Jump to content

2.0TFSI гори масло


Quattro-bg

Recommended Posts

Намерих и още една хубава статия за "уж" добрите мотори  EA113  :) , със снимки и детайли:

 

http://www.gt-innovation.de/wordpress/dtcs/2-0l-tfsi-ea113-common-engine-problems/

 

1.The high pressure pump issue - ( Помпата за високо налягане на бензина )

 

2.Turbocharger diverter valve (bov) issue - ( Вентил за превключване на турбокомпресора )

 

3.The valve carbon Buildup issue - ( Проблемът на натрупване/замърсяване с въглеродни образувания на всмукателните клапани )

 

Като последния разбира се е най-бруталния , защото следва разглобяване и чистене на главата на вашата по-нова , скъпоструваща кола!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 82
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

1. Сменя се пул-а на бензиновата помпа и се следи профилактично (да кажем веднъж на 2 години), 70лв последната ревизия в Порше, нищо работа.

2. Само първите ревизии имат проблемен dv клапан, последните не са с гумена мембрана, сменяш веднъж и забравяш.

3. Натрупването трябва да е в доста големи количества, на моя 11 годишен двигател за 130к км не съм забелязал нито грешки, нито проблем с вървенето. Като се постопли може да отворя капака и да погледна какво е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Carbon buildup правят мотори, които се карат студени и на кратки разстояния...  който дава газ или ходи на писта 2-3 пъти в годината няма този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искренно се надявам да е така ,защото и аз за в бъдеще мисля за подобен мотор :) !

 

Иначе хората пишат как да се избегне carbon buildup.

Има три неща, които можете да направите, за да намалите и избегнете натрупването на въглерод:

1. Инсталирайте инжекция с метанол, която ще измива клапаните всеки път,  ще разпръсне смес от вода и метанол.

2. Извадете Егера, което може да доведе до повече емисии , но ще запази двигателя и системата за всмукване чисти .

3.Премахване на pcv и инсталирайте pcv блок комплект, заедно с резервоар за улавяне на масло.Това ще предотврати прекомерните маслени изпарения , които идват от двигателя.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
На 3/20/2018 at 13:38, jeck_1 написа:

Искренно се надявам да е така ,защото и аз за в бъдеще мисля за подобен мотор :) !

Взема ли нещо?:)

 

Да питам и аз,относно мотор 2.0TFSI при S3/8P,8PA/.

Има ли разлики между BHZ и CDLA?И двата са серията ЕА113.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 08/06/2018 at 6:02 PM, tonko2.0T said:

Взема ли нещо?:)

 

Да питам и аз,относно мотор 2.0TFSI при S3/8P,8PA/.

Има ли разлики между BHZ и CDLA?И двата са серията ЕА113.

 

Не съм взимал нищо :) , иначе намерих добра статия свързана с твоя въпрос и не виждам да има разлика , навсякъде говорят за двата кода като за един мотор:

 

http://ukcar.reviews/audi-s3-8p1-2008-review/

 

http://australiancar.reviews/Audi-S3_BZC-CDLC_Engine.php

 

 

Screen Shot 2018-06-09 at 19.51.56.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm:

Гледах я и аз.И от цялата серия ЕА113,мотори CDL... за Европа,с двойно задвижване остават- S3/8P,8PA/,TTS 8J и VW Golf 6R.

Относно кодовете на S3-ката,явно са префейс и фейс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте извинявам се за може би глупавият въпрост, но от скоро съм собственик на audi a4 2.0TFSI 180 к.с. и не съм сигурен кое е подходящото масло за този мотор, ако може да ми дадете предложения ще бъде много благодарен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Една статия и от мен :) !

 

http://casestudies.atlanticmotorcar.com/audi-engine-oil-consumption-correction/


Кои двигатели са засегнати?

Двигателите 2.0 и 1.8 TFSI преди 2012 г. Кодовете на двигателя, за които се знае, че са засегнати, включват CAEB, CDNC и CNDC . Изглежда проблемът е коригиран с фейслифта, но всички двигатели на A5 TFSI преди това, т.е. 2008 - 2012 г., са  също в списъка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
On 8/19/2016 at 10:08 PM, Raino said:

Това е частен случай, който може да е породен от харча на масло свързан със сегментите.

