Jump to content

"ЗА" и "ПРОТИВ" добавяне на двутактово масло в дизела


Rotkod

Recommended Posts

Здравейте колеги,
Мисля че изчетох всичко написано по темата в този Форум, а и не само... Темите тук бяха сравнително стари 2010-2012г. Затова бих искал да направим още една дискусия по въпроса. Вероятно ще има хора карали с двутактово масло десетки хиляди, ако не и стотици хиляди километри. Ще се радвам да споделят и те мнение и опит. Също така, ако може да споделите какво масло сте купили (марка, модел, разфасовка), откъде и на каква цена (с линк ще е идеално)?
NB. Най-вече ме интересува ефекта върху 1.9TDi (ASZ) 131 hp и неговите братчета помпа дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори дизел карам и не съм добавял нищо към нафтата. Слагал съм добавка за прочистване на горивна система на около 100К км на пърия, на втория мисля да му е рано още. Ефвкт осезаем не съм усетил от добавката. Нафта сипвам на избрани бензиностанции от една марка и до сега проблем не съм имал, без значение от околната температура. Извън БГ зареждам кудет видия най-много коли, без оглед на марката. В БГ със служебните коли сме брали ядове от моята марка на една бензинджийница в Слатина, но аз съм упорит и не сменям марката и бензиностанциите, избягвам тая в Слатина, там не съм зареждал никога и сипвам от скъпия дизел.

Имам един колега, слага двутактово масло и е доволен, ама той кара Рено.

Какво подобрение да очаквам от маслото в нафтата? Според мен за ниски теюператури е дори вредно, щото би сгъстило гоеивото.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19 minutes ago, mradulov said:

Втори дизел карам и не съм добавял нищо към нафтата. ....

Имам един колега, слага двутактово масло и е доволен, ама той кара Рено.


Какво подобрение да очаквам от маслото в нафтата?

Според мен за ниски температури е дори вредно, щото би сгъстило горивото.

Предвид сезона, нямам предвид зимата изобщо. За зимата ще си спретнем нарочна тема за добавките, подходящи за ниски и/или минусови температури, както и за вредите или ползите от тях. Мисля че е полезно (поне не е вредно) да се слага по малко двутактово масло в нафтата. И след като замеря дюзите през VAG*COM-a, смятам да го докажа. Имаше колега (не помня кой и в коя тема беше), който беше замерил дюзите преди и след като започнал да добавя 2ТМ (двутактово масло). Разбира се изчакал да мине известно време (разбирай да навърти приличен километраж). Показанията бяха положителни.  

 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

45 minutes ago, Passi said:

Ако трябваше  де се прави щеше да го пише в сервизната книжка.

И аз съм фен на оригинала, но е наивно да се смята, че производителя давай най-доброто за колата (като сервизни предписания). Тук можем да изпаднем в едни страшни спорове...без край.

*****

5 minutes ago, Passi said:

Вземете на тея тракалници по хубаво да им сипвате по малко наливен парфюм че не се диша зад тях.:hilezh:

Това ти изказване го помня и от една друга тема! :hilezh:

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм също твърдо ЗА масълцето.Макар и да съм с роторна помпа (ALH).Купувам го от Тех-ко на Репсол синтетика(бездимно)за около 12 лв с отстъпката.За динамиката и разхода не съм сигурен дали има отношение,но за шума на мотора се усеща разлика(минимална).По принцип би трябвало маслото да увеличава вискозитета на нафтата,а от там и налягането в помпата,което е предпоставка за по-добра работа на цялата горивна система.На мнение съм,че за ПД се отнася същото.А и съм чувал че двутактовото масло,не само смазва,а и чисти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефект за помпата няма, за дюзите има даже отрицателен. За катализаторите също отрицателен. А за турбото също.

Причини: повишен вискозитет, понижена скорост на горене, образуване на сажди, доизгаряне извън цилиндъра, образуване на налепи вътре в отворите на дюзите от цинка в маслото.

А щом при някой има положителен ефект това значи, че  нагнетателният елемент на помпата е позаминал...и повишеният вискозитет донякъде възвръща налягането на дюзите.

 Но както винаги  се мъчим да отстраним последиците, а не причината.

Има вече двама във форума DJANO и ALEKSANDROV, които с душегуби...въпреки сипваното масло си правиха помпи.

А отделно повишеният вискозитет на горивото води до повишено налягане  в нагнетателният елемент и съответно повишено  съпротивление... Което рефлектира на механизма за задвижване на  нагнетателният елемент.

Примера е зимно време със студена полутечна нафта...всеки знае как твърдо и грубо работи мотора. Ако Някой ме убеди , че това е полезно за помпата......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което казваш, тотално не кореспондира с истината.

1. Абсолютно нищо не повишава това двутактово масло. Много добре си изгаря даже.

2. И двамата колеги не са слагали масло в нафтата, а само БДЦ добавката. Не съм на 100% сигурен, но май сме си говорили на тая тема.

3. Пак да повторя. 1 литър двутактово масло (което се разтваря в горивото) на 70-80 л нафта, по никакъв начин не би могло да и повиши вискозитета.

