Jump to content

Новата придобивка - Ауди А3 8L 1.9TDI 110кс


ole

Recommended Posts

Здравейте колеги. Който е следил темата за търсенето на А3-ка, знае, че вече си имаме една и лека по лека и се оправят дребните забележки, списъка не е малък, но пък мотора е проверен в сервиз и е пушка, по окачването има някой друг тампон за смяна и другото са козметични неща вътре и вън. Днес се борих със смяната на един маркуч на климатика, който се е търкал в една пластмасова част от маската и имаше дупка. Тоя скапан маркуч, после нали става на тръба и под всичките казанчета отива към купето, много хитро... Е смених го де, тия дни ще ходя да пълнят климатика, дано заработи. Гледам, че тва си им е слабо място май на тия 3-ки, доста маркучи са в близост до разни неща или други маркучи, единия на антифриза също има на 2 места протъркано и ще трябва явно да се смени, за сега е здрав и го отдалечих да не се допира никъде. Ето малко снимки

56710ec809f2bb9f20b5961a51209494.jpg08687b3930b79dc773c8eb340d25f7eb.jpge1a1b83af0a8f9a899d3fa5a64643df7.jpga509c2b10a387bef5b9835a7cab39f6d.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо място, да ви е честита и много, много безаварийни километри!

Забележките по външния вид са поправими и повечето (като цяло по модела, а не конкретната кола) не са фатални и се "ремонтират" евтино. Да, прав си, че доста маркучи/тръби се допират и търкат в метални (в повечето случаи) и понякога нагряващи се елементи. Други такива проблемни места са:

- като свалиш капака на мотора, маркучето от ГНП до първата дюза, ако е сменяно оригиналното;

- някои кабели преминаващи около ГНП-то и блока на двигателя;

- маркучите на антифриза, но само в някои случаи

- има снадка в кутията над въздушния филтър, която минава (кутията) и под него (кутията на филтъра), която е за водата за задната чистачка и има лошият навик да се разкача и водата да се излива в кутията. Там варианта е да свалиш филтърната кутия и да отвориш другата със снадката в нея. Има цяла тема в раздела със снимки.

 

Провери маркучите между горивен филтър и гнп, гнп и дюзата на първи цилиндър, между другите дюзи и тези на клапаните за управление на турбо, меко гасене, EGR. Те са податливи на нацепване, накъсване и прочее, но това е трудно забележимо защото имат оплетка.

 

Имай в предвид, че обема фреон който поема системата е доста голям! По спомен е около 800гр. Това е много над A4 B6 с нейните 500 гр.

Ще се очудиш колко още неща в A3 са "хитро" направени. Един приятел се шегува с мен, че A3 е толкова Ауди, колкото A-класата е Мерцедес.:hilezh:

 

ПП Всичко бих дал на момента да сменя моята фейсова А3-ка за префейс. Добър избор си направил според мен.:zustimm:

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията, попрегледал съм някои от нещата, като маркучите от филтъра до гнп са ок, но тези от гнп и между дюзите ми се виждат за смяна.

Ахахаха това колко А3 е Ауди съм го чувал, като първи впечатления ми са добри от модела. Защо да смениш фейсова с такава преди фейса?

А едно нещо, което много ми хареса, е че го няма проблема със спеклите гайки по тръбите на климатика, като при Б5, при А3 са наистина хитро направени захватите.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването също ще ти хареса повече на джоба, отколкото това на B5.:hilezh: Обслужването (смяна на ролки и ремъци) също е далеч по-благодатно от това на надлъжните мотори.

При мен беше протекъл целият маркуч (оригиналния) между ГНП и първата дюза, като буквално беше като лейка. Смених го с Gates, който е същата дължина, но трябваше допълнително да облепя с изолирбанд, защото се протриваше от вибрациите по време на движение.

Фейса има 2 неблагодарни "екстри" - поставка за чашка, която е адски крехка и се чупи много лесно и бързо (механизмът за отваряне/затваряне), както и фаровете с лупи, които се изпичат брутално и в последствие светят като свещички от торта. Като бонус, в повечето случаи получаваш табло Jaeger, което ти прави живота още по-черен. Аз едва се справих с тези 3 проблема, с подмяна на всичко гореизброено.