Здравей колега,

Виждам че си наясно с нещата и бих искал съвет и не само:)

Имам А4 2.0тфси 211 коня,2012 година ,quattro.

Взех я на 8 месца на 18к километра от Милано,Оттогава е подържана само в Порше Варна (аз съм от Шумен),и нямам никакви проблеми с маслото.За около 12000 км доливам литър.В момента колата е точно на 140 000км и не е пипано нищо.вчера ми светнаха накладките и се обадих в Порше да си запазя час за смяна цената е около 900 лева със смяната.Не знаех досега че има някой да продава оригинални части и не се сетих да питам.вече е 8 годишна и смятам да спара с тоя оторизиран сервиз щото цените са...ти знаеш

Смятам да почна да пазаря от теб.обаче би ли ми препоръчал някои профилактики за да запазч добрия тренд на колата.Засега пак повтарям не е сменяно нищо освен масла фитри,кора под двигателя.

Също,какво ти е мнението ако и сложа чип на Revo? Има ли опсност от някакви бъдещи проблеми заради тунинга?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че това масло не е правилното за този мотор. Много е гъсто за двигател с VVT система. Слагай масло с вискозитет който съответства на оригиналното масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@rodmanblg Ако някой майсор/познат те е насочил към 10w60 масло за 2.0TFSI спри да общуваш с него на автомобилни теми или най-малкото относно масла (нищо лично ама маслата са специфична материя) ;)

 

Маслата за 2.0TFSI са 0/5w30/40 истинска синтетика (парадоксална или не това изключва масовките и VAG маслото) смяна на около 10 хил км според стила и съотношението градско/извънградско.

 

п.с. След малко ровене 10w60 по спецификация е било за определени R8-ци и нищо друго  ... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви насоки?

Приятел е доволен от cyclon 5w40.Кара го на Шкода 2.0 тфси.

Сменям масло на 10к. Карам предимно градско.

Редактирано от rodmanblg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Аз карам моята с 0W40 като по-висок клас масла от стандартните 5W40 хидрокрекове.
От лесните за намиране и евтини, съм си харесал
Repsol Elite Cosmos 0W40
и нямам никакви грижи с него. Минал съм 10х.км. и не ми гори нищо от него. Втора смяна съм с такова. Моето tfsi е със сменени бутала гаранционно и си го поддържам, та... не мога да се оплача. Принципно се старая да сменям на 10х.км. макс.

 

Друго масло, което много ми харесва е:
AMSOIL 0W-40 Signature Series
Но то е по-скъпо и трудно за намиране, а не обичам да се презапасявам с масла, малко ми е ненужно

 

От обикновените 5W40, тези са ми фаворит, но гледам да минавам на всичките си коли към 0W40 вече и просто на жена ми колата поема при смените на маслото остатъците от тубите на 5W40 маслата, докато изчистя остатъците.
Motul X-Cess 8100 5W40
Repsol Elite Competicion 5W40

Тези са ми сигурен залог и досега не съм попадал на ментета от тях. Както и няма никакъв проблем да се смесват :)

Колкото до 5W30 маслата... за мен е недопустимо да се сипват в бензинов мотор, камо ли турбо такъв... но на всички производители не им пука особено, стига колата да си мине гаранцията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично 0wXX е излишно за нашия климат.

Амсойл си имат официален дистрибутор за България.

 

Има предостатъчно доказано синтетични 5w40 масла.

 

Репсол Elite Cosmos 0W40 след  бързо ровене изглежда ок ама да бяха написали с какъв HTHS им е това космическо масло ... (при определени обстоятелсва заради грешно подбрано масло и неподходящ HTHS индекс е възможно мотора да "думне").

 

Нищо няма да стане ако се кара с правилните 5w30 масла ... въпреки, че дори с 5w30 VW/AUDI чорбалина колите издаянват доста ... което си е похвално за такова масло.

Да видим дали ще е същото с 0w30 което замени 5w30 VW/AUDI чорбалина.

 

п.с. Според мен е малко грешно да се генерализира така за маслата ... прекалено много фактори има за да се правят такива заключения и т.н.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора кола търкалям с 2.0TFSI.

Като цяло съм изпробвал малко марки - Fuchs, Castrol, Mobil, Bardahl и някакво от Германия ми докараха, но му забравих името.