 

Откакто съм взел душегуба му наливам масло всеки път. Даже, както писах преди малко и в една друга тема на последното зареждане избухах цялата бутилка в резервоара.

До сега от разтвора двутактово масло-нафта, имам само положителни преживявания.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен, схемата 2гр. BDC + 3гр. Двутактово синтетично и бездимно е перфектна при мен. За зимата може и +3гр./л. газ за горене или керосин към посочените. Никакъв проблем за дпф и катализаторите, перфектно поведение на автомобила, леко намалял шум на празен ход, понижиха ми се оборотите на място (това не мога да си го обясня). Следя постоянно дпф и дюзи с диагностиката. Препоръчвам, дори може някой да направи анкета и да споделят отзиви хората с евро4,5 и нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да ви попитам кой какво масло слага (марка, модел, цена) и по колко грама на един резервоар (55литра)?

Въпрос #2 е каква е разликата за колата, ако и се сипва полусинтетично 2ТМ (двутактово масло) и ако е пълна синтетика 2MT?

Аз съм харесал това:
(някой дали го е ползвал? а и 30лв за литър, не е ли малко дебело?)
http://www.emag.bg/maslo-za-motocikleti-motul-bio-2t-1l-100062/pd/DLTY23BBM/#product-gallery

10dz5uh.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че се слага 50мл на 10л нафта. На моя душегуб слагам летния сезон и си го купувам от KAUFLAND 8.99лв./литъра (гледам възможно най-евтиния вариант). Ефект голям не виждам в работата на двигателя, дано поне е полезно за смазването на помпата - три лета вече е у мен, не ме е оставила на пътя. Ако колата ми бе Common Rail или PD не бих добавял такова нещо в дизела, даже и за тая се чудя дали да продължавам да давам пари за подобни добавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм пробвал, не е лошо. Мотора започна по-тихо да работи, по-меко... Не толкова твърдо колкото си работи една ПД. 1 литър го налях на пълен резервоар. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
On 9/5/2016 at 0:07 AM, loshdancho said:

Има вече двама във форума DJANO и ALEKSANDROV, които с душегуби...въпреки сипваното масло си правиха помпи.

 

При мен като се прецака помпата бях сипвал само Bardahl BDC, масло не съм слагал. Пък и не мисля да си оскъпявам разхода на 100км като бутам масла. Ханс едва ли е смятал да се слага 2Т масло :verweis: Няма да я карам 200 години тая кочина, че да я мисля. Като се прецака се прави и газ :lol:

 

П.П. Вече не слагам нищо и не възнамерявам да го правя.

Редактирано от DJANO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Здравейте,до сега не съм писал по темата,но искам да попитам нещо.Имам форд ескорт 96г. 1.8 чист дизел и лятото ще го карам 1/1 олио и нафта и се чудя дали да слагам двутактово масло дали ще усетя някъква разлика[положителна].

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах 1з тди само с олио, без да е помирисвал нафта цяло лято. Каран е с всякакви буламачи, трансформаторно масло и масло за скорости и не издъхна.

 Но при този тди е доста не претенциозен към гориво, имах чувството и че мазут щеше да изгори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един път само съм свалял дюзите, и с телена четка само на разпръскваща нагара съм махал.

 Но това е вследствие на едно масло което прекара ми го дадоха за м20, но ме съмняваше да е било въобще за двигател. Точеше се на пърцали и доста гъсто ми се стори.

 Иначе с олио или масло е доста по мека работата на двигателя. Само като застодя времето сутрин докато загрее олиото, имаше бели пушеци.

 За черни пушици грам хем беше чипосана, с олиото.

 Въобще много корав от към гориво.

 Някъде бях чел че е до 47 цетаново число, което ще рече и с газъол ще върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.04.2020 г. at 10:36, bobitur написа:

Аз карах 1з тди само с олио, без да е помирисвал нафта цяло лято. Каран е с всякакви буламачи, трансформаторно масло и масло за скорости и не издъхна.

 Но при този тди е доста не претенциозен към гориво, имах чувството и че мазут щеше да изгори.

Съгласен съм за тди-то,имал съм фв венто 1.9 75 коня вървеше много добре с олио мн време,не успях да го счупя,ама и форда за сега държи фронта,още един филтър ще сложа преди горивния ми да обира ако има нещо да не задръстя него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш да го караш и зимата, вземи си от някоя морга от рено или Пежо основа с филтър, той е с подгрев. Вържи го след контакт, и с копче или д-р. Начин го пускай да ти подгрява олиото.

 На олиото му трябва температура, за да стане по рядко и да не задръства филтъра. И точката на горене е по висока, затова зимата докато не се загрее пуши бяло колата, защото не може да изгори напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Този тест на африканската лаборатория, беше качен и преведен с гугъл тука някъде във форума и аз поне на 10места съм писал(даже и тука) че ефекта не е положителен от това масло. Ама нали е доктор в бутилка и има magic experience...  и всеки е разбирач  s dalboki poznaniq po angiiski :hilezh: aka  успяло IT, направил нещо тарикатски, дето"немеца" не го знае.

 

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...