Jump to content

lz1kka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди 3 дни ненадейно се появи проблем с тоците по колата (2003г). До момента не съм имал никакви индикации за нещо нередно, но миналата сутрин, когато се качих и запалих, усетих че припали малко по-трудно, а след това ми се появи индикация "Battery Low". На следващия ден драмата се повтори. На същия ден трябваше да пътувам извън страната по работа, като колата престоя на летището 5 дни. Бях убеден, че като се върна акумулаторът ще е тотално заминал, но за мое учудване все пак успях да запаля, макар и на ръба. В момент на слаб акумулатор ми прави впечатление, че безключовото отваряне на вратите не работи. С паленето от старт бутона всичко е ок.

Та тръгнах аз да купувам нов акумулатор, но от магазина замериха моя и ме убедиха, че си е съвсем наред - Bosch 110Ah произведен 2012-та година. Натовариха го на вилка и ми казаха, че "държи". После му премериха волтажа и всичко беше окей. Накрая му закачиха някакво непознато за мен устройство на плюса за да видят каква е консумацията при загасен и заключен автомобил и като по чудо такава нямаше (нещо от сорта на 0.07). Може би проблемът е спорадичен.

 

Явно колата се шашка и някой модул не и позволява да заспи, което води до постоянна консумация на ток. Буквално след 24 часа е мъртвило (а как изкара 5 дни не знам). По чуждите форуми гледам, че често срещан проблем са батериите на сирената за алармата, така че тези дни ще я сваля да видя вътре какво е положението. Явно често се окисляват (поряди някаква причина?!) и става мизерия. Но дали...? Знам също, че ако акумулаторът не е кодирано правилно, също може да се появи проблем, но това едва ли е вероятност, щом до момента всичко е било окей. Със стара версия на MMI съм и нямам активирана софтуерната индикация за нивото на акумулатора, в случай че някой го интересува.

Други идеи или съвети?
 

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сменян стават тия неща... Колата почва да показва че уж се изтощава постепенно но реално не е така! Иска обучение...схема е малко. Има вариант да е друг проблем за който си чел но първо отметни по вероятните неща....

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът не е сменян или разкачан през последната година със сигурност. Обмислям варианта за адаптация, но междувременно всички други предложения са добре дошли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням се задават параметрите на акумулатора чрез Ваг-ком, когато е поставен дали е направена тази процедура? Не знам дали това е възможна причина, предположение е по-скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Модула се шашка. Това може да се провери по следния начин - колата се пали, влиза се MMI - > battery level, кара се и ако нивото на батерията не се покачи (зареди) най-вероятно модула е забил. Оправя се по най-простия начин - разкача се акумулатора за 2 мин и се закача наново. Това е вариант при положение че акумулатора и алтернатора на колата сте сигурни че са окей! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, същия проблем. Консумация на ток отнякъде си.. не знам от къде, но за 3 дни ми изяжда батерията на 0. Кажете кой в София може да провери пошожението

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4.10.2017 г. at 9:56 AM, kpematop said:

Проверете силовите кабели за лоша връзка по клемите. Масов проблем е това.

Направо се окисляват и откъсват в последствие в 'кутийката', в която се събират при десния рог.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Направо се окисляват и откъсват в последствие в 'кутийката', в която се събират при десния рог.

За кои кабели става дума. Дето се закачат на акумулатора ли?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И аз се записвам със същата драма. Миналата зима смених акумулатора, защото след три дни престой пред нас беше умрял. Тази зима обаче откакто позахладня около нулата, пак започна да прави мизерии. Пали, но на границата. Момъка в сервиза замери акумулатора на заключена кола, отчита консумация 0,11, а било нормално да е около 0,04. Засега съм решила проблема като изключих паметта на шофьорската седалка от копчето на вратата, но все пак има нещо грешно в тая схема. Във ваг-ком излиза грешка за тъч датчик на шофьорската врата ( не се заключва от този бутон) и грешка на антената на багажника ( пак не се отключва, ако колата не е отключрена).

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец ми се случи на мен подобно нещо. Акумулатора ми е на 2 години и ми показа на таблото ,че е изтощен и ми се наложи да го сменя. Сменох го с някакъв за 250 лв и отново си светеше , че акумулатора е изтощен . Закарах я да изчистят грешката , но показа че кабел някакъв е скъсан. Погледнахме клемите и се оказа ,че малко кабелче което измерва тока в акумулатора се е скъсало и към колата подаваше информация ,че няма ток и даже палеше трудно. Макар и с нов акумулатор. Сега е със залепен кабел и сложих отново стария акумулатор тъй като е на Varta. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Excessive said:

Адаптиран ли ти е новия акумулатор?

Не, но не набива грешка. Мислиш, че може да дава отклонение от там ли?

 

На кой канал във ваг ком се прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във VCDS се влиза в модула за акумулатора. Оттам battery coding и се променя serial number-a. Става и като промениш последните цифри само. Важното е да е различен от старият.

Също така си провери зареждането отзад на клемите на акумулатора. Ако имаш проблем с алтернатора тогава кодиране няма да помогне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

При мен е червено ,което е закачено към кабелите за + едно много тънко кабелче. На мен ми правеше проблеми този кабел и заради него сложих друг акумулатор. Сега пак върнах стария и няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е малко черяено закачено към + на акумулатора. Това ако не се лъжа е точно за battery management модула, но не съм сигурен... да не подведа някого

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата снощи показваше 100% акумулатор, правше няколко паления едно след друго без да се замисли. Оставих я отключена в сервиза, за да не се активира проблемната брава, сутринта пак няма никой в акумулатора. Баси, много  неприятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се премери каква е консумацията като постои по-дълго колата - за да го сваля за една нощ ще е доста голяма. Другото е някой с VAS да ти изчете лог-а на батери менажера, там трябва да е записано какво точи акумулатора. Правил ли си нещо по колата преди да почне да пада акумулатора? Ако е с въздушно може и компресора да прави мизерията ако има изпуснала въздушна възглавница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно, при 0.3А за 10 часа ще изхаби 10 х 0.3А = 3А. Акумулатора ти е 100А/ч сигурно? За да ти сваля акумулатора за една нощ консумацията трябва да е над 5А според мен. Като откачиш видеорегистратора на колко процента е акумулатора сутрин? При мен консумацията е над 0.15А и след 7-8 дни стоене запалвам: 24 часа х 8 дни х 0.15А = 28.8А изразходен ток.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Това явно е всеобщ проблем. При мен колата не беше карана известно време и акумулатора беше заминал. След това падаше на няколко пъти. Преди да мина преглед преди 3 месеца я вкарах в сервиз за прегледа. Казах на майстора да ми смени акумулатора с нов. Не го е сменил, каза, че е бил в ред. Лампата в багажника не изгасвала по някога и от това било. 

 

Да, но мина месец, прибирам се от работа и спиран на паркинга на магазин до нас да пазарувам. Качвам и няма никой, пада изведнъж. Миналия месец пак го направи, добре, че в гаража. 

 

Та, явно не е от лампата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...