От изброените, най-доволен съм от комбинацията: Bardahl 5W30 VW504.00/507.00 + добавка Bardahl Full Metal.

Разхода на масло стига до литър на 10 000км, в зависимост от шофирането. Най-много заминава извънградско, особено ако се мачка педала в някое дефиле. Градско не съм забелязъл да го бута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV, съгласен, не целя да подвеждам никого. Лично аз се старая да карам с най-добрите масла, които мога да намеря за колите си.

Естествено това са обикновени машини, а не някакви екзотики.

Разбира се, че могат да се карат и с 30ки, може би се изразих прекалено крайно.

 

HTHS... никога не бях се заглеждал в него, но всичките (без Repsol-a, понеже липсват данни) са с HTHS около 3.6. Това ли е оптималната стойност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За HTHS няма как да се каже еднозначно, че примерно около 3.6 е ок.

Нещата са вързани:

- Дали иде реч за 0w20, 5w30, 0w40, 5w40 и т.н.

- разбира се с не по-малка важност на какви спецификации е формулирано да отговаря маслото

 

Това е така понеже за ауди за хонда примерно пък е хубаво HTHS да по-нисък от 3.0 и т.н.

Като тук пак не може да генерализира понеже трябва да се гледат нещата относно конкретни двигатели.

 

За мен лично си гледам какво показва селектора за масла на Равенол и от там вече се ориентирам дали дадено масло е ок и т.н.

 

Примерно Amsoil 5w30 Signature series има прекалено нисък HTHS 3.11 или поне според моите виждания ...

Равенол VMP 5w30 което отговаря на 504/507 нормите има HTHS 3.7

Равенол RCS 5W40 пък е масло формулирано изключително за перформънс и има HTHS 4.26

 

Та накратко ако много се задълбава става голяма каша, но като цяло ако дадено масло отговаря на VAG стандартите за конкретен двигател то би трябвало HTHS индекса да е в нормите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква идея... всъщност за чий ти е да сипваш някакви супер незнайни масла? 

 

Заеви то е на супер цена тъй, че купувай "смело". 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, сайтът на Равенол е интересен.
Според тях мога да карам CDNC-то спокойно, по 15х.км. с масла с вискозитет от 0-30 до 10-40, което ми е малко странно, но няма да го задълбавам.
Направи ми впечатление, че HTHS варира за допуск между 3.6 и 4.1

BXW мотора варира с HTHS 3.6 до 3.7, при вискозитети от 0-30 до 5-30. (За протокола понася 0-40 на Репсола прекрасно, но оставаше и да не го прави).

AUM мотора е аналог на моето CDNC и всичко написано важи и тук. Продължавам да съм изумен с това 10-40.

Още един турбо мотор, за който погледнах е аналогичен на CDNC-то и AUM-a, асмо не са вкл. 10-40 там, но пак е м/у 3.6 и 4.1.

И явно ще продължавам с моята си методика за масла: 229.3 и 229.5 по Мерцедес. Google "Bevo 229.3" или .5 съответно и си избирам вискозитет на усет. Просто трябва да хвърлям по един поглед дали има данни за HTHS.

Като допълнение, Мерц различават дизелови от бензинови масла доста ясно: 229.31 и 229.51 са дизелови от масовите, имат и други спецификации, но да не задълбаваме. Като 229.5 като цяло са по-скъпи масла. Нещо покрива ли 229.5, покрива 229.3 и е безопасно.

Дано и моя пост дава някаква насока.
Много е важно не само да го пише на тубата, но и на BEVO да го има маслото, че иначе е малко "написахме си каквото си искахме на етикета".

 

Ontopic: Колкото до Cyclon маслото, по МБ е 229.1, което автоматично го мята най-ниско в класацията на маслата. Аз лично не бих се занимавал, иначе я има в списъка на BEVO за 229.1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Селектора за масла е полезен с доста неща, като разбира се трябва да и малко да се мисли. Отделно, че нямам как да се разчита на 100% на който и да е селектор за масла ;)

Относно смените на 15хил км това си е обвързано с масовата тенденция да се сменя по-рядко маслото ... който си гледа колата ще сменя на около 10 хил. и те така.

Дори имат масла на които пишат, че са подходящи за смени на 50хил км  (да петдесет хиляди) ... което е още по-абсурдно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...