Jump to content

Климатика спира да работи!


endemor

Recommended Posts

Здравейте,

 

За последната седмица ми се случи 2 пъти и реших да споделя. Карам колата градско, примерно 30мин, вече загряла добре с работещ на "ауто" климатик. Паркирам, върша работа за 10мин и пак тръгвам, обаче климатика не работи!!! Свети, че е включен, дава ми да си избирам температурата, сила на струята и всичко, но просто не духа нищо от нито един отвор! Изключвам го, пускам и отново същото, карама още 2-3 мин и тръгвам сам и започва да си работи нормално. Карам А6 2007 (преди фейслифт) от година, това ми се случи 2 пъти в една седмица.

 

Климатика работи иначе перфектно, много студено духа и всичко друго е ОК.

 

Някой сбъсквал ли се е с подобно нещо?

 

П.С. миналото лято имах проблем, че някои въздоховоди започваха да духат топло, но бе грешка в системата, която изчистих софтуерно.

Редактирано от endemor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и на мен миналата година на два пъти ми духаше топло подле се оправи, тази година пак се случи и от някаде бях чул че някакъв клапан искал почистване. Ако имаш решение. Ще се радвам да го споделиш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението на духането наа топло от едната страна е смяня на клапанното тяло с такова от фейслифт. Аз моето го почистих и половин година е добре. До година сигурно пак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега можеш ли да обясниш цялата процедура, каде се намира, как се разглобява и т. Н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен става така, по време на движение климатика просто спира да духа топло и започва да излиза много овлажнен въздух, понякога дори се вижда все едно излиза бял дим. 

 

Случва ми се даже и когато ръчно съм задал от кои клапи е, например само от духалките на таблото. Може и автора така да пробва да кара 2-3 дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Домашните климатици понякога се обледяват и обръщат цикъла, за да се размразят, обикновенно се случва зимата при режим затопляне. При режим охлаждане не би трябвало да замръзва, но вероятно прегрява охладителния агент и налягането в системата се повишава до критично ниво, при което сработват защитити за свръх налягане и системата изключва охлаждането. В резултат те удря топъл влажен въздух в лицето, ама толкова влажен, че ти се доаква. Вероятната причина би могла да бъде намалено количество на топлообменен агент(фреон).

Размишлявам, не съм спец по климатици, но знам принципа на работа. Спирането на вентилатора може да е част от аварийния режим, с цел да не ти се доаква от влажен удар. А може и софтуерен да е проблема, въпреки че се съмнявам. Тая работа би могла да стане при големи жеги, които не липсваха това лято.

Ще следя да видя какъв е бил проблема, че се заинтригувах. Ако някой реши да си провери количеството фреон, нека драсне да каже дали е било в нормите моля.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, N1995 said:

Много интересно какво си оправил софтуерно? Има ли грешки в hvac unit-a?

 

Момчетата от D-Bros ми го оправиха миналото лято, някакви грешки имало относно климатичната система. Не съм запознат в детайли какво точно направиха.

4 hours ago, mradulov said:

Домашните климатици понякога се обледяват и обръщат цикъла, за да се размразят, обикновенно се случва зимата при режим затопляне. При режим охлаждане не би трябвало да замръзва, но вероятно прегрява охладителния агент и налягането в системата се повишава до критично ниво, при което сработват защитити за свръх налягане и системата изключва охлаждането. В резултат те удря топъл влажен въздух в лицето, ама толкова влажен, че ти се доаква. Вероятната причина би могла да бъде намалено количество на топлообменен агент(фреон).

Размишлявам, не съм спец по климатици, но знам принципа на работа. Спирането на вентилатора може да е част от аварийния режим, с цел да не ти се доаква от влажен удар. А може и софтуерен да е проблема, въпреки че се съмнявам. Тая работа би могла да стане при големи жеги, които не липсваха това лято.

Ще следя да видя какъв е бил проблема, че се заинтригувах. Ако някой реши да си провери количеството фреон, нека драсне да каже дали е било в нормите моля.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

 

Не мисля, че проблема е във фреона, защото при предният ми автомобил, когато не съм имал достатъчно фреон, просто духа много слаб хладен въздух. В момента духа много студен въздух!

 

Проблема ми е, че без никакви грешки или неизправности просто спря да работи и след това сам реши и пак започна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверявано ли е за електрически проблем? Скъсана жица, скапана/нагоряла букса?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8/25/2016 at 11:59, mradulov написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Имаш ли някакво ръководство, къде и какво мога да разглобя и да огледам?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да разглобяваш, щеше да запише грешки ако имаше прекъснат датчик.

 

Виж дали започва да се събира конденз по духалките като спре да работи. При мен започна от капки конденз, а сега направо се спуска една бяла завеса влага все едно течен азот се излива.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на А8 Д3 изключването на климатика беше от комбинацията: колата на яко пловдивско слънце към 38°-39°+намалено количество фреон+грешка за високо налягяне на компресора. Добавихме фреон и изчистихме грешката и вече година няма плоблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема колеги е че половината кола духа лед а другата половина огън, не е фреон или други глупости нещо става със управлението на клапите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 4Ф има ли вентили на отоплителния кръг или само с клапи за въздуха се регулира отоплението? Ако няма вентили, тогава някой изпълнителен механизъм по клапите е сдал багажа, я има откачена вилка, я изгоряло моторче. Моторчето би трябвало да излиза на диагностика.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, biturbo said:

При мен на А8 Д3 изключването на климатика беше от комбинацията: колата на яко пловдивско слънце към 38°-39°+намалено количество фреон+грешка за високо налягяне на компресора. Добавихме фреон и изчистихме грешката и вече година няма плоблем.

Ще проверя за грешка и ще видя все пак фреона как е.... въпреки, че си духа доста добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значиима клапани, а не е само с клапите на въздуховодите?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвай търсачката, VBI има тема по въпроса с PDF опътване как се оправя. Това е като почне да духа рязко топло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, endemor написа:

Ще проверя за грешка и ще видя все пак фреона как е.... въпреки, че си духа доста добре

Забравих да кажа, че когато климатика проработеше, също духаше студено, макар че фреона е бил недостатъчно. Случваше се следното: качвам се, паля, климатика започва да духа на макс студен въздух, защото вън е 39° , а вътре сигурно 50°, след минута спира със светещи дисплеи (нищо не излиза от въздуховодите) , карам да кажем 10-15 мин и отново започва да духа (студен въздух)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8/26/2016 at 20:16, biturbo написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Нещо такова е и при мен... ще видя за грешка и фреон, като теб

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...