Jump to content

Помощ, колата спря да пали


katsi86

Recommended Posts

Докато се опитвах да отстраня проблем с комфорт модула май дадох нещо на късо и както работеше колата се заключи и изгасна. Проверих за грешки с VAG-COM и на двигателя ми излезe 005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer. Изчистих грешката както и на останалите модули (Comfort, Instrument cluster и Inter. monitor). Сега обаче грешки в модулите няма а колата не пали. Някакви идеи ???:steinigung:

Link to comment
Share on other sites

Малко допълнителна информация. Имобилаизера най-вероятно разпознава ключа, тъй като лампата на таблото изгасва. Проверих всички предпазители които видях, включително големите 60 А и 40 А които се виждат след като се свали кората под волана. Двигателя не изгасва 2-3 секунди след старт, а изобщо не стартира. Порбвах да откача акомулатора и да дам клемите на късо за 15-30 секунди както е описано тук, а също да ресетна имобилайзера в канал 00 на Adaptation/ 25.Immobilizer. Последното го четох снощи в WV форума, че е правено на А4 и проработило, за съжаление не откривам темата. При подаване на контакт подкачващата помпа в резервоара се чува че сработва. Как да проверя дали има захранване ECU-модула? Къде се намира? Мога ли да го проверя през VAG-COM, или няй добре е да разглабям и да меря? Моля колеги помагайте с идеи. :wall::wall::wall:

Link to comment
Share on other sites

Какъв е мотора? Аз също съм имал тази грешка за имобилайзера, която се оказа доста стара и повече не се появи. Тогава колата не палеше от задръстен горивен филтър, който не беше сменен от сервиза... Ако си с 2.5TDI, недей да въртиш много да не замине електрониката на ГНП-то. Провери двата прозрачни маркуча за въздух.

ПС: Не бих търсил проблема в имобилайзера, не ми изглежда той да е виновен.

Edited by ChillToucH
Link to comment
Share on other sites

Мотора е 1.9 AVF. Проблема със сигурност е електронен, заради късото съединение което се получи в комфорт модула докато го измервах. Колата работеше без проблеми преди това, за това не мисля че е горивен/въздушен филтър или въздух в системата. Иначе за имобилайзера съм съгласен защото като дам на контакт лампата на имото светва и след малко изгасва, следователно разпознава ключа. Ще съм благодарен ако колегите 

bsdnikolov 

Moonland 

fifipaldi и 

ogip

се включат. Вярвам в тяхните способности, на светлинни години са пред нас момчетата. Ако някой от тях помогне (може повече от един) има бира на корем от мен .

:zustimm::zustimm::zustimm:

Edited by katsi86
Link to comment
Share on other sites

Здравей katsi86,

 

от това, което си описал ми се струва, че си прав - дал си на късо и вероятно си повредил някой модул, потенциално ECU-то. Очевидно имобилайзерът не е проблема - щом засича ключа, лампата изгасва, а колата въобще не завърта. ECU-то обаче седи и по отношение на комфорт модула, и по отношение не палене, все някъде по средата по веригата. 

 

Не познавам A6 4B въобще, за да мога да ти дам конкретен за модела съвет, но ако след разкачане на акумулатора нещата не се променят и същевременно с това няма никакви (?) грешки в паметта на ECU-то или другаде, бих се насочил към ECU-то като основен заподозрян... 

П.с. Разбира се че би трябвало да можеш да влезеш в ECU-то през VCDS докато си на контакт! Ако не успяваш.... диагнозата става все по-сигурна.... 

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

преди 15 минути, Moonland написа:

бих се насочил към ECU-то като основен заподозрян... 

П.с. Разбира се че би трябвало да можеш да влезеш в ECU-то през VCDS докато си на контакт! Ако не успяваш.... диагнозата става все по-сигурна.... 

Това щях да напиша и аз.

Пусни пълно сканиране с VCDS и дай логовете, да видим какво ще изплюе...

Link to comment
Share on other sites

Аз пряка електрическа връзка между модул комфорта и компютъра на двигателя не видях в електрическата му схема. Но пък има пряка електрическа връзка с таблото (а в него е имобилайзера). Но идеите ми свършват до тук. Проблемът е много специфичен и трудно се диагностицира от разстояние. Пробвай да опиташ един два пъти да запалиш и тогава пак да четеш грешки.

Link to comment
Share on other sites

Изпробвах го, грешки не излизат повече. Стартера върти но колата не пали. След малко ще публикувам логовете, че току що се прибрах от работа. А иначе с VCDS се свързвам с ECU. :stupid::nixweiss:

Link to comment
Share on other sites

преди 20 минути, katsi86 написа:

А иначе с VCDS се свързвам с ECU

Това е добре. Ще видя дали може да изкараме малко живи данни от двигателя. Само да погледна лейбъла на двигателя ти.

 

 

 

 

Уви, лейбъл файлът ти с нищо не ми беше полезен :unsure:.