Ако имаш въпроси съм насреща.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, s7r3l0k написа:

ПП Всичко бих дал на момента да сменя моята фейсова А3-ка за префейс. Добър избор си направил според мен.:zustimm:

 

Защо? Мен въобще не ме кефят префеис честно казано, но всеки си има вкус. Мисълта ми е има ли технически причини за това мнение?

 

... Вече си отговорил. А как мога да разбера дали моето табло е Jaeger?

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се бъгне, значи е! :hilezh:
Siemens-VDO не бъгясват. Също като го извадиш, ако задната му част е от бяла пластмаса; "Честито! Вие сте с Jaeger"

VDO таблата са черни отзад... Мисля, че това е най-елементарният начин за бърза идентификация на таблата. Нека и по-запознатите да се включат.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, направил си добър избор, както казах и в предишната тема. Колата има мн. хубав перлен цвят, с искрящи перли на слънце. Едно пастиране и ще изчезнат една част от забележките /в смисъл да не се гледат/! А относно проблемите, за мен не са проблеми, щом колата си върви. Лека по лека ще ги изчистиш и ще я вкараш в релси колата, да е сигурна за път. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, s7r3l0k написа:

.

Фейса има 2 неблагодарни "екстри" - поставка за чашка, която е адски крехка и се чупи много лесно и бързо (механизмът за отваряне/затваряне), както и фаровете с лупи, които се изпичат брутално и в последствие светят като свещички от торта. Като бонус, в повечето случаи получаваш табло Jaeger, което ти прави живота още по-черен. Аз едва се справих с тези 3 проблема, с подмяна на всичко гореизброено.

Ако имаш въпроси съм насреща.:zustimm:

Поставката за чаша може да се купи нова.Вярно около 70лв. е,но я има.Нашата все още е здрава.:hilezh:

Фаровете с лупи на късите с обикновени крушки светят мизерно,но с ксенон нещата се получават.

И ние получихме бонус табло Jaeger,което отдавна е на рафта в гаража и на неговото място боднахме VDO с голям фис и борд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви. Изумих се, като видях, колко лесно се сменя шарнир отпред на тая кола. При огледа писаха задни тампони, които май се сменят малко тегаво, предни макферсони и тампона отдолу на скоростите, който ми казаха, че е хубаво да се смени, щото щял да прецака и другите тампони, та мисля да го сменя по най-бързия начин.

Като стана въпрос за външния вид, какво по дяволите държи предната броня освен при калниците и отгоре тия пластмасовите като болтчета дето са, другаде държи ли се?

Тия Jaeger табла само на фейса ли ги слагат?

Цвета е перла да, като се измие изглежда много добре. А тия джанти са на косъм разстояние от апаратите отпред, требват си 16-ки :D

Четох тука във форума за тоя егр и мисля скоро да го таковам в таковата, ще ми цапа колектора той :D

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш добавката на бронята, заставаш отдолу и поглеждаш директно нагоре. Доколкото помня има 4 болта по дължината на бронята. Довечера като се прибера мисля, че ще мога да изкарам схемата как стават нещата.

На префейс няма табла Jaeger, няма от какво да се притесняваш.

Махай EGR-а задължително! Катализатор смятам че отдавна няма.

 

ПП. Хубаво ксенон оправя нещата, обаче не искам да си сложа китайче, защото ще издържи колкото запалка-еднодневка, а за скъп парички няма.:hilezh:

Лупите и стъклото като са изпечени, какъвто и ксенон да сложиш е същата мизерия. Чашката е повече от 70 лв. По-скоро двойно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе чудех се аз за тая добавка, ама нали минава малко зад номера и се чудех дали ще излезе.

За егр-а мисля да поръчам от тия тапите двете с гарнитурите им и направо да го махна от там. Сигурно ще записва някавс грешка ама не е проблем до колкото разбрах?

Катализатор не съм гледал конкретно дали има, май ми се видя че има и другата седмица ще ходя при човека дето прави на моята А4-ка генерацията да видиме дали има катализатор.

На 4-ката ми карам с ксенон за около 70лв от xenon.bg от 2-3г и няма ядове.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ти записва грешка с махнат EGR. Това е само при А3 с ПД моторите.

За тапи и гарнитурки, аз си поръчах и ми пристигнаха гарнитурите, сега чакам тапите. Всички са оригинални. Коко е твоят човек за тази работа. Горещо го препоръчвам!

