Jump to content

Лампа на маслото


don_audinio

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Започна да ми свети лампата на маслото при загрял вдигател.Светва между 1400 и 2000 об/мин.Като мина тези обороти и лампата пак загасва.Мерих два пъти налягането на маслото на загрят мотор ,като на празен ход е  1,2 бара,на 1600 об.- 2 бара,на 3000 об. - над 3 бара .Сложихме нов датчик на маслото и пак същото.Най интересното е че като мерихме маслото пак светна без да е закачен датчика.Маслото е 5W/40 Total и е сменено преди около 3 хил. км.Двигателя е 1.8ТАЕВ.Някой има ли някаква идея какво се случва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симптомите се като на запушена цедка на маслената помпа.

Сваляне на картера и почистване на отлаганията, както и почистване на цедката на маслената помпа от нагар, дано да е в начален етап на задръстване и да не е увредена маслената помпа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се беше скъсал болт на лапата на коляновия вал и от там губеше налягане като позагрее колата. Докато маслото беше студено не светкаше. При всяко положение си трябва отваряне на картера и да се види от къде идва проблема. И не карай колата, че да не стане мазало вътре в мотора.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Nikosaul said:

Симптомите се като на запушена цедка на маслената помпа.

Сваляне на картера и почистване на отлаганията, както и почистване на цедката на маслената помпа от нагар, дано да е в начален етап на задръстване и да не е увредена маслената помпа.

 

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е запушена цетката или има проблем с помпата,тогава не би ли трябвало да не държи налягане,или да се променя?Забравих да спомена че като пътувах към морето след около 300км. започна да свети по често лампата и като спрях ми се стори че мотора работи малко по странно.Вчера пак ходих на майстор,чакахме я да загрее,мерихме налягане,давахме и газ за да загрее маслото до 100 градуса и шума не се появи...все едно всичко си е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера забелязах че като отворя капачката на маслото се вижда една гъста чернилка като грес.Дали има някаква връзка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това по капачката не е страшно, но това на предпазителя са отлагания, от маслото. Яно колата е от Италия, и преди да дойде в теб, със сигурност не е сменяно маслото често. Добре е, да се консултираш с майстор/сервиз, да отворят картера, и ако има отлагания /като мазут/ да се изчистят и цедката да се почисти и проблема ще се оправи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е италиянка,купих я преди 3 месеца от горубляне.Иначе за 3 хил. км ми е изяла около 100 гр. масло,не пуши и върви доста добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Италянките си го имат този проблем с запушената цедка. Ако не вярваш, има теми из форума. Просто Италянците, нямат навика да треперят над колите си, както прави Ганя, и затова се стига до тук.

Това е най-евтиния вариант с който можеш да минеш. Тъкмо ще видиш как стоят нещата под двигателя, лагера а'у.

Ако не ти се занимава, карай така докато роди мотора, и после основен ремонт и готово. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се ще да става така...Според моя майстор налягането си било в норми и ми каза да си проверя таблото евентуално да няма някоя спукана спойка.Май ще трябва да отида и при някой друг, че нещо тая работа с таблото хич не ми се вярва..:lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от таблото, защо ще се появява само в определени обороти(по-скоро ше свети постоянно, или при вибрации)?Само ще се филмираш допълнително покрай него.Според мен послушай колегите, още повече като гледам снимките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Запушена цедка и помпата се беше бетонирала от маслото,но работеше.Решихме направо да я сменим.Майстора каза че вала е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем добре е тоя нагар да се премахне. От къде си сигурен, че без промивка няма да се запуши пак? Най добре е механично почистване, но едва ли ти се занимава. Между другото смени маслената магистрала на турбото щом е била такъв батак, че и там сигурно е зле...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Послушай колегите! Щом има толкова нагар, пак те чака същото. Може да е след 1, 2г. време но пак ще затлачи всичко. Тоя нагар се е получил от не редовна смяна на масло.

Промивката не отнема много. Най-много 30мин. и после си караш като пич! А не да дръпниш щеката и по нея само отлагания!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

32 minutes ago, TiL said:

Ем добре е тоя нагар да се премахне. От къде си сигурен, че без промивка няма да се запуши пак? Най добре е механично почистване, но едва ли ти се занимава. Между другото смени маслената магистрала на турбото щом е била такъв батак, че и там сигурно е зле...

И по-лошото е, че датчика за налягане е преди тази магистрала и дори да се запуши нищо няма да светне по таблото, а директно ще ти изстреля турбината на скрап :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...