Edited by bsdnikolov
Link to comment
Share on other sites

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 04 July 2016, 15:09:15:0


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,22,34,35,36,37,45,55,56,57,65,67,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 038-906-019-AVF.LBL
   Controller: 038 906 019 GF
   Component: 1,9l R4 EDC G000SG  1541
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 02325
   VCID: 61B52687F851
   WAUZZZ4B93N018479     AUZ7Z0B2171632
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 4B0-614-517.LBL
   Controller: 4B0 614 517 G
   Component: ABS/ESP front       1728
   Coding: 06255
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 253D7297ACF9
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC       Labels: 4B0-820-043-MY1.LBL
   Controller: 4B0 820 043 AK
   Component: A6-Klimavollautomat 0105
   Coding: 00103
   Shop #: WSC 02325
   VCID: 63B92C8FE24D
3 Faults Found:
01592 -  Air Quality Sensor (G238)
            37-00 -  Faulty
01206 -  Signal for Duration of Ignition Off Time
            27-00 -  Implausible Signal
01044 -  Control Module Incorrectly Coded
            35-00 -   -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags       Labels: 4B0-959-655-AI7.LBL
   Controller: 4B0 959 655 P
   Component: Airbag 8.4EP        2002
   Coding: 0000106
   Shop #: WSC 02325
   VCID: 3D0DBAF72469
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 4B0-920-xxx-17.LBL
   Controller: 4B0 920 933 M
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D11
   Coding: 00140
   Shop #: WSC 00001
   VCID: 2D2D8AB7F409
   WAUZZZ4B93N018479     AUZ7Z0B2171632
1 Fault Found:
01304 -  Radio
            49-10 -  No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks       Labels: 4B0-962-258.LBL
   Controller: 4B0 962 258 D
   Component: Zentralverriegelung D32
   Coding: 05963
   Shop #: WSC 02325
   VCID: 2A2781ABC5E7
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 45: Inter. Monitor       Labels: 4B0-951-173.LBL
   Controller: 4B0 951 173 
   Component: Innenraumueberw.    D03
   Coding: 00102
   Shop #: WSC 02325
   VCID: E0B3A383735B
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio       Labels: 8D0-035-1xx-56.LBL
   Controller: 4B0 035 186 G
   Component: concert II  GRO    0008
   Coding: 00013
   Shop #: WSC 02325
   VCID: 243B6F93A7C3
1 Fault Found:
01300 -  Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
            49-00 -  No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist       Labels: 8Z0-919-283.LBL
   Controller: 8Z0 919 283 
   Component: Parkingsyst. A6 RDW D08
   Coding: 00116
   Shop #: WSC 02325
   VCID: 0277090B1D17
No fault code found.

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Грешката за комуникация с радиото може би се появи защото свалях предпазителите за измерване. Преди това я нямаше.

Link to comment
Share on other sites

Нищо няма в тоя лог. Принципно е възможно успешна комуникация с ЕКУ-то, но последното да не може да менижира мотора...

Link to comment
Share on other sites

На 125-ти канал трети блок в Engine, какво ти показва? Статусът му 1 или 0 е?

Edited by bsdnikolov
Link to comment
Share on other sites

Два са. Проверени и здрави! Виж за релето не съм сигурен. Не зная и как да тествам.

Edited by katsi86
Link to comment
Share on other sites

Сигурен ли си че си проверил всички бушони под кората,има навътре забутани

Edited by buzzi
Link to comment
Share on other sites

Така. Вече имаме работещ двигател :dance:. Какъв беше проблема ли ?! Идея си нямам. Понеже акомулатора умря от много въртене, Докарах А4-ката на баща ми закачих кабелите, изчаках 2 мин. да зареди малко, завъртях и усетих че се опита на няколко пъти да запали. Бутнах леко газта 2-3 пъти и О-ЧУДО. Замърка като коте. Зарадвах се естествено, че заработи, но за мен остава въпроса каква бе причината да не пали преди това и има ли опасност да се повтори този номер. Не ми се иска другия месец на морето да ме остави там и да се прибирам с автобус. Не знам вие какво мислите, но на мен това запалване ми беше като на задавен мотор. Не знам на дизелите възможно ли е изобщо и каква може да  е причината за това, но на мен много ми заприлича на начина по който палеше стария ми Passat B3 - 1.8 Mi като се задавеше с калпава газ. За сега оставям нещата така. Ако имате предложения какво мога да проверя ще го направя. За колегите които се включиха в дискусията бирата която обещах я имат винаги когато кажат ;) . Сега остава да си намеря Comfort-module с точната индикация в края на номера, макар все още да не съм сигурен точно каква трябва да е за моята кола понеже моя е сменен с 4B0 962 258 D, който пък не е подходящ за нея, тъй като не поддържа Sirene Horn. Още веднъж благодаря на всички за помощта и очаквам скоро да седнем да почерпя бирата която обещах. За мен ще е изключително удоволствие !!! :respekt:

Link to comment
Share on other sites

:schlaumeier: ай честито

 

Според мен си постигнал нещо като синдрома на топлото непалене на ТДИ.

Демек заради топлото време си имал намалено впръскване на гориво при палене, което съчетано с умрелия акумулатор, след ръчкането по тоците и държането на контакт, се е стигнало до ниски обороти на стартера и така... При първите 2.5 тди се получава същото, при тия с"Б" е решено, а на старите се лекува с ремап - променя се картата за гориво при определени обороти/температура.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Важното е, че проблемът е решен :) Честито!! :) :bia:

 

(Не е ли странна човешката психика - радва се (от личен опит) като дете на внезапно решен проблем, а колко по-хубаво щеше да е проблем да не е имало на първо място, когато пък не се радва :D

Link to comment
Share on other sites

Още веднъж благодаря на всички за оказаната помощ. Остава само бирата да изпием. На последното много държа ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...