да му стане"... ето това е съзнание на... разбиращ :) и според мен този тип мислене се прилага не само за автомобила, а и за всичко останало, което малко или много сформира културата на човека от гледна точка на отношение към всичко около него. 100% съм съгласен, че човек трябва да е информиран кое - как работи и да е в течение с тези процеси. Но все пак според мен трябва да има... не бих го нарекъл робуване, а по-скоро съобразяване. В крана сметка темата е за поддържан автомобил, не за "минаване най-тънко" при поддръжка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой хора сменят нещо още преди да се е обадило. Други сменят когато проблема е явен, но не спешен. Трети сменят ако вече няма друг вариант. 4-ти сменяат ако е супер спешно и от него зависи дали колата ще се движи. 5-ти направо продават.

 

Та всеки побада в една от тея 5 групи. Но и някой може да попада в 2-3 различни групи в зависимост от каква част от колата се обслужва.

 

Пример: някой може да си сменя дисковете и накладките още преди мярката им, но пък да кара с нагъната броня и неработещ на 100% климатроник.

 

Добре поддържана кола е такава при която ако трябва спешно да тръгнеш на някъде по-далеч да си спокоен и сигурен, че ще те върне без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, GameON написа:

Добре поддържана кола е такава при която ако трябва спешно да тръгнеш на някъде по-далеч да си спокоен и сигурен, че ще те върне без проблеми.

Koето при втора употреба не е сигурно, справка Динков. Имаше преди един потребител на пури, марково уиски, гуми втора употреба, но с безупречна история и олроуд с афн под капака. 

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, GameON said:

Някой хора сменят нещо още преди да се е обадило. Други сменят когато проблема е явен, но не спешен. Трети сменят ако вече няма друг вариант. 4-ти сменяат ако е супер спешно и от него зависи дали колата ще се движи. 5-ти направо продават.

 

Та всеки побада в една от тея 5 групи. Но и някой може да попада в 2-3 различни групи в зависимост от каква част от колата се обслужва.

 

Пример: някой може да си сменя дисковете и накладките още преди мярката им, но пък да кара с нагъната броня и неработещ на 100% климатроник.

 

Добре поддържана кола е такава при която ако трябва спешно да тръгнеш на някъде по-далеч да си спокоен и сигурен, че ще те върне без проблеми.

 

Аз съм от 6-та група, която си пропуснал. Сменям само неща които или са се обадили, или ако се обадят сами ще е вече много късно. Конкретни примери са ангренажния комплект, маслото на двигателя на всеки 10 хил., маслото на мултитроника (по програмата) и разни други които не са част от програмата но знам за тях благодарение на Нета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...