Довечера ще ти дам ОЕМ номерата на всичките тапи и гарнитурки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, аз от него съм си пазарувал няколко пъти. Мерси за инфото, аз някъде мярках номерата за тапите но не и за гарнитурите.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на задните тампони чепа е да извадиш старите.Новите с подходящи инстументи се слагат лесно.Трябва да се почистят добре леглата им,за да няма тревоги при набиването.Имай в предвид,че тампоните се набиват по определен начин.При затапването на ЕГР-а извади всмукателният колектор и го почисти от налепите по него.Относно бронята,фейсовата се маха лесно.Преди фейса нямам идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, veselin velchev написа:

Поставката за чаша може да се купи нова.Вярно около 70лв. е,но я има.Нашата все още е здрава.:hilezh:

Фаровете с лупи на късите с обикновени крушки светят мизерно,но с ксенон нещата се получават.

И ние получихме бонус табло Jaeger,което отдавна е на рафта в гаража и на неговото място боднахме VDO с голям фис и борд.

Каква цена е табло vdo

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

150 лв. е ръчката за борда и таблото с размазан фис.След това още 130 лв. за нов фис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само табло 120лв, погледни в OLX, или при колеги от Форума. Колегата more имаше една наскоро пристигнала за части...може таблото да му е останало. Пиши му у се разберете. Ползвал съм го. Точен е. Успех!

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на задните тампони чепа е да извадиш старите.Новите с подходящи инстументи се слагат лесно.Трябва да се почистят добре леглата им,за да няма тревоги при набиването.Имай в предвид,че тампоните се набиват по определен начин.При затапването на ЕГР-а извади всмукателният колектор и го почисти от налепите по него.Относно бронята,фейсовата се маха лесно.Преди фейса нямам идея.

Май ще оставя смяната на задните тампони на някой сервиз :D колектора лесно ли се измъква?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече е пипкаво, отколкото трудно. Аз лично за колектора бих си подготвил болтове. Те са 6 на брой и мога да ти дам ОЕМ номера им ако искаш. Толкова са нагрявани, че бих се учудил ако излязат безпроблемно и стават за нещо след това. При малко повече късмет тази седмица ще извършваме процедурата на моята кола. Аз лично ще си взема нови болтове. Добра идеа е, да вземеш усилени такива. Старите има вероятност да се скъсат при стягането им обратно ако се прекали със силата.

 

Изключително много внимаваш при развиването им, защото ще ти се стъжни живота ако скъсаш някой от тях! На неудобно място са за развиване, какво остава да разпробиваш при наличие на скъсан болт. Това както съм сигурен, че вече знаеш, се прави на студен мотор. Добре е в тези жеги колата да е престояла минимум цяла вечер и да не е палена. Задължително WD-40 преди да започнеш да развиваш, нека постоят напръскани известно време.

 

Преди да започнеш демонтажа на колектора сваляш тръбата след кутията на въздушния филтър (задължително), както и пластмасата която придържа тръбата към колектора, а ако не ти е достатъчно мястото, което е доста вероятно, можеш да свалиш маслената магистрала към турбото (по клиповете за сваляне и почистване на колектора съм го виждал да го правят) САМО от страната на турбото и да я бутнеш към купето. Евентуално при желание можеш да свалиш филтърната кутия, въпреки че не виждам голям смисъл от тази гимнастика. Колектора се изважда леко под ъгъл, ще видиш как се получава веднага като развиеш болтовете. И все пак гледай да не го изпуснеш (виждал съм такъв случай) като започнеш да развиваш болтове или да остане да виси на някой от долните...

 

Забравих да спомена - по спомен, гарнитурата му е метална и може да се използва пак ако не е в трагично състояние. Така или иначе струва няколко лв.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, s7r3l0k написа:

 

Не го плаши така с колектора.Болтовете му са М8 с вътрешен шестограм 6(поне при фейса е така).Развиват се съвсем нормално и са сприлична якост.Лично аз не виждам смисъл от пръскането с WD-40,но всеки сам си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди фейса са М8. Друго нещо е, че пред мен скъсаха един на друга А3-ка. Дали е бил лош/износен болт, дали некадърност - един Господ знае. По-добре е да се подходи внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за разясненията, след почивката ще се захвана с егр и колектора. Ще внимавам с болтовете, щото не ми се мисли ако се скъса някой :D А колко бързо трябва да пали тоя мотор? Върти 2-3 сек и пали, акумулатора е големичък и върти като бесен :D

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...