Jump to content

Досаден проблем с електричеството и електрониката и оправянето му Б6 1.9 tdi 101 к.с. PD


babatonka

Recommended Posts

Здравейте, да алармирам за един много досаден проблем, който може да ви остави на пътя и споделям проблема колкото да информирам форума за него, толкова и за благодарност и като реклама към човека, който ми го поправи. Автомобилът ми е Ауди А4 Б6 1.9 TDI PD 101 коня. А какъв беше всъщност проблемът: 
Преди година и нещо някъде се прояви за първи път-  както тръгвах от вкъщи след половин километър при потегляне от кръстовище превключвам първа скорост, ускорявам, натискам съединителя за да превключа на втора и колата ми угасна. Въртях на едно място- нищо. Почаках  2-3 минути. Повъртях около 5 секунди и леко мудно двигателят се засили и запали и така 6 месеца- никакъв проблем, докато отново по същия сценарии не се прояви още веднъж. След това имаше още едни 7-8 месеца без да се прояви и дойде време да ходим тази година на море. Единият от дните отново по същия сценарии пак ми угасна колата, но пак не го приех на сериозно. Изкарахме морето, като нъвръщане от Варна до Пловдив за по-кратко решихме да минем през Шумен и Велико Търново, ама нали сме за живописното и интересното... Стигнахме до Велико Търново, където се навечеряхме и към 11 и нещо вечерта решихме да тръгваме за Пловдив, като щяхме да минем през Шипка. На изхода на Велико Търново изведнъж колата се разтресе и при натискане на съединителя угасна. Отново по гореописания сценарий успях да запаля, но вече тук се появи и нещо различно: колата нямаше мощност и започна да бръмчи странно двигателя и да вибрира(сякаш не работеше на всичките си цилиндри). Реших, че ако изфорсирвам колата до по-високи обороти, проблемът ще изчезне(тъй като и във Варна бяхме заредили от една млада верига бензиностанции, нашумели напоследък с по-ниските си цени и реших, че е в горивото...) и той наистина изчезваше, когато карах на високи обороти поне понякога... или поне не се проявяваше толкова очевадно. Като навлязохме в Шипченския проход и изведнъж колата тотално загуби мощност и започнаха да падат оборотите, като аз натиснах газта до долу и се молех да подеме отново и молитвите ми се сбъднаха. Стигнахме до Пловдив без никакъв проблем след това. Пред вкъщи загасих колата, за да разтоварим багажа и после се върнах да я прибера в гаража. Гаражът се намира на 300 м от входа на блока, а колата ми загасна 6 пъти... и всеки път я палех все по-трудно и по-трудно, докато накрая стигнах до гаража и ми трябваха 2 маневри, успях само първата да направя, и втората не успях- колата загасна и не запали повече... Извиках аз едно момче -електричар а и диагностик, към което ще препратя линк в края на писанието ми, което я върза на компютър и след известно въртене успяхме да я запалим. Той предложи за начало да сменим горивния филтър, а ако нещо пак има проблем, тогава да разкачаме помпа в резервоара. Е, проблемът не изчака и на следващия ден като се прибирах от работа веднага след запалване отново на първото кръстовище ми угасна колата и повече не запали. Момчето Пламен установи, след като отвори предпазния капак към помпата, че до нея не достига ток... Отвори под таблото бушоните и релетата и там бяха здрави. Направи някакво връзване с някакъв кабел да подаде ток на помпата и колата запали. След това отворихме капака с бушоните и релетата, който е под Компютъра на колата в двигателния отсег там до стъклото, където са и дренажите явно... и лъсна цялата истина- някакво реле, което отговаря за помпата и нейното изключване след даване на контакт(без запалване) беше с окислени крачета, явно от влизането на вода. Очевидно дренажите не са добре направени и там е влизало малко водичка, която с течение на времето е направила белята. Проблемът беше ясен. Момчето беше много внимателно когато сваляше корите и не ме хвърли да сменям скъпи части(помпи, и други подобни), преди да е сто процента сигурен  какво е. Платих му повече, отколкото ми поиска, защото съм му благодарен, хем че ми реши проблема, хем че се отзова в Петък в късния следобяд, хем че внимаваше с пластмасариите по колата. Това е човекът :

 

Редактирано от babatonka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не съм много убеден, но имаше сив цвят и доколкото си спомням характеристиките му бяха 10/30 А , а и имаше 5 броя крачета от които 2 надлъжни и три(които бяха повредени и били някаква контролна верига или нещо подобно)- напречни, а контактът, в който влизаше, се намира под компютъра на колата(като се демонтира компютъра, се открива достъп) и е с червен цвят в най-долния край на кухината,  поради което се е и мокрило...

Редактирано от babatonka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...