katsi86 Posted July 3, 2016 Report Share Posted July 3, 2016 Докато се опитвах да отстраня проблем с комфорт модула май дадох нещо на късо и както работеше колата се заключи и изгасна. Проверих за грешки с VAG-COM и на двигателя ми излезe 005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer. Изчистих грешката както и на останалите модули (Comfort, Instrument cluster и Inter. monitor). Сега обаче грешки в модулите няма а колата не пали. Някакви идеи ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 Малко допълнителна информация. Имобилаизера най-вероятно разпознава ключа, тъй като лампата на таблото изгасва. Проверих всички предпазители които видях, включително големите 60 А и 40 А които се виждат след като се свали кората под волана. Двигателя не изгасва 2-3 секунди след старт, а изобщо не стартира. Порбвах да откача акомулатора и да дам клемите на късо за 15-30 секунди както е описано тук, а също да ресетна имобилайзера в канал 00 на Adaptation/ 25.Immobilizer. Последното го четох снощи в WV форума, че е правено на А4 и проработило, за съжаление не откривам темата. При подаване на контакт подкачващата помпа в резервоара се чува че сработва. Как да проверя дали има захранване ECU-модула? Къде се намира? Мога ли да го проверя през VAG-COM, или няй добре е да разглабям и да меря? Моля колеги помагайте с идеи. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChillToucH Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 (edited) Какъв е мотора? Аз също съм имал тази грешка за имобилайзера, която се оказа доста стара и повече не се появи. Тогава колата не палеше от задръстен горивен филтър, който не беше сменен от сервиза... Ако си с 2.5TDI, недей да въртиш много да не замине електрониката на ГНП-то. Провери двата прозрачни маркуча за въздух. ПС: Не бих търсил проблема в имобилайзера, не ми изглежда той да е виновен. Edited July 4, 2016 by ChillToucH Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 (edited) Мотора е 1.9 AVF. Проблема със сигурност е електронен, заради късото съединение което се получи в комфорт модула докато го измервах. Колата работеше без проблеми преди това, за това не мисля че е горивен/въздушен филтър или въздух в системата. Иначе за имобилайзера съм съгласен защото като дам на контакт лампата на имото светва и след малко изгасва, следователно разпознава ключа. Ще съм благодарен ако колегите bsdnikolov Moonland fifipaldi и ogip се включат. Вярвам в тяхните способности, на светлинни години са пред нас момчетата. Ако някой от тях помогне (може повече от един) има бира на корем от мен . Edited July 4, 2016 by katsi86 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 (edited) Здравей katsi86, от това, което си описал ми се струва, че си прав - дал си на късо и вероятно си повредил някой модул, потенциално ECU-то. Очевидно имобилайзерът не е проблема - щом засича ключа, лампата изгасва, а колата въобще не завърта. ECU-то обаче седи и по отношение на комфорт модула, и по отношение не палене, все някъде по средата по веригата. Не познавам A6 4B въобще, за да мога да ти дам конкретен за модела съвет, но ако след разкачане на акумулатора нещата не се променят и същевременно с това няма никакви (?) грешки в паметта на ECU-то или другаде, бих се насочил към ECU-то като основен заподозрян... П.с. Разбира се че би трябвало да можеш да влезеш в ECU-то през VCDS докато си на контакт! Ако не успяваш.... диагнозата става все по-сигурна.... Edited July 4, 2016 by Moonland Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogip Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 преди 15 минути, Moonland написа: бих се насочил към ECU-то като основен заподозрян... П.с. Разбира се че би трябвало да можеш да влезеш в ECU-то през VCDS докато си на контакт! Ако не успяваш.... диагнозата става все по-сигурна.... Това щях да напиша и аз. Пусни пълно сканиране с VCDS и дай логовете, да видим какво ще изплюе... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsdnikolov Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 Аз пряка електрическа връзка между модул комфорта и компютъра на двигателя не видях в електрическата му схема. Но пък има пряка електрическа връзка с таблото (а в него е имобилайзера). Но идеите ми свършват до тук. Проблемът е много специфичен и трудно се диагностицира от разстояние. Пробвай да опиташ един два пъти да запалиш и тогава пак да четеш грешки. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 Изпробвах го, грешки не излизат повече. Стартера върти но колата не пали. След малко ще публикувам логовете, че току що се прибрах от работа. А иначе с VCDS се свързвам с ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsdnikolov Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 (edited) преди 20 минути, katsi86 написа: А иначе с VCDS се свързвам с ECU Това е добре. Ще видя дали може да изкараме малко живи данни от двигателя. Само да погледна лейбъла на двигателя ти. Уви, лейбъл файлът ти с нищо не ми беше полезен . Edited July 4, 2016 by bsdnikolov Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 VCDS-Lite Version: Release 1.2 Monday, 04 July 2016, 15:09:15:0 Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,22,34,35,36,37,45,55,56,57,65,67,75,76,77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.LBL Controller: 038 906 019 GF Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1541 Coding: 00002 Shop #: WSC 02325 VCID: 61B52687F851 WAUZZZ4B93N018479 AUZ7Z0B2171632 No fault code found. Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 06255 Shop #: WSC 00000 VCID: 253D7297ACF9 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.LBL Controller: 4B0 820 043 AK Component: A6-Klimavollautomat 0105 Coding: 00103 Shop #: WSC 02325 VCID: 63B92C8FE24D 3 Faults Found: 01592 - Air Quality Sensor (G238) 37-00 - Faulty 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 27-00 - Implausible Signal 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI7.LBL Controller: 4B0 959 655 P Component: Airbag 8.4EP 2002 Coding: 0000106 Shop #: WSC 02325 VCID: 3D0DBAF72469 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.LBL Controller: 4B0 920 933 M Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D11 Coding: 00140 Shop #: WSC 00001 VCID: 2D2D8AB7F409 WAUZZZ4B93N018479 AUZ7Z0B2171632 1 Fault Found: 01304 - Radio 49-10 - No Communications - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.LBL Controller: 4B0 962 258 D Component: Zentralverriegelung D32 Coding: 05963 Shop #: WSC 02325 VCID: 2A2781ABC5E7 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 45: Inter. Monitor Labels: 4B0-951-173.LBL Controller: 4B0 951 173 Component: Innenraumueberw. D03 Coding: 00102 Shop #: WSC 02325 VCID: E0B3A383735B No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 8D0-035-1xx-56.LBL Controller: 4B0 035 186 G Component: concert II GRO 0008 Coding: 00013 Shop #: WSC 02325 VCID: 243B6F93A7C3 1 Fault Found: 01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401) 49-00 - No Communications ------------------------------------------------------------------------------- Address 76: Park Assist Labels: 8Z0-919-283.LBL Controller: 8Z0 919 283 Component: Parkingsyst. A6 RDW D08 Coding: 00116 Shop #: WSC 02325 VCID: 0277090B1D17 No fault code found. End -------------------------------------------------------------------------------------------------- Грешката за комуникация с радиото може би се появи защото свалях предпазителите за измерване. Преди това я нямаше. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogip Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 Нищо няма в тоя лог. Принципно е възможно успешна комуникация с ЕКУ-то, но последното да не може да менижира мотора... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsdnikolov Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 (edited) На 125-ти канал трети блок в Engine, какво ти показва? Статусът му 1 или 0 е? Edited July 4, 2016 by bsdnikolov Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 ABS 1 Instuments 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 Отвори кутията на компютъра,по спомен трябва да има бушон,провери го. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 (edited) Два са. Проверени и здрави! Виж за релето не съм сигурен. Не зная и как да тествам. Edited July 4, 2016 by katsi86 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buzzi Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 (edited) Сигурен ли си че си проверил всички бушони под кората,има навътре забутани Edited July 4, 2016 by buzzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 Така. Вече имаме работещ двигател . Какъв беше проблема ли ?! Идея си нямам. Понеже акомулатора умря от много въртене, Докарах А4-ката на баща ми закачих кабелите, изчаках 2 мин. да зареди малко, завъртях и усетих че се опита на няколко пъти да запали. Бутнах леко газта 2-3 пъти и О-ЧУДО. Замърка като коте. Зарадвах се естествено, че заработи, но за мен остава въпроса каква бе причината да не пали преди това и има ли опасност да се повтори този номер. Не ми се иска другия месец на морето да ме остави там и да се прибирам с автобус. Не знам вие какво мислите, но на мен това запалване ми беше като на задавен мотор. Не знам на дизелите възможно ли е изобщо и каква може да е причината за това, но на мен много ми заприлича на начина по който палеше стария ми Passat B3 - 1.8 Mi като се задавеше с калпава газ. За сега оставям нещата така. Ако имате предложения какво мога да проверя ще го направя. За колегите които се включиха в дискусията бирата която обещах я имат винаги когато кажат . Сега остава да си намеря Comfort-module с точната индикация в края на номера, макар все още да не съм сигурен точно каква трябва да е за моята кола понеже моя е сменен с 4B0 962 258 D, който пък не е подходящ за нея, тъй като не поддържа Sirene Horn. Още веднъж благодаря на всички за помощта и очаквам скоро да седнем да почерпя бирата която обещах. За мен ще е изключително удоволствие !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogip Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 ай честито Според мен си постигнал нещо като синдрома на топлото непалене на ТДИ. Демек заради топлото време си имал намалено впръскване на гориво при палене, което съчетано с умрелия акумулатор, след ръчкането по тоците и държането на контакт, се е стигнало до ниски обороти на стартера и така... При първите 2.5 тди се получава същото, при тия с"Б" е решено, а на старите се лекува с ремап - променя се картата за гориво при определени обороти/температура. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonland Posted July 4, 2016 Report Share Posted July 4, 2016 Важното е, че проблемът е решен Честито!! (Не е ли странна човешката психика - радва се (от личен опит) като дете на внезапно решен проблем, а колко по-хубаво щеше да е проблем да не е имало на първо място, когато пък не се радва ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsi86 Posted July 5, 2016 Author Report Share Posted July 5, 2016 Още веднъж благодаря на всички за оказаната помощ. Остава само бирата да изпием. На последното много държа